Madridista.dk mener: Vi gider ikke mere tudefjæs!

7 måneder 2 uger siden #1 af Nicklas
Denne artikel er udelukkende udtryk...

Denne artikel er udelukkende udtryk for skribentens holdning.

Der er mange ting man kunne skrive om i dag. Det kunne være, at vi har en voldsomt forudsigelig skadeskrise, som der ikke er blevet taget hånd om. Det kunne også være, at vores venstrebacker udviser konsekvensberegning på niveau med min 5-årige søn. Det kunne også være, at vi har en træner, der tilsyneladende i ramme alvor tror på, at Rodrygo, af alle mennesker, kan komme ind på en fodboldbane, og gøre en positiv forskel (for sit eget hold). Eller at vi spiller en kamp i Bilbao onsdag aften, hvorefter vi søndag aften totalt har glemt alt hvad der har fungeret. Og der er desværre mere, hvor det kommer fra.

Det skal dog handle om det, synes jeg, største problem i øjeblikket (og i de seneste år), nemlig klubbens identitet. Fordi igen i går følte Real Madrid sig voldsomt bortdømt, efter Fran García begik to tåbelige frispark på ganske kort tid, og Álvaro Carreras lidt senere formåede at brokke sig til et rødt kort, og dermed reducere Real Madrid til ni mand. På et hold, der i forvejen har seks(!!!) skader i bagkæden, er to karantæner i samme kæde måske ikke det, vi havde allermest brug for lige nu.

Også Endrick fik et rødt kort, mens Dani Carvajal blev nævnt i dommerens rapport, hvor han er citeret for at sige noget i retning af: “Det er det her niveau, du viser, og så græder I på pressekonferencen”.

Men kære Dani, det er ikke dommerne, der er de store tudefjæs her. Det er jer! Kom nu videre, og se indad! Hvad i alverden kan vi bruge al den negativitet til? Hvad hjælper det klubben, at man konstant føler sig forrådt, i stedet for at forsøge at forbedre sig?

Det er dog ingen overraskelse, for det er den retning, klubben har bevæget sig i, i årevis. I april kulminerede det hele, efter man på klubbens officielle TV-kanal, allerede inden kampen insinuerede, at dommeren var enten inkompetent eller korrupt. Det fik dommer Ricardo de Burgos Bengoetxea til at afholde pressemøde, hvor han fortalte, at det pres klubben skabte, var umenneskeligt, og at det gik ud over hans familie.

Det fik dog ikke Real Madrid til at bakke af. Tværtimod krævede man nu en ny dommer, da han havde talt i en fjendtlig tone. I slutningen af kampen, som man tabte, brændte Antonio Rüdiger så totalt sammen for åben skærm, og modtog et velfortjent rødt kort og lang karantæne.

Det er dog ikke kun dommerstanden, der står for tur. UEFA, FIFA, LaLiga og endda Ballon d’Or er også sat i verden for at kæmpe imod Real Madrid. Sidstnævnte viste det med tydelighed, da man havde frækheden til blot at kåre Vinícius Jr. til klodens næstbedste spiller i en afstemning.

Så selvfølgelig reagerer spillerne på denne her fuldstændig åndssvage måde. De går konstant rundt i et miljø, der fortæller dem, at alle er imod dem. På et tidspunkt begynder man jo at tro på det. Selv Carlo Ancelotti blev reduceret til brokkehoved, og det viser jo bare, at selv den reneste sjæl kan forpestes.

Hvorfor det er blevet sådan? Det ved jeg ikke. Er det Florentino Pérez’ måde at fjerne fokus fra ringe præstationer og manglende forstærkninger af holdet? Dét ville nok være mit bud. For selvom der blev forstærket i løbet af sommeren, så har klubben jo skreget på særligt defensive forstærkninger i minimum halvandet år. Vi har simpelthen ikke centerforsvarere nok, når Militão render rundt og er på randen af karrierestop, mens Antonio Rüdiger kommer lige fra en sæson, hvor han nærmest havde forbinding på knæet konstant. For slet ikke at nævne Dani Carvajal, David Alaba og Ferland Mendy, som vel nærmest allerede er fodboldinvalide. Så kom det alligevel til at handle lidt om skadeskrisen.

Toni Kroos er i øvrigt heller ikke blevet erstattet. Og det er virkelig underligt, fordi Martin Zubimendi endte med at ryge til Arsenal, hvor han modtager en løn svarende til Andriy Lunins. Lidt under halvdelen af hvad Dani Ceballos tjener i Real Madrid.

Så stop tuderiet og kig indad! Hvordan forbedrer vi os? Hvad kræver det? Helt fra den sidste spiller i truppen og hele vejen op til præsidenten. Træd ud i lyset og skift retning.

Jeg skammer mig sgu over det her.

Følgende bruger(e) sagde tak: Raul7-2880, Kimbo, Mr.Jensen, NickyMad

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 måneder 2 uger siden #2 af Raul7-2880
Årets bedste indlæg!
Følgende bruger(e) sagde tak: Madrid777

7 måneder 2 uger siden #3 af Estadio Santiago Bernabéu
​Kunne ikke være mere enig. Luk RM TV ned eller luk afdelingen der brokker sig over dommerne. Giv spillerne mundkurv på i forhold til brok. Send et forsoningsbrev til UEFA og France Football eller indkald dem til et møde. Og ja, fuldfør retssagen om Barca’s dommerbetalinger trods alt det her.

Det kan gå hurtigt i fodbold. For en måned siden var Barcelona i kulkælderen og havde opgivet alt. Nu er de på en lyserød sky. Det kan hurtigt vende igen.

7 måneder 2 uger siden #4 af -#7-
​Vi er nok mange som er enige, men er der nogle som rent faktisk har pulsen lidt på hvordan tingene opfattes i Spanien og Madrid? For hvordan tolker de spanske fans den her tid, er der noget kulturelt som gør at os danskere er lidt mindre tilbøjelige til blindt at tage klubbens parti? Jeg bemærkede ikke de store mishagsytringer igennem tv-skærmen i går, udover når dommeren var i fokus, hvilket overraskede mig en del, nu når jeg trods alt har fulgt klubben siden 90’erne, og det makværk der bliver leveret lige pt., havde publikum i hvert fald nok piftet af i gamle dage. De hvide lommetørklæder beholder folk også pænt i lommen i disse år, what gives? 

DC19

7 måneder 2 uger siden #5 af elle44
Er også overrasket over det, men jeg tror bare det lykkedes dem at vende stemningen mod dommeren. Hvis ikke dommeren havde været så meget i fokus tror jeg hammeren var faldet.

7 måneder 2 uger siden #6 af Sebberg
God klumme - meget enig.

Der er tre parter, der aktivt kan stoppe denne her absurde offermentalitet. Det er præsident, træner eller trup. Præsidenten er utopisk i det her tilfælde. Så er der Xabi - han har i hvert fald ikke slået det ned so far i denne sæson. Måske en ny træner kunne sætte foden ned.

Og så er der truppen. Det er jo helt åbenlyst, at denne her adfærd, tuderiet, de mange røde kort og andre fadæser på banen ikke ville være sket i de år, hvor Kroos, Benzema, Modric og så videre var kulturbærere. Det fik mig så til at reflektere over vores trup, og det er virkelig svært at se, hvor oprøret skal komme fra.

Jeg føler lidt, at vi har to store grupper spillere i truppen. Der er den her gruppe af 'seje fodboldspillere', der får en ny fade hver anden dag, tager til LA og ser basket, og hvor mange af dem også tuder på banen - vi snakker Vini, Bellingham, Camavinga, Rodrygo og måske Militao. Så var vi en gruppe silent leaders. De brokker sig og tér sig ikke, men er heller ikke dem, der i omklædningrummet (formoder jeg) råber op og siger: 'Hvad fanden er vi blevet til? Vi skal kigge indad' - her taler jeg om spillere som Kylian, Valverde, Arda, Carreras, Ceballos, Courtois. Men hvor er dem med cojones og et stærkt moralsk kompas? Ingen steder. Det største potentiale ligger vel hos Tchouameni? Han virker som en kriger, der også har masser af brikker at rykke rundt med. Måske det er på tide, at han stepper up.

7 måneder 2 uger siden #7 af Estadio Santiago Bernabéu
​Jeg føler godt vi kan ekskludere Bellingham fra den førte gruppe. Han virker arbejdsom og en stille type. Lidt Valverde og Mbappé agtigt. Han gør bare sit arbejde.

7 måneder 2 uger siden #8 af Madrid1998
​Carvajal er nok det tætteste vi har på en leder med cojones. Bellingham ville jeg nok hellere ikke sætte i den første gruppe (Vini og friends). 
Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu

7 måneder 2 uger siden #9 af Kimbo
Jeg savner en rigtig kaptajn på vores hold, en ægte anfører der driver sine tropper i krig og ikke finder sig i alt det pis.

Der blev nævnt ordet kulturbærer lidt oppe og det fik mig virkeligt til at tænke. Vi har ingen tilbage af den type som lever og ånder for madridismoen.

Leveret af Kunena Forum