Truppen imod Valencia, LaLiga, 11. spillerunde
Kamptruppen er udtaget til opgøret med Valencia i morgen aften, og her er man igen ramt af lidt mandefald i forsvaret.
David Alaba, Dani Carvajal og Antonio Rüdiger er nemlig alle på skadeslisten, og derudover sidder Andriy Lunin ude med karantæne på grund af det røde kort, han fik efter El Clásico i sidste weekend.
Truppen imod Valencia:
Målmænd: Courtois, Fran González, Mestre.
Forsvar: Militão, Trent, Asencio, Carreras, Fran García, Mendy, Huijsen.
Midtbane: Bellingham, Camavinga, Valverde, Tchouaméni, Arda Güler, Ceballos.
Angreb: Vinícius, Endrick, Mbappé, Rodrygo, Gonzalo, Brahim, Mastantuono.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Militao skal have en pause. Gerne Tchouameni også.
Trent skal 100% prøves på den højreback. Han er pt. den eneste vi har, så det er da nu vi skal teste ham.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- NachoFernández
- Platin bruger
-
De foretrukne 11 i aften håber jeg inkluderer en højre kant som ikke er central midtbanespiller, så vi kan komme med et offensivt udtryk. Og så er jeg spændt på at se, hvor vi står med Vinicius i forhold til om han starter. Det er ikke fordi Rodrygo har gjort meget for at stjæle minutter ovenpå episoden sidste weekend.
Ja vi tabte sidste år, men Dino-Carlo kunne jo ikke sætte holdet op til noget som helst. Det var en rædselssæson.
I det nye UCL-format er det altså vigtigt at slutte i top 8. I forvejen er der to ekstra kampe i liga-spillet i forhold til det gamle gruppespil - og hvis man slutter uden for top otte skal man så have yderligere to kampe oveni. Læg det oveni et Klub VM osv. osv.
Liverpool kan man altid tabe til. City det samme. Hvem ved om Benfica eller Olympiakos ude kan være en bananskræl.
Top 8 er et must, og vi sætter altså ikke noget over styr ved at spare Militao, der har knæ dårligere end min mormor og så måske Tchouameni eller Valverde også. De kan altså ikke spille samtlige minutter.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- NachoFernández
- Platin bruger
-
Jeg er 100% med på at man skal kigge på Militao fra kamp til kamp og sikre sig, at man ikke tager chancer med ham. Og den kan jeg måske være med på. Jeg kan ikke se, hvorfor resten ikke skal kunne spille 2 kampe på få dage. Liverpool står i øvrigt også med en kamp i aften og er vel nødsaget til at gå benhårdt efter 3 point. Jeg tænker ikke at kampen i dag kommer til at have meget med chancerne på tirsdag at gøre medmindre nogen går i stykker, men det kan også ske til træning eller i enhver anden kamp.
Jeg har et klart håb om at Valverde skal spille højrebacken på tirsdag og derfor forventer jeg også, at han starter der i dag. Så kan Trent komme ind senere. Skal vi både spille med Trent og rotere Militao ud, så skifter vi hele højresiden af forsvaret ud, evt samtidig med at vi skal have en "rigtig" højrekant ind i dag. Alene de to i forsvaret synes jeg er meget at skifte i en duel der ofte er tricky for os.
Stil stærkest muligt og få kørt dem over, så vi kan beholde momentum.
- NachoFernández
- Platin bruger
-
Det kan vi da sagtens. Hvis du bare vil lægge ord i munden på mig i stedet for at debattere det med mig, så bliver det sgu substansløst og så gider jeg ikke.NickyMad post=189138 skrev: Så kan vi med den logik heller ikke rotere mod Rayo, for der fik vi også uafgjort sidste sæson. Mod Liverpool bliver det heller ikke. Lad os endelig smadre Militao igen, så kan vi skifte den del ud resten af sæsonen istedet for enkelte kampe.
For mig er det at udvælge og sige, at det er 6 dage siden mødet med Barcelona og Militao ser fit ud. Jeg tænker sagtens han kan spille både i dag og på tirsdag. Og så er Rayo det med afstand bedste bud i den resterende del af denne blok. Jeg håber, at jeg har forklaret det så du forstår min logik nu :)
Mit syn på den lange bane er at Militao gerne skal holde og at vi skal holde dampen oppe.
DC19
Fair nok. Men så ser vi bare meget forskelligt på det, for jeg ser udekampen mod Rayo langt sværere end kampen i dag. Men vi må se hvad Xabi vælger.NachoFernández post=189139 skrev:
Det kan vi da sagtens. Hvis du bare vil lægge ord i munden på mig i stedet for at debattere det med mig, så bliver det sgu substansløst og så gider jeg ikke.NickyMad post=189138 skrev: Så kan vi med den logik heller ikke rotere mod Rayo, for der fik vi også uafgjort sidste sæson. Mod Liverpool bliver det heller ikke. Lad os endelig smadre Militao igen, så kan vi skifte den del ud resten af sæsonen istedet for enkelte kampe.
For mig er det at udvælge og sige, at det er 6 dage siden mødet med Barcelona og Militao ser fit ud. Jeg tænker sagtens han kan spille både i dag og på tirsdag. Og så er Rayo det med afstand bedste bud i den resterende del af denne blok. Jeg håber, at jeg har forklaret det så du forstår min logik nu :)
Mit syn på den lange bane er at Militao gerne skal holde og at vi skal holde dampen oppe.
- NachoFernández
- Platin bruger
-
Og hvis det er vurderingen, så forstår jeg godt hvis du vil spare Militao i dagNickyMad post=189141 skrev:
Fair nok. Men så ser vi bare meget forskelligt på det, for jeg ser udekampen mod Rayo langt sværere end kampen i dag. Men vi må se hvad Xabi vælger.NachoFernández post=189139 skrev: