Real Madrid-opvisning i sejr nr. 1000

13 år 2 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Real Madrid havde onsdag aften besøg af Málaga i en kamp, som stod noget i skyggen af krigen mellem Casillas og Mourinho, men på banen handlede det dog om tre vigtige points. De gik til Real Madrid efter en opvisning, som gav en sejr på 6-2 og dermed sejr nr. 1000 på hjemmebane i La Liga-sammenhæng.

Og Real Madrid fik intet mindre end en drømmestart, da Raúl Albiol efter blot to minutter headede et hjørnespark i nettet. I kampens indledning stod der Real Madrid på det meste og derfor var det også en spand koldt vand i hovedet, da Roque Santa Cruz fik lov til at stå helt umarkeret efter et kvarters spil efter et hjørnespark og så kunne han let sende udligningen i nettet.

Det rystede dog ikke Real Madrid, som kort efter havde en stor chance til Cristiano Ronaldo, som dog lidt uvant brændte den store chance, men portugiseren skulle få en endnu større chance efter 21 minutters spil, da han blev revet omkuld i straffesparksfeltet af Sergio Sánchez, som korrekt så rødt for sin forseelse. Men endnu mere uvant kunne Cristiano Ronaldo heller ikke score på denne chance, som Willy fik pareret med foden.

Heldet tilsmilede dog ikke Málaga på denne aften, hvor man kort efter måtte se Cristiano Ronaldo score på et indirekte frispark i straffesparksfeltet efter at Willy havde samlet en tilbagelægning op. Udvisningen af Sergio Sánchez betød samtidig, at Julio Baptista fik en meget kort optræden på sin gamle hjemmebane, idet han blev ofret for at stabilisere forsvaret.

Det kunne dog ikke stille noget op for samarbejdet mellem Cristiano Ronaldo og Mesut Özil. Denne gang med oplæg fra Cristiano Ronaldo, som fandt tyskeren med en perfekt frispilning og så kunne han smukt afdrible forsvaret og sende bolden i nettet. Smukt mål.

Málaga ville dog også være med i afdelingen for smukke mål og blot tre minutter senere måtte Diego López se forgæves til, da Atunes hamrede bolden op i det ene hjørne og dermed holdt de sig inde i kampen.

Det blev dog ikke lettere for dem, da de fire minutter før pausen måtte foretage deres anden udskiftning i pausen, da Willy måtte opgive at fuldføre og i stedet blev Kameni sendt på banen.

At Cristiano Ronaldo ikke er en selvisk spiller blev bevist netop som man gik ind til de fem minutters forlængede spilletid af første halvleg. Her blev han spillet helt fri og kunne nemt have afsluttet selv. I stedet ventede han på, at Benzema løb i position og så kunne franskmanden let sende hans tværaflevering i det tomme net.
Pausen bød ikke på ændringer på de to hold og dermed var der udsigt til en lige så underholdende anden halvleg som den første og Real Madrid lagde da også ud med angrebs-betonet spil og på banen bemærkede man intet til den ballade, som har hersket i kulissen i de seneste dage.

Der skulle dog gå 18 minutter før nettet blafrede bag Kameni. Denne gang var det Modric, som med et godt langskud sendte bolden i nettet og det skulle blive hans sidste aktion i denne kamp, for han blev efterfølgende udskiftet med Ángel di María. Han fik kort efter selskab af endnu en argentiner, nemlig Higuaín, som fik en voldsom pibekoncert at gå på banen til.

Málaga blev ramt af mere modgang efter 73 minutters spil, da Demichelis korrekt fik sit andet gule kort for et frispark på Cristiano Ronaldo. Portugiseren blev dog selv noteret i dommerens bog med ti minutter igen, da han forsøgte at filme sig til et straffespark, men dommer Gil Manzano havde også fint styr på den hændelse.

Kampen sluttede ærgerligt for Real Madrid, som måtte se Mesut Özil bide i græsset og lade sig bære fra banen med smerter i anklen, hvilket naturligvis bringer frygten frem for, at han ikke kan deltage i Copa del Rey-finalen om halvanden uge. Real Madrid havde forinden foretaget sin tredje indskiftning, da Fabinho kom ind og fik debut, så derfor fortsatte kampen med 10 mod 9 og tilskuerne skulle få et sidste mål at gå hjem på, da Ángel di María fra kanten af straffesparksfeltet udplacerede Kameni med et smukt skud og dermed kunne Real Madrid se tilbage på en kamp, hvor seks forskellige spillere stod for de seks mål.

Kampfakta:
Real Madrid – Málaga 6-2 (4-2)
1-0 Albiol (2.)
1-1 Santa Cruz (15.)
2-1 Cristiano Ronaldo (26.)
3-1 Özil (33.)
3-2 Atunes (36.)
4-2 Benzema (45.)
5-2 Modric (63.)
6-2 Di María (90.)
Tilskuere:

Dommer: Gil Manzano

Gule kort: Santa Cruz, Demichelis, Iturra (Málaga), Cristiano Ronaldo (Real Madrid)
Røde kort: Sergio Sánchez, Demichelis (Málaga)

Real Madrids hold: Lopéz – Coentrão (Fabinho, 76. min.), Varane, Albiol, Nacho – Modric (Modric, 63. min.), Alonso, Essien - Özil, Cristiano Ronaldo – Benzema (Higuaín, 67. min.).

Málagas hold: Willy (Kameni, 41. min.)- Antunes, Demichelis, Lugano, Sánchez - Portillo, Camacho, Isco, Eliseu (Onyyewu, 76. min.) – Baptista (Iturra, 27. min.), Santa Cruz.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Ramses
  • Gæst
  • Gæst
13 år 2 måneder siden #2 af Ramses
Besvaret af Ramses på emne Real Madrid-opvisning i sejr nr. 1000
Fin kamp..

Hvorfor er det lige at Mourinho smutter par min før kampen slutter.... Altså.. var det inden pausen så kan jeg godt forstå det.. men når kampen nærmere slutning.. hvorfor gå ..? Er jeg den eneste som synes det er mærkeligt? .. Det er et Madrid hold.. altså.. 11 spiller+ plus bænken og træner staffen.. Det er holdet... når en mand smutter før tid.. hvad signaler det? kan de andre på bænken også bare gå ned? Som træner skal man være på banen lige så længe som ens spiller.. Hvorfor gør han det!!!!? :)

13 år 2 måneder siden #3 af JimmyBroe

Ramses skrev: Fin kamp..

Hvorfor er det lige at Mourinho smutter par min før kampen slutter.... Altså.. var det inden pausen så kan jeg godt forstå det.. men når kampen nærmere slutning.. hvorfor gå ..? Er jeg den eneste som synes det er mærkeligt? .. Det er et Madrid hold.. altså.. 11 spiller+ plus bænken og træner staffen.. Det er holdet... når en mand smutter før tid.. hvad signaler det? kan de andre på bænken også bare gå ned? Som træner skal man være på banen lige så længe som ens spiller.. Hvorfor gør han det!!!!? :)

Nu skal jeg heller ikke forsvare Mourinho i alt, men der findes jo også noget som hedder tissepause... Altså, lige for tiden bliver der jo lagt mærke til, hvis Mourinho kører en flue over..

:D

Jeg er her stadig XOXO
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, Henrik--, NDR

13 år 2 måneder siden #4 af Real Madrid 7
God kamp af modric og özil og benzema og fantastik kamp af Ronaldo han læger op til målene alså målet til 4-2 Ronaldo kunne god score selv men stoppede op gav bolden til benzema og Folk siger han er egoistisk men der er han ikke håber der ikker er sket noget slemt med özil

13 år 2 måneder siden #5 af MMM
Noget nyt om Özil?

13 år 2 måneder siden #6 af rezamadridista

JimmyBroe skrev:

Ramses skrev: Fin kamp..

Nu skal jeg heller ikke forsvare Mourinho i alt, men der findes jo også noget som hedder tissepause... Altså, lige for tiden bliver der jo lagt mærke til, hvis Mourinho kører en flue over..

:D

Selvom jeg ikke er pro-mourinho, så giver jeg dig ret. Mourinho kan ikke gøre det mindste uden at nogen kommentere på det. - det kan så være både godt og skidt.

MEN lad os lige være ærlige her. Er det ikke bare lidt nederen at i slutningen af hver evig eneste kamp, så ser man Mourinho få lidt opmærksomhed og forlade holdet mens der lige er nogle par minutter tilbage.

- Ingen svæver på banen som Zizou!
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramses, Lars1991

• Ramses
  • Gæst
  • Gæst
13 år 2 måneder siden #7 af Ramses
Besvaret af Ramses på emne Real Madrid-opvisning i sejr nr. 1000
tissepause? haha...

Ej... Det har Mou gjort over en længere periode... Jeg har ikke noget imod ham men synes det er mærkeligt at han går ned før tid?

13 år 2 måneder siden #8 af Real Madrid 7

Ramses skrev: tissepause? haha...

Ej... Det har Mou gjort over en længere periode... Jeg har ikke noget imod ham men synes det er mærkeligt at han går ned før tid?

Kampen var jo næsten slut det er sgu fint nok

13 år 2 måneder siden #9 af Jaken

Málaga blev ramt af mere modgang efter 73 minutters spil, da Demichelis korrekt fik sit andet gule kort for et frispark på Cristiano Ronaldo

Aaarh, jeg kunne nu ikke se nogen kontakt med mine øjne. Lignede unægteligt meget et dive..

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved Jaken.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Dios

13 år 2 måneder siden #10 af NDR
En dejlig kamp, og herligt med et mål fra Albiol, og i det hele taget herligt med 6 mål af 6 forskellige spillere

Mourinho får prøvet nogle unge spillere af, alletiders, måske man kan finde 1 eller 2 som man så kan spare at skulle ud og købe, da man har dem i forvejen.

13 år 2 måneder siden #11 af Bismo
Dejligt at se Özil være meget mere direkte i sit spil. De seneste par uger har man tydeligt kunnet se, at han er blevet bedre til at finde huller i forsvaret og ikke længere er bange for selv at tage chancen på mål. Knægten har stadigvæk en del uforløst potentiale, som jeg håber, at en ny træner vil være bedre til at udnytte ved bl.a. at indføre en mere offensiv spillestil end Mou.

Modric er endeligt begyndt at vise sin klasse. Smukt.

Nacho spillede en god kamp.

13 år 2 måneder siden #12 af Hugol
Der var gode momenter men opvisning var det vel egentlig ikke. Malaga styrede spillet trods mand i undertal ved baade det foerste og andet roede kort. Paa trods af real scorede mange maal. Real ser stdaig svage ud paa doedbolde i eget felt selvom der er ny maalmand paa.

Har valgt at takke af på forum!

Leveret af Kunena Forum