- Forum
- Madridista.dk
- Nyheder
- Thiago Pitarch debuterede for Real Madrid: “Jeg har drømt om det hver eneste aften”
Thiago Pitarch debuterede for Real Madrid: “Jeg har drømt om det hver eneste aften”
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Den 19-årige Thiago Pitarch fik sin officielle debut for Real Madrid i sejren over Benfica i første playoff-kamp om adgang til ottendedelsfinalerne i UEFA Champions League.
Akademispilleren, der kom til klubbens ungdomsafdeling i 2023 for at spille på Juvenil C-holdet, blev sendt på banen i det 94. minut som afløser for Eduardo Camavinga. Efter kampen satte han ord på sin store aften i et interview med Realmadrid TV – tydeligt bevæget:
“Det her har jeg drømt om hver eneste aften, før jeg gik i seng. Siden den første dag, jeg begyndte at spille fodbold, hver eneste træningsdag og hver eneste kamp. Jeg har netop opfyldt min drøm med verdens bedste hold og i den største turnering.”
Årevis af arbejde
Pitarch lagde ikke skjul på, hvor meget øjeblikket betød for ham:
“Jeg følte, at jeg skulle nyde det maksimalt. Det er mange års arbejde og venten på øjeblikket. At nyde det, gøre det jeg kan, og det som har bragt mig hertil.”
Råd fra Arbeloa
Den unge spiller afslørede også, hvad træner Álvaro Arbeloa sagde til ham, inden han blev sendt på banen:
“Arbeloa sagde, at jeg skulle nyde øjeblikket og spille, som jeg ved, jeg kan. At jeg ikke skulle være bange. Hvis jeg skulle modtage bolden, så skulle jeg gøre det – og at jeg skulle forsvare med alt, hvad jeg havde, sammen med holdet.”
En trøje for livet
Debuten blev markeret med en helt særlig souvenir:
“Jeg har bedt spillerne om at skrive autograf på denne trøje, fordi den skal indrammes og hænge på mit værelse resten af livet. Jeg vil se på den hver dag, når jeg går ind på mit værelse. Det er en enorm glæde.”
Akademiets værdier
Pitarch fremhævede også betydningen af arbejdet i klubbens ungdomsafdeling:
“Det handler om klubbens værdier: aldrig at give op, arbejde hver dag, forsøge at lære mest muligt til hver træning og kamp og gribe chancen, når den kommer. Med alle os unge, der debuterer, kan man se det arbejde, der bliver lagt i akademiet.”
Familien som fundament
Til sidst sendte han en varm tanke til sine forældre:
“Mine forældre er et meget vigtigt støttepunkt for mig. De har været med på alle rejser og har altid været ved min side – i både gode og svære tider. Dette øjeblik er næsten mere deres end mit.”
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
En lille korrektion: Han er kun 18 år