Ronaldo's skades situation

12 år 2 måneder siden #13 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Ronaldo's skades situation
Det er jeg så ikke alligevel. Du har ret.

Men hold nu kæft hvor lyder det dog indsvagt ... særligt med tanke på, at fodboldstøvler primært hedder football boots (UK) eller soccer cleats (US).

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 2 måneder siden #14 af raul7=kongen

Cristiano Ronaldo skrev: Fandt lige denne lille perle fra kampen mod USA.
Knæ'et kan nu ikke være helt skidt/færdigt, da han laver flere hurtige skift/ryk og sætter 3-4 spiller af totalt! (Vi taler Owned)
Læg mærke til at han laver finterne efter han hopper over en glidende tackling, hvor man skal holde tungen lige i munden i det videre forløb.
Har nu set den 10 gange og det ser lige imponerende/legende let ud hver gang.

Perle fra VM 2014

Fed lille video, men det kan ikke rigtig bruges til noget. Som jeg forstår det døjer han med springerknæ. Med den skade kan man sagtens lave de ting man plejer, det gør bare helvedes ondt - oftest bagefter og særligt under opvarmningen.

Det er dog interessant, hvis det er præcis den skade, at han ikke spiller med noget for at 'aflaste' knæet. Generelt vil en sommerpause uden kamptræning nok være den bedste medicin og så ser vi nok en super-frisk Cristiano i slutningen af august :)
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

12 år 2 måneder siden #15 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Ronaldo's skades situation

raul7=kongen skrev:

Knæ'et kan nu ikke være helt skidt/færdigt, da han laver flere hurtige skift/ryk og sætter 3-4 spiller af totalt! (Vi taler Owned)
Læg mærke til at han laver finterne efter han hopper over en glidende tackling, hvor man skal holde tungen lige i munden i det videre forløb.

Perle fra VM 2014

Fed lille video, men det kan ikke rigtig bruges til noget. Som jeg forstår det døjer han med springerknæ. Med den skade kan man sagtens lave de ting man plejer, det gør bare helvedes ondt - oftest bagefter og særligt under opvarmningen.

Det er dog interessant, hvis det er præcis den skade, at han ikke spiller med noget for at 'aflaste' knæet. Generelt vil en sommerpause uden kamptræning nok være den bedste medicin og så ser vi nok en super-frisk Cristiano i slutningen af august :)

Han har da spillet med hvidt tape på knæet?

12 år 2 måneder siden #16 af raul7=kongen

M_linding skrev:

raul7=kongen skrev:

Perle fra VM 2014

Han har da spillet med hvidt tape på knæet?

Havde jeg ikke spottet, nok fordi sokkerne 'tilfældigvis' har været trukket op over knæet i de seneste kampe. Dermed har vi vel også det åbenlyse bevis på, at skaden har genereret ham.

12 år 2 måneder siden #17 af Kristian S
Besvaret af Kristian S på emne Ronaldo's skades situation
Hvor stor mener vores fys at chancen er for at Ronaldo er 100% fit til sæson start?

Og hvad er chancen for at hans knæ kommer til at genere ham igen?

12 år 2 måneder siden #18 af r-mb-q
Besvaret af r-mb-q på emne Ronaldo's skades situation

Kristian S skrev: Hvor stor mener vores fys at chancen er for at Ronaldo er 100% fit til sæson start?

Og hvad er chancen for at hans knæ kommer til at genere ham igen?

Det kommer f***** an på om han tager sig en god pause og venter tålmodig på at det kommer til at tage tid.

Men jeg vurderer at chancen er rimelig stor for at han er på 100% fremfor andet.. Udelukkende pga at Real Madrid er den størrelse som de er( mhp lægestab o.lign.), samt at det "kun" er en overbelastningsskade han har rendt rundt med.

Soy un Madridista! Hoy, Mañana, Siempre

12 år 1 måned siden #19 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Ronaldo's skades situation
Jeg elsker mit arbejde! Og apropos skadessituation, så har jeg løst til at dele noget. Neymars skade - ikke ud fra et fysiologisk aspekt - men ud fra en sammenhæng mellem det fysiske og det mentale:

Football and META-Health
META-perspective on a World Cup story, by Kat Galbraith.

There's been a brilliant example in the World Cup in the young Brazilian player Neymar.

The young (very young) Brazilian star Neymar fractured a vertebrae in his back. It resulted from a bad challenge on the pitch - so we could say it was an accident, which is true of course. But vertebrae aren't easy things to break, especially when you consider his age and fitness/strength. We know through META-Health there is an underlying aspect to this story. Not being a follower of football you will not know that this young player has been carrying not just the weight of his team, but also of his whole country. The team that was built around him could not support him - there was a lot of expectation on him as their star to take then through the competition.

His team mates did not have the skill or ability on the pitch to support him, he was being totally relied to carry the hopes and dreams of an entire country.

It was odd he broke his back looking at to challenge, no matter how nasty that was. But perhaps not when you consider the story around him. I remember seeing him waiting to come out of the tunnel before the match - we can't know how he was feeling but that lad looked like he was carrying a very heavy load. He didn't look as confident as I have seen him.

Because of this injury he couldn't play in the last game - predictably Brazil bombed out of the World Cup.

Skelettet holder os oprejst og det gælder isærdeleshed ryggen. Konfliktmæssigt, rent body/mind-talt, handler det bl.a. om, at kunne bære/holde sig selv. Logisk nok. Man taler tit om, at gå med ryggen rank og bære den tunge byrde på ryg og skuldre. Rygraden er helt centralt.

Bare et lille indspark.

12 år 1 måned siden #20 af raul7=kongen

El_Juan skrev: Jeg elsker mit arbejde! Og apropos skadessituation, så har jeg løst til at dele noget. Neymars skade - ikke ud fra et fysiologisk aspekt - men ud fra en sammenhæng mellem det fysiske og det mentale:

Football and META-Health
META-perspective on a World Cup story, by Kat Galbraith.

There's been a brilliant example in the World Cup in the young Brazilian player Neymar.

The young (very young) Brazilian star Neymar fractured a vertebrae in his back. It resulted from a bad challenge on the pitch - so we could say it was an accident, which is true of course. But vertebrae aren't easy things to break, especially when you consider his age and fitness/strength. We know through META-Health there is an underlying aspect to this story. Not being a follower of football you will not know that this young player has been carrying not just the weight of his team, but also of his whole country. The team that was built around him could not support him - there was a lot of expectation on him as their star to take then through the competition.

His team mates did not have the skill or ability on the pitch to support him, he was being totally relied to carry the hopes and dreams of an entire country.

It was odd he broke his back looking at to challenge, no matter how nasty that was. But perhaps not when you consider the story around him. I remember seeing him waiting to come out of the tunnel before the match - we can't know how he was feeling but that lad looked like he was carrying a very heavy load. He didn't look as confident as I have seen him.

Because of this injury he couldn't play in the last game - predictably Brazil bombed out of the World Cup.

Skelettet holder os oprejst og det gælder isærdeleshed ryggen. Konfliktmæssigt, rent body/mind-talt, handler det bl.a. om, at kunne bære/holde sig selv. Logisk nok. Man taler tit om, at gå med ryggen rank og bære den tunge byrde på ryg og skuldre. Rygraden er helt centralt.

Bare et lille indspark.

Interessant, men jeg gad godt høre fra eksperter, om antagelsen i det afsnit er helt korrekt.

12 år 2 uger siden #21 af Kristian S
Besvaret af Kristian S på emne Ronaldo's skades situation
Syntes lige at det skal pointeres at Ronaldo's seneste skade er en rygskade og ikke har noget med hans venstre knæ at gøre:
bleacherreport.com/articles/2169255-cris...rs-status-and-return

Leveret af Kunena Forum