Mourinho holdt pressemøde

13 år 2 måneder siden #13 af MMM
Besvaret af MMM på emne Mourinho holdt pressemøde

Siempre Madrid skrev: Jeg glemte måske nok at få det med - min fejl - men han siger jo, at der ikke vil blive noget drama, når han en dag forlader Real Madrid.

Hvad i alverden vil du så kalde det der foregår nu? Det er jo en daglig sæbeopera han har gang i.

Jeg har set dagens show og igen, han adresserer muligheden for at oppebære løn frem til kontraksudløb, ikke til kompensation i tilfælde af kontraktsbrud. Det er to forskellige ting. Lønnen var aldrig det væsentlige, kompensationen har derimod stor indflydelse på de kontraktsvilkår han bliver tilbudt i Chelsea. Hvis de skal ligge 20 mio € for at gøre ham fri, så forringes de væsentligt. Hvis han derimod bliver fyret, så er det problem løst plus hvis han splller sine kort rigtigt kan han selv stikke en stor kompensation i lommen. Og igen, hans udtalelser har ikke dæmpet spekulationerne, tværtimod har de spredt dem fra den spanske til den engelske presse.
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved MMM.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 2 måneder siden #14 af rezamadridista

Jeg har haft det mod at sætte en dreng på holdet.

(om Varane, hvis nogen skulle være i tvivl)

Nu vil jeg ikke være bagklog. Men var det ikke tydeligt fra dag et, at Varane ville blive en stjerne?

Realmadrid.no havde en fin artikel vedrørende hele Varanes udvikling (fra ligue 1 til nu), og det var (for mig) ret tydeligt at han ville være en fantastisk spiller.
Det er jo hellere ikke fordi at Mourinho prøvede ham af i en vigtig kamp fra start af, han startede at spille i ligakampe i sæsonen 11/12 også så man sku en ung dreng, der næsten aldrig begik fejl. Alt det der skete efter det, burde have sket.
Fint at Mourinho vil (igen) supplere alt det gode til sit CV, det er jeg sådan set blevet vant til, men det ville jo være en katastrofe hvis Varane ikke blev til noget stort.

Jeg kan bedre lide Diego López som målmand end Iker Casillas. Det er ikke en personlig afgørelse

Kan galskaben ikke stoppe? Bare for en stund?
En eller anden, forklar mig lige hvordan man kan bænke en spiller der er kåret til verdens bedste 5 gange i træk, uden at have bare det mindste personlige problem med spilleren?

Nej. Jeg har planlagt at fortsætte.

Det er her Perez skal træde til... Mourinho som trænere en sæson til kan jeg ikke klare.
Endnu en sæson med Cop del rey og Supercup - i hørte det her først.

- Ingen svæver på banen som Zizou!
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved rezamadridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jaken

13 år 2 måneder siden #15 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Mourinho holdt pressemøde

NDR skrev: Man har før efterlyst at Mourinho skulle være bedre til at give de unge spillere spilletid, og det får de 2 unge forsvarsspillere Varane og Nacho da han ser et lys i dem...fair nok.

Det er da ikke noget at råbe hurra for. På 3 år har han så blot givet det største forsvarstalent i verden og et 23 årigt(!) "talent" chancen... Hvad så med Jesé, Alex, Carvajal, Morata (jaja, han har fået et par kampe, men ikke det store)?

Folk vil stadig efterlyse det hos Mourinho, at han så giver de 2 chancen er næppe imponerende...

No soy sólo perfecto, soy Madridista también

13 år 2 måneder siden #16 af Siempre Madrid

MMM skrev:

Siempre Madrid skrev: Jeg glemte måske nok at få det med - min fejl - men han siger jo, at der ikke vil blive noget drama, når han en dag forlader Real Madrid.

Hvad i alverden vil du så kalde det der foregår nu? Det er jo en daglig sæbeopera han har gang i.

Jeg har set dagens show og igen, han adresserer muligheden for at oppebære løn frem til kontraksudløb, ikke til kompensation i tilfælde af kontraktsbrud. Det er to forskellige ting. Lønnen var aldrig det væsentlige, kompensationen har derimod stor indflydelse på de kontraktsvilkår han bliver tilbudt i Chelsea. Hvis de skal ligge 20 mio € for at gøre ham fri, så forringes de væsentligt. Hvis han derimod bliver fyret, så er det problem løst plus hvis han splller sine kort rigtigt kan han selv stikke en stor kompensation i lommen. Og igen, hans udtalelser har ikke dæmpet spekulationerne, tværtimod har de spredt dem fra den spanske til den engelske presse.

Nu mener jeg drama mellem ham og klubben. Det der med pressen er jo ude af kontrol. Det er gået i selvsving og historien i morgen er, at Mourinho engang har sparket en hund!

Mourinho har jo tidligere betonet, at han altid har forladt sine klubber på en ordentlig måde, og at han også vil gøre det denne gang. At han skal have en kompensation, er der ikke noget odiøst i. Det får alle på den ene eller anden måde, når de ikke får lov til at opfylde deres kontrakt med klubben.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

13 år 2 måneder siden #17 af MMM

Siempre Madrid skrev:

MMM skrev:

Nu mener jeg drama mellem ham og klubben. Det der med pressen er jo ude af kontrol. Det er gået i selvsving og historien i morgen er, at Mourinho engang har sparket en hund!

Mourinho har jo tidligere betonet, at han altid har forladt sine klubber på en ordentlig måde, og at han også vil gøre det denne gang. At han skal have en kompensation, er der ikke noget odiøst i. Det får alle på den ene eller anden måde, når de ikke får lov til at opfylde deres kontrakt med klubben.

Hvis han søger at fremtvinge en fyring for at undgå at opfylde de kontraktslige forpligtigelser ved en opsigelse, så nej, så skal han ikke have en kompensation. På samme måde som du ikke har krav på godtgørelse, hvis du fyres for forsøg at sabotere din arbejdesplads for at omgå et opsigelsesvarsel. At jeg så mener klubben bare skal betale og få det ud af verden, det er en anden ting. Klubben har trods alt kastet flere penge efter dummere ting igennem årene.

edit. Og ja, enig, pressen er gået i selvsving. Men det er jo et naturligt resultat af at han bliver ved med at give pressemøder. Hans "I want to be where I am loved" startede branden og han har holdt den igang lige siden. Hvis han ønskede ro, så kunne han jo prøve noget nyt og holde sig fra mikrofonerne.

13 år 2 måneder siden #18 af Siempre Madrid

MMM skrev:

Siempre Madrid skrev:

MMM skrev:

Hvis han søger at fremtvinge en fyring for at undgå at opfylde de kontraktslige forpligtigelser ved en opsigelse, så nej, så skal han ikke have en kompensation. På samme måde som du ikke har krav på godtgørelse, hvis du fyres for forsøg at sabotere din arbejdesplads for at omgå et opsigelsesvarsel. At jeg så mener klubben bare skal betale og få det ud af verden, det er en anden ting. Klubben har trods alt kastet flere penge efter dummere ting igennem årene.

edit. Og ja, enig, pressen er gået i selvsving. Men det er jo et naturligt resultat af at han bliver ved med at give pressemøder. Hans "I want to be where I am loved" startede branden og han har holdt den igang lige siden. Hvis han ønskede ro, så kunne han jo prøve noget nyt og holde sig fra mikrofonerne.

Det er ikke at sabotere sin arbejdsplads at have holdninger og stå ved dem, uanset konsekvenserne.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jelle

13 år 2 måneder siden #19 af Raul7-2880
Besvaret af Raul7-2880 på emne Mourinho holdt pressemøde
.
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved Raul7-2880.

13 år 2 måneder siden #20 af Raul7-2880
Besvaret af Raul7-2880 på emne Mourinho holdt pressemøde

Real Madrid skrev: En ærlig mand får ikke mange fans, men han får de rigtige. Kigger man lige væk fra Casillas status i klubben, så kan der ikke være tvivl om, at hans niveau har været dvælende de seneste par sæsoner, og jeg sætter gerne alle mine penge på, at Casillas ikke havde været en succes, så frem han havde fået spilletid frem for Lopez, det er altså ikke raketvidenskab vi har med at gøre, at det ikke kørte for Casillas inden hans skade. I hans fravær har Diego Lopez vist hans tidligere niveau fra Villarreal tiden, der gjorde ham til en fast del af det spanske landshold.

Derudover kan der ikke være tvivl om,at Pepe ikke er den skarpeste kniv i skuffen, hverken på eller udenfor banen, derudover er der ikke noget sensationelt i, at han vælger at komme med så unødvendig en kommentar. Pepe valgte at sige det af to ting: Redde sin egen røv og af frustration, der kan der ikke være to forskellige meninger om. Derudover, så er det helt på sin plads, at han nu er tredje valg efter Varane og Ramos. I mit hoved er han også bag Nacho, som jeg tror får en mere fremtrædende rolle til næste sæson, han har potentialet til at tage overfor Pepe, Albiol og Carvalho, men den snak kan vi tage på et andet tidspunkt.

Havde det ikke været for Mourinhos beslutninger - Varane og Lopez vs. Pepe og Casillas - så havde vi stået langt dårligere end tilfældet - selvfølgelig bare en subjektiv vurdering.

Derudover, så skal Casillas selvfølgelig køres i stilling til næste sæson, og jeg håber virkelig for Diego Lopez, at han vælger at takke ja til et evt. AC Milan tilbud, fordi en verdensklasse målmand som ham skal ikke sidde på bænken i Madrid.

Ikke mange trænere i verdenen vil turde tage de rigtige beslutninger i Real Madrid, da det ofte er de sværeste, og det kunne sagtens være en af de store grunde til, at så mange trænere tidligere har fejlet

Det er altså ikke de største navne der skal spille, men de bedste spillere ud fra form og niveau. Derudover har jeg virkelig fået et chokerende negativt og trættene billede af Casillas i år, og han har virkelig mistet en del i min bog, ingen spillere burde tro de er større end træneren eller holdet. Derudover skal han dog alligevel have ros for ikke at være kommet med (offentlig) kritik af valget af Diego Lopez.

Klasse indlæg!

Diego Lopez + Varane = Chl semifinale og Cup finale
Casillas + Pepe = Chl kvartfinale + intet

13 år 2 måneder siden #21 af MMM

Siempre Madrid skrev:

MMM skrev:

Siempre Madrid skrev:

MMM skrev:

Det er ikke at sabotere sin arbejdsplads at have holdninger og stå ved dem, uanset konsekvenserne.

Nej, men men det kan meget vel karakteriseres som illoyal adfærd hvis formålet med at ytre dem er forsøg på omgåelse af kontraktsbetingelser, og så er det at sidestille hermed og har samme konsekvenser for bodsbetaling. Både i dansk og spansk kontraktsret.

edit. Mit umiddelbare gæt er at der er både lovvalgs- og voldgiftsklasul i kontrakten. Men Spanien (ligesom DK) har en lang række præceptive regler inden for det arbejdsretlige område, der ikke kan fraviges ved aftale og som formodentlig vil være gældende uagtet hvilket lands lov, der er valgt i kontrakten. Så jeg kan ikke forestille mig at det kommer dertil. Men det har uden tvivl indlydelse på forhandlingerne hvordan advokaterne vurderer hans nuværende adfærd.

• AMA
  • Gæst
  • Gæst
13 år 2 måneder siden #22 af AMA
Besvaret af AMA på emne Mourinho holdt pressemøde
Fuldstændig enig med Mou. Grunden til at Pepe vælger at kritisere træneren (den eneste person som forsvarede ham, da alle kaldte ham 'asesino' btw), er fordi han har mistet sin faste plads til Varane. Længere er den ikke. Hvis hans intention virkelig var at støtte Iker, kunne han have brugt andre ord. Pepe er klar over at det her er måske Mourinho's sidste sæson i RM, derfor prøver han at redde sin egen skind, for han er ellers kendt som en Mou's allierede i 'opgøret mellem portugiserne og spanierne' i i Real Madrids omklædningsrum.

Hans udtalelser har ført til at mange kalder ham en kujon i Spanien, men mange har udnyttet hans udtalelse som ammunition til at yderligere angribe Mou. AS og Marca påstår, at Pepe sidder på bænken, fordi han har bedt om at Iker respekteres. Og vi ved alle at dét er løgn og latin. Alle som kender til fodbold ved at det er takket være Varane at Pepe ikke længere er en fast spiller på holdet.

Varane har hele pakken som forsvarsspiller og det vi har brug for i Real Madrid. Hurtig, stærk,læser spillet godt, tackler sikkert, stærk på låget og med fødderne, og så udviser han en ro som man sjældent ser. Total modsætning til Pepe, som har kostet os flere sejre i vigtige kampe de sidste sæsoner, senest mod Dortmund, så Pepe er den sidste, der skal kritisere nogen. Han skal i stedet for koncentrere sig om at forbedre sit spil. Vi har bruge for flere spillere som Varane, og mindre som Pepe.
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved AMA.

Leveret af Kunena Forum