Real Madrids Midtbane
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
JimmyBroe skrev: @Real Madrid
Det var da utroligt så enig jeg altid er med dig:P haha. Udover det du har skrevet, synes jeg -ligesom du også har nævnt i tidligere indlæg- at José Rodrígues fra Castilla, lige så stille skal have chancen på førsteholdet. Ikke på fuldtid men han skal have lov at snuse til førsteholdet af flere omgange.
Martinez skal dog blive i Bayern.:D
Rasmus75 skrev: Kommer Sahin ikke tilbage? Jeg ser gerne han for en chance mere for at spille sig på holdet, imo er han et langt større talent end Illarramendi på stort set alle punkter,
Han er blevet ældre, vi har fået en ny træner og han spiller fast for Dortmund, så kvaliteten kan vel ikke diskuteres. Kan godt være jeg har misforstået noget, men han er vel stadig kun lejet ud.
Sahin kommer ikke tilbage til Real Madrid. Bom.. Slut, prut, finale;-)
Ja, vi har ham på kontrakt til 2017. Dortmund har ham på lån til sommer. Udover det, har de mulighed for at købe ham tilbage for €8,5 mio.
(Kilde: www.transfermarkt.co.uk/en/nuri-sahin/profil/spieler_31095.html)
Og gudskelov for det. Ham er der ingen grund til at give flere chancer.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- RasmusKring
- Gæst
-
Real Madrid skrev: 1)
Hvad bidrager de nuværende midtbanespiller i Los Blancos trup med?
Udover Casemiro, så ser jeg ingen fra vores nuværende trup ryge til sommer. Det vil også sige, det ikke bliver aktuelt med en ny stor profil. Jeg har tillid til vores midtbane, omend jeg ikke er blind overfor, der findes bedre spillere andre steder. Men jeg har tillid, fordi jeg stadig stoler på, Isco kan omskoles ala Seedorf/Iniesta, og Illarramendi kan blive ved med at vokse I hans rolle, derudover får vi Khedira tilbage, og har set Di Maria kan spille der, endda mere end godkendt. Alonso spiller stadig en stor rolle til næste sæson, men forhåbentlig bliver der delt mere mellem ham og Illarra.
Cm: Alonso, Illarra
Hcm: Modric, Khedira
Vcm: Isco, Di Maria
En midtbane, jeg stoler på i hvert fald - især fordi vi endnu ikke har set det bedste fra Isco og Illarra.
2)
Hvad vil en Vidal, Pogba og/eller en Gündoğan bidrage med?
Vidal og Pogba har begge i Juventus en Pirlo (Alonso) bag sig, og jeg tvivler på, det er denne position, der vil være optimalt for dem i Real Madrid. Ingen af dem slår Modric af, og det vil så sige, de bare vil sætte Isco længere tilbage. Lad os tage snakken sommer 2015, der har vi et bedre billeder om Isco og Illarra har slået igennem eller ej.
3)
Hvor stort er behovet for en eller flere af disse spillere?
Behovet er der kun, hvis man vælger at skibbe Khedira og Alonso afsted, det er for store profiler at have, så længe man også køber en ny profil.
4)
Og hvor er en Javi Martinez i midtbanedebatten?
Jo min personlige favorit.
Martinez
Modric Isco
Slikker mig lidt om munden, når jeg ser denne trio. Nu har jeg stadig forbandet tiltro til Illarra, men Martinez er, for mig, foran. Men ikke et must køb overhovedet.
Du er noget gavmild med in tillid, vil jeg mene. Den her sæson har da vist, at hverken Isco eller Illarra lige nu har niveau til at være i startopstillingen i Real Madrid. Man kan selvfølgelig håbe, at det bliver bedre, men der er en risiko for, at de heller ikke er klar i næste sæson. Hvorfor tage den risiko, når vi kan sikre os noget mere bredde på midtbanen og være helt sikker på, at den er konkurrencedygtig? Hvis argumentet er potentiale, hvad er så sandsynligheden for, at Isco eller Illarra nogensinde når op på Vidals nuværende niveau?
For at vende tilbage til det oprindelige spørgsmål, så vurderer jeg vores midtbane sådan her:
DCM:
Xabi Alonso - bundrutineret og stabil spiller. Solid i både forsvar og angreb, men mangler dynamik pga. manglende. Han bliver derfor nem at lukke ned, hvis modstanderen ønsker dette. Han har dog aldrig været afhængig af sin fart, så det er ikke katastrofalt.
Illarra - Solid balancespiller med meget konservativ boldomgang. Jeg ser personligt ikke kæmpe potentiale i ham, men han har et udemærket niveau allerede.
HCM:
Modric - Blandt holdets bedste spilllere i denne sæson. Fantastisk offensiv playmaker. Han har et fantastisk blik for afleveringerne og laver få boldtab. Mangler fysik og aggressivitet til for alvor at gøre en forskel defensivt, men han falder ikke igennem.
Khedira - På mange måder en umoderne spillertype. Han mangler fart og teknik, men er en klog spiller. Stærk defensiv. Han ville i mine øjne kunne være verdensklasse som defensiv balancespiller, men han virker til at være opsat på at bidrage i det offensive spil (Lassana Diarra-syndromet).
VCM:
Di Maria - vores nuværende starter på venstre side af midtbanen. Han har uden tvivl spillet bedre end Isco, men han ser langt fra naturlig ud centralt. Han er dårlig til at orientere sig i flere retninger og tager mange chancer med bolden. Det har ikke været et problem indtil videre, men jeg frygter, at han kan komme til at koste os rigtig dyrt på midtbanen, når vi skal spille de store kampe her i foråret.
Isco - En naturlig 10'er med store offensive kvaliteter. Han passer derfor ikke specielt godt ind i den nuværende 4-3-3. Derudover mangler han også selvtillid for tiden. Der er gode ideer bag hans spil, men den sidste kølighed og skarphed mangler. Man kan håbe, at han pludselig finder den ala Modric sidste år.
For at summere op, så har vi altså 3 midtbanespillere, som jeg ville have det godt med i startopstillingen (Xabi Alonso, Modric og Khedira), men Khediras skade har gjort vores midtbane meget tynd. Man kan håbe på, at Illarra og Isco for alvor træder i karakter på et tidspunkt, men jeg synes helt klart, at vi skal sikre os et godt alternativ, såfremt det ikke sker. Vidal ville være mit drømmekøb med Gündogans skade. De er begge meget komplette og ville kunne spille solidt på alle tre pladser på midtbanen, omend de begge er bedst som 8'er.
Du er noget gavmild med in tillid, vil jeg mene. Den her sæson har da vist, at hverken Isco eller Illarra lige nu har niveau til at være i startopstillingen i Real Madrid. Man kan selvfølgelig håbe, at det bliver bedre, men der er en risiko for, at de heller ikke er klar i næste sæson. Hvorfor tage den risiko, når vi kan sikre os noget mere bredde på midtbanen og være helt sikker på, at den er konkurrencedygtig? Hvis argumentet er potentiale, hvad er så sandsynligheden for, at Isco eller Illarra nogensinde når op på Vidals nuværende niveau?
God idé! Lad os starte med at skrotte La Fabrica, og dermed kun købe spillere over 26 år, og selvfølgelig rense ud af talenter i førsteholdstruppen, eller?
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Fernando M.
- Ekspert bruger
-
Han virkede særdeles Kløgtig, tænksom og omtalte Real Madrid som et spitzenverein. I dag er det jo imponerende når en fodboldspiller ligefrem kan tale i flere på hinanden følgende sætninger ad gangen.
Landstræner Low skamroste ham, og siger bl.a. alle der skal med i den tyske VM-trup skal være 100 pct. På nær Khedira. Han kommer også med hvis han kun er 80 pct. (Egentlig ville jeg tænke mit hvis jeg var de andre spillere, men det siger noget om hans vigtighed for Der Nationalelf).
Nå, det var et tv-indslag, som man kun kan drømme om på en dansk tv-station...
- RasmusKring
- Gæst
-
Dios skrev: RasmusKring skrev:
God idé! Lad os starte med at skrotte La Fabrica, og dermed kun købe spillere over 26 år, og selvfølgelig rense ud af talenter i førsteholdstruppen, eller?
Heh, det er ligesom som om, at vi har haft den her diskussion før, Dios :)
Hvis man lige læser mit indlæg igennem igen, så nævner jeg hverken noget med udrensning eller lukning af Fabrica, men overdrivelse fremmer selvfølgelig forståelsen. Isco og Illarra skal selvfølgelig være en del af truppen. Jeg har ikke givet op på nogen af dem, men de har bare heller ikke gjort nok til, at jeg tør satse på, at de bliver klassespillere allerede fra næste sæson.
At producere unge spillere i klubben skal altid være et væsentligt fokus, så nej La Fabrica får lov til at eksistere endnu. Det er fantastisk, hvis vi selv kan producere spillere af høj kvalitet, der kan bidrage til førsteholdet. Jeg jubler ligeså meget over Jese og Carvajals succes på førsteholdet, som alle andre, men det er ikke alle såkaldte talenter, der i sidste ende lever op til deres potentiale. Det er min eneste pointe med det her. Vi er nød til at bygge en trup, der også kan være konkurrencedygtig, selvom hverken Isco eller Illarra træder i karakter.
Er der noget i vejen med at hente en 27-årig spiller af verdensklasse? Ikke i min bog.
- Erko
- Gæst
-
Hvad emnet angår omkring vores midtbane, kan jeg kun sige, at jeg er meget tilfreds med balancen.
Genialt spottet af Carlo Ancelotti, at omskole De Maria til en CM - godt løbepensum, boldkontrol og et godt samarbejde med Alonso og Modric. Er enig med de fleste herinde om, at Alonso er en vigtig faktor i vores spil, men også at han måske kun har en enkel sæson tilbage (som fastmand) - derefter ser jeg gerne en spiller som Illara være mere etableret og kan tage større ansvar, efter Alonso.
Hvad Mastroen Modric angår, er der ikke noget at sige der - han er klart vores sikreste kort på midtbanen. Han har nærmest spillet 2014 fejlfrit so far, og er en stor andel i den balance som Carlo Ancelotti har ønsket mellem forsvar og angreb.
Jeg ser dog ikke en spiller som Javi Martinez som en potentiel køber, da jeg mener vi er godt dækket ind der. Sami Khedira skal vel også ind og kæmpe om en start plads igen, når han er tilbage, så dette vil blot være en fejl i mine øjne, men uden tvivl en dygtig spiller (Javi Martinez) Isco derimod, har de seneste kampe, vist os alle, at han vil kæmpe for at kunne tilegne sig den nye rolle Ancelotti har givet ham, det er blot et spørgsmål om tid, før han udviser sit fulde potentiale i den position.
For at snakke om en spiller i truppen, som jeg ikke synes opfylder kravene som en fremtidig mand i Madrid er klart Casemiro - ud med ham og evt få en Pogba ind i stedet - så må, Alonso, Maria, Khedira, Illara og Pogba kæmpe om de sidste to midtbane pladser - da jeg mener Modric er en sikret mand på en af de tre midtbane positioner.
Bobonation skrev: Alonso/Illarramendi
Khedira/Vidal Modric/Gündoğan
Dette er mit drømmescenarie for midtbanen. Ud med Casemiro og Di Maria og omskol Isco til at være falsk 9'er. Jeg ved godt det ikke har set godt ud indtil nu, men med hans teknik og fysik vil den rolle bekomme ham bedre end en central midtbanespiller. Dertil er hans løbepensum bare ikke stort nok.
Martinez vil også pynte på holdet, men så vil det være på bekostning af Illarramendi som jeg bare har en stor fidus til. Jeg var meget begejstret for ham i sidste sæson for La Real, hvor han var en af de bedste spillere i La Primera, hvis man kigger på tacklinger og bolderobringer. Jeg er sikker på han skinner igennem i næste sæson.
Isco som falsk 9'er. Den har jeg det altså svært med, der er mange der har nævnt den efter at den er blevet afprøvet af Carlo et par gange. I mine øjne er Isco en gudsbenådet playmaker, og jeg tror han ville lide meget i den rolle, vi har vel set et par eksempler på det allerede. Vi har i mine øjne brug for en reel angriber på banen. Ikke nødvendigvis en stationær en af slagsen, men en der kan tåle at have ryggen meget til mål. Benz udfylder den plads til perfektion (bevægelsesmæssigt), med sit gode blik for hvornår han skal bevæge sig ud af området og hvornår han skal modtage bolden i fødderne.
Isco lider, som jeg ser det, under Carlo's systemskifte. Han er perfekt som 10'er i en 4-2-3-1 opstilling, men har nogle klare mangler i 4-3-3 systemet. Han er ikke omstillingsdygtig nok og er natur bare en offensiv-spiller. Som midtbanespiller i en 4-3-3 skal han også fylde mere i defensiven, ligesom Di Maria gør det. Til gengæld har han nogle kvaliteter i de små rum som ingen andre i vores trup har, og jeg tror han har en stor fremtid i Real Madrid. Det er godt nok lidt svært at forestille sig, hvordan han skal blive fast starter i det nuværende system, men jeg er i hvert fald stor fortaler for, at det ikke bliver som falsk 9'er. Jeg hader falske 9'ere ;)
Mht. resten af midtbanen er jeg ganske fortrøstningsfuld. Khedira har et rimeligt stort plus i min bog, men med tanke på hvor mange kampe vi spiller mod en mur af 11 modstandere, så savner jeg ham ikke synderligt i start 11'eren. Di Maria har så mange flere offensive kvaliteter og Khediras kvaliteter kommer ikke helt til rette i de fleste af de kampe Real Madrid spiller. Opstillingen Alonso-Modric-Khedira (som de fleste Khedira-fortalere vel må slå på tromme for) er ikke en der huer mig synderligt. Fint i de store kampe, CL mv., men i La Liga-sammenhæng ser jeg det lidt som spild af defensiv kvalitet og mangel på playmaker-kvaliteter.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...