CR7 - Den største spiller i den kongelige jersey?

• Bobonation
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
12 år 6 måneder siden #1 af Bobonation
Hvor højt ligger CR7 IYO over de største spillere, der har trukket den hvide trøje over hovedet? Kan han blive den største? Og i så fald, hvad skal der til?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 6 måneder siden #2 af -#7-
Jeg har det altid en smule stramt med at tage sådan en diskussion mens spilleren stadig er aktiv i klubben.

For hvad hvis Ronaldo går ud i pressen imorgen og sviner holdkammerater og ledelse til? Måske kræver et skifte? Så vil det naturligvis spille ind i bedømmelsen. Eller hvis han får et gedigent formdyk over en længere periode. Selvom det naturligvis alt sammen er meget hypotetisk.

Tag situationen med Casillas. For 2-3 år siden var mange ikke i tvivl om at Casillas var en af de ypperste præsentanter klubben har begået, men nu er man måske mere i vildrede. Simpelthen fordi han er ved at efterlade et kedeligt eftermæle i klubben, såfremt han som jeg personligt forventer, forlader Real Madrid til sommer.

Raúl anser jeg som den "største" spiller Real Madrid nogensinde har haft ansat. Selvfølgelig på grund af hans uhørt mange mål for klubben, men måske mere for hans personlighed der i min verden perfekt indkapsler hvad Real Madrid handler om. Den plads tvivler jeg meget på Ronaldo vil kunne overtage, uanset om han så scorer 500 mål for klubben. I sidste ende er det jo altid meget subjektivt hvem man synes er den såkaldt største spiller nogensinde.

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: El Rojo

12 år 6 måneder siden #3 af Sahinovic
IMO så mangler han simpelthen Champions League + flere La Liga trofæer for at kunne beregnes som en af de største i Real Madrid.I den tid som jeg har fulgt Real Madrid så synes jeg de største har været Raul, Zidane og Figo.

Florentino Pérez

12 år 6 måneder siden #4 af Siempre Madrid
Cristiano Ronaldo har allerede på nuværende tidspunkt opnået nok til at blive nævnt sammen med de største, men i en klub som Real Madrid kan man ikke pege på EN spiller som den største.

Efter min mening vil der altid være et felt af spillere, som kan nævnes, men det vil da helt sikkert hjælpe, hvis Cristiano Ronaldo også kan krydre sine meritter med en række titler.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Real Madrid, andreashn

12 år 6 måneder siden #5 af Dios
Den største for mig vil altid være Gutí, men der er ingen tvivl om, at Ronaldo er den spiller som har klaret sig bedst på det individuelle plan af alle spillere. Fodbold-mæssigt, så synes jeg ikke Ronaldo når Zidane eller Ronaldo Nazario til sokkeholderne, som jeg synes er de 2 bedste og største fodboldspillere i Real Madrid's historie. Det hænger nok også sammen med, at det er de 2 spillere sammen med Ronaldinho som jeg anser for de 3 bedste og største spillere i verdens-historien, og i Real Madrid kommer man nok heller ikke udenom Raúl, Butragueño og Casillas som jeg nok vil mene er de 3 bedste spillere opvokset i Real Madrid akademiet sammen med Gutí naturligvis :)

Som Siempre er inde på, så kan man ikke vælge én spiller i Real Madrid som den bedste, men derfor kan man jo sagtens have en favorit.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 12 år 6 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

12 år 6 måneder siden #6 af Raul-rik
Mht indflydelse for klubben er der ingen.... ABSOLUT INGEN, som kan måle sig med Don Alfredo
Følgende bruger(e) sagde tak: Jaken, MMM

12 år 6 måneder siden #7 af M_linding
...og som det bliver nævnt, så er det alt for tidligt at snakke om.

Han er stadig kun 29 Ronaldo-år, hvilket svarer til 24 menneske-år, gammel. 2-3 trofæer denne sæson, ville også pynte gevaldigt;)

Og som Dios er lidt inde på: Både Messi og Ronaldo må bøje sig for Luis Ronaldo!

12 år 6 måneder siden #8 af Real Madrid
Jeg er også enig i, det er for tidligt, og samme holdning har jeg haft med andre legender tidligere.

Men han er...

* Mest scorende spiller på det portugisiske landshold nogensinde
* Mest scorende spiller i EM sammenhæng - kvalifikationsrunderne inkluderet - nogensinde
* 3. mest scorende spiller i EM's historie (Tre mål fra at tangere legendariske Platini)
* 3. mest scorende spiller i Champions League's historie (Ti mål fra at tangere legendariske Raul)
* 5. mest scorende spiller i Real Madrid's historie (Fire mål fra at tangere legendariske Puskas)
* 14. mest scorende spiller i La Liga's historie (17 mål fra at tangere legendariske Santillana, og derved komme i top ti)

Derudover har han to Ballon d'Or, kun overgået af Messi (4), Cruyff (3), Platini (3) og van Basten (3).

Når hans kariere slutter om 10 års tid, så vil han nok stå for følgende individuelle meritter:

* Mest scorende spiller i Real Madrid's historie
* Mest scorende spiller på det Portugisiske landshold
* Mest scorende spiller i EM's historie
* Mest -eller næstmest scorende spiller i Champions League's historie
* Næstmest scorende spiller i La Liga's historie (Her indhenter han nok ikke Messi)

Og mon ikk, han også vinder en eller to Ballon d'Or mere.

En ting er i hvert fald sikkert, han er på rette vej til at blive en af de største i fodboldverdenen nogensinde, og hans navn skal vil blive husket for evigt.

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Sidste redigering: 12 år 6 måneder siden ved Real Madrid.

12 år 6 måneder siden #9 af nono
Han er bestemt deroppe.

Men Don Alfredo er svær at hamle op med...

Primera División: 1954, 1955, 1957, 1958, 1961, 1962, 1963, 1964
Copa del Rey: 1962
European Cup: 1955–56, 1956–57, 1957–58, 1958–59, 1959–60
Intercontinental Cup: 1960

Herudover vendte han tilbage som træner og var hjernen bag Real Madrids legandariske La Quinta Del Buitre-hold som vandt to UEFA cup og 5 spanske mesterskaber (i træk).
Følgende bruger(e) sagde tak: DarioGomez, Vildfaren

12 år 6 måneder siden #10 af Siempre Madrid
Hjernen bag La Quinta del Buitre-holdet er måske at tage munden for fuld. Alfredo di Stéfano var træner fra 1982 til 1984 og nåede at give debut til et par stykker fra La Quinta del Buitre-holdet, men han havde ingen direkte andel i nogen af titlerne.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM, Siempre fiel

12 år 6 måneder siden #11 af DarioGomez
Nono! Helt enig.

Cristiano er god bevares, men i min optik er han stadig efter Raúl, Casillas og Guti, der alle høstede store triumfer med klubben. Cristiano har et mesterskab og en Copa del Rey-titel; det er ikke synderligt imponerende.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

12 år 6 måneder siden #12 af raul7=kongen
Skal vi ikke tage den diskussion, når vi ved hvad Cristiano Ronaldo opnår i Real Madrid.

Jeg har det ærlig talt lidt stramt med de her diskussioner omkring aktive spillere.

Næh, lad ham nu først vinde ligeså mange titler som Arbeloa, så kan vi snakke om det ;)
Sidste redigering: 12 år 6 måneder siden ved raul7=kongen.

Leveret af Kunena Forum