Real Madrid jagter Kid Messi
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Real Madrid har meldt sig ind i kampen om et af engelsk fodbolds største ungdomstalenter. Den blot 15-årige JJ Gabriel har ifølge engelske meldinger bedt Manchester United om at ophæve hans kontrakt, og Real Madrid følger situationen tæt.
Den unge offensivspiller har imponeret stort på ungdomsniveau og kaldes allerede »Kid Messi« på grund af sine tekniske evner og eksplosive spillestil. I sin seneste kamp for Uniteds ungdomshold scorede han hattrick på under 45 minutter.
Gabriels situation har samtidig skabt stor opmærksomhed, da Manchester United angiveligt havde planer om at lade ham få chancen omkring førsteholdet. I stedet ønsker spilleren ifølge meldingerne at forlade klubben.
Real Madrids interesse bliver yderligere bemærket, fordi Gabriel på det seneste har fulgt en lang række af klubbens spillere på Instagram samt Real Madrids officielle konto og akademiets konto. Han følger angiveligt flere Madrid-spillere end Manchester United-spillere.
Barcelona har tidligere været tæt på talentet. Gabriel besøgte klubbens faciliteter i 2024 og mødte blandt andre Lamine Yamal, men nu kan Real Madrid være klar til at blande sig i kampen.
Gabriel fylder 16 år i oktober, og hans irske pas gør ifølge meldingerne et skifte til Spanien muligt. En transfer skulle kunne gennemføres for omkring 350.000 euro.
Manchester Uniteds holdning bliver dog afgørende, da klubben skal acceptere en ophævelse af registreringen. Hvis parterne ikke når til enighed, kan sagen ifølge de engelske regler ende hos Premier League.
Meget tyder dermed på, at JJ Gabriel står foran et klubskifte – spørgsmålet er blot, om destinationen bliver Madrid, Barcelona eller en anden europæisk storklub.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Gud hvor er det ærgerligt at man ikke solgte ham. Så kunne man også ha budt på en Mika Godts - eller ladet Mbappe spille på venstre-kanten.
Der opstår jo et nyt 15-årigt "stor"talent hver anden uge efterhånden.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Simpelthen.nono post=201127 skrev: Hvad med at du undersøger sagen på egen hånd frem for at finde dit franske frem?
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- NachoFernández
- Platin bruger
-
Jeg ved godt at der har været et enkelt narrativ herinde om at spillere som Varane, Ødegaard og Güler blev ødelagt af at tage til Real Madrid som teenagere, men jeg tror nu godt vi kan lokke.
Er han et generationstalent, som vi kan forløse, så er det et kup. Bliver det udmærket og vi evt kan videresælge, så ender det sikkert i en god investering evt med tilbagekøb. Går det galt, så er det en lille pris at betale.
Der er alligevel nogle år til han evt skal bryde igennem. Lad os se hvad det kan
Synes generelt - Ikke mønstret på nogen specifikt - at forum kunne have godt af lidt sund vidensdeling.nono post=201127 skrev: Hvad med at du undersøger sagen på egen hånd frem for at finde dit franske frem?
Havde en oplevelse for nogle måneder siden, hvor jeg spurgte ind til hvor en bruger havde læst et transferrygte henne, og jeg fik en “PÅ NÆTTET” (stavet med æ, simpelthen), serveret som svar.
Kan ikke huske hvem der var .. Men what a loser response. Virkede som noget en 3. klasseelev ville svare.
@ramos4
Mika Godts er mig bekendt en hollandsk kantspiller der havde en god sæson i Ajax, og tog i sommers til PSG. Har ingen idé om hvor god han er, det ved @nono nok bedre.
Anyway! Bare en tanke, kunne være nice :)
Selvfølgelig gerne suppleret af at folk følger lidt med i hvad der sker selv, men det gør alle på et forum jo. Man kan ikke forvente at alle er up-to-date på alle mulige spillere, rygter etc. etc.
NadaMás post=201133 skrev:
Synes generelt - Ikke mønstret på nogen specifikt - at forum kunne have godt af lidt sund vidensdeling.nono post=201127 skrev: Hvad med at du undersøger sagen på egen hånd frem for at finde dit franske frem?
Havde en oplevelse for nogle måneder siden, hvor jeg spurgte ind til hvor en bruger havde læst et transferrygte henne, og jeg fik en “PÅ NÆTTET” (stavet med æ, simpelthen), serveret som svar.
Kan ikke huske hvem der var .. Men what a loser response. Virkede som noget en 3. klasseelev ville svare.
@ramos4
Mika Godts er mig bekendt en hollandsk kantspiller der havde en god sæson i Ajax, og tog i sommers til PSG. Har ingen idé om hvor god han er, det ved @nono nok bedre.
Selvfølgelig gerne suppleret af at folk følger lidt med i hvad der sker selv, men det gør alle på et forum jo. Man kan ikke forvente at alle er up-to-date på alle mulige spillere, rygter etc. etc.
Han er fra Belgien, mindre detalje ;)
Kort svar: Hans talent er ekstremt højt – på niveau med de mest lovende kantspillere i Europa i hans årgang. Det er ikke hype; tallene fra Ajax og Eredivisie viser, at han allerede præsterer som en top-3 offensiv spiller i ligaen som 20‑årig.---
⚽ Hvad siger eksperterne?
🔥 Flashscore: “Ajax’s next boy wonder”
Flashscore beskriver ham som den eneste klare stjerne i et kriseramt Ajax og fremhæver hans “lightning-quick feet” og “full package”-profil.
📊 Field Insider: Højt loft
- Vurderer hans langtidspotentiale som højt og hans peak-sæson (2025/26) som et niveau, der matcher en stærk, fast starter i top-5 ligaer.
🎮 EA FC 27: 78-rating som 21-årig
- Driblinger: 88
- Smidighed: 85
- Balance: 84
- Afslutninger: 75
EA’s model placerer ham som en top-tier teknisk kantspiller med stort udviklingspotentiale.
---
🧠 Samlet vurdering
Mika Godts har et talent, der peger mod europæisk topniveau.
Det mest imponerende er kombinationen af driblinger, chanceskabelse, mål/assists, og konstant output – en profil, der normalt kun ses hos kantspillere som Antony, Neres eller Kudus i deres Ajax-peak.
Han er ikke bare lovende; han er allerede en af de mest dominerende unge kantspillere i Europa.
---
📌 Hvis du vil dykke videre
- Spilleprofil
- Sammenligning med andre kanttalenter
- Potentiale i PSG
The world knows that i am a madridista by heart
White until the death
Jeg tror ikke jeg er den eneste herinde der er ved at være godt træt af mængden af fjendtlige svar fra folk uden grund.
Hele pointen med et privat lille forum burde være at vi kan holde en sund og fornuftigt tone og dialog med fokus på videns deling og vores kærlighed for klubben.
Har man ikke noget at brugbart at dele så hold det for dig selv,eller gå på Facebook og del din gift med de andre gamle sure danskere
The world knows that i am a madridista by heart
White until the death
Vidensdeling! :DReal HWL post=201134 skrev:
NadaMás post=201133 skrev:
@ramos4
Han er fra Belgien, mindre detalje ;)
This guy gets it