Vinícius Jr. kåret til kampens spiller: “En vigtig sejr for vores selvtillid”

4 måneder 1 uge siden #1 af Administrationen
Vinícius Júnior blev...

Vinícius Júnior blev den store profil, da Real Madrid besejrede Manchester City på Etihad Stadium. Den brasilianske angriber scorede begge mål i sejren og blev fortjent kåret som kampens spiller.

“Det var en meget vigtig kamp for vores selvtillid. Siden sæsonstart har vi spillet mange gode kampe, men vi har ikke haft samme kontrol som i denne duel. Det var en svær kamp mod et stort hold og en stor træner. De havde bolden meget, men vi vidste, hvad vi skulle gøre: arbejde hårdt og udnytte vores chancer. Jeg har brændt mange før, men i dag behøvede jeg ikke så mange,” sagde Vinícius efter kampen.

Et vendepunkt for holdet

Brasilianeren ser sejren som et vigtigt øjeblik i sæsonen:
“Det er et vigtigt tidspunkt. Vi ved alle, at de store kampe kommer nu, og når Real Madrid spiller i UEFA Champions League, så ændrer alt sig – fansene ændrer sig, og spillerne ændrer sig. Vi er klar til det, der kommer.”

Straffesparksdrama og tillid

Vinícius afslørede også detaljerne bag et tidligere misset straffespark og relationen til Federico Valverde:
“Jeg sagde, at Fede skulle tage det, fordi han spillede en fantastisk første kamp. Jeg bad ham tage det første spark, men han ville ikke, og jeg brændte. I dag gav han mig fuld tillid, som en kaptajn skal gøre. Jeg scorede og kunne hjælpe holdet til sejren.”

Fokus på næste udfordring

Om fejringen og fremtiden sagde han:
“Fodbold er fantastisk, fordi man altid får en ny chance. Vi har vundet og er i kvartfinalen sammen med vores fans, vores familie, spillerne og staben, som betyder alt for os.”

Han havde også overskud til at rose modstanderens træner Pep Guardiola:
“Jeg ønskede ham bare tillykke.”

Til sidst sendte Vinícius en klar besked om næste modstander i turneringen:
“Vi går efter dem!”

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
4 måneder 1 uge siden #2 af Madridista02
Hvad ønskede han Pep tillykke med, nogen der ved det?

Jeg savner Pepe :(

4 måneder 1 uge siden #3 af AmorMadrid
Meget uenig i at han fortjent blev kåret til kampens spiller. Han havde en god aktion, både med skuddet på stolpen og det opfølgende skud, der gav rødt og straffe, men udover det synes jeg han spildte den ene chance efter den anden. Og netop i sådan en her kamp bør han jo virkelig shine, når der er uendelig meget plads, og man kan løbe kontra 10 gange i løbet af kampen, men han lykkedes jo reelt set ikke en eneste gang på de kontrachancer der var. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

Leveret af Kunena Forum