Arbeloa: Det var en sejr med ånd

5 måneder 3 uger siden #1 af Benzeron
Álvaro Arbeloa var nok engang...

Álvaro Arbeloa var nok engang fyldt med ord, da han mødte pressen her til eftermiddag efter den hårdt tilkæmpede 2-1-sejr hjemme over Rayo Vallecano, og her følger hans udtalelser.

Overordnet om kampen:
- Det var en sejr med ånd, hvor spillerne lagde enorm energi og hjerte i kampen. Vi havde brug for publikums opbakning, og uden det pres var det ikke sket. Vi fortjente at score tidligere på Kylians eller Camavingas chancer. Jeg er tilfreds med spillernes indsats og vilje. Det var ikke en nem kamp, og de formåede at vinde mod en meget stærk modstander, som allerede havde gjort det svært for os i den første kamp og gjorde det igen i dag.

- Spillerne leverede en stor indsats, og det er det, jeg tager med mig: sejren opnået gennem hårdt arbejde og vilje. Der er mange ting, vi skal forbedre og arbejde videre med, og i løbet af de næste to uger uden midtugekampe vil vi forsøge at sikre, at holdet arbejder og bevæger sig i den retning, vi ønsker. Vi har set situationer mange gange, som vi har arbejdet med, og vi ønsker, at de opstår mere konsekvent. Det er den vej, vi vil gå. Spillernes indsats var enorm, og med hjælp fra publikum var det en sejr med ånd.

Bernabéu:
- Jeg har stor respekt for Bernabéu-publikummet, og jeg vil altid bede om deres støtte. Jeg respekterer alle meninger og perspektiver på det, der blev set på banen i dag, men jeg så et publikum, der drev os frem mod sejren og støttede os, når vi havde brug for det. Uden dem var målet måske ikke kommet. Jeg siger altid, at spillerne mærker det tydeligt – de har brug for det og præsterer bedre, når fansene er med dem. Det er endnu en gang blevet bevist i dag.

Bellingham:
- Vi ved endnu ikke noget om Jude. Han gik ind i kampen i perfekt tilstand, selvom han har ydet en enorm indsats i hver eneste kamp, han har spillet, siden jeg kom hertil. Det er et betydeligt fravær, men derfor har jeg en ekstraordinær trup. Lad os ikke glemme, at vi – så vidt jeg husker – har 17 spillere, som var mestre i Europa for halvandet år siden, og med dem vil vi overvinde de fravær, vi står overfor.

Vinícius:
- Vi forsøgte igen at sætte ham op i situationer, hvor han kunne bryde igennem ude på kanten, hvor han virkelig gør ondt på modstanderne. Vi skal fortsætte arbejdet for at sikre, at disse situationer opstår med større fordel, og at modstanderne ikke kan give så meget støtte for at stoppe ham. Når man har en spiller som Vinícius, kender modstanderne hans farlighed og bruger flere forsvarsspillere for at bremse ham. Han scorede et flot mål, og i anden halvleg, i de sværeste perioder, formåede han at udfordre direkte og skabe gode, fordelagtige situationer. Vi er meget glade for hans indsats og den mentalitet, han endnu en gang viste.

Hvad skal der arbejdes på?
- For at vinde skal man gøre mange små ting rigtigt. Det er ikke nok kun at være fremragende på ét område. Selvfølgelig skal vi arbejde med alle spillets faser, forbedre os både med og uden bold og have klare idéer. Jeg minder ofte spillerne om, at det ideelle hold er et hold, hvor alle tænker ens i enhver situation og på ethvert tidspunkt. For at kunne gøre det kræver det arbejde og mange timer på træningsbanen. Heldigvis er det netop det, vi får i de næste to uger.

Gonzalo:
- Da han kom ind, erstattede han Franco. Senere, i omklædningsrummet, talte vi om, at i de situationer, hvor vi skulle skabe farlighed, var det bedre, at han befandt sig i feltet, mens Brahim, som er stærk i én-mod-én og kan afgøre kampe, kunne bruge mere tid på kanten. Det skal vi arbejde med og forstå, hvilken profil der passer til hver spiller i forskellige situationer. Hvis vi sætter Gonzalo ind, er det for, at han skal være i feltet, fordi han er farligere dér end ude på kanten.

Asencios udskiftning i pausen:
- Raúl yder en enorm indsats for at kunne spille hver dag, og herfra kan jeg kun takke ham for den indsats. Han vil ikke give op og vil være sammen med holdet og sin træner. Han er en akademispiller, der viser, hvad det vil sige at føle Real Madrid – ligesom alle spillerne. Mange gange ved man det ikke, men de møder ikke altid op i den bedst mulige fysiske tilstand til kampene. Han kunne ikke fortsætte efter pausen.

De kontroversielle situationer i kampen:
- Udvisningen virkede korrekt for mig. Jeg så ikke straffesparket, men de fortalte mig på bænken, at det var meget klart. Og de ni minutters tillægstid kunne have været mere, for hver gang der er et målspark, og modstanderen ikke er bagud, går der et minut. Der kunne godt være lagt et par minutter mere til. Det er fint.

Om han er bekymret for sit holds præstation:
- Nej.

Er du bevidst om, at resultater betyder noget i Real Madrid?
- I er heldige at have en træner foran jer, som ikke har brug for en forklaring på, hvad Real Madrid er.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 måneder 3 uger siden #2 af SeQueda
Kæft en omgang mundlort.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Bismo, Dragam, Ramos4

5 måneder 3 uger siden #3 af Dragam
Han skulle have afvide efter kampen, at det havde været bedre med garcia i feltet og diaz på kanten ?! Så er man squ ikke egnet til at være træner, længere er den ikke...

5 måneder 3 uger siden #4 af Bismo
Du ved den er gal når de begynder at snakke om "ånd" og "magi".

5 måneder 3 uger siden #5 af NickyMad
Det er sjovt at nogle mente Xabi ikke havde karakter. Jeg har i min tid som fan ikke set en større cojones-løs træner. Jeg fatter ikke Arbeloa er i gang med at ødelægge sit ry og i værste fald sin træner karriere for at være træner for det her omgang lort i 6 måneder.

Jeg har i de seneste mange år undret mig over hvorfor hulen spillere tog til United, for det virker konsekvent som en karriere dræber. Den følelse sidder jeg efterhånden med af vores egen klub. Verdens største klub spiller med en taktik der ligner noget fra skolegården.
Jeg ved efterhånden ikke hvilke spillere der er gode nok til at blive eller ej, fordi vi har intet system og det gør dem alle dårligere. Jeg tror oprigtigt de alle vil spille bedre i en anden klub.
Sidste redigering: 5 måneder 3 uger siden ved NickyMad.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Bismo, El Siete, Madrid777, Dragam, Ramos4

5 måneder 3 uger siden #6 af DeLaRed
"Gonzalo:
- Da han kom ind, erstattede han Franco. Senere, i omklædningsrummet, talte vi om, at i de situationer, hvor vi skulle skabe farlighed, var det bedre, at han befandt sig i feltet, mens Brahim, som er stærk i én-mod-én og kan afgøre kampe, kunne bruge mere tid på kanten. Det skal vi arbejde med og forstå, hvilken profil der passer til hver spiller i forskellige situationer. Hvis vi sætter Gonzalo ind, er det for, at han skal være i feltet, fordi han er farligere dér end ude på kanten."

Det er potentielt den mest idiotiske kommentar der nogensinde er kommet ud af munden på en Real Madrid træner!

Efter næste kamp blir det nok noget i stil med:
"Efter kampen snakkede vi om at vi skal spille bolden til hinanden med fødderne, vi skal prøve at trille den frem ad banen, uden at de andre spillere på banen tager den fra os, og når vi så nærmer os den hvide rectangle i den anden ende af banen, så skal vi prøve at trille bolden ind i det store hvide net der er dernede, og så må vi ellers se om det giver point eller ej"

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: Madrid777, Estadio Santiago Bernabéu

5 måneder 3 uger siden #7 af Real HWL
En sejr med ånd?!! ​11 mod 11 var Rayo bedre end os på Bernabeu, vi snakker om ligaens nr. 16. Det sejler!! 

5 måneder 3 uger siden #8 af Ramos4

Real HWL post=193134 skrev: En sejr med ånd?!! ​11 mod 11 var Rayo bedre end os på Bernabeu, vi snakker om ligaens nr. 16. Det sejler!! 

Man bliver vanvittig af al den snak om ånd og vilje.

Man kan jo ikke bare ville det mere end sine modstandere. Det kommer sjældent til at ske. De fleste hold vil faktisk gerne vinde.

Man er nødt til at rent faktisk spille bedre end dem man møder!

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

Leveret af Kunena Forum