Florentino Pérez interviewet i El Larguero

13 år 2 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Florentino Pérez blev i går interviewet i det spanske fodboldprogram El Larguero, hvor han blev spurgt om alle de aktuelle emner i Real Madrid i øjeblikket.

Madridista.dk har samlet de vigtigste punkter her:

Den nye træner og Zidane:

- Vi ved ikke hvem der bliver den nye træner. Indtil den kommende uge (hvor man finder ud af, om der er andre kandidater til præsidentvalget, red.) vil vi ikke snakke om dette tema. Det vi ønsker er, at Zidane bliver leder af det nye sportslige projekt. Hvis der ikke bliver valg på tirsdag, mødes vi om arbejdet og begynder at tænke på det om træneren.

Mourinho:

- Vi har ikke betalt kompensation til Mourinho. Jeg ved ikke om Karanka fortsætter. Vi ophævede kontrakten efter fælles enighed, det var det bedste for alle. Der er altid et slid på sammenholdet, men derfra og så til at snakke om en nedbrydning....Hvis vi havde vundet Champions League og Copa del Rey, villle vi ikke snakke om dette. Jeg mener ikke, at der var et oprør mod Mourinho. Siden 2010 har denne trup været den mest sammentømrede, jeg har set. Alle spillerne har fortalt mig, at han var den bedste. Han var en meget krævende mand og disse krav overførte han til klubben. Jeg mener ikke, at klubben mistede sit image (ved øjeprikket til Tito Vilanova, red.), da han begik en fejl, undskyldte han. Alle har ret til at begå fejl. Jeg tænkte det samme som ham og som hele verden og han undskyldte. Jeg har set andre trænere i Real Madrid give fingeren. Alle trænere i Real Madrid har haft den samme magt, men det der sker er, at hver træner har sin egen personlighed. 

Casillas:

- Jeg har aldrig hørt nogen sige, at Iker var en stikker. For mig er han den bedste målmand i verden, men i sin tid mente træneren, at Adán var bedre. Klubben skal ikke blande sig i en teknisk afgørelse. Jeg mener, at mange af hans holdkammerater og journalister forsøgte at hjælpe Casillas og de har skadet ham mere.

Cristiano Ronaldo:

- Han har aldrig haft et problem, hverken med holdkammerater eller med Mourinho. Vi vil gøre alt for at han forbliver glad, jeg er også ind i mellem trist. Han er uden tvivl verdens bedste. Jeg ville gerne gøre ham til verdens bedst betalte spiller og bygge Real Madrid op om ham.

Neymar:

- For tre år siden havde vi muligheden for at købe ham, men så forlængede Santos med ham. Hvis vi havde kunnet købe Neymar uden at bekymre os om klubbens øko-system, så havde vi gjort det, men der var for mange betingelser. Han ville have kostet os omkring 150 mill. €; jeg ved ikke hvad Barcelona har betalt.

Valget:

- Hvis der ikke opstiller andre kandidater er det af andre grunde end at jeg skulle have ændret vedtægterne, hvilket jeg ikke har.

Del Bosque og Raúl:

- De har Madridismoens opbakning. Di Stéfano var også nødt til at rejse og det brød han sig ikke om, men det er en del af livet. Del Bosque er lige nu med landsholdet og når han stopper der, er dette hans hjem.

Indkøb og Jesé:

- Der kommer næsten helt sikkert mindst to spillere. Zidane mener ikke, at Jesé er nødt til at forlade Real Madrid.

Isco:

- Vi vil forbedre holdet med de bedste spillere og Isco er en stor spiller, selv om jeg ikke ved om han er den spiller, vi behøver mest.

Carvajal:

- Jeg tror, at han kommer, han er en af vores. Det varer ikke længe inden han ankommer.

Kaká:

- Om han fortsætter afgøres af Zidane og den nye træner. Det er sandt, at han sportsligt ikke har været der, hvor vi alle ønskede det, men han var uheldig med en skade. Han hjalp os meget i forhold til fornyelsen af sponsorkontrakter, han og dem der kom.

Xabi Alonso:

- Han er en af de bedste vi har, som spiller og som person. Vi er glade for ham. At finde en afløser for ham i fremtiden bliver et problem, men vi tænker fortsat på at nyde Xabi et år mere.

Coentrao og Higuaín:

- Jeg har ingen anelse. Vi har ikke modtaget nogen bud.

Messi:

- Hvis jeg fik muligheden, ville jeg klart forsøge at købe ham.

Klopp:

- Ham kan jeg godt lide, han er en god træner, men spillerne i Dortmund er mere børn end dem i Real Madrid.

Toril:

- Han er spektakulær. Han har fået tilbud, men han ønsker at fortsætte i La Cantera.

Pressen:

- Jeg snakker meget med pressen, men jeg foretrækker at gøre det privat og ikke i offentligheden. Relationen med pressen bør være gennemsigtig og nogen ønsker at påvirke Real Madrid for meget. De catalanske medier støtter Barcelona og de madrilenske medier støtter ikke os. I disse år er nogle medier forsvundet. Jeg er nødt til at sige sandheden og der er folk, som har brugt mikrofonen eller pennen som pistol. Nogen vil gerne have indflydelse og vælge deres trænere og spillere.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 2 måneder siden #2 af Siempre Madrid
Morfar er stadig sur. Han svarer i dag igen på Pérez´ tilbud om at vende hjem en dag og det blev som ventet et klart nej.

13 år 2 måneder siden #3 af Hugol

Siempre Madrid skrev: Morfar er stadig sur. Han svarer i dag igen på Pérez´ tilbud om at vende hjem en dag og det blev som ventet et klart nej.

Forståeligt og det er godt at han står fast. Real Madrid skal lærer at behandle deres egne med respekt og det bliver stadig ikke gjort !

Har valgt at takke af på forum!

13 år 2 måneder siden #4 af rezamadridista

Siempre Madrid skrev: Morfar er stadig sur. Han svarer i dag igen på Pérez´ tilbud om at vende hjem en dag og det blev som ventet et klart nej.

Link?

- Ingen svæver på banen som Zizou!

13 år 2 måneder siden #5 af Siempre Madrid
Marca og AS.

13 år 2 måneder siden #6 af Donmanuello

Klopp:

- Ham kan jeg godt lide, han er en god træner, men spillerne i Dortmund er mere børn end dem i Real Madrid.

Hvad er det da for en nedsættende bemærkning?

13 år 2 måneder siden #7 af Siempre Madrid

Donmanuello skrev:

Klopp:

Hvad er det da for en nedsættende bemærkning?

Sådan kan den måske godt tolkes, men jeg er sikker på, at det ikke er hensigten. Men han har jo haft med mange af spillerne at gøre, siden de var helt små (eller i hvert fald meget yngre end nu) og derfor lever han en mere beskyttet tilværelse end det vil være i Real Madrid.

Det er i hvert fald min store anke imod ham som træner i Real Madrid, akkurat som Alberto Toril.

13 år 2 måneder siden #8 af Hugol
Alberto Toril har ikke ønsket at arbejde som førsteholds træner, men hvorfor skulle det være et problem Siempre ?

13 år 2 måneder siden #9 af MMM

rezamadridista skrev:

Link?

futbol.as.com/futbol/2013/05/28/primera/1369756545_689288.html

13 år 2 måneder siden #10 af Siempre Madrid

Hugol skrev: Alberto Toril har ikke ønsket at arbejde som førsteholds træner, men hvorfor skulle det være et problem Siempre ?

Fordi han er et ubeskrevet blad, som kun har trænet børn. Han er på ingen måde et emne til trænerposten i Real Madrid, hvis der findes folk med fornuft i den sportslige ledelse.

13 år 2 måneder siden #11 af Hugol

Siempre Madrid skrev:

Hugol skrev: Alberto Toril har ikke ønsket at arbejde som førsteholds træner, men hvorfor skulle det være et problem Siempre ?

Fordi han er et ubeskrevet blad, som kun har trænet børn. Han er på ingen måde et emne til trænerposten i Real Madrid, hvis der findes folk med fornuft i den sportslige ledelse.

Det kommer da også an på hvilke personlige egenskaber han ligger inde med. Han kunne jo ha endt lidt i samme position som Del Bosque !

Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved Hugol.

13 år 2 måneder siden #12 af Siempre Madrid

Hugol skrev:

Siempre Madrid skrev:

Det kommer da også an på hvilke personlige egenskaber han ligger inde med. Han kunne jo ha endt lidt i samme position som Del Bosque !

De har altså nogle forskellige redskaber i værktøjskassen. Vicente del Bosque har selv været spiller på højeste niveau i Real Madrid og på det spanske landshold, mens Alberto Toril har en sekunda-karriere som spiller.

Alberto Toril er uden tvivl et træner-talent, men man skal som bekendt kunne krybe, før man kan gå og det vil være en bjørnetjeneste af dimensioner at kaste ham ud i den udfordring nu.

Leveret af Kunena Forum