Hvad et Bale-skifte kan betyde
El_Juan skrev:
Hugol skrev: Bale har altså 3 pladser han kan lægges ind på. Det er højre
kant, venstre back og Ronaldos plads. Bale er lidt af en allround spiller og han er præcist det punch vi har brug for til at overraske modstanderen.
Drop illusionen om en kantspiller :-)
Cristiano og Bale som kantspillere. That's so 2010.
Du mener ikke at Cristiano stadig bevæger sig meget på kanten mod Betis ligesom Özil også gjorde ?
Jeg forstår stadig ikke hvorfor Özil ligger derude, altså han ville være så meget mere effektiv længere inde i banen.
Bale er jo bedst på kanterne, så det ville da være frækt at smide ham længere ind i banen hvor han ikke kan udnytte sin hurtighed på samme måde som på en kant.
Jeg kan anbefalde dig at købe Mou tactical board. Det er ganske fint til at illustrere angebs situationer og andet godt, samt opstillingerne man snakker om.
Har valgt at takke af på forum!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
On topic: Jeg mener også at et køb af Bale - om end et luksuskøb - vil med tiden skubbe Benzema ud af truppen og efterlade Real Madrid med en start11 uden reelle angribere, hvilket truppen sagtens kan bære med Ronaldo, Bale, Özil og Isco på banen. Jeg håber stadig på Bale, fordi verdens bedste spillere, fortjener at spille i Madrid.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Hugol skrev: Du mener ikke at Cristiano stadig bevæger sig meget på kanten mod Betis ligesom Özil også gjorde ?
Jeg forstår stadig ikke hvorfor Özil ligger derude, altså han ville være så meget mere effektiv længere inde i banen.
Bale er jo bedst på kanterne, så det ville da være frækt at smide ham længere ind i banen hvor han ikke kan udnytte sin hurtighed på samme måde som på en kant.
Jeg kan anbefalde dig at købe Mou tactical board. Det er ganske fint til at illustrere angebs situationer og andet godt, samt opstillingerne man snakker om.
Faktum er, at Cristiano og Özil bevæger sig langt mere centralt, end de bevæger sig på kanterne. Og fra kanten søger de oftest ind centralt. Den grafik jeg har lavet, som jeg i øvrigt ikke behøver Mourinho Tactical Board for at illustrere, er lavet ud fra heat maps, hvor det ligeledes tydeligt fremgår, at Ronaldo og Özil oftest søger ind i banen. Hvilket ligeledes fremgår af de placeringer, som de har på de grafikker jeg har opstillet (som i øvrigt ligner den grafik du selv har sat et billede ind af fra MTB, med den ene forskel, at Ronaldo rykkes længere ind centralt og lidt længere frem på banen).
Jeg har set et hav af kampe med Tottenham og det er en illusion at betegne Bale, som værende bedst på kanten. I øvrigt har han ikke spillet meget på kanten på det seneste, slet ikke i sidste sæson under AVB, hvor AVB i langt højere grad flyttede ham rundt og spillede ham i en mere central rolle, som Harry allerede begyndte på i sin sidste sæson i spidsen for Spurs. Og hvis han ikke er placeret i en central rolle, så har det været på højrekanten, hvorfra kan kunne trække ind i banen.
Det vil i øvrigt ikke være frækt, at sætte ham på kanten, når han ikke er udpræget kantspiller og når Ancelotti ikke spiller med deciderede kantspillere. Sagen er den, som jeg har understreget, at Bale, Ronaldo og Özil - uanset hvor de måtte tage udgangspunkt - vil søge ind centralt, for det er der de føler sig bedst tilpas. Du sagde det selv tidligere. Bale er en allround-spiller, ikke en kantspiller. Han bevæger sig rundt, hist og her - og kan tage udgangspunkt både fra kanterne og fra en position lige bag angriberen.
Som jeg tidligere ligeledes har pointeret, så må Ancelotti tilpasse sig efter det spillermateriale og de spillertyper han har til rådighed. Og der er ikke én eneste decideret kantspiller, udover Di María, som dog ligeledes i højere grad søger ind centralt, når han kan se sit snit til det.
Og du siger i øvrigt, at maks to skal væk, en mere udover Coentrão. Hvem skal det være, når hverken Di María, Morata, Jesé og formentlig heller ikke hverken Kaká eller Özil, ønsker at forlade klubben? :-)
Som jeg skrev til asp:
Sagen er den - og det skulle jeg måske have haft med - at Real Madrid ikke kommer til at spille med deciderede kanter under Ancelotti, for det ligger ikke til hans stil. Derudover har han reelt set ikke nogen fuldblods-kantspillere til rådighed i truppen, udover måske Di María. Bale og Ronaldo ville man måske tidligere have nævnt som deciderede kantspillere, men de bevæger sig ofte væk fra kanten og søger ind centralt. Det handler i høj grad om, hvilke type spillere en træner har til sin rådighed. Ud fra det må man tilpasse sin formation.