Pepe, det portugisiske problem
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
(NY MADRIDISTA.DK MENER!)
I serien vedrørende sammensætningen af truppen for den kommende sæson tager vi i dag fat i bagkæden. Måske den del af banen, hvor vi kan forvente at se flest udskiftninger i det kommende transfervindue. Hvorfor kan du læse mere om her:
Sikkert er det, at Real Madrid må vinke farvel til minimum to spillere fra de defensive geledder; Carvalhos kontrakt udløber, og han skal ikke sætte næsen op efter forlængelse. Ligeså usandsynligt er det, at Essiens lejeaftale bliver vekslet til en permanent kontrakt. Særligt nu hvor hans favorittræner José Mourinho er væk. De to bliver formentlig genforende i Chelsea.
Oveni hatten lurer et salg af Coentrão, som for nylig udtalte, at han ikke føler sig værdsat i Madrid, hvilket meget vel kan indikere, at Real Madrid vil takke ja til eventuelle seriøse bud på den portugisiske venstre back, som ellers har gjort det ganske hæderligt i indeværende sæson.
Pepe rygtes ligeledes væk, ligesom Albiol gør det, og det efterlader efterhånden en Real Madrid trup med et meget sparsomt udvalg til pladserne i forsvaret.
Derfor bør Florentino Peréz i den grad også tænke sig om, for selvom jeg tidligere har givet udtryk for, at Pepe ikke altid har et mentalt niveau, som er stærkt nok til Madrid, så kan det alligevel vise sig at være fornuftigt at afslå tilbud på ham. Madrid skal i min optik passe på ikke at skulle skifte ud på over halvdelen af pladserne, hvilket vil spolere den kontinuitet, som man har bygget op over de seneste sæsoner. Et salg af tre centrale spillere ud af i alt fem vil være en farlig manøvre, hvorfor jeg faktisk mener, at man udover uovertrufne Sergio Ramos og Raphaël Varane bør holde på Pepe, som trods et par virkeligt svage kampe faktisk altid holder et hæderligt niveau.
En ganske simpel head-to-head opgørelse og kig på generelt niveau viser desuden, at portugiseren er mere end et par ligaer over Raúl Albiol, hvorfor det vil give mening at smide et ’ikke til salg’ skilt på den kortklippede spiller, som på trods af hvad snart ligegyldige Mourinho ellers måtte mene faktisk har taget sin bænkevarmerplads med ophøjet ro. Det kan man kun have respekt for.
Men hvad bør Real Madrid så gøre?
Jeg har en klar forventning om, at vi fra næste sæson skal vænne os til et spansk hovedstadshold uden Carvalho, Coentrão, Albiol og Essien – hvilket er huller, der bør kunne lukkes ret enkelt:
Det synes snart kun et spørgsmål om tid, før Dani Carvajal bliver hentet som ny højre back og dermed direkte konkurrent til Arbeloa, mens jeg mere eller mindre forlanger, at Nacho får kredit for sine forårspræstationer og bliver rykket op som alternativ til Marcelo.
På den måde kan man relativt billigt klare back-problemerne, mens Madrid formentlig får behov for at kaste lidt flere penge efter den nu åbne plads i det centrale forsvar.
Der har været nævnt mange navne til netop den plads med Thiago Silva som det klart mest prominente – og det er så absolut svært at så tvivl om brasilianeren, som argumenteret set er verdens bedste forsvarspiller. Han ville pynte gevaldigt i Madrid, men samtidig er han også udstyret med en pris på den onde side af 50 millioner Euro – hvilket, jeg mener, er alt for meget taget i betragtning af, at vi allerede har to lysende stjerner i form af Ramos og Varane. I stedet bør den sportslige ledelse rette fokus mod Ezequiel Garay fra Benfica. Argentineren – med en fortid i Madrid – har været en af de absolutte profiler i portugisisk fodbold og rygtes jævnligt til diverse store klubber. Ikke mindst qua sin frikøbsklausul, som ligger på 20 millioner Euro, hvilket må siges at være relativt overskueligt.
Samtidig vil Garay have forståelse for sin rolle i Madrid, der bliver at være klar, når de normale førstevalg ikke er spilleklar, et meget vigtigt element når man skal kigge på den slags breddespillere.
Med disse indkøb får vi det, vi gerne vil have – unge talenter, spaniere, høj kvalitet og ikke mindst til en overkommelig pris. Jeg har svært ved at forlange ret meget mere!
Jeg har nedenfor lavet en sammenregning for forsvarskæden og vil gøre det samme for de øvrige områder, som serien her vil kigge på. (Alle priser er naturligvis anslåede)
Ind:
Ezequiel Garay (Benfica) – 20 millioner Euro
Dani Carvajal (Leverkusen) – 6 millioner Euro
Nacho (Castilla) – gratis
Ud:
Carvalho – (???) – fri transfer
Albiol – (???) – 5 millioner Euro
Coentrão – (???) – 18 millioner Euro
Essien – (Chelsea) – lån ophører
Forsvarskæden efterfølgende:
Centerforsvar:
Sergio Ramos
Raphaël Varane
Ezequiel Garay
Pepe
Højre backs
Álvaro Arbeloa
Dani Carvajal
Venstre backs
Nacho
Marcelo
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Tidligere har du været stor fortaler for at placere fem tæer i røven på Pepe og sparke ham i den retning, vinden blæste.
Men det hjælper naturligvis på hans omdømme, at han sætter sig op imod din endnu større torn i øjet, Mourinho ;-)
Bortset fra det spændende læsning, selv om jeg ikke bryder mig om at gå tilbage til en fuser i form er Garay. I stedet ungt og spansk i form af Iñigo Martínez i La Real.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- PMO
- Gæst
-
Siempre Madrid skrev: Bortset fra det spændende læsning, selv om jeg ikke bryder mig om at gå tilbage til en fuser i form er Garay. I stedet ungt og spansk i form af Iñigo Martínez i La Real.
Tænker præcis det samme. Hvorfor bruge de penge på Garay, når der er en spiller som Albiol i truppen. Jeg mener han er en ganske fin reserve. Han har, så vidt jeg husker, heller ikke brokket sig over at være back-up :)
- HugoSanchez
-
- Senior bruger
-
Jeg er også klart mere til Iñigo Martínez end til Garay. Og jeg mener i øvrigt stadig, at det ville være fornuftigt at placere fem tæer i røven på Pepe og sparke igennem til han lander et eller andet sted i England...:-)Siempre Madrid skrev: Man har et standpunkt til man tager et nyt.
Tidligere har du været stor fortaler for at placere fem tæer i røven på Pepe og sparke ham i den retning, vinden blæste.
Men det hjælper naturligvis på hans omdømme, at han sætter sig op imod din endnu større torn i øjet, Mourinho ;-)
Bortset fra det spændende læsning, selv om jeg ikke bryder mig om at gå tilbage til en fuser i form er Garay. I stedet ungt og spansk i form af Iñigo Martínez i La Real.
Hugo Sanchez
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
positionen. Han vil helt sikkert tænke på VM i 2014. Albiol er jeg sikker på, at han vil være tilfreds med et 4. valg til positionen.
Marcelo frygter jeg at han ikke kommer i samme omdrejninger som før. Ved godt at han kun er 25 år men mange brasilianer har det med at toppe tidligt. Nu er det flere måneder siden, at han blev skadefri, men spiller langt under vores pt. suveræne VB = Coentrao. Marcelo spiller uden overskud, ser tyk og træt ud. Tror og håber at han er tilbage i super form efter sommerferien men er klart modstander af, at sælge Coentrao (for det halve af det Real købte ham for). Forestil jer, at Marcelo bliver skade igen... Nacho er simpelthen for ringe i det offensive spil. Det ville være dumt at sælge en af sine bedste spiller i år 2013.
Mit simple forslag:
Ind:
Ud:
Carvalho – (???) – fri transfer
Essien – (Chelsea) – lån ophører
Forsvarskæden efterfølgende:
Centerforsvar:
Sergio Ramos
Raphaël Varane
Pepe
Albiol
Højre backs
Álvaro Arbeloa
Dani Carvajal
Venstre backs
Coentrao
Marcelo
- Fernando M.
- Ekspert bruger
-
Midterforsvar til ny sæson:
Ramos
Varane
Nacho
og køb så Iñigo Martinez, kan sku ikke gå for stærkt.
Så kan vi evt hive endnu en castilla spiller op som 5 reserve til midter forsvaret.
Jeg håber, at man holder fast i både Pepe og Albiol, selv om mindst en af dem meget vel kan få lov til at skifte. De er begge på min 'måske'-liste.
Forlader en af dem klubben, så ser jeg det ikke som en nødvendighed, at man henter en ny, hvis Nacho vel at mærke får lov at blive. Jeg kunne godt have en mistanke om, at man sender Nacho videre. Enten på en lejeaftale, eller et salg med tilbagekøbsklausul.
Skal man hente en ind, så er Garay ikke løsningen som jeg ser det. Flere har nævnt hvem man bør hente. Iñigo Martínez. Skulle det om end lykkes for Sociedad, at kvalificere sig til Champions League, så tror jeg de vil holde på profilerne. Hvis ikke, kan de måske lokkes til et salg, hvis prisen er rigtig.
Sergio Ramos, Varane, Pepe, Albiol, Carvajal, Arbeloa, Marcelo (og måske Nacho). Det er det jeg hælder mest til.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Endvidere har jeg det mægtig svært ved forsvarsspillere der er så langsomme at selv Heine Fernandez ville ligne Speedy Gonzalez til sammenligning - så Garay må vi rigtig gerne melde pas til.
Jeg håber vi holder Pepe, da der uden tvivl vil blive masser af spilletid til alle 3 så fremragende centerforsvarere som Ramos, Varane og Pepe - gør jo heller ik noget hvis man bare engang imellem ka spare en spiller der er presset fysisk. Albiol sernder jeg gerne væk for en mindre kontant kompensation - synes han er urimeligt og overraskende ringe og det er derfor oplagt at hente en yngre, spansk spiller relativt billigt. Og netop til en sådan plads i truppen (4.-valg i centerforsvaret) er det værd at kigge på passet og finde en spansk spiller. Her har man nemlig muligheden for at finde en spiller fra mellemste hylde, én som er ung og med stort potentiale - og her er det muligt at kigge indenfor landets grænser. Og jeg er enig i at Inigo Martinez er en oplagt mulighed hvis Sociedad misser CL.
Da jeg virkelig ik kender til mange gode alternativer til højre back, så er Carvajal helt oplagt og Arbeloa er vel fin som backup - så længe han IKKE ska være førstevalg. Jeg sender hellere end gerne Coentrao afsted for omkring 20 mio - for det første fordi marcelo under normale omstændigheder er en klasse bedre (og gør hele offensiven markant bedre når han spiller) og fordi Coentrao fra start har lignet et mismatch i klubben. Og jeg er overhovedet ik nervøs for at Marcelo i sin alder allerede sku ha toppet og ka ik genkende det her med at brassere topper tidligt - jeg tænker straks på Roberto Carlos, Maicon, Cafu og Dani Alves af andre brasilianske backs som vel ik ligefrem har haft de problemer.
admin skrev: Ezequiel Garay (Benfica) – 20 millioner Euro
Får vi ikke 50% af hvad Garay bliver solgt for? Så 10 millioner. Havde Carvajal ikke en frikøbsklausul på 8?
Er jeg helt væk i de tal?! :(
- Real Madrid 7
-
- Platin bruger
-
BBB skrev:
admin skrev: Ezequiel Garay (Benfica) – 20 millioner Euro
Får vi ikke 50% af hvad Garay bliver solgt for? Så 10 millioner. Havde Carvajal ikke en frikøbsklausul på 8?
Er jeg helt væk i de tal?! :(
Du har ret
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
"For those that don’t know, we sold Dani Carvajal to Bayer Leverkusen in the summer for 5m euros, with the option to buy him back for 6m after one season, 7m after 2 seasons and 8.5m euros after 3 seasons."
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...