Real Madrid langt i forhandlingerne om Neymar

13 år 2 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Alt har længe tegnet til, at brasilianske Neymar var på vej til Barcelona, men ifølge spanske Marca har Florentino Pérez forhandlet om spilleren i flere måneder og noget kan tyde på, at en gigantisk handel er under opsejling.

Real Madrid-præsidenten har nemlig skrevet en check på intet mindre end 100 mill. €, som man er klar til at give Santos i bytte for den brasilianske stjernespiller, som samtidig er en ren guldgrube, når det kommer til marketing og Neymar har da også netop nu hele 11 private sponsorer, heriblandt potente grupper som Unilever, Red Bull, Panasonic, Nike og Banco Santander.

Neymar har en årsløn på 7,2 mill. €, som sammen med hans marketing-rettigheder stiger til 12 mill. € og det gør det mere end svært for de europæiske klubber at konkurrere på lønnen, men Real Madrid vil angiveligt tilbyde ham en netto-årsløn på 10 mill. €, samt 70% af hans marketing-rettigheder.

Selve købet af Neymar er også et større puslespil, for han er ejet af flere, heriblandt hans egen far, som har 50% af ejerskabet, mens den anden halvdel er fordelt med 40% til Sonda-gruppen og kun 10% til Santos og det er blandt andet denne konstruktion, som har besværliggjort en handel med europæiske klubber.

Det har dog som nævnt længe set ud til, at Barcelona havde en aftale på plads, som allerede har betalt faderen 10 mill. € for at sørge for, at Neymar blev i Santos frem til kontrakt-udløb i 2014, hvorefter faderen ville få yderligere 30 mill. €, mens der ikke ville blive noget til Santos og Sonda-gruppen.

Real Madrid mener dog ikke, at denne aftale er et problem og man er klar til at betale de 10 mill. €, som faderen skal betale tilbage til Barcelona, hvis ikke aftalen holdes og på grund af kompleksiteten i handlen har man da også sendt to advokat-firmaer, Garrigues og Julio Senn, til Brasilien for at udrede alle kontraktlige og juridiske forpligtelser.

Samtidig lægger man ikke så meget i, at Neymar selv for nylig udtalte til Le Monde, at han ønsker at blive i Santos frem til 2014, for han har tidligere afvist at forlænge kontrakten med Santos, hvilket betyder at den brasilianske klub kan blive tvunget til at søge et salg, hvis man vil have penge for sin brasilianske guldfugl.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 2 måneder siden #2 af Hugol
Jeg gider ikke at diskuterer sandhedsværdi i denne historie, men det er jo helt håbløst at skulle give så mange penge for sådan en type spiller.

Har valgt at takke af på forum!
Følgende bruger(e) sagde tak: Henrik--

13 år 2 måneder siden #3 af Siempre Madrid
Det er rigtig mange penge for Neymar, men han forstår dæleme også at hive nogle penge hjem selv og det bliver sandsynligvis ikke mindre af, at han kommer til Europa.

Et fair spørgsmål er om det er klubbens sportslige ledelse eller klubbens markedsførings-afdeling, som ønsker denne handel?

Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

13 år 2 måneder siden #4 af Hugol
Jamen selvom han skulle hive pengene hjem, hvilket der også kan være positive ting i, så er 100 millioner euro mange penge, som kan bruges på andre spillere der sportsligt set kan give os mere succes. Det virker ikke til at Perez har lært af sine fejl, skulle han bruge 100 millioner euro på en ung brasilianer. Jeg betvivler ikke Neymars kvaliteter på nogen måde, men vi har sgu rigeligt med individualister i truppen. Jeg ønsker et mere teknisk spillende hold, men det er på midtbanen og i forsvaret jeg mener vi kan forbedre os, ikke i offensiven.

13 år 2 måneder siden #5 af rezamadridista
Enig med Hugol.

Men på den anden side så vil jeg fandme ikke se ham i Barca. Neymar i Barca vil trække minimum 2 mænd til sig, hvilket resultere i, at Messi får utroligt meget plads... - lyder skræmmende

- Ingen svæver på banen som Zizou!

13 år 2 måneder siden #6 af Jaken
Jeg bryder sammen i gråd, hvis det viser sig at den handel (og især den pris!) kommer til at finde sted...

No soy sólo perfecto, soy Madridista también

13 år 2 måneder siden #7 af Steen
Sandsynligheden for denne handel vil jeg mene er på 5%, og denne histories sandhed er på 0%. ALLE har rådet Neymar til at tage til Barcelona. Hans egen træner, Santos' ejer, holdkammerater, forhenværende brasiliansk landstræner Dunga + flere, også hans far mener at han bedst vil passe der. Grunden til der er en lille chance for denne handel, det er fordi at Neymar er lige den type Perez elsker, han kommer til at sælge uendelig meget merchandise. Jeg har en ven fra Brasilien som siger at 9 ud af 10 fodboldtrøjer han ser folk har på dernede, de har Neymar bag på ryggen. Han er elsket dernede. Godt nok er han en dygtig spiller, men han er absolut ikke 100 millioner € værd.

13 år 2 måneder siden #8 af Siempre Madrid

rezamadridista skrev: Enig med Hugol.

Men på den anden side så vil jeg fandme ikke se ham i Barca. Neymar i Barca vil trække minimum 2 mænd til sig, hvilket resultere i, at Messi får utroligt meget plads... - lyder skræmmende

Det skulle nødig blive Real Madrids indkøbs-politik at hente de spillere, som kan give Messi mere plads, så Barcelona ikke får glæde af dem. Barcelona har deres sportslige projekt, men Real Madrid skal udelukkende kigge på sit eget sportslige projekt.

Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, JimmyBroe, MMM

13 år 2 måneder siden #9 af JimmyBroe
Hvis det virkelig skal være sådan, at vi SKAL ud og bruge små(:P) 100 mio. € på en spiller så vil jeg hellere bruge 100 mio. € på Neymar end 100 mio. € på Bale.

Jeg er her stadig XOXO
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved JimmyBroe.

13 år 2 måneder siden #10 af rezamadridista

Siempre Madrid skrev:

rezamadridista skrev: Enig med Hugol.

Det skulle nødig blive Real Madrids indkøbs-politik at hente de spillere, som kan give Messi mere plads, så Barcelona ikke får glæde af dem. Barcelona har deres sportslige projekt, men Real Madrid skal udelukkende kigge på sit eget sportslige projekt.

Det mener jeg hellere ikke at jeg har sagt.

Jeg vil ikke se ham i Real (enig med Hugol) og jeg vil ikke have ham i Barca. Neymar må for min skyld tage til Wigan hvis det er.

- Ingen svæver på banen som Zizou!
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved rezamadridista.

13 år 2 måneder siden #11 af NDR
Jeg glæder mig til når vi ved hvem der bliver og hvem der skal stoppe...totalt håbløst at debattere om når vi ikke ved en skid....kan vi være sikre på at Ronaldo bliver i Real Madrid?

13 år 2 måneder siden #12 af Hugol
NDR, du er jo velkommen til at lade være med at deltage til du mener forholdene er fantastiske.

Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200

Leveret af Kunena Forum