Bedømmelse af truppen efteråret 2014

11 år 8 måneder siden #1 af Realmadrid94
Eftersom at jeg ikke har fulgt fodboldens verden så meget som tidligere år, ville jeg høre om nogle af jer gad lege lidt med her. Bedømme spillerne fra 1-10 med en lille udtalelse om hvorfor man har angivet den karakter man nu har (ift. efteråret kun).
Desuden: Årets overraskelse, Årets spiller, årets skuffelse samt bedst udvikling. :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 8 måneder siden #2 af BBB
Jeg bliver ret konservativ, hvis jeg skal give karakterer for hele efteråret til alle spillere, så bær over med mig. Det er nok mere relevant, at se på en sammenfatning af karakterer, som vi tidligere har givet, men ikke desto mindre:

Casillas 5
Han kommer aldrig tilbage til sit topniveau, som jeg sidst så i 10/11 sæsonen og efteråret 2011. 3 kan dog forsvares.

Carvajal 7
Vi har en stabil HB.

Pepe/Ramos 8
Muligvis det bedste midterforsvar i verden. Varane ligger også omkring 7-8

Marcelo 7
Stabil VB.

Kroos 9
Han lå på 9, da Modric spillede og han var frisk. Nu er han faldet til 7-8, men mon ikke det blot skyldes VM?

Modric 8
Hvis han var skyld i Kroos spil i starten, så bør Modric ligge på 10!

Isco 7
Han er hverken Modric- eller Kroos-god

James 6
Samme som Bale. Meget usynlig/dårlig og pludselig slår han til. Gør det dog ikke så ofte som Ronaldo.

Bale 6
Samme som James. Meget usynlig/dårlig og pludselig slår han til. Gør det dog ikke så ofte som Ronaldo.

Benzema 7
Han er blevet mere stabil på det seneste. Startede sæsonen med en forfærdelig statistik, men har spillet sig op fra 5.

Ronaldo 10
Jeg er ligeglad med attitude, defensivt arbejde og alle de andre argumenter, som non-believers bruger mod Ronaldo. Han har scoret ~50.000.000 tapins og ~40.000 straffespark. Det er ~50.040.000 mål flere end verdens anden bedste spiller.

2014s bedste udvikling må nok ligge på Isco. Hvis det kun er efteråret, så ved jeg ikke om man kan tale om udvikling (det nærmer sig i stedet afvikling), hvis man nævner Kroos. Det har jo bare været godt fra start.

Efterårets overraskelse kunne godt være Marcelos genkomst.

Årets spiller bliver kåret 12. januar.*

E:
Jeg ved ikke, hvad der er sket. Arbeloa er ikke nomineret?! Så må Ronaldo tage årets spiller blive årets spiller.
Sidste redigering: 11 år 8 måneder siden ved BBB. Begrundelse: double entendre

11 år 8 måneder siden #3 af Dios
Sjovt og nyt, så jeg leger med på en hyggelig lørdag aften :)

1. Casillas - 8.
Det lader til han er ved at finde sit tidligere niveau, eller ihvertfald nå et niveau som er Real Madrid værdigt.

2. Varane - 8.
Grundet manglende spilletid, så er det svært og få en højere karakter syntes jeg. Hans spil fortjener dog en stamplads IMO.

3. Pepe - 8.
Solid som altid, men fejlene kommer altid imod bedre mandskaber. Han koster målet imod Barcelona.

4. Ramos - 7.
Nok den dårligste af vores 3 centrale forsvarspillere. Dog på ingen måder dårlig dårlig.

5. Coentrao - 6.
Middelmådig.

6. Khedira - Uden for bedømmelse grundet skader.

7. Ronaldo - 10.
Ord er overflødige.

8. Kroos - 10.
Verdensklasse! Alonso er fuldstændig glemt.

9. Benzema - 10.
Verdens bedste angriber dette efterår.

10. James - 8.
Han har gjort det over forventning syntes jeg. Han er stadig for anonym i sit spil, men han er kampafgørende fra dag 1 af.

11. Bale - 4.
Rigtig skuffende, og nok den spiller jeg er mest skuffet over. Han er alt for anonym i sit spil, og har for mange boldtab og fejlafleveringer.

12. Marcelo - 9.
Han har så småt fundet sit gamle niveau, og jeg er enig med Ancelotti i, at han er verdens bedste på sin plads.

13. Navas - 8.
Han gør hvad han skal når han får muligheden. Kvalitets keeper.

14. Chicharito - 7.
Man vidste det ikke var kvalitet fra øverste skuffe af, og en dårligere udgave af Higuain. Han har dog gjort hvad han skulle uden at imponere eller falde igennem.

15. Carvajal - 9.
Fremtidens højreback! Han er en fornøjelse at se spille. Dejlig energisk og hurtig, men han mangler rutine.

17. Arbeloa - 2.
Han gør simpelthen en Real Madrid kamp frustrerende at se på. Han er forhåbentlig fortid til sommer.

18. Nacho - 7.
Fantastisk undervurderet, men fantastisk stabil og en virkelig alsidig verdensmand.

19. Modric - 10.
Verdensklasse intet mindre!

20. Jesé - Uden for bedømmelse grundet skade, men tilgengæld har han vist rigtig gode takter.

23. Isco - 10.
Han har endelig fået sit gennembrud, og sikke en fornøjelse.

24. Illarramendi - 7.
Spiller bedre og bedre for hver kamp, og faktisk syntes jeg han gør det rigtig godt når han endelig spiller. Det er tydeligt og se han er faldet langt bedre til.

25. Pacheco - Uden for bedømmelse grundet manglende spilletid.

26. Medrán - 8.
Han har virkelig efterladt sig et positivt indtryk, og faktisk så godt, at jeg godt kan se en fremtid for ham i klubben.

Årets overraskelse:
Den er svær, for det er ikke en overraskelse, at Casillas har genfundet formen, Isco har slået igennem etc. Skal den falde på en spiller, så må det nok blive Medrán. Ellers vil jeg give den til holdet, da det er en stor overraskelse for mig, at spillet har været så positivt og resultaterne har været så fantastiske.

Årets spiller:
Statistisk set, så er det kun Ronaldo som kan vinde den, men jeg vil alligevel vælge Benzema, for han har om nogen leveret fantastiske præstationer inde på banen, hvor han er arkitekten bag stort set alle angreb. Alligevel vil jeg nævne Modric, Kroos, Isco og selvfølgelig Ronaldo, som alle ligeså godt kunne have vundet den.

Årets skuffelse:
Bale! For meget alibi fodbold. Det burde han kunne gøre 5 gange så godt. Statistisk set, så er det jo igen godkendt, og faktisk rigtig godt, men mangler meget mere fra hans side af.

Bedste udvikling:
Isco. Hans arbejdsraseri er simpelthen vanvittigt, og noget af en udvikling han har taget sig. Løbene imellem offensiv og defensiv er blevet fantastisk, og balancen der imellem ligeså.

Alt i alt, så skal vi mange år tilbage for at finde et ligeså succesfuldt år som 2014. Man kan frygte vi er peaket for tidligt, men omvendt tror jeg bare det er resultatet af hårdt arbejde og godt trænerarbejde.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, ZizouMo, madrid2000, Realmadrid94, MMM, Pelle, Sahinovic

11 år 8 måneder siden #4 af M_linding
Jeg er lidt kedelig, og må bare erklære mig helt enig med Dios.

Selvom han er alt for hård ved Arbeloa, som har gang i en flot opvisningssæson, inden han skifter til sommer!

11 år 8 måneder siden #5 af madrid2000
Enig med Dios og godt at spillerne får ros og anerkendelse. Vi har altså vundet 20 kampe i træk, hvilket intet hold har formået før i europa, så der er slet ingen grund til at holde tilbage med karakter, når vi bedømmer præstation indtil videre i sæsonen.

Jeg er dog alligevel lidt uenig og hiver Ramos på 9/10. Jeg synes han er intet mindre end den bedste CM i verden. Udstråler fantastisk leder egenskaber og har spillet udmærket indtil videre i sæsonen. Han gør desuden RM en tand mere farlige på dødbolde, så offensivt er han fantastisk. Desuden er han god til at føre bolden frem og slår fantastiske Alonso afleveringer, som Pepe på ingen måde kan matche.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

11 år 8 måneder siden #6 af Realmadrid94
Tak drenge.
Et spørgsmål:
Man ser tit at når Real Madrids egne talenter, spiller i klubben er de gode, eller de præsterer i hvert fald på et respektabelt niveau (evt., gode holdkammerater?).
Dios skriver Nacho er undervurderet, men hvor god er han egentlig? Snakker man om ham i det spanske, som en der burde skifte klub? Kan han komme på landsholdet, er han god nok til fx Valencia? :)

11 år 8 måneder siden #7 af manson124
Hvis jeg ud fra Dios ganske udemærket vurdering af holdet skal komme med min lille rettelse så må det være som følgende.
Pepe/Ramos: som sagt blandt verdens allerbedste midter forsvar og synes helt sikkert at de nærmer sig et 9 tal begge to,synes lidt for lidt i denne sæson at det bliver bemærket og nævnt hvor disciplineret de to pludselig er blevet hvilket er et stoooort fremskridt hos dem begge,om det så skyldes vores fantastiske italiener på sidelinjen ja det er jo så det store spørgsmål.

Ronalo:Her bliver jeg så nok letter upopulær men synes desværre at der i en kamp som i går mod almeria at han laver alt for mange lette og dumme fejlafleveringer hvilket er noget man til tider ser lidt for meget hos ham i denne sæson.At han er verdensklasse og den klart bedste er der ingen tvivl om men efter min mening så kan han kun nuppe et 9 tal.
Benzema:Ingen tvivl om at han er på vej mod den klart bedste sæson i sin tid i klubben,men også han har lidt det samme problem som cr7,sidder stadigvæk alt for tit og krummer tæer når man ser hvad han laver på banen og alt for lette bolde han smider væk,her vil jeg så nok nøjses med et stort 8 tal til vores franskmand

11 år 8 måneder siden #8 af SR4
Hvis ikke Ronaldo får et 10-tal så kan den karakter ligeså godt pakkes væk

11 år 8 måneder siden #9 af ChrillRM14
UUH! Godt initiativ :) Selvom kvantificering af en fodboldspillers evner altid er en umulighed og kan diskuteres på alt for mange parametre...

Casillas: 6 - Han har oppet sig, og han har nu et fint niveau! Sidste sæson var jeg bange, hver gang der blev slået bold ind i feltet, det behøves jeg ikke på samme måde mere (y) Meeen det kan dog diskuteres i hvor høj grad, at det kan retfærdiggøres, at Navas bliver holdt på bænken til stadighed...

Carvajal: 7 - Forfærdelig start, hvor han var alt for aggressiv og ingen ordentlig kampform havde. Det seneste stykke tid er han igen ved at ramme det fantastiske niveau, som han sluttede på i sidste sæson (hans måde at lukke ned for Ribery på, kan jeg stadig henrykkes over).

Pepe: 9 - Han er bundsolid og har været vanvittig vigtig i de store kampe. Klart den mest stabile forsvarsspiller, vi har!

Varane: 8 - For lidt spilletid til, at jeg egentlig synes, at 8 kan retfærdiggøres, men han consistant og et monster, når han får lov at være med

Ramos: 7 - Hans momenter af topniveau har været uovertruffne, men han kan have dage, hvor han slet ikke har markeret sig nok i bagkæden. STORT 7-tal.

Marcelo: 8 - Kan huske, at jeg var utilfreds med ham i starten, men i november og december har jeg godt kunne følge Ancelottis udtagelser, når han siger, at M12 godt kan anses som værende verdens bedste back - måske især hvad angår det offensive.

Arbeloa: 2 - Pinlig ringe for det meste af tiden, og han har sgu ikke noget at tilbyde spillet mere. Det går simpelthen for langsomt.

Coentrao: - 5 Lidt bedre, men han er også kun en nødløsning. Ind med nogen nye talenter på de backpositioner!

Kroos: 10 - No words... Han er faldet hjernedødt godt til på midtbanen, og sammen med Modric dannede han sgu verdens bedste centrale midtbane. Kontrol og rolighed er hans stærkeste forcer. Alt det han har givet os i år opvejer de seneste par kampes usynlighed, hvilket også er et produkt af hans umanerligt mange minutter på banen.

Modric: 10 - Af ovenstående grunde får kroaten sgu også et 10-tal ;) Hans betydning for holdet er blevet gjort tydeligt efter hans fravær, hvor midtbanen slet slet ikke har fungeret på samme måde som før skaden.

Illaramendi: 6 - Han spiller faktisk bedre end nogensinde i Real-trøjen, men han er stadig kun en løsning på den korte bane. Efter fuld spilletid de sdste par kampe har han hverken overrasket eller skuffet, så jeg må holde ham på et 6-tal.

James: 7 - Tjooo, han er altså virkelig usynlig til tider, og hans VM-genialiteter dukker sjældent frem, især i starten af sæsonen. Hans 7-tal kan forsvares, hvis man kigger statistikkerne igennem. De første 15 runder bød på 5 mål og 6 assist, hvilket er glimrende for et nyindkøb. Han bliver bedre med tiden.

Isco: 9 - ENDELIG! Gennembruddet tog måske et årstid, men man kan hurtigt glemme, når man ser ham spille fodbold nu! Han sætter fart i spillet, og selv når modstanderne parkerer bussen, kan han bryde det op med hurtighed og driblinger. Farvel Di Maria, hyg dig med din løn og et hold, der ikke får samme antal titler på CV'et, som ham her.

Chicharito: 3 - Jo, han har da scoret et par mål, og har måske præsteret i to kampe, men han har ikke et niveau, der tilnærmelsesvist kan matche det, som det kræver hos Los Blancos.

Bale: 5 - Usynlig og har alt for stor fajlmargin. Hans statistikker er fine, men han skal helst kunne give holdet noget af det samme som sidste sæson, hvor han jo var kampafgørende og decideret farlig.

Benzema: 10 - Måske for højt sat med en topkarakter? I hvert fald, så er han i mine "objektive" øjne måske den skarpeste og mest kyniske angriber i Europa (Agüero er liiiiige lidt foran stadig). Han er en holdspiller, og hans distribution i år til det generelle spil, som oplægger og som målscorer har været uundværlig.

Verdens bedste fodboldspiller: 10 - Oka, han har jo dårlige dage, som eksempelvis mod Almeria, men han er kampafgørende uanset, om modstanderen er fra Spanien eller Bulgarien, om kampen spilles om natten eller dagen, om han er skadet eller ej. Han har løftet sit spil til et nyt niveau, og han er klart mere intelligent på banen end før. Måske er statistik ikke alting, men altså... 14 kampe, 25 mål og 8 assist. Tænk, at man gider at gøre så meget ud af opløbet til Ballon D'or i form af kandidater, afstemning osv.... ;)

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
11 år 8 måneder siden #10 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Bedømmelse af truppen efteråret 2014
Jeg vil da også lige dele mine observationer. Rigtig god tråd :)

Casillas: 7 - Jeg synes, at han startede halvskidt ud, men har bestemt gjort det rigtig godt de seneste par måneder! Der er stadig nogle år tilbage i ham.

Carvajal: 7 - Jeg forventer langt mere af Carvajal, da jeg ser ham som en af de bedste backs i verden. Jeg savner flere gennembrud offensivt, men hans defensiv har været god.

Pepe: 9 - Bedste forsvarsspiller i efteråret. Helt solid, lukker alt af og så er han holdt op med at smide bolden væk hele tiden.

Varane: 9 - Man ønsker at se Varane hver gang han ikke spiller. Ikke fordi han er bedre end de to andre, men fordi han er så fantastisk i sit spil. Han lukker alt ned, er farlig på dødbolde, mister ikke bolden og kan løbe enhver angriber op. Han har spillet fejlfrit hver gang, men mangler spilletid til at få 10-tallet.

Ramos: 7 - Hans start var sgu ikke for god, og han brugte lang tid på at komme i gang, men på det seneste har han igen vist, at han er blandt verdens bedste forsvarsspillere.

Marcelo: 9 - Han er sgu ved at være tilbage! Utrolig farlig offensivt og så koster han ikke defensivt som tidligere. Jeg er meget tilfreds med verdens bedste venstre back.

Arbeloa: 6 - Han har gjort, hvad han skal. Når han spiller, bidrager han med sin rutine, godt defensivt arbejde og deltager også offensivt. Der er ingen tvivl om, at han er reserve for Carvajal, men den opgave løser han også.

Coentrao: 7 - Det er lidt samme historie som med Arbeloa. Forskellen er dog, at Coentrao er langt bedre.

Kroos: 9 - Jeg er fan! Fantastisk tilføjelse til truppen og er vel nok verdens bedste midtbanespiller. Hans afleveringer kan ikke sidde bedre, hans touch på bolden gør, at han aldrig mister bolden og så viser han også, at han er pålidelig defensivt. Som den mest kontrollerende på midtbanen savner jeg måske, at han er et lidt større svin og vinder lidt flere dueller, men det er en lille bitte ting, for generelt løser han også denne opgave fornemt.

Modric: 9 - Han fortsætter med at være fantastisk! Deltager pisse godt offensivt, mister heller aldrig bolden og hjælper Kroos defensivt. Jeg savner dog lidt flere mål.

Illaramendi: 7 - Fremtidens mand på midten. Endelig ser vi noget af det prisskilt, som Illarra løber rundt med. Hans touch på bolden er lidt kluntet, men han er meget stærk defensivt og gør, hvad han skal med bolden. Han har desværre ikke fået så meget spilletid, men han har løst sine opgaver uden en sur mine.

James: 8 - Første halvsæson og han stråler allerede. At være kampafgørende skal belønnes, men jeg savner mere deltagelse i spillet. Han skal også roses for sit løbearbejde, da og Isco er en vigtig grund til, at vi kan stille med en central midtbane bestående af Modric og Kroos. Han bidrager rigtig pænt defensivt.

Isco: 10 - Isco stråler! Han har været decideret fantastisk i denne halvsæson og laver den ene lækre ting efter den anden. Isco kan i det opbyggende spil ikke tabe bolden, og når vi spiller på den sidste tredjedel, er det ham, der sætter sine medspillere op og også selv laver mål. Samtidig arbejder han meget hårdt den anden vej, og netop af den grund, var det intet problem at sætte ham ind på den centrale midtbane som en kontrollerende midtbanespiller - dette klarede han også med bravur.

Chicharito: 2 - Han har fået den spilletid, som hans niveau berettiger til. Han er en fin målscorer, men med Ronaldo og Bale er det ikke en frontløber, vi behøver. Han kan ganske enkelt ikke det, som Benzema høster roser for i øjeblikket. Hans teknik er ikke god nok, hans fysik er ikke til stede og han kan ikke sætte sine medspillere op. Spilforståelsen er der ikke.

Bale: 7 - I forhold til forventningerne er jeg bestemt ikke tilfreds. Han står ofte og kigger bold i stedet for at deltage i spillet. Sidste forår så vi i glimt, at han også kan fungere i små rum og kombinationsspillet. Det er ikke sket i år. Man kan dog sagtens give ham en højere karakter for at være så afgørende som han er.

Benzema: 10 - Fejlfrit efterår. Han er så kynisk, at han laver godt med mål, men hans egentlige rolle på holdet opfylder han samtidig også til perfektion. Deltager i spillet, har fået styr på sine førsteberøringer og sætter sine medspillere op både med afleveringer og rigtig gode løb. Han er meget vigtig for det her hold, for det, som Benzema gør, kan ingen andre angribere i verden. Hans fysik hjælper ham også i mange situationer.

Ronaldo: 10 - Alene det, at han kan lave to mål og folk græder over hans præstation, er en indikation af, at han er en så god fodboldspiller, at selv den perfekte præstation ikke er god nok. Han er gået fra at være en opvisningsspiller i United til at være en kynisk målsluger, der placerer sig perfekt hver gang, sparker alt ind og deltager fint i spillet. Man savner selvfølgelig, at han sætter 2 eller 3 mand oftere, men med de mål han scorer, så savner jeg slet ikke den Ronaldo, som vi hentede i United i sin tid.

Nacho: 8 - Jeg var lige ved at glemme vores 4. forsvarsspiller. Manglen på spilletid er jeg meget ked af, for i min verden er han ikke langt fra de bedste forsvarsspillere i verden. Ligesom Varane er han lynende hurtig og kan spille sig ud af alle problemer. Han har dækket alle 4 pladser i forsvaret næsten fejlfrit, og jeg elsker at se en spiller som ham, der kommer ind og giver den fuld gas. Mere spilletid til Nacho, tak!

Navas: 5 - Han har ikke udfordret Casillas i målet, men jeg ved heller ikke, om det var meningen, da vi hentede ham. Han står dog godt når han endelig spiller.

Derudover glæder jeg mig utroligt meget til at se Medran i fremtiden. Han skal nok blive et meget spændende bekendtskab! Jeg glæder mig ligeledes til at få Jese tilbage i omdrejninger :)

EDIT: Jeg har glemt Khedira. Han er dog lige så svær at bedømme som Medran.
Sidste redigering: 11 år 8 måneder siden ved Brylle.

11 år 8 måneder siden #11 af Pelle
Du er sgu en herlig knægt, Brylle. Men at give Carvajal 7 for så derefter at give Arbeloa 6. Der er flere niveauer til forskel på de to :-)

"Maybe they hate me because I'm too good."

11 år 8 måneder siden #12 af Sebberg
Jeg vil naturligvis også gerne give mit besyv i denne tråd!

Casillas – 7: Fredagens præstation med den kampafgørende straffesparksredning skånede San Iker fra et 6 tal. Generelt synes jeg ikke, at han har været synderligt afgørende, og beklageligvis har han også vist mange momenter af usikkerhed. Desuden er hans udspark virkelig begyndt at frustrere mig. Jeg ved, at det ikke er nogen ny udvikling, men det er virkelig ærgerligt, at han ikke kan slå de lange gode udspark i omstillingerne.

Carvajal – 9: Kontra mange af jer andre, så synes jeg virkelig, at Carvajal har vist format. Han skulle lige i gang, men lige siden de første par spillerunder, har han virkelig spillet eminemt. Hans aggresive forsvarsstil sætter ham naturligvis i nogle lidt uheldige situationer, men timingen i disse er blevet bedre, og jeg synes faktisk, at han, rent offensivt, er en af verdens absolut bedste højrebacks.

Ramos – 9: Igen er jeg temmelig uenig med mange af jer andre. Jeg synes, Ramos har været decideret outstanding i denne sæson. Han har altid været en usikker forsvarsspiller, der ofte har lavet meget satsende indgreb, men jeg synes, han er blevet en langt mere sikker forsvarsspiller. Hvis du krydrer dette aspekt med en forsvarsspiller, der teknisk og fartmæssigt er overlegen, får du en centralforsvar i absolut verdensklasse. Jeg har en lille tendens til ofte at optage vores kampe og gense dem, såfremt de tillader dette. Det er selvfølgelig tilfældet med Barcelona kampen, og jeg må indrømme, at jeg sjældent har set en så vanvittig forsvarspræstation, som den Ramos disker op med i kampen.

Varane – 7: Lidt uenig med de fleste. Jeg glemmer aldrig foråret 13, hvor han fik pludseligt fik chancen og spillede som en af verdens absolut forsvarsspillere. Jeg er stadig imponeret over ham, men jeg synes stadig, at den manglende spilletid har sat sine spor. Han virker lidt nervøs i sine indgreb, og jeg synes ikke, at han er på niveau med vores to andre herrer.

Pepe – 8: Pepe er en fantastisk forsvarsspiller. I denne sæson har han præsteret på højeste niveau, men der er alligevel et par få ting, der gør, at han ikke rammer toppen. Den ubestridt vigtigste kamp imod Barcelona, står Pepe forfærdeligt dårligt ved Neymars mål og 20 minutter senere følger han ikke Messi tilstrækkeligt i en situation, der meget vel kunne have lukket kampen. Dertil er jeg simpelthen træt af, når han forsøger at agere boldspillende forsvarsspiller. Den mand skal ikke lægge tværliggende afleveringer op ad banen – det kan han ikke! Måske er denne kritik dog mere rettet mod Ancelotti end Pepe.

Marcelo – 10: Jeg har svært ved at se, hvorfor jeg ikke skal give Marcelo et 10-tal. Jeg synes han har været aldeles fantastisk. Han er habil i defensiven – med små udsving – men det er specielt offensivt, at han har sprudlet. Han er vel ret beset vores bedste mand-til-mand dribler. Hans udfordrer ofte på kanten, og jeg tager mig ofte i at frygte et boldtab, men han får på forunderligvis altid sat manden med helt unikke driblinger som ved Piqués straffe i 3-1 sejren.

Arbeloa – 2: Jeg er måske hård, men jeg synes simpelthen, at han er umådelig dårlig. Han har absolut intet at gøre på vores hold, og når han kommer ind, tilbyder han absolut ingen ting. Jeg er ligeglad med hans erfaring, når han er elendig på alle andre parametre.

Kroos – 10: Tyskeren har haft et par udsving i de sidste kampe, men jeg er simpelthen chokeret over, hvor let han har spillet sig ind på holdet. Jeg er med de personer, der siger, at han er verdens bedste boldfordeler. Han er så boldsikker og smider samtidigt de flotteste afleveringer tværs over banen. Han er virkelig en af nøglerne til successen i år, og jeg synes, han er niveauer over Alonso.

Modric – 10: I samme omfang som Kroos, har Modric også været fantastisk denne sæson. Sammen med tyskeren har han ageret på en midtbane, der vel om nogen har været en af nøglerne til successen i år. Det komplementerer hinanden perfekt i det omfang, at Kroos er lidt mere stationær og boldfast, hvorimod Modric har det dynamiske aspekt med hans fantastiske balance.

Illaramendi – 6: Den er svær. Hvis jeg skal rose Illaramendi, så er det fordi, at han kender sin rolle. Han spiller meget sikkert – måske for sikkert. Individuelt set synes jeg ikke, at han præsterer godt, men man kan ikke benægte, at han oftest har skabt en rigtig god balance på holdet, i de kampe hvor han er blevet skiftet ind.

Isco - 9: Fantastisk udvikling han har taget. Nu fik han endelig chancen, og det viste sig at være en god idé. Han har den her specielle evne, som jeg kun har set hos Iniesta, hvor bolden sidder fast som en sugekop på deres fødder. Han har været en væsentlig brik i forhold til at have mere boldbesiddende end sidste år, hvilket især kom til sin magt under kampen mod Barcelona, hvor han også spillede en flot kamp.

James – 8: Jeg synes, han er startet godt. Han falder ofte ud af kampene, men han har oftest vist momenter af de individuelle opvisninger, som man håber at se. Han løber meget for holdet og så tilbyder han også en fantastisk trussel både udenfor og indeni feltet med hans gode afslutninger. Det har allerede kastet to fremragende langskudsmål af sig, som ellers kan være en mangelvare på holdet.

Bale – 7: Jeg har svært ved at kritisere Bale meget. Han startede i særdeleshed dårligt. De første 6-8 kampe var han ugidelig, men efter hans skade, synes jeg, at han er kommet godt tilbage.

Benzema – 10: Jeg er blevet forelsket i Benzema. Det er ikke fordi han scorer ekstremt meget, scorer meget flotte mål eller lavet mange individuelle ting, men han spiller simpelthen så klogt. Det er utroligt, så god han er blevet med ryggen til målet. Førstegangsberøringerne og hans styrke er simpelthen uovertruffen. En væsentligt ting er også, at han ’kender sine begrænsninger’. Han tager sjældent de dumme driblinger, men kommer altid af med bolden, når han skal, og så har han et fantastisk blik for medspillerne.

Ronaldo – 9: Nu bliver jeg upopulær. Det er næsten blasfemisk ikke at give Ronaldo 10, men jeg vil nu alligevel vove mig ud i det. Statistik er altså ikke alt, og på trods af at han har scoret 30 mål, så skal det simpelthen tage lidt ved helhedsindtrykket, at han rent spillemæssigt bestemt ikke har været blandt holdets bedste. Han har været helt fantastisk, og jeg er stor fan, men jeg synes simpelthen, at der er nogen på holdet, der har været bedre.

Leveret af Kunena Forum