Duellen: Skal Florentino Pérez fortsætte som præsident?
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Madridista.dk igangsætter nu et nyt tiltag, nemlig Duellen.
Her vil to skribenter fra tid til anden duellere om et vigtigt emne i Real Madrid, som vi giver to forskellige holdninger til. Vi lægger ud med Florentino Pérez, hvor vi stiller spørgsmålet om han skal fortsætte som præsident.
Samtidig får I lejlighed til at give jeres mening til kende i debat-forummet og i den oprettede afstemning på siden.
Rigtig god fornøjelse med læsningen!
Skal Florentino Pérez fortsætte som præsident? Ja!
Jeg vil have lov til at påpege, inden mit Pro-Perez bidrag for alvor tager form, at det forekommer mig lidt absurd at skulle tale i overvejende positive vendinger om en mand, som jeg ikke er videre imponeret af, men Real Madrids præsident har alligevel indført og igangsat forskellige tiltag, som jeg støtter op om, hvorfor jeg ikke har noget problem med lidt Pro-Perez propaganda ud fra de parametre, hvor han trods alt fortjener det.
"I must repeat that my policy is to try to sign the best players in the world, in every position, where we do not already have that..."
Ovenstående citat blev lanceret i forbindelse med, at Florentino Perez i dettes samtid var interesseret i Arsenals franske midtbanegeneral, Vieira. Det er et citat, som symboliserer Perez' respektive regeringsperioder i Real Madrid, og et citat, der definerer den filosofi han driver Real Madrid som forretning under; de bedste spillere avler flest penge!
Perez kan blive påduttet mange negative superlativer, men én ting man ikke kan anfægte den velansete spanier er, at han er en formidabel og vellidt forretningsmand, hvorfor han netop pga. dette faktum aldrig har haft problemer med at hæfte for den bankgaranti det kræver at opstille som præsident i Kongeklubben. Han lever af at revolutionere de almene forretningsidéer og sætter en dyd i at finde nye måder at generere penge på; den forestående renoveringen af Bernabéu er et OK eksempel på dette. Endvidere er han yderst sympatisk og forstår, at Real Madrid ånder gennem madridismoen og dennes værdier - Mourinho-fadæsen modargumenterer måske dette, men faktum er, i hvert fald hvad jeg har erfaret, at Real Madrid har støttet velgørenheden i højere grad under Perez, end under andre præsidenter i nyere tid.
Det har tidligere heddet sig, at Perez vil revolutionere Real Madrid efter Mourinho-epoken, og man kan da håbe. Perez har det med at være tvetydig i sine udmeldinger, hvorfor han kan være svær at aflæse korrekt. Jeg er fortaler for, at Perez forfiner sine transferplaner, forstået på den måde, at der skal være en rød tråd i diverse indkøb; kombinationen mellem stjerner og mindre fisefornemme spillere er essentiel i denne sammenhæng, og jeg kræver, såfremt han skal bibeholde sin post - det bliver ikke noget problem - at han griber hårdt om sine testikler og ser indad. Real Madrid har brug for stjernerne, som han med et enkelt trylleslag kan imødekomme, men Real Madrid har ligeledes brug for fremtidige perspektiver og her skal Perez overvinde sin stolthed og indse, at sportslig succes er vigtigere end kommerciel, og førstnævnte danser faktisk en flot vals med førstnævnte, om man så må sige.
Min pointe er, selvom jeg ikke er armfægtende begejstret for Perez, at han skal have lov til at repræsentere Real Madrid i endnu en præsident-periode; han har et stort renomme og er en populær skikkelse i fodboldverdenen, hvilket er alfa omega i Real Madrid og higen efter succes. En skikkelse som Eugenio Martínez Blanco vil aldrig blive en succes, da dennes virkelighedsbillede simpelthen er for sukkersødt. Her er Perez mere kold og kontant i sin gøre og laden, og netop dette har Real Madrid brug for; handlekraft!
Når jeg tænker Perez, tænker jeg Zidane, Figo, Ronaldo, Beckham und so..... og hvem vil ikke blive ved med at se stjerner som disse i Real Madrid? Jeg vil!
Daniel Nielsen
Skal Florentino Pérez fortsætte som præsident? Nej!
Så skal vi til det igen. Endnu en sommer med ny træner og nye spillere. Men denne sommer giver også en enestående mulighed: Nemlig at få en ny præsident. Og den mulighed bør Real Madrids medlemmer tage, hvis de får chancen.
Der skal ikke herske tvivl om, at Florentino Pérez på mange måder er ekstremt visionær og har nogle gode planer for Real Madrids fremtid, når det kommer til at tjene penge, men han er også en sand mester i at bruge dem, uden at få tilsvarende hjem i form af titler. Det vidner hans nu samlede 10 år som Real Madrid-præsident om.
Her har han nemlig om nogen været manden, som har sørget for at Real Madrid aldrig har fået den kontinuitet og ro, som i sidste ende er langt vigtigere end de snesevis af stjernespillere, han gennem tiden har hentet til klubben. Hele 60 (!) spillere er det blevet til i de 10 år!
En opgørelse viser, at han i den 10-årige periode har brugt ikke mindre end 860 mill. € på spillerindkøb, hvilket har givet Real Madrid 10 titler, nemlig:
1 CL, 3 spanske mesterskaber, 1 Copa del Rey, 3 spanske Super Cups, 1 europæisk Super Cup og 1 Intercontinental.
I samme periode har det ikke skortet på trænere, idet otte trænere har forsøgt at få en længerevarende succes stablet på benene, men paradoksalt nok er José Mourinho den træner, som har holdt i længst tid under Florentino Pérez´ embede.
Denne sommer starter cirkusset forfra, når Florentino Pérez går til valg og skal forsøge at få medlemmerne til at glemme, at hans foregående fire år på ingen måde har været rammen om sportslig succes og der er udsigt til, at han vil overgå sit nuværende sæson-gennemsnit på 6 nye spillere og et forbrug på 86 mill. €.
Måske kommer den dag, hvor der kommer en ny præsident-kandidat, som kan overbevise medlemmerne om, at de ikke skal lade sig forblænde igen af løfterne om en masse profilerede spillere.
Jeg venter med længsel på nye tider i Real Madrid.
Jesper Frost-Hansen
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Den her tror jeg at jeg bliver glad for, selvom der ikke ligefrem kom så meget nyt denne gang :-)
- Raul 4 ever
-
- Platin bruger
-
Det gik meget godt i starten, men fik ved hjælp af sine indkøb bragt holdet i stadig større ubalance.
Her i anden omgang var det vigtigt at bevise at han stadig kunne skaffe de største spillere, som man havde så svært ved under Calderon. Den mission må siges at være lykkedes. Finansielt står vi også utroligt stærk, på trods af den enorme krise i Spanien.
Sportsligt synes jeg han har været meget i vildrede. Fra at gå fra en Pellegrini løsning, til en Mourinho løsning og så til en Valdano fri Mourinho løsning. Mourinho har måttet kæmpe meget for at få den fornødne magt, og endte med at få alt for meget magt. Magtforholdet er helt forskruet, og har forhindret det gode samarbejde, som er nødvendigt for et længerevarende samarbejde.
Ancelotti har den rette profil til komme godt videre efter Mourinho. Han lader dog mere til at være den bedste træner på markedet, end en træner som passer ind i konceptet, da vi intet koncept har. Selv Manchester City er begyndt at arbejde efter et fast koncept, det skulle vi også forsøge.
Og så er jeg til dels uenig i at Perez skulle forstå Madridismoen og dets værdier. Specielt efter sin måde at skille sig af med Del Bosque, Fernando Hierro, Raúl, Guti med flere på. Han gør det måske ikke af egen vilje, men han forstår ikke at i fodboldens verden er der nogle værdier som kommer før penge og magt. De metoder Perez bruger har også har givet os et dårligt ry blandt spanske spillere, og de spanske spillere fortrækker nu Barcelona fremfor Real Madrid.
Perez har heller ikke levet op til det han har lovet med at gøre holdet mere spansk. Det er rettere sagt gået den anden vej, og det ser ud til at fortsætte hvis man henter Lewandowski, Bale, Neymar, Vidal med flere. Jeg er slet ikke uenig i at holdet nogle gange trænger til en spiller ude fra, men det har taget overhånd og det kan de mange indkøb også bekræfte.
Perez er som sagt en fantastisk forretnings mand og han har mange visioner og ideer til at forbedre Real Madrid. Men så længe at de sportslige resultater ikke følger med, så er der ingen grund til at fortsætte med ham som præsident. Perez har haft sine chancer, og det er tid til at prøve noget nyt.
Har valgt at takke af på forum!
- Orange You Glad
- Gæst
-
Men ville det egentlig ikke være fedt, hvis vi havde en mand i klubben, som var herregod til økonomien og til hele tiden at udvikle forretningen Real Madrid, samtidigt med træneren i samråd med sportsdirektør osv. fik lov at hente de i deres øjne rette spillere?
Det er en skam, at de to ting tilsyneladende er uforenelige i tingenes nuværende tilstand.
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Orange You Glad skrev: Ganske enig med Hugol og dermed Siempre Madrid-sympatisør (i denne sammenhæng, ha!).
Men ville det egentlig ikke være fedt, hvis vi havde en mand i klubben, som var herregod til økonomien og til hele tiden at udvikle forretningen Real Madrid, samtidigt med træneren i samråd med sportsdirektør osv. fik lov at hente de i deres øjne rette spillere?
Det er en skam, at de to ting tilsyneladende er uforenelige i tingenes nuværende tilstand.
Kan du mærke, at din dag allerede er meget bedre ;-)
Jeg tror, at Real Madrid på den måde er handicappet af, at man hvert fjerde år har præsidentvalg, som kan ændre planlægningen fuldstændigt. Jeg er tilhænger af den ordning, men den giver også nogle begrænsninger.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.