Mourinho vil have et hold bygget op omkring Mbappé

2 uger 4 dage siden #1 af Administrationen
Real Madrid planlægger næste sæson med...

Real Madrid planlægger næste sæson med Kylian Mbappé som det absolutte omdrejningspunkt. Klubben ønsker at skabe de bedst mulige betingelser for franskmanden både på og uden for banen, mens stjernespilleren selv erkender, at han skal bidrage mere defensivt.

Kylian Mbappé bliver den centrale figur i Real Madrids nye projekt under José Mourinho. Efter en sommer med store forandringer i truppen og på trænerposten er planen klar i Madrid: holdet skal bygges op omkring den franske verdensstjerne og udnytte hans styrker bedst muligt.

I den kommende sæson ønsker den sportslige ledelse og trænerstaben at se Mbappé længere væk fra modstandernes straffesparksfelt og i højere grad involveret i spillet med plads foran sig. Ideen er, at han skal modtage bolden tidligere i angrebene, hvor hans fart, teknik og evne til at udfordre modstandere kan gøre størst skade.

José Mourinho arbejder angiveligt med en udgave af den klassiske 4-2-3-1-opstilling, hvor andre offensive profiler skal skabe plads til franskmanden. Vinicius forventes at få en lidt dybere rolle, mens Jude Bellingham i højere grad skal true feltet og bidrage med løb ind foran mål. Dermed kan Mbappé operere i de områder, hvor han historisk har været mest afgørende.

Samtidig har klubben også haft øje for det menneskelige aspekt omkring stjernen. Sommerens nytilkomne spillere passer ikke kun ind sportsligt, men også socialt. Ibrahima Konaté er landsmand og mangeårig bekendt med Mbappé fra det franske landshold, mens Bernardo Silva har kendt ham siden deres fælles tid i Monaco. Klubben håber, at den tætte relation til flere af holdkammeraterne kan bidrage til, at Mbappé føler sig endnu mere hjemme i Madrid.

Den 27-årige angriber har selv erkendt, at der er områder af hans spil, som skal forbedres. I et nyligt interview forklarede han, at han ønsker at tage større ansvar i det defensive arbejde og bidrage mere uden bold.

“Jeg skal tage et skridt frem defensivt. Jeg er altid krævende over for mig selv, og jeg ved, at jeg kan blive bedre på det område. Det er vigtigt for holdet, og det er noget, jeg vil arbejde på,” lød det fra Mbappé.

I Real Madrid bliver udtalelserne taget positivt imod. Klubben ser fortsat franskmanden som projektets ansigt udadtil, den naturlige leder på banen og spilleren, som de kommende års succes skal bygges omkring. Samtidig arbejder ledelsen fortsat på yderligere forstærkninger til truppen. Der kigges blandt andet på en ny midtbanespiller og endnu en forsvarer, men uanset hvilke navne der måtte ankomme til Estadio Bernabéu denne sommer, ændrer det ikke på den overordnede strategi.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 uger 3 dage siden #2 af DeLaRed
“Ideen er, at han skal modtage bolden tidligere i angrebene, hvor hans fart, teknik og evne til at udfordre modstandere kan gøre størst skade.”

Sjovt nok ikke nogen ny ide!

Donde está la biblioteca?

2 uger 3 dage siden #3 af Ramos4
Er det ikke sådan vi allerede spiller?

Det fungerer bare ikke mod lave blokke at han skal modtage den dybt med 10 spillere foran ham og ingen i feltet.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

2 uger 3 dage siden #4 af DeLaRed

Ramos4 post=197811 skrev: Er det ikke sådan vi allerede spiller?

Det fungerer bare ikke mod lave blokke at han skal modtage den dybt med 10 spillere foran ham og ingen i feltet.

​Forstår fodt hvad du mener, er dog ikke enig i at hele holdet er bygget op omkring ham, mener meget tydeligt at holdet er splittet omkring ham og Vini, lig bl.a. mærke til hvor ekstremt mange af vores angreb der går igennem Vini, og alle inkl tronerne ved jo godt at Vini kun aflevere bolden 2 ud af 10 gange når han modtager den på kanten. Netop denne splittelse er en af de store grunde til hvorfor Vini og Mbappe ikke fungere sammen i front, og jeg tvivl meget på at Mourinho kan presse Vini ned i en anden kasse en den han tydeligvis indtil videre ikke har villet flytte sig fra.

Donde está la biblioteca?

2 uger 2 dage siden #5 af Estadio Santiago Bernabéu
​Jeg er ret spændt på at se hvad der skal ske med Vini.

Jeg har svært ved at tilgive ham for hans scener da han blev udskiftet i El Clásico.

Men det er også svært at benægte at han er en top 25 spiller i verden.

Der er så mange muligheder. Skal han sælges denne sommer fordi det vil være sidste sommer vi kan få dinero for ham? Forlænger han? Vil Mourinho gå udenom ham fordi opspillet skal gå igennem Mbappé -> 1:2 med Bellingham/Arda -> Assist til Mbappé og scoring! Eller skal angrebet igen bygges op med Vini der klarer alting selv og Mbappé der skal lege 9er i feltet?

Jeg synes den er sværere end man bare lige går og tror. Det er årsagen til Mourinho tjener mange penge og vi andre byder skal nyde underholdningen.

Fordi uanset hvad der sker i den kommende sæson.. så bliver det underholdende!
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

2 uger 2 dage siden #6 af Ramos4
Vi har på intet tidspunkt forløst Vini og Mbappé sammen.

Og jeg har utroligt svært ved at se det ske. Vini vil gerne have mange touches på bolden og løbe med bolden, for så at afslutte selv eller finde en mand i boksen.

Mbappé er...ikke i boksen.

Mbappé assisteres bedst ved at en midtbanemand eller fløj spiller ham hurtig og direkte, tidligt i opspillet. Som f.eks. Güler og Olise er gode til.

Vini og Mbappé spillestil passer bare ikke godt sammen og vi har 2 hele sæsoners bevis. Mourinho kan ikke udføre mirakler. Tror faktisk ikke nogen træner kan få det bedste frem i de her to.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

2 uger 2 dage siden #7 af Ramos4
Det gik ikke med Messi - Neymar - Mbappé.

Dembele - Kvara - Doue er jo ikke bedre. De er bare bedre sammen.

Mbappé og Vini er stjernerne på hver deres landshold - men jeg tror virkelig ikke på at de kan blive stjerner på det samme hold.

Ingen af de to kan indordne sig den anden eller spille andenviolin. Det kommer ikke til at ske.

Men lad os give det et forsøg mere ;)

Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete, Dragam

2 uger 2 dage siden #8 af Ramos4

Estadio Santiago Bernabéu post=197826 skrev: ​Jeg er ret spændt på at se hvad der skal ske med Vini.

Jeg har svært ved at tilgive ham for hans scener da han blev udskiftet i El Clásico.

Der er så mange muligheder. Skal han sælges denne sommer fordi det vil være sidste sommer vi kan få dinero for ham? Forlænger han? Vil Mourinho gå udenom ham fordi opspillet skal gå igennem Mbappé -> 1:2 med Bellingham/Arda -> Assist til Mbappé og scoring! Eller skal angrebet igen bygges op med Vini der klarer alting selv og Mbappé der skal lege 9er i feltet?

Jeg synes den er sværere end man bare lige går og tror. Det er årsagen til Mourinho tjener mange penge og vi andre byder skal nyde underholdningen.

​Hans præstationer ved VM pt. får ham nok ikke til at lempe sine lønkrav.
Men går Perez med på dem? Jeg tænker at Perez havde forlænget med ham for længst, hvis penge ikke var et issue. Men det lader til at han er ret stålfast på ikke at betale Vini mere.

Forhåbentlig sætter Vini hårdt mod hårdt og holder fast i sine krav.

2 uger 2 dage siden #9 af Dragam

Ramos4 post=197830 skrev:

Estadio Santiago Bernabéu post=197826 skrev: ​Jeg er ret spændt på at se hvad der skal ske med Vini.

Men går Perez med på dem? Jeg tænker at Perez havde forlænget med ham for længst, hvis penge ikke var et issue. Men det lader til at han er ret stålfast på ikke at betale Vini mere.

​Synes nu ikke han ligefrem har strålet... han har fået et par billige mål mod nogle modstandere af tvivlsom kvalitet.

2 uger 2 dage siden #10 af Estadio Santiago Bernabéu

Dragam post=197831 skrev:

Ramos4 post=197830 skrev:

​Synes nu ikke han ligefrem har strålet... han har fået et par billige mål mod nogle modstandere af tvivlsom kvalitet.

Er der nogle kvalitetsspillere der har scoret mod kvalitetsmodstandere?

De gode hold møder først hinanden når knockout begynder.

2 uger 1 dag siden #11 af Lars1991
​Skotland og især Morocco er da også gode modstandere. Haiti er selvfølgelig ikke :)

Leveret af Kunena Forum