Mourinho holdt pressemøde
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
José Mourinho havde igen i dag fornøjelsen af at møde spansk presse forud for morgendagens kamp mod Málaga og der var nok at snakke om.
Selvfølgelig var Iker Casillas igen hovedemnet og José Mourinho blev bedt om at forholde sig til Pepes opportunistiske forsvar af den spanske landsholds-målmand, men om det sagde The Special One:
- Det er meget let at analysere det med Pepe. Hans problem har et navn og det er Raphael Varane. Herfra er der ikke mere historie. Jeg snakker kun om Pepe, fordi I har bedt mig snakke om ham. Man skal ikke være en særligt intelligent person, det er nok at være en normal person som mig, for at forstå, at Pepe snakkede i frustration. Det er ikke let for en 31-årig at blive overhalet af en dreng på 19 år. Og det er en fantastisk dreng. Jeg har haft det mod at sætte en dreng på holdet. Det er meget simpelt. Problemet er meget simpelt. Pepes liv har ændret sig. Han var fast mand og det er han ikke mere. Det er en af mine få afgørelser, som ikke bliver diskuteret offentligt. For alle mine afgørelser bliver diskuteret offentligt. Jeg forstår udmærket Pepes frustration, som er kommet til udtryk i de ord, han har sagt. Tingene er meget klare. Jeg har ingen problemer med ham. Jeg forstår, at det ikke er en let situation, men jeg er nødt til i det mindste at være ærlig og jeg tror, at det er meget få mennesker, som ikke mener at Real Madrids fremtid er Varane og Sergio Ramos.
Om Iker Casillas var han også meget klar i spyttet:
- Min besked er så I kan forstå det: Jeg er fodboldtræner, man ansatte mig for at være træner. En træner har beføjelser, blandt andet at vælge hvem der spiller. Jeg slår ikke plat og krone om det. Jeg tænker over det, diskuterer det, analyserer det, studerer mine afgørelser i mange timer, ser kampe, forsøger at afgøre tingene i overensstemmelse med mit hoved. Jeg kan bedre lide Diego López som målmand end Iker Casillas. Det er ikke en personlig afgørelse. Jeg ønsker en målmand, som spiller godt med fødderne, som dominerer luftrummet og som er et fænomen mellem stængerne. Mens jeg er træner for Real Madrid, vil Diego López spille under normale omstændigheder. Det er simpelt. Jeg accepterer, at der er folk, som siger at jeg ikke har forstand på fodbold. Respektér en træner for at afgøre, at Diego López spiller. Det er min afgørelse. Hvorfor spiller Nacho? Fordi jeg godt kan lide ham og han er inde i en udvikling. Varane spiller, fordi han ifølge mig er Real Madrids fremtid sammen med Sergio Ramos.
Han blev også spurgt om han havde tænkt sig at sige op efter CL-nederlaget til Dortmund. Til det sagde han:
- Nej. Jeg har planlagt at fortsætte. For at ingen skal være i tvivl, ønsker jeg at sige, at jeg vil tjene min løn indtil den sidste dag, jeg arbejder i Real Madrid. Jeg ønsker ikke så meget som en euro mere.
Dermed lagde han også låg på spekulationerne om, at han forsøger at fremtvinge en fyring af ham for at få fingrene i den store klausul, der er i hans kontrakt.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Jeg skal ikke være mand for at afgøre, hvor mange af ovenstående betingelser Diego López opfylder. Men Iker Casillas opfylder kun een af dem.
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Sådan er fodbold, og alle skal stoppe på et tidspunkt, så der er vel ingen grund til at blive forarvet.
Man har før efterlyst at Mourinho skulle være bedre til at give de unge spillere spilletid, og det får de 2 unge forsvarsspillere Varane og Nacho da han ser et lys i dem...fair nok.
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Derudover kan der ikke være tvivl om,at Pepe ikke er den skarpeste kniv i skuffen, hverken på eller udenfor banen, derudover er der ikke noget sensationelt i, at han vælger at komme med så unødvendig en kommentar. Pepe valgte at sige det af to ting: Redde sin egen røv og af frustration, der kan der ikke være to forskellige meninger om. Derudover, så er det helt på sin plads, at han nu er tredje valg efter Varane og Ramos. I mit hoved er han også bag Nacho, som jeg tror får en mere fremtrædende rolle til næste sæson, han har potentialet til at tage overfor Pepe, Albiol og Carvalho, men den snak kan vi tage på et andet tidspunkt.
Havde det ikke været for Mourinhos beslutninger - Varane og Lopez vs. Pepe og Casillas - så havde vi stået langt dårligere end tilfældet - selvfølgelig bare en subjektiv vurdering.
Derudover, så skal Casillas selvfølgelig køres i stilling til næste sæson, og jeg håber virkelig for Diego Lopez, at han vælger at takke ja til et evt. AC Milan tilbud, fordi en verdensklasse målmand som ham skal ikke sidde på bænken i Madrid.
Ikke mange trænere i verdenen vil turde tage de rigtige beslutninger i Real Madrid, da det ofte er de sværeste, og det kunne sagtens være en af de store grunde til, at så mange trænere tidligere har fejlet
Det er altså ikke de største navne der skal spille, men de bedste spillere ud fra form og niveau. Derudover har jeg virkelig fået et chokerende negativt og trættene billede af Casillas i år, og han har virkelig mistet en del i min bog, ingen spillere burde tro de er større end træneren eller holdet. Derudover skal han dog alligevel have ros for ikke at være kommet med (offentlig) kritik af valget af Diego Lopez.
No solo soy perfecto, también soy Madridista
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Siempre Madrid skrev: "Jeg ønsker en målmand, som spiller godt med fødderne, som dominerer luftrummet og som er et fænomen mellem stængerne."
Jeg skal ikke være mand for at afgøre, hvor mange af ovenstående betingelser Diego López opfylder. Men Iker Casillas opfylder kun een af dem.
Helt enig. I min optik er Diego Lopez en naturlig målmand, hvorimod Iker Casillas mere er en selvtillids målmand, hvis jeg må sige det sådan.
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Ja, man skulle egentlig også mene, at Pepe havde mere travlt med at arbejde med sig selv og sin forbavsende udtalelse om, at flere (inkl. ham selv) havde undervurderet Dortmund. Her var han med afstand den dårligste spiller og som Mourinho udtaler: Fremtiden er Varane og Ramos.
Præcis.. Det han viste mod Dortmund var virkelig forfærdeligt, skræmmende lavt niveau for en der spiller i en af verdens bedste klubber, det er lige før jeg tror vi ville klare det klart bedre med Nacho som højreback og Ramos centralt..
Nogen der også er sjovt, Mourinho udtalte for et par dage siden af Barcelona har været det nok bedste hold i verden de sidste 20-30 år, for så i dag at sige de kan intet uden Messi og hvad han nu ellers sagde.. Jeg synes det er latterligt, og det er tydeligt at han går i forsvarsposition, men alligevel synes jeg det er ret komisk når han stikker til Barcelona, det er det eneste jeg kommer til at savne når han er væk :D
Jeg tror som sådan, ikke Pepé er vanvittig frustreret, over og blive fravalgt i stedet for Varane. Jeg tror han er fuldt afklaret med situationen, for har Pepé bare lidt selverkendelse, så er det tydeligt, at se Pepé har mistet meget i niveau, og Varane bare er et unikt talent, og dem kommer der kun et par stykker af på én generation.
Derimod tror jeg, at Pepé virkelig mener Casillas bliver behandlet dårligt.
Der er ingen tvivl om, at Lopez er klart bedre i luftspillet end Casillas. Han er også lidt bedre med benene, men Casillas er flere niveauer over Lopez imellem stængerne. Godt nok lavede Lopez en Iker lignende redning, men det gør ham langtfra ligeså god.
Casillas er vel den eneste målmand i top 5, som kun mestre det sidste punkt. Alle andre er gode over hele linjen. Alligevel er det Casillas, som er løbet af med titlen 5 år i træk. Det er ikke en tilfældighed, men skills!
Ellers er jeg dybt enig med Mourinho, for vores spil, eller rettere sagt hans måde og praktisere fodbold på, er dybt dybt afhængige af en målmand som er god med benene, eller?
Man har tit set Porto, Chelsea, Inter og Real Madrid have deres 2 backs på linje med målmanden når der skal sparkes målspark, så keeperen lige kan agere joker, og bande den tilbage, og derfra kører det flydende positionsspil, hvor målmandens skills med fødderne er altafgørende for Mourinho's praktisering af fodbold.
Så hids dig dog ned klovn!
Jeg tror ikke han har nosser nok til og fortsætte i Real Madrid, men det ville ikke komme bag på mig, hvis han af ren provokation gør alt for den fyring til næste sæson.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Han har da bestemt ikke lagt låg på de spekulationer, tværtimod er de nu ekploderet. Han henviser jo netop til løn og ikke til den kompensation der skal betales i tilfælde af kontraktsbrud - enten til klubben, hvis det er Mou, der bryder kontrakten, eller fra klubben til ham i tilfælde af at det er Perez, der gør det endeligt forbi.
Desuden har han jo selv skab tradition for at det er Karanka, der tager sig af den slags pressemøder. Alene det at det ham der giver pressemødet, både i fredags og i dag, øger jo spekulationerne, hvilket også er hans hensigt. Perez var ude i går og bede og sammenhold og enhed for finalens skyld og de to spillere, Ramos og Albiol, der har være i nærheden af en mikrofon har gjort det samme. Hvis Mou havde haft noget som helst ønske om dæmpe gemytterne, så havde han holdt sig til traditionen og ladet Karanka om journalisterne.
Dermed lagde han også låg på spekulationerne om, at han forsøger at fremtvinge en fyring af ham for at få fingrene i den store klausul, der er i hans kontrakt.
Hvorfor presse denne overbevisning ned over hovedet på læserne, når det lige netop er dét Mourinho er ude efter? Jeg forstår det ikke. Så kunne man i det mindste lave begge vinkler.
Men I får lige den anden her. Real Madrid skal betale 10 mio. € til Mourinho, hvis de vælger at fyre ham. Ellers skal Mourinho selv - eller hans kommende arbejdsgiver - betale de 10 mio. €. Bum bum. Og tager vi Mourinhos seneste udtalelser i betragtning, så skal man være blind og helt og aldeles ude af stand til at læse mellem linjerne, hvis man ikke kan se, at han ene og alene blot er ude efter at fremtvinge en fyring.
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
MMM skrev: "Dermed lagde han også låg på spekulationerne om, at han forsøger at fremtvinge en fyring af ham for at få fingrene i den store klausul, der er i hans kontrakt."
Han har da bestemt ikke lagt låg på de spekulationer, tværtimod er de nu ekploderet. Han henviser jo netop til løn og ikke til den kompensation der skal betales i tilfælde af kontraktsbrud - enten til klubben, hvis det er Mou, der bryder kontrakten, eller fra klubben til ham i tilfælde af at det er Perez, der gør det endeligt forbi.
Desuden har han jo selv skab tradition for at det er Karanka, der tager sig af den slags pressemøder. Alene det at det ham der giver pressemødet, både i fredags og i dag, øger jo spekulationerne, hvilket også er hans hensigt. Perez var ude i går og bede og sammenhold og enhed for finalens skyld og de to spillere, Ramos og Albiol, der har være i nærheden af en mikrofon har gjort det samme. Hvis Mou havde haft noget som helst ønske om dæmpe gemytterne, så havde han holdt sig til traditionen og ladet Karanka om journalisterne.
Jeg glemte måske nok at få det med - min fejl - men han siger jo, at der ikke vil blive noget drama, når han en dag forlader Real Madrid.
Når tingene brænder på - eller Real Madrid har tabt - er det nu ofte Mourinho, som tager pressemøderne. Det vil han vist ikke gå glip af ;-)