Opdatering: Peréz pressekonference

13 år 2 måneder siden #1 af Administrationen

Real Madrids ledelse skal bruge sommerpausen på at finde ny træner, det er facit ovenpå Florentino Peréz' pressemøde, hvor præsidenten offentliggjorde, at Mourinho snart er fortid i den spanske hovedstad. Portugiserens kontrakt bliver nemlig ophævet, når sæsonen er forbi.

Undervejs i mandag aftens pressekonference havde Florentino Peréz masser af overskud til at rose sin nu snart forhenværende træner.

- Jeg vil gerne takke José Mourinho for tre gode år, hvor jeg mener, at vi som hold har rykket os – præstationer i Champions League har været en del bedre end førhen. Personligt havde jeg gerne set ham fortsætte, men presset blev for stort for ham til sidst. Mourinho har været udsat for en masse polemik fra medierne, der hverken har været normal eller fair, og det er et godt tidspunkt for Mourinho at forlade klubben på; jeg forstår hans grunde, og jeg er enig med ham, forklarede Peréz, som desuden nævnte, at der er tale om en gensidig ophævelse af portugiserens kontrakt, hvilket betyder, at der ikke bliver tale om at betale penge til Mourinho i forbindelse med aftalen.

Ikke et ord om afløser

Meldingen medførte naturligt et spørgsmål fra de tilstedeværende journalister; hvem skal tage over i Madrid, men det emne ville Florentino Peréz kun være meget generel omkring:

- Vi skal finde en ny træner, der kan tage Real Madrid videre herfra, men jeg vil bruge de kommende dage på at afsøge markedet forklarede Peréz til pressen, som dermed kan spekulere løs i den kommende tid.

Direkte adspurgt til det mest nævnte emne, Carlos Ancelotti, slog Peréz fast, at han vil respektere Paris SG og at man har god tid til at finde en afløser, før sæsonen starter igen, men samtidig arbejder man med en liste med flere navne.

Madridista.dk lover naturligvis at samle op på alle nedfaldsboldene oven på dette pressemøde fra Madrid, hvor det altså står klart, man der skal findes ny træner til Los Merengues.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum