Sejr i målrig affære
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Real Madrid havde lørdag aften besøg af Valladolid til en kamp, som skulle fungere som genrejsning af holdet efter den skuffende CL-exit og det med en defensiv, som var hårdt ramt af skader. Det blev i sidste ende til en fortjent sejr på 4-3.
Det skulle dog blive en start præcis som man har været vant til i denne sæson, nemlig med hurtig føring til udeholdet. Det skete allerede efter otte minutters spil og efter en stor fejl af Carvalho, som lod Óscar smutte igennem og så kunne han let sende bolden ind bag en sagesløs Diego López.
Og det var bestemt ikke nogen oplivende affære at være vidne til første halvdel af første halvleg, hvor alt for meget beroede på tilfældigheder og hvor Valladolid fik masser af plads, men efterhånden fik Real Madrid trykket spillet op på modstanderens banehalvdel og så var det en tilfældighed, der skaffede udligningen, da Ángel di María tog et træk ind i straffesparksfeltet og trykkede af og på vej ind rettede Marc Valiente forsøget af, så bolden strøg i mål.
Få øjeblikke senere var endnu en afretning ved at resultere i mål, da Cristiano Ronaldos frispark ramte en forsvarer og snød målmanden, som kunne se bolden gå tæt forbi stolpen. Det stoppede dog ikke portugiseren, som efter 32 minutters spil kom højst til et indlæg og headede bolden i nettet.
Det lignede en afgørelse, men Valladolid svarede hurtigt igen med et hurtigt gennemført kontra-angreb og så kunne Javi Guerra slå til inde foran mål. Det blev startskuddet til et sandt bombardement mod de to målmænd, hvor især Jaime måtte diske op med klasseredninger, for at hindre Real Madrid i at komme foran igen.
To minutter før pausen var heldet virkelig med Valladolid, da Cristiano Ronaldos frispark hamrede mod træværket, mens Jaime stod som forstenet på stregen uden chance for at gribe ind. Det blev dog ved 2-2 ved pausen i en kamp, som virkelig livede op.
Der blev ikke foretaget ændringer i pausen og det så heller ikke ud til at være nødvendigt for Real Madrids vedkommende, for man lagde ud med et par hurtige afslutninger, da først Khedira flugtede bolden over mål, inden Modric var tæt på med et godt langskud, men når de ikke kunne, måtte Kaká tage sagen i egen hånd og med et hårdt skud, sendte han bolden i nettet. Da var der blot spillet tre minutter af anden halvleg.
Herefter stod der Real Madrid på det meste og anført af en veloplagt Fabio Coentrao, blev Valladolid presset langt tilbage på banen.
José Mourinho ville dog gerne have lukket kampen fuldstændigt og derfor foretog han en dobbelt-indskiftning efter 67 minutters spil, da Xabi Alonso og Mesut Özil kom på banen i stedet for Kaká og Ángel di María.
Afgørelsen kom bare et par minutter senere og igen var det Cristiano Ronaldo, som stod for scoringen og igen på hovedstød. Denne gang efter et hjørnespark fra Mesut Özil. Samtidig sluttede arbejdsdagen for Benzema, som blev afløst af Higuaín.
Han fik kærligheden at føle ti minutter før tid, da han kom til en svag afslutning, som med lidt god vilje bedst kunne betegnes som en tilbagelægning og straks haglede pibekoncerterne ned over argentineren, som får et år siden kunne høre publikum nærmest trygle ham om at blive.
I stedet fik Valladolid reduceret med intet mindre end et pragtmål, da Sastre helflugtede riposten fra et hjørnespark i nettet. Scoringen gav kortvarigt håb for Valladolid, men der blev ikke scoret mere i den kamp.
Kampfakta:
Real Madrid – Valladolid 4-3 (2-2)
0-1 Óscar (8.)
1-1 Valiente (25., selvmål)
2-1 Cristiano Ronaldo (32.)
2-2 Guerra (34.)
3-2 Kaká (48.)
4-2 Cristiano Ronaldo (70.)
4-3 Sastre (88.)
Tilskuere: 70.000
Dommer: Fernández Borbalán
Gule kort: Omar, Pérez, Sastre (Valladolid)
Røde kort: Ingen.
Real Madrids hold: Diego López, Nacho, Pepe, Carvalho, Coentrao, Khedira, Modric, Kaká (Özil, 67. min.), Di María (Xabi Alonso, 67. min.), Cristiano Ronaldo, Benzema (Higuaín, 70. min.).
Valladolids hold: Jaime, Rukavina, Rueda, Valiente, Balenziaga, Rubio, Pérez, Óscar, Omar (Bueno, 54. min.), Ebert, Guerra (Manucho, 79. min.).
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Dagens flop: Higuain
Dagens detalje: Valladolids 3-4 mål.
Har valgt at takke af på forum!
Hele offensiven spillede glimrende. I en periode i anden halvleg blev der konstant spillet førstegangsafleveringer, det fungerede rigtig godt og det er noget jeg håber at vi kommer til at se mere i næste sæson.
Fansene er vist løbet helt tør for støtte til Higuain, lidt overraskende reaktion fra deres side af, men det er noget som jeg har det fint med, hans tid i klubben er ovre.
Fantastisk stemning, jeg frygtede det blev lidt dødt efter vi missede finalen, men der var sku gang i den!
Til dem der som mig ikke kan spansk, så bliver der skrevet at han skulle have sagt: Pepe : "The boss's quotes were not the most suitable; Iker is an institution at Real Madrid and in Spain."
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Steen skrev: Pepe holder vist ikke med Mourinho:
Til dem der som mig ikke kan spansk, så bliver der skrevet at han skulle have sagt: Pepe : "The boss's quotes were not the most suitable; Iker is an institution at Real Madrid and in Spain."
Jeg er ikke på en computer, der vil samarbejde med youtube idag, men hvis man kan stole på AS (og lige netop den her meget smalle kontekst, så kan man for det meste) så går han videre end det - han kritisere direkte Mous udtalelser og siger, at du skal vide at spillerne er med Iker.
(futbol.as.com/futbol/2013/05/04/primera/1367698091_948783.html)
Siempre Madrid skrev: Jeg har lige slået det op i ordbogen: Opportunist.
Det må man nok sige. Han har altid været en loyal Mourinho følger, men efter det er blevet et faktum at Mourinho ikke fortsætter, så prøver han at score point for at redde sin Real Madrid karriere.
MMM skrev:
Steen skrev: Pepe holder vist ikke med Mourinho:
Jeg er ikke på en computer, der vil samarbejde med youtube idag, men hvis man kan stole på AS (og lige netop den her meget smalle kontekst, så kan man for det meste) så går han videre end det - han kritisere direkte Mous udtalelser og siger, at du skal vide at spillerne er med Iker.
(futbol.as.com/futbol/2013/05/04/primera/1367698091_948783.html)
Det har du ret i, Goal.com har skrevet at han skulle have sagt dette: "We have to have a bit more respect for Iker. The boss's quotes were not the most suitable," the 30-year-old said on Canal Plus.
"Iker is an institution - at this club and in Spain. He has to know that we [the players] and the fans are behind him."
"We're relaxed. The coach needs to sort it out with the club. We are playing for the shirt," he concluded.
Jeg kan lide!