Få nu lukket den aftale!
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
(Ny Madridista.dk mener)
Ovenpå nyheden omkring Real Madrids og José Mourinhos aftale om at gøre en ende på samarbejdet, så bør der kun være en tanke i Florentino Peréz’ hoved:At få lukket en aftale med en ny træner; hellere nu end om en time.
Jo før jo bedre en ny træner kan komme i arbejdstøjet, jo større indflydelse får han også på truppen til den kommende sæson; og det vil kun gavne alle parter.
Der bør jo som sådan ikke komme til megen spekulation omkring, hvem der bliver afløser for den flagrende portugiser i den spanske hovedstad. I dette tilfælde peger alle pile nemlig mod Paris, hvor olieklubben Paris SG modstræbende kæmper for at holde på en træner, der offentligt har mere end insinueret, at han meget gerne vil til Real Madrid.
Carlo Ancelotti ligner med andre et ord et snarligt bud på en kommende Real Madrid-træner, og det er der masser af logik i:
Den samlende figur
Carlo Ancelotti er de spanske medier blevet portrætteret som en alfaderlig skikkelse, som omfavner sin trup, går godt i spænd med både spillere og ledelse, og som formår at dele sol og vind lige i storklubberne. Se blot hvor nydeligt har han holdt en vis svensker fra at hælde mad kulør i bernaisesaucen under tiden i det fransk!
En af sportsaviserne gik endda så vidt som at kalde ham for støvlelandets Vicente del Bosque, en ikke helt dårlig titel taget i betragtning af den store respekt, der omgærer den nuværende spanske landstræner.
Samtidig tror jeg fuldt ud på, at Ancelotti nemlig har den trænerprofil, som Madrid har brug for ovenpå et par hæsblæsende måneder med portugisisk skyttegravskrig via medierne: rolig, afdæmpet og som oftest med en god forståelse for at spille spillet uden for grønsværen.
Spillermaterialet matcher allerede
Rent spillemæssigt kan Madrid formentlig relativt enkelt transformere sin nuværende trup til en, der matcher Carlo Ancelottis ønsker. Italieneren, der i virkeligheden, er meget lidt italiensk i sin spillestil, er glad for boldbesiddelse, glad for at fylde midtbanen med taktisk begavede boldspillere og som ikke mindst – og til de fleste madridistas store glæde – foretrækker at spille offensivt i hovedparten af en fodboldkamp. Derudover mestrer Ancelotti også det kontraspil, som blev forfinet af Mourinho, til perfektion. Match som allerede kan afstedkommes med dygtige centrale folk som Modric, Xabi Alonso og Khedira, og med lynhurtige og visionære folk som Cristiano Ronaldo, Karim Benzema og Mesut Özil i den offensive linje.
Samtidig høstede han i sin mesterskabssæson i Chelsea (2009-2010) den fornemme hæder at få sit hold til at score 103 mål, en bedrift, som senest var blevet præsteret af Tottenham tilbage i midten af 60’erne.
Resultat- og projekt-orienteret
Fornemme resultater. Man skal ikke længere end til Wikipedia for at erfare, at Carlo Ancelotti er en sand mester ud i trofæer:
AC Milan
2002-2003 Champions League, Coppa Italia
2003-2004 Serie A, UEFA Super Cup
2004-2005 Supercoppa Italia
2006-2007 Champions League, FIFA VM for klubhold
2007-2008 UEFA Super Cup
Chelsea
2009-2010 Premier League, FA Cup, Community Shield
Paris SG
2012-2013 Ligue 1
Samtidig vil det hurtige øje erfare, at Carlo Ancelotti har været lang tid i AC Milan, og man kunne jo i sit naive sind foranlediges til at tro, at Florentino Peréz kunne finde på at præsentere italieneren for ønsket om en lang regeringsperiode i Madrid.
Jeg har hele vejen igennem været stor fortaler for Carlo, og jeg tror i mit stille sind på, at det lykkes for Peréz at sikre sig en aftale med pariserne om et trænerskifte; men skulle det alligevel mod forventning kikse, så står mit trænerønske fra en blog tidligere på året stadig ved magt:
”...så skal Madrid denne gang ikke lede efter et ’quick fix’, men derimod ansætte en manager med fokus på at skabe en langsigtet løsning, hvor samme grundstamme kontinuerligt gør sig gældende.”
Lad os håbe den fremtidige projektleder bliver en lille, snedig italiener med en hang til offensiv fodbold – det kunne klæ’ os noget så grusomt!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Hent ham nu ind, det kan kun gå for langsomt.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
Dios skrev: Så kom da med ham :)
Vent... Var du ikke imod at få Ancelotti som træner? Eller fejler min hukommelse noget?
- Ingen svæver på banen som Zizou!
Carlo Ancelotti vil ik gøre mig noget at få til klubben. Jeg er en af dem som er ret åbne over for de muligheder der har været. Folk har sagt der ikke er alternativer til Mou, men det viser jo sig faktisk at der er alternativer. Den holdning har måske ændret sig hos nogle i og med at Mou, ikke har levet op til forventningerne.
Har valgt at takke af på forum!
rezamadridista skrev:
Dios skrev: Så kom da med ham :)
Vent... Var du ikke imod at få Ancelotti som træner? Eller fejler min hukommelse noget?
Ikke imod, men der er andre trænere som jeg hellere så end ham :) Klopp og Löw f.eks. :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.