Isco - Den nye Özil?

12 år 10 måneder siden #1 af Real Madrid
Isco har lidt meget under, Ancelotti definitivt er skiftet til en flad 4-3-3 formation. Da Ronaldo, Benzema og Bale/Di Maria sidder tungt på de tre forreste pladser, så har det måtte betyde, Isco's rolle er på en af de to centrale midtbanepladser foran den dybtliggende midtbanespiller/playmaker - Illarramendi eller Alonso - en plads, der endnu ikke er faldet naturligt for Isco.

Da man i sommer valgte at sælge Özil var et af argumenterne, at Özil ikke ville få meget spilletid på højre kanten, da man valgte at satse på Bale og Di Maria i stedet. Man vidste allerede der, at man højst sandsynligt ville gå over i en 4-3-3, og her mente man ikke, at Özil's kvaliteteter ville komme til fulde, da han ligesom Isco er farligst i en 4-2-3-1 i rummet mellem modstanderens forsvar og midtbane. Ancelotti ser ud til at være fan af en midtbane trio med en defensiv midt/dybtliggende playmaker i Illarramendi/Alonso foran ham en stærk midtbanespiller i Khedira (kunne også være Casemiro på sigt) og ved siden af ham Modric, der er mere let på tå, men fylder meget på vores midtbane. Det må især være sidstnævnte, der spiller den plads, som Isco eventuelt ville kunne spille. Men efter Isco's super start, så er han i de sidste 8 kampe kommet i overskud, da han endnu ikke er dygtig nok til at være central midtbane spiller med defensive pligter.

Ancelotti har ment, at Isco bare har været offer for træthed fysisk og mentalt, men er svaret virkelig så enkelt, eller passer Isco - ligesom Özil - bare ikke ind i Ancelotti's filossofi?

Som situationen har udviklet sig, så ville en Gündogan typemæssig passe bedre ind til at konkurre med Modric, og derfor kan man godt være bange for, at han ville skubbe Isco længere væk, selvom han måske vil blive købt som erstatning for Alonso. Roller på midtbanen, som jeg ser dem:

Defensiv midt/dybtliggende playmaker: Illarramendi, Alonso (Illarramendi har potentialet til at blive en dybtliggende playmaker ala Alonso, men det er højt sandsynligt en karisma, der vil komme med alderen)

Box-til-box/robust midtbanespiller: Khedira, Casemiro

Den kreative midtbanespiller m. defensive pligter: Modric, (evt. Gündogan)

Jeg er spændt på, hvad i andre mener om hele Isco situationen - han er tydeligvis ikke optimal i en flad tremandsmidtbane, endnu. Kan han udvikle sig i løbet af kort tid, så vi igen kan se ham brillere, eller skal han gå igennem en længere periode, for at blive decideret omskolet fra offensiv midt til central midt?

Mange spørgsmål og kun tiden kan give også svaret, men indtil da så er der en helt del at spekulere over.

Kilde: www.marca.com/2013/11/07/futbol/equipos/...drid/1383814066.html

No solo soy perfecto, también soy Madridista

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 10 måneder siden #2 af BBB
Besvaret af BBB på emne Isco - Den nye Özil?
Isco har samme evner som Kaka havde, og ingen af dem egner sig til at være langt fra modstanderens felt. Så længe at vores defensiv er et større problem, end vores offensiv tror jeg ikke, at Isco får meget spilletid.

12 år 10 måneder siden #3 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Isco - Den nye Özil?
Det lyder alt sammen meget bekendt. Hvor er det nu lige jeg har hørt det meste af det henne før... ;-)

MARCA er ikke de hurtigste. Anyway, jeg har taget debatten op før herinde, indtil flere gange. Blandt andet på baggrund af denne artikel: espnfc.com/blog/_/name/laliga/id/837?cc=5739. Det bliver interessant at se, hvordan Ancelotti løser den udfordring med tiden.

Lige nu er balancen på holdet stadig den største udfordring som jeg ser det, selv om det er gået fremad i de seneste kampe. Xabi vil hjælpe i forhold til at forbedre dette punkt, men hele holdet skal løfte sig. Man skal være i kontrol, balance, omstille sig bedre fra forsvar til angreb, være mere aggressive, spille hurtigere og med mere intensitet. Det skal gerne være vedvarende. Iscos tid skal nok komme. Det er jeg ikke i tvivl om.
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved El_Juan.

12 år 10 måneder siden #4 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Isco - Den nye Özil?
Jeg er stor Isco fan, men med mindre vi spiller 4-2-3-1 igen, så har jeg svært ved at se ham blive en succes. Hjemme mod Real Sociedad lørdag, ville jeg dog gerne se en midtbane der hed:

Alonso Modric
Isco

Mange storklubber spiller, med stor succes, uden en tung spiller ala Khedira. I denne sæson føler jeg ikke, Khedira virkelig har gavnet vores spil, og jeg så gerne vi fik en midtbane, der er mere "let på tå". Bayern, Barca, Dortmund, City, Arsenal, Chelsea, United, Juventus, Paris sg, ingen af dem har en stor tung robust midtbanespiller ala Khedira. Han er ikke teknisk dygtig, ikke hurtig, fylder ikke særlig meget i det defensive og selvom han placeret sig godt og tager gode løb, så er han ikke dygtig nok på sidste tredjedel.

12 år 10 måneder siden #5 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Isco - Den nye Özil?
Synes nu nok at Khedira fylder meget defensivt.

Isco skal nok få sine chancer. Han bør kunne spille kant med løb mod midten og kreerer chancer derfra. En ting jeg gerne så fra ancelotti en dag var en frisk 3-5-2, faktisk en 3-2-4-1 (lyder weird) men sådan her mod de små hold som vi skal åbne.

Casillas
Ramos - Varane - Marcelo
Alonso Lllarra
Modric Isco
Bale Ronaldo
Benzema

Det er bare en opstilling jeg har leget lidt med og mod hold vi skal åbne vil vi få meget overtag på midten og have solide småspil typer på holdet. Har bare lagt mærke til at hold tit spiller med kun en frontangriber mod os og vi presser dem jo tit langt tilbage på banen. Den er meget offensiv, men Modric ville så få den defensive hjælper rolle til Alonso og Lllarra.

Hvad synes i:)?, opstillingen bør også falde i Isco's smag.

12 år 10 måneder siden #6 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Isco - Den nye Özil?
Jeg får kvalme af at se Sergio Ramos på back-positionen ;-/

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

12 år 10 måneder siden #7 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Isco - Den nye Özil?

Siempre Madrid skrev: Jeg får kvalme af at se Sergio Ramos på back-positionen ;-/

:), han skal ikke opfattes som back, mere central. Meningen er at Modric skal falde ned, evt Bale hjælper lidt a la old times tottenham.
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved asp3200.

12 år 10 måneder siden #8 af Real Madrid

asp3200 skrev: Synes nu nok at Khedira fylder meget defensivt.

Isco skal nok få sine chancer. Han bør kunne spille kant med løb mod midten og kreerer chancer derfra. En ting jeg gerne så fra ancelotti en dag var en frisk 3-5-2, faktisk en 3-2-4-1 (lyder weird) men sådan her mod de små hold som vi skal åbne.

Casillas
Ramos - Varane - Marcelo
Alonso Lllarra
Modric Isco
Bale Ronaldo
Benzema

Det er bare en opstilling jeg har leget lidt med og mod hold vi skal åbne vil vi få meget overtag på midten og have solide småspil typer på holdet. Har bare lagt mærke til at hold tit spiller med kun en frontangriber mod os og vi presser dem jo tit langt tilbage på banen. Den er meget offensiv, men Modric ville så få den defensive hjælper rolle til Alonso og Lllarra.

Hvad synes i:)?, opstillingen bør også falde i Isco's smag.

Tre mands forsvar fungerer jo kun, når man spiller med to wings backs. I sig selv er et tremands forsvar jo lidt af en illusion, da det altid er fem forsvarspillere, der er på banen før det fungerer. Liverpool med Johnson Toure Skrtel Sakho Cissokho og Juve spiller også altid med wingbacks.

Casillas

Varane Ramos Pepe

Carvajal Modric Illarra Marcelo

Bale Benzema Ronaldo

Det ville være en optimal opstilling med tre i forsvaret. Og forhåbentlig kommer det aldrig til at ske.

Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved Real Madrid.

12 år 10 måneder siden #9 af baggins
Besvaret af baggins på emne Isco - Den nye Özil?
Jeg så meget gerne en 4-2-3-1 opstilling:
Casilas
Carvajal-Ramos-Varnae-Marcelo
Alonso-Illarra
Bale-Isco-Ronaldo
Benzema

Illarra og Alonso skal beskytte forsvaret, som der har været for ubeskyttet med Modirc eller Khedira ved siden af Illarra/Alonso. Det giver også Isco en mere fri rolle, så han ikke skal bruge alt for mange krafter på det defensive.

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!

12 år 10 måneder siden #10 af Real Madrid

baggins skrev: Jeg så meget gerne en 4-2-3-1 opstilling:
Casilas
Carvajal-Ramos-Varnae-Marcelo
Alonso-Illarra
Bale-Isco-Ronaldo
Benzema

Illarra og Alonso skal beskytte forsvaret, som der har været for ubeskyttet med Modirc eller Khedira ved siden af Illarra/Alonso. Det giver også Isco en mere fri rolle, så han ikke skal bruge alt for mange krafter på det defensive.

Netop i den formation ville Gündoğan og Illarra faktisk være en spændende konstellation.

12 år 10 måneder siden #11 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Isco - Den nye Özil?
Hvorfor er folk så forhippede på at komme af med Modric?

I min optik har han været en af årets store åbenbaringer, og med den konstante kritik af Peréz' konstante indkøbsvanvid in mente, så fatter jeg ikke, at man har så travlt med at skulle hente Gündogan, Vidal, Pogba med flere.

Forklaring ønskes - undren haves ...

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Real Madrid, rezamadridista

12 år 10 måneder siden #12 af baggins
Besvaret af baggins på emne Isco - Den nye Özil?

DarioGomez skrev: Hvorfor er folk så forhippede på at komme af med Modric?

I min optik har han været en af årets store åbenbaringer, og med den konstante kritik af Peréz' konstante indkøbsvanvid in mente, så fatter jeg ikke, at man har så travlt med at skulle hente Gündogan, Vidal, Pogba med flere.

Forklaring ønskes - undren haves ...

Jeg vil hverken af med Modric eller have nogle af dem du nævner. Jeg vil have at Alonso bliver til han er 35, hvis ikke ældre. Han skal blive og hjælpe de unge spillere udvikle sig, så som Illarra og José Rodriguez. Han viste mod Juventus at han stadig har en masse kvalitet - men når det er sagt, så skal han måske ikke starte hver kamp, da han er ved at komme op i årene og ikke kan klare det fysisk. Med andre ord, og som jeg har sagt før, han skal være vores Paul Scholes.

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved baggins.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid

Leveret af Kunena Forum