Lægestab advarer Xabi Alonso: Giv Militao pause nu

8 måneder 6 dage siden #1 af Administrationen
Efter to alvorlige korsbåndsskader bliver...

Efter to alvorlige korsbåndsskader bliver der i denne sæson holdt ekstra øje med Eder Militao og derfor er Real Madrids lægestab også allerede nu ude med en advarsel til Xabi Alonso.

Man anbefaler nemlig, at den brasilianske forsvarer får en pause nu og det sker på et mildest talt uheldigt tidspunkt, hvor Rüdiger er ude i tre måneder, mens man også er udfordret på højrebacken, hvor Trent må holde pause i 6-8 uger.

Herudover afventer Real Madrid fortsat den endelige afgørelse i forhold til en eventuel karantæne til Dean Huijsen, og her håber man at appel-komitéen vil omgøre dommerforbundets korrupte afgørelse om karantæne, selv om man i samme ombæring erkender, at dommer Gil Manzano begik en fejl.

Derfor kan man blive tvunget til at bruge Militao i weekendens opgør mod Espanyol, men han forventes efterfølgende at få pause i udekampen mod Levante.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
8 måneder 6 dage siden #2 af Madridista02
Det er da bedre at give ham pause på hjemmebane mod et overkommeligt mandskab som Espanyol, end i mod Levante på udebane. Ascencio og Alaba kan blive testet uden at modstanderen er alt for svær, de bliver begge mere kampklar og dermed klar til resten af sæsonen plus Alaba pt har to kampe i benene fra Østrig, så han er ikke helt kold.

Jeg savner Pepe :(

8 måneder 6 dage siden #3 af Mathiaska
​Når jeg læser en artikel som denne så tænker jeg på hvor det kommer fra? Er det noget en spansk avis finder på, fordi det lige passer ind i situationen hvor flere forsvarer er ude- mens Eder har spillet et par kampe i streg?

Det giver naturligvis god mening, men er der mon hold i at nogen har advaret Xabi. Er der overhovedet behov for at advare ham - mon ikke han selv er klar over man skal passe på en spiller i den situation. Har svært ved at tro, at nogen i staben har været ude og sige dette offentligt, eller endda bekræfte dette. 
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

8 måneder 6 dage siden #4 af NachoFernández
Det må være en voldsomt svær afvejning. Med ny træner, nyt system og en række nye spillere (både tilgange men også nye startere) er der brug for kontinuitet og at de foretrukne spillere finder ind i en rytme sammen i forhold til, hvordan Alonso vil spille. Når Hujsen så er ude, er det en kærkommen lejlighed til at få Alaba eller Asencio ind og få nogle minutter mellem de andre startere. Der ville jeg være urolig for at skifte hele midterforsvaret ud. Men hvis Militao går i stykker, så er det ved at være katastrofalt, så det må heller ikke ske. 

Jeg ville nok spille Militao næste gang og så kan han få pause kampen efter. Så kan Alaba eller Asencio også få to potentielt fulde kampe i streg, hvilket heller ikke er dumt. 
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

8 måneder 6 dage siden #5 af Ramos4
Det er noget pis at lige netop Carvajal og Militao står til at skulle spille en masse kampe lige nu.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

Leveret af Kunena Forum