Uafgjort mod Espanyol

13 år 2 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Real Madrid var lørdag aften på besøg hos Espanyol på Cornellá-El Prat, hvor man aldrig har tabt og aldrig har indkasseret et mål, men til dette opgør var Real Madrid i en stærkt reservepræget opstilling, som gav lejlighed til at se Varane på højreback-positionen, mens Nacho var venstre back og Morata var blandt de offensive folk.

Alt sammen for at spare folk til Copa del Rey-finalen på fredag og så måtte man alligevel rammes af det uheld, at Varane blev skadet efter et kvarters spil og måtte lade sig udskifte med Xabi Alonso, som kom på banen og overtog Essiens midtbaneplads, mens ghaneseren røg ned på back-pladsen.

Det gav med det samme problemer, for efter et hjørnespark fik man ikke ekspederet bolden væk og så var Espanyol foran på et mål scoret af Stuani. Scoringen kom netop som Espanyols fans var begyndt at hylde deres afdøde helt, Dani Jarque.

Og det kunne være gået helt galt for Real Madrid i denne periode, for blot syv minutter senere fik hjemmeholdet annulleret en scoring, da Hector Moreno gik i ryggen på Carvalho efter et nyt hjørnespark. Det lignede dog en venlig tjeneste fra dommer Iglesias Villanueva.

Real Madrid var sjældne gæster i Espanyols straffesparks-felt, men kort før pausen fik Morata dog afsluttet på flot vis, men hans skud blev pareret af en forsvarer og dermed gik holdene til pause med den knebne føring til hjemmeholdet, mens Karim Benzema intensiverede sin opvarmning på sidelinien.

Han kom ind fra anden halvlegs start i stedet for netop Morata og herudover var Cristiano Ronaldo sendt til opvarmning med det samme og han kom da også på banen ti minutter senere i stedet for Kaká og han fik med det samme indflydelse. Først tog han et træk op ad sidelinien og blev fældet. På det efterfølgende frispark steg Higuaín højest og fik headet bolden ind til 1-1.

Cristiano Ronaldos tilstedeværelse på banen gjorde straks Real Madrids offensive spil mere levende, men der skulle faktisk heller ikke meget til i denne kamp, men der manglede lige det sidste i at nå frem til afslutninger.

Espanyol var ikke ufarlige på deres kontra-stød, men de manglede også den sidste præcision og kort før tid blev de ramt af en udvisning, da Víctor Sánchez hensynsløst sprang ind i Higuaín, men Cristiano Ronaldos frisparks-bold forsvandt ud i nattehimlen, sammen med den mere end mikroskopiske mulighed for at vinde mesterskabet, som Barcelona sikrede sig med dette uafgjorte resultat.

Kampfakta:
Espanyol – Real Madrid 1-1 (1-0)
1-0 Stuani (21.)
1-1 Higuaín (58.)

Tilskuere:

Dommer: Iglesias Villanueva.

Gule kort: Stuani, Verdú, Wakaso, Forlín (Espanyol), Essien, Modric, Carvalho, Albiol, Cristiano Ronaldo (Real Madrid)
Røde kort: Sánchez (Espanyol)

Real Madrids hold: Diego López; Varane (Xabi Alonso, 19. min.), Albiol, Carvalho, Nacho; Modric, Essien; Di María, Kaká (Cristiano Ronaldo 55. min.), Morata (Benzema, 46. min.); Higuaín.

Espanyols hold: Casilla; Javi López, Colotto, Héctor Moreno, Capdevila; Víctor Sánchez, Forlín; Stuani, Verdú (Simao, 81. min.), Wakaso (Baena, 90. min.); Sergio García.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• PMO
  • Gæst
  • Gæst
13 år 2 måneder siden #2 af PMO
Besvaret af PMO på emne Uafgjort mod Espanyol
Så kun 2. halvleg, så kan kun forholde mig til den. Vil tage følgende med mig fra kampen.
- Nacho synes jeg spillede en glimrende kamp og kan, hvis dette er hans niveau, sagtens være back-up.
- Der er brug for en ny 9'er. En med speed og dribleevner. Har i lidt for mange kampe følt, at Benzema og tildels Higuain, ikke er hurtige nok til at presse modstandernes forsvar.
- Det kan heller ikke passe, at der ikke kan leveres et ordentlig hjørnespark.
- Di María er, desværre, at for svingende i sine præstationer og, hvis det er muligt, bør man overvejer, at finde en erstatning for ham.
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved PMO.

13 år 2 måneder siden #3 af rezamadridista
Besvaret af rezamadridista på emne Uafgjort mod Espanyol
Er det acceptabelt at kritisere Mourinho for den dårlige startopstilling eller er det alt for meget anti-mou?
Er det for meget? Jamen okay, lad os da endelig snakke om hvordan Mourinho har "sat en ende på Barcas dominans" istedet for.

- Ingen svæver på banen som Zizou!
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved rezamadridista.

13 år 2 måneder siden #4 af Real Madrid 7
Besvaret af Real Madrid 7 på emne Uafgjort mod Espanyol

rezamadridista skrev: Er det acceptabelt at kritisere Mourinho for den dårlige startopstilling eller er det alt for meget anti-mou?
Er det for meget? Jamen okay, lad os da endelig snakke om hvordan Mourinho har "sat en ende på Barcas dominans" istedet for.

Du har ret ja vi vare dårlige i denne sæson men Mourinho har alså hjulpet holdet vi vandt sidste sæson la liga og vi slog en historiske record og i cl har vi været 3 gange i semifinalen lad Mourinho dog blivet fyret feks i Bayer sidst sæson vandt det ikke noget og i år er det blivet stærker det hjælper ikke at Real Madrid fyre en træner hele tiden vi skal løse det her problem. Vi kan bare ikke løbe fra det
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved Real Madrid 7.

13 år 2 måneder siden #5 af Dios
Besvaret af Dios på emne Uafgjort mod Espanyol
Nacho er jo faktisk en fantastisk forsvarspiller. Det kunne være man skulle sælge Coentrao alligevel, og have Nacho og Arbeloa som reserver for Carvajal og Marcelo. Han gør det immervæk habilt nede i forsvaret, og er rigtig god til og støde med frem.

Der findes kun 1 spansk angriber med dårligere teknik end Morata, og det er Negredo. Er du da sindssyg et cirkus, når Morata skal tæmme en bold, eller bare løbe med den. Det minder mig mest om, når en miniput-spiller første gang skal lære og løbe med bolden frem og tilbage på banen.
Kan vi dog få solgt ham hurtigst muligt! Vi skal altid tænke på vores Canteranos, men galskaben skal stoppe et sted.

Først var det for dårligt Mourinho ikke brugte talenter og reserver i en ligegyldig liga, og når han endelig gør det, så er det tamt vi lægger os ned på forhånd? Får folk ikke kvalme af og være så dobbeltmoralske?

Vi spillede af helvedes til, men det er også svært når Modric var den eneste spiller i form i offensiven. Higuain, Kaká og Di María har jeg mistet tålmodigheden til. Hej hej, og kom aldrig tilbage!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, JimmyBroe

13 år 2 måneder siden #6 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Uafgjort mod Espanyol
Tænk bare hvis Nacho havde spillet back istedet for Ramos mod Dortmund. Så tror jeg vi havde været i finalen.

Eneste fra castilla jeg ser have en fremtid er Nacho. Jese har jeg intet set til dog. Men morata har som dios også siger ingen teknik eller niveau til 1 holdet, men det er bare min mening.
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved asp3200.

13 år 2 måneder siden #7 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Uafgjort mod Espanyol

Dios skrev: Nacho er jo faktisk en fantastisk forsvarspiller. Det kunne være man skulle sælge Coentrao alligevel, og have Nacho og Arbeloa som reserver for Carvajal og Marcelo. Han gør det immervæk habilt nede i forsvaret, og er rigtig god til og støde med frem.

Der findes kun 1 spansk angriber med dårligere teknik end Morata, og det er Negredo. Er du da sindssyg et cirkus, når Morata skal tæmme en bold, eller bare løbe med den. Det minder mig mest om, når en miniput-spiller første gang skal lære og løbe med bolden frem og tilbage på banen.
Kan vi dog få solgt ham hurtigst muligt! Vi skal altid tænke på vores Canteranos, men galskaben skal stoppe et sted.

Først var det for dårligt Mourinho ikke brugte talenter og reserver i en ligegyldig liga, og når han endelig gør det, så er det tamt vi lægger os ned på forhånd? Får folk ikke kvalme af og være så dobbeltmoralske?

Vi spillede af helvedes til, men det er også svært når Modric var den eneste spiller i form i offensiven. Higuain, Kaká og Di María har jeg mistet tålmodigheden til. Hej hej, og kom aldrig tilbage!

Det var ikke Moratas bedste kamp, og teknisk set var han ringe igår. Men man skal ikke vurderer ham ud fra kampen igår alene når man ser på hans teknik. Det er nok bedst at lade være med at vurdere spillere lige pt når træneren er Mourinho.
Nacho og Casado vil være glimrende alternativer til forsvaret næste sæson.

Har valgt at takke af på forum!
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved Hugol.

13 år 2 måneder siden #8 af Dios
Besvaret af Dios på emne Uafgjort mod Espanyol

Hugol skrev:

Dios skrev: Nacho er jo faktisk en fantastisk forsvarspiller. Det kunne være man skulle sælge Coentrao alligevel, og have Nacho og Arbeloa som reserver for Carvajal og Marcelo. Han gør det immervæk habilt nede i forsvaret, og er rigtig god til og støde med frem.

Det var ikke Moratas bedste kamp, og teknisk set var han ringe igår. Men man skal ikke vurderer ham ud fra kampen igår alene når man ser på hans teknik. Det er nok bedst at lade være med at vurdere spillere lige pt når træneren er Mourinho.

Som jeg skrev til dig igår, så har jeg fulgt Castilla tæt de seneste 3 sæsoner, så min bedømmelse for Morata er ikke kun baseret på igår, men de sidste 2 år. Han har skulle ha en fair chance, og nu når sæsonen er ved og slutte af, så må man bare konstatere, at der skal ske et mirakel, hvis han vil fortsætte i Real Madrid.
Vi er enige om Mourinho langt fra er det rigtige valg, men hids dig nu lige ned. Mourinho siger jo ikke til hver enkel spiller, at de ikke må tæmme en bold. Kom nu lidt forhelvede!.

Morata's teknik har alle dage været dårlige. Hans plads er slet ikke på kanten, men hans plads er heller ikke i Real Madrid, men på bænken i Getafe.
Casado? Nej tak. Han er ikke min kop the, og han har langt fra imponeret mig.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved Dios.

13 år 2 måneder siden #9 af rezamadridista
Besvaret af rezamadridista på emne Uafgjort mod Espanyol
Morata skal sku ingen steder. Han er kun 20 år, og så ringe er hans teknik hellere ikke, men den kan sagtens forbedres en del - ingen tvivl.
Og jeg kan hellere ikke lide at se ham på kanterne, jeg vil hellere have ham som en erstatning op i angrebet. Med hans hurtighed og fysik, så skal han nok lave de løb, også ser jeg ham også som en koldblodig afslutter når han er alene med målmanden.

Også giver det vel hellere ikke mening at Arsenal og Manchester United går efter en boldmongol vel?

- Ingen svæver på banen som Zizou!

13 år 2 måneder siden #10 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Uafgjort mod Espanyol

Dios skrev:

Hugol skrev:

Som jeg skrev til dig igår, så har jeg fulgt Castilla tæt de seneste 3 sæsoner, så min bedømmelse for Morata er ikke kun baseret på igår, men de sidste 2 år. Han har skulle ha en fair chance, og nu når sæsonen er ved og slutte af, så må man bare konstatere, at der skal ske et mirakel, hvis han vil fortsætte i Real Madrid.
Vi er enige om Mourinho langt fra er det rigtige valg, men hids dig nu lige ned. Mourinho siger jo ikke til hver enkel spiller, at de ikke må tæmme en bold. Kom nu lidt forhelvede!.

Morata's teknik har alle dage været dårlige. Hans plads er slet ikke på kanten, men hans plads er heller ikke i Real Madrid, men på bænken i Getafe.
Casado? Nej tak. Han er ikke min kop the, og han har langt fra imponeret mig.

Jamen det er da sjovt at Morata så idag er at finde på første holdet. Måske ungdomstrænerne i Real Madrid trænger til at blive skiftet ud. Jeg har også fuldt Castilla og jeg har fuldt dem på stadion i flere kampe og vil gøre det stadig i fremtiden.

Har valgt at takke af på forum!

13 år 2 måneder siden #11 af MMM
Besvaret af MMM på emne Uafgjort mod Espanyol

asp3200 skrev: Tænk bare hvis Nacho havde spillet back istedet for Ramos mod Dortmund. Så tror jeg vi havde været i finalen.

Eneste fra castilla jeg ser have en fremtid er Nacho. Jese har jeg intet set til dog. Men morata har som dios også siger ingen teknik eller niveau til 1 holdet, men det er bare min mening.

Eh, jeg synes også Nacho gjorde det glimrende igår, men han startede altså også som back mod både Atleti, Valladolid og Malaga og i de kampe blev han løbet over ende igen og igen. Og igen. Så at tro, at Dortmund ikke skulle have gjort det samme, det tror jeg er en tand for optimistisk.
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved MMM.

Leveret af Kunena Forum