Mourinho: Sæsonen har været en fiasko
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
José Mourinho var den første til at erkende, at denne sæson i Real Madrid er endt i en fiasko uden titler. Til spansk presse sagde han efter nederlaget i går:
- En karriere løber over mange år. Dette er den værste sæson i min karriere, som ikke har givet en titel, der tilfredsstiller hverken mig eller Real Madrid. Med en finale, en semifinale og en andenplads og en Super Cup. For mig er det dårligt.
Ligesom alle andre mente han dog, at Real Madrid havde fortjent bedre:
- Når resultatet er 1-1 og man rammer stolpen tre gange, er det ikke ret normalt. Vi skulle have vundet kampen i ordinær spilletid og det gjorde vi ikke. Vi havde to chancer i den forlængede spilletid og det er ikke et fortjent resultat. I fodbold glemmes alt: dommeren, stolperne...I historien står kun vinderen og vinderen er Atlético Madrid.
Det undrede mange, at José Mourinho udeblev fra pressemødet forud for kampen og i stedet sendte Sergio Ramos, men han var på plads efter nederlaget og om det sagde han:
- Jeg har aldrig skjult mig. I vigtige sejre er jeg nogen gange ikke kommet. Mourinho har altid vist ansigt og i tre sæsoner har jeg stået forrest efter hvert eneste nederlag.
Om fiaskoen sagde han:
- Jeg har fejlet denne sæson, for det virker ikke normalt at vi i den første sæson vinder Copa del Rey, når semifinalen i CL og kæmper om mesterskabet. I andensæson er det heller ikke en fiasko at vinde mesterskabet, igen nå semifinalen i CL og ryge ud efter straffespark. Den tredje sæson med disse resultater har været en fiasko. Når alt går godt er det alles succes, når det går skidt er det trænerens skyld. For mig er det min dårligste sæson. Jeg har aldrig prøvet ikke at vinde en vigtig titel, for Super Cuppen betyder ikke meget.
Om sin egen fremtid:
- Jeg har kontrakt for yderligere tre år. Jeg har ikke sat mig med præsidenten og snakket om fremtiden. Det er naturligt, at man snakker om Ancelotti og også at man siger, at jeg skal til Chelsea. Der er to kampe at spille i ligaen og jeg respekterer altid de andre holds mål, som Real Sociedad og Osasuna. Når sæsonen slutter, sætter præsidenten og jeg os ned for at tilhængerne kan få at vide, hvad der skal ske.
På pressemødet ønskede han ikke at udtale sig om dommeren, men han havde følgende bemærkning til Atlético Madrids målmand, Courtois, som med et par fantom-redninger var stærkt medvirkende til at trofæet kom ned til Manzanares-floden:
- Det virker til, at de har en helgen i målet. Chelsea (som har udlejet ham til Atlético Madrid, red.) afgør hans fremtid.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen