- Forum
- Madridista.dk
- Nyheder
- José Mourinho: “Man skal ikke gå i clinch med 60.000 mennesker på stadion”
José Mourinho: “Man skal ikke gå i clinch med 60.000 mennesker på stadion”
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
José Mourinho var efter kampen mod Real Madrid på Estádio da Luz mere sig selv end nogensinde før. Den portugisiske træner mødte pressen i mixed zone og fandt både sine velkendte noter frem og den karakteristiske ironi, da han skulle forklare dommerens beslutninger i det, han selv kaldte en “fortjent” sejr til Real Madrid over Benfica i UEFA Champions League.
“Jeg vil ikke være rød eller hvid”
Om episoden mellem Vinícius Júnior og Prestianni sagde Mourinho:
“Angrende for hvad? Jeg har talt med dem begge. Vinicius fortæller mig én ting, og Prestianni fortæller mig noget andet. Jeg vil ikke være rød og sige, at jeg 100 procent tror på Prestianni, men jeg vil heller ikke være hvid og sige, at det Vinicius fortæller mig, er sandheden.”
Han mente, at kampen ændrede karakter efter scoringen:
“Indtil målet var det en stor kamp. Benfica startede rigtig godt, og Madrid var meget stærke og ændrede kampen efter 30-35 minutter. Vinicius scorer et mål, som kun han eller Mbappé kan score. Men efter det skal han bæres på skuldrene af sine holdkammerater – ikke gå i clinch med 60.000 mennesker på stadion.”
Kritik af fejringen
Om brasilianerens jubelscene var Mourinho klar:
“Når du scorer et mål som det… så skal du bæres på skuldrene af dine holdkammerater. Der sluttede kampen.”
Udvisningen og “papiret”
Mourinho blev selv udvist og kommenterede situationen med et glimt i øjet:
“Jeg bliver udvist, fordi jeg siger noget, der er meget åbenlyst. Dommeren har et papir, hvor der står, at Tchouaméni, Huijsen og Carreras ikke må få gult kort. Jeg har siddet på bænken i 1.400 kampe og ved godt, hvem der kan få gult, og hvem der ikke kan. Vi ved, hvordan det fungerer. Men Madrid fortjente sejren.”
Misser returopgøret på bænken
Den portugisiske træner må ikke sidde på bænken i returopgøret på Santiago Bernabéu:
“Jeg kan ikke sidde på bænken, jeg kan ikke gå i omklædningsrummet, jeg kan ikke kommunikere med holdet. Det er svært for mig, men jeg har mine assistenter. Jeg spiller ikke selv, så jeg tror ikke, det får stor indflydelse. Det positive er, at jeg slipper for pressemødet dagen før. Men jeg kan lide at være til kampene.”
Om Real Madrids reaktion
Mourinho kommenterede også udtalelserne fra Álvaro Arbeloa og Kylian Mbappé:
“Jeg talte i flash-interviewet og forsøgte at være mere balanceret end Álvaro og Kylian. Jeg vil ikke sige, at Vini er en løgner, og at min spiller er en fantastisk dreng. De har valgt en anden linje. Det sker på mange stadioner, og det er altid den samme slags situation. Noget er galt.”
Han fortsatte med en sammenligning:
“Han scorede et fantastisk mål. Hvorfor fejrer han det ikke som Eusébio, Pelé eller Di Stéfano? Hvorfor gør han ikke det? Kampen sluttede i den situation.”
Samtalen med Arbeloa
Mourinho afslørede også, at han talte med Arbeloa undervejs:
“Jeg talte med Álvaro, før jeg vidste, at der var et problem. Det var for at sige til ham: hvorfor opfører han sig fjollet efter at have scoret et utroligt mål?”
“Vi behøver ikke et mirakel”
Om chancerne i returopgøret lød det afslutningsvis:
“Jeg kan godt lide at spille returkampen ude, men vi ved, hvor vi skal hen. Det bliver en meget svær mission. Vi har en mulighed. Vi behøver ikke et mirakel – vi skal spille en stor kamp og håbe, at Madrid ikke gør det.”
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- madrid2000
-
- Platin bruger
-