Arbeloa: Vi spiller for meget over venstre side

5 måneder 6 dage siden #1 af Benzeron
Álvaro Arbeloa fik til opgave...

Álvaro Arbeloa fik til opgave at forsøge at forklare, hvad der gik galt i 2-1-nederlaget til Osasuna lørdag aften, og her følger spanierens ord.

Udskiftningen af Valverde:
- Valverde har ydet en stor indsats i mange kampe i træk og har haft små gener. Om det er rigtigt eller forkert, valgte jeg ikke at tage nogen risiko med Valverde. Efter målet var det i endnu højere grad en beslutning om ikke at løbe en risiko og undgå, at han kunne blive skadet.

Om straffesparket, som Courtois begik:
- Ud fra den smule, jeg har set, tror jeg endda, at der kan have været frispark tidligere i situationen. Der var to meget tætte offsidesituationer, og vi var uheldige, at begge gik imod os. Jeg synes ikke, det var en god kamp fra vores side. Osasuna spillede deres kamp, og de to gange, de skød på mål, scorede de to mål. Vi kan give meget mere og har et langt højere niveau. Vi skal spille meget bedre, med mere intensitet. Vi ved, at det ikke er let at gøre onsdag og søndag, men det er det, der kræves af os – det her er Real Madrid. Vi ved, at alle udekampe er meget svære. Jeg var meget bevidst om, hvor svært det ville være at komme til denne bane.

Er holdet ramt?
- Ingen kan lide at tabe – mindst af alle os – men vi er på ingen måde ramt. I går sagde jeg, at det her bliver meget langt, at sæsonen nærmest ikke er begyndt endnu. Selvom det er en overdrivelse, mener jeg stadig, at der er utrolig meget tilbage. Det var en første halvleg, hvor vi i perioder havde god kontrol, men vi mangler meget tempo i spillet mod ethvert lavt forsvar. Enten flytter du bolden meget hurtigere, eller også bliver du meget let at forsvare imod. Det er noget, vi skal blive ved med at forbedre og arbejde på. Vi skal være i stand til at skabe gennembrud på begge sider. Lige nu lægger vi meget af vores spil over venstre side, og vi skal kunne gøre det samme i den anden side – ellers er vi nemme at forsvare imod. Vi må arbejde hårdt, for onsdag har vi endnu en meget vigtig kamp.

Var holdet langsomt?
- Jeg har ikke sagt, at vi var meget langsomme. Det, vi manglede i første halvleg – ud over kontrol – var at flytte bolden hurtigere og skabe mere fare. Det handler om at vide, hvad vi skal gøre, og hvad vi vil fremprovokere hos modstanderne. Vi skal blive ved med at insistere i hver kamp, se på hvad vi gjorde godt, og hvad der var sværere for os. Der er utrolig mange kampe tilbage, og vi har stort forbedringspotentiale. Når man ikke er på 100 %, kan alle slå én. Det er vi bevidste om. Hver udebanekamp bliver meget svær, modstanderne forbereder sig grundigt og yder deres maksimale mod os. Det skal vi også gøre.

Om ikke at spille mange gode kampe i træk:
- Man skal altid matche modstanderens intensitet. Det er rigtigt, at vi endnu ikke har formået at kæde fire eller fem gode kampe sammen. Vi kom fra tre meget vigtige sejre mod gode modstandere, hvor vi gjorde tingene rigtig godt. Men det her handler ikke om tre kampe – det handler om at gøre det dag for dag. Med de krav, der stilles til os, og den jævnbyrdighed der er i ligaen, er det ikke nok bare at stoppe ved den fjerde kamp. Det er det, vi arbejder for.

Mbappé:
- Han hvilede i sidste weekend, hvis jeg ikke tager fejl. Han spillede ikke mod Real Sociedad, som ikke er et hvilket som helst hold. Når vi mener, at han ikke er i stand til at spille, tager vi ingen risiko. Det er ikke noget, jeg beslutter alene, jeg taler med lægerne, med ham, og når han føler sig klar til at spille, så gør han det.

Hvad kan nederlaget betyde?
- Jeg håber, det ikke betyder noget, for om fire dage spiller vi igen for livet. Vi er klar over, at der er mange runder tilbage i ligaen, og at det bliver svært at vinde dem alle. Et hold viser sine styrker, når modgangen kommer. Det, der ikke må komme, er tvivlen. Jeg tror fortsat meget på mine spillere og på det arbejde, de udfører. Vi mangler at fastholde den kravmentalitet over tid, og det er det, vi skal arbejde videre med. Vi vil forsøge at få det bedste ud af alle spillere, for vi kommer til at få brug for dem alle.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 måneder 5 dage siden #2 af Mafia233
Arbeloa skal ikke være træner fordi han er fodboldspiller og han kan ikke find ud af være en træner fordi han være dårlige fodboldspiller i hans tid den han var fodboldspiller den gang og derfor real madrid solgt ham fordi han være mega dårlig fodboldspiller så nej han skal ikke være træner for real madrid og han skal ud fra hold lige med det samme ellers går realmadrid ind nedbakke

5 måneder 5 dage siden #3 af Aesir
Prøv at træk vejret og skriv den sætning igen.

Uden at gå i forsvar af arbeloa, så spillede han altså for real madrid, Liverpool og den spanske landshold. Han var ikke en dårlig fodbold spiller. Han var, faktisk, en af de bedste højre backs på hans tidm ellers havde han jo nok spillet for et dårligt hold

2. Det har intet at gøre med at være en god træner. Synes du også Alonso er en dårlig træner fordi vores hold ikke spillede ordentligt under ham

Det er ikke trænerens skyld at madrid ikke spiller ordentligt. De har en elendig sammensætning af spillere. Gode spillere,.men for ens og træner skift ændrer ikke på det

Til gengæld er arbeloa god til at bruge vores ungdomsspillere og har været ganske god til hans dispositioner i løbet af kampen

Men han kan jo heller ikke få Mbappe til at være en angriber og stoppe med at være i samme bane og løb som Vini

Vores temu version af Ronaldo er desværre ikke den spiller Perez og en masse andre troede han ville være..

Jeg sp.med.glæde.mbappe solgt til England så vi kan komme tilbage til et hold i harmoi

The world knows that i am a madridista by heart
White until the death

5 måneder 5 dage siden #4 af Siempre Madrid

Aesir post=193675 skrev: Prøv at træk vejret og skriv den sætning igen.

Uden at gå i forsvar af arbeloa, så spillede han altså for real madrid, Liverpool og den spanske landshold. Han var ikke en dårlig fodbold spiller. Han var, faktisk, en af de bedste højre backs på hans tidm ellers havde han jo nok spillet for et dårligt hold

2. Det har intet at gøre med at være en god træner. Synes du også Alonso er en dårlig træner fordi vores hold ikke spillede ordentligt under ham

Det er ikke trænerens skyld at madrid ikke spiller ordentligt. De har en elendig sammensætning af spillere. Gode spillere,.men for ens og træner skift ændrer ikke på det

Til gengæld er arbeloa god til at bruge vores ungdomsspillere og har været ganske god til hans dispositioner i løbet af kampen

Men han kan jo heller ikke få Mbappe til at være en angriber og stoppe med at være i samme bane og løb som Vini

Vores temu version af Ronaldo er desværre ikke den spiller Perez og en masse andre troede han ville være..

Jeg sp.med.glæde.mbappe solgt til England så vi kan komme tilbage til et hold i harmoi

​Man kan sige meget om Mbappé, men han bringer ikke holdet i disharmoni. Hverken på eller uden for banen.

Der er vel kun en grund til, at han ikke kommer i nærheden af Cristianos 450 mål og det er, at han er kommet til klubben et par år for sent. Det er først og fremmest hans egen skyld, men ser man på målsnittet, så er det lidt forfejlet at kalde ham en temu-udgave af portugiseren.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

5 måneder 5 dage siden #5 af Ramos4
Mbappé kunne vel trods alt godt gøre mere for at tilpasse sig 9'er rollen?

Han kunne vel godt forsøge at arbejde mere i holdets tjeneste, fremfor at vandre rundt på banen og gøre præcis hvad det passer ham.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

5 måneder 5 dage siden #6 af Siempre Madrid

Ramos4 post=193677 skrev: Mbappé kunne vel trods alt godt gøre mere for at tilpasse sig 9'er rollen?

Han kunne vel godt forsøge at arbejde mere i holdets tjeneste, fremfor at vandre rundt på banen og gøre præcis hvad det passer ham.

​En spiller, der over så lang en periode og mod alle hold, laver et mål i snit, har efter min mening gjort ALT for at tilpasse sig. Jeg vil aldrig vove at forlange mere af ham.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

5 måneder 5 dage siden #7 af Ramos4

Siempre Madrid post=193679 skrev:

Ramos4 post=193677 skrev: Mbappé kunne vel trods alt godt gøre mere for at tilpasse sig 9'er rollen?

​En spiller, der over så lang en periode og mod alle hold, laver et mål i snit, har efter min mening gjort ALT for at tilpasse sig. Jeg vil aldrig vove at forlange mere af ham.

​Det er selvfølgelig hverken Mbappé eller nogen anden spillers skyld, at truppen er sammensat som den er.
Men jeg kunne stadig godt ønske mig, at de i det mindste gjorde et forsøg på at løse de problemer vi tydeligt har. I stedet for at blive ved med at insistere på at spille deres eget spil, som de altid har gjort. JA I er gode, men det fungerer jo tydeligvis ikke som helhed.

Jeg forstår ikke at spillerne ikke selv bringer det op til træning? Vi lægger flade indlæg ind i et tomt felt, skuuuulle vi prøve noget andet?
Det er sgu lidt uforståeligt for mig. 

Ja i sidste ende er det ledelsens ansvar, men spillerne kunne vel også godt selv tage en smule ansvar for egen succes. De har fået super frie tøjler, men det forpligter vel også på en eller anden måde? Det er vel op til spillerne selv at finde nogle af løsningerne.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

Leveret af Kunena Forum