Fede Valverde straffes ikke for slag mod Samuel Dahl
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
SL Benfica har meddelt, at klubben er blevet informeret af UEFA om, at den klage, som klubben indgav i forbindelse med en episode med Federico Valverde, er blevet afvist.
Klagen omhandlede en påstået voldelig handling mod Benficas svenske back Samuel Dahl under opgøret mod Real Madrid. I en officiel udtalelse beklager Benfica, at UEFA ikke har valgt at indlede en disciplinærsag.
”Benfica beklager, at UEFA – trods de klare tv-billeder, som viser en aggression mod Benfica-spilleren Samuel Dahl – har besluttet ikke at tage nogen disciplinære skridt. Der er uden tvivl tale om en situation til rødt kort, som ikke blev sanktioneret under kampen,” lyder det i klubbens meddelelse.
Mente forseelsen gik ustraffet hen
Benfica indgav en disciplinær klage til UEFA efter den første play-off-kamp om adgang til ottendedelsfinalen i Champions League. Ifølge den portugisiske klub begik Valverde en voldelig handling i det 83. minut af kampen, men episoden blev hverken dømt som frispark af kampens dommer eller gennemgået af VAR.
Klubben fra Lissabon havde håbet, at UEFA’s disciplinærkomité ville nå at træffe en afgørelse inden returkampen – og det gjorde den – men resultatet blev altså, at sagen blev afvist, og at der ikke bliver tale om nogen sanktion mod Real Madrid-spilleren.
Afgørelsen betyder, at Valverde fortsat er spilleberettiget, mens Benfica må se sin anmodning om straf taget af bordet.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Jeg savner Pepe :(
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen