Iker Casillas
- Emne forfatter
- Gæst
-
Goalkeeper Iker Casillas should have followed Xavi, Xabi Alonso and David Villa into international retirement, but lingers on like a drunk uncle who wants one more glass of brandy before bedtime.
Det samme sker i Real Madrid; Perez er den stolte far der holder munden lukket fordi man ikke taler om problemer i familien, og Carlo er storebroderen der ikke tør hive de metaforiske persienner op foran far. Er det på tide at Casillas eksekverer noget selvkritik og indser at han er færdig på topplan, når hans legende status nu gør ham immun overfor ekstern kritik? Jeg mister respekt for manden hver gang han fumler rundt på stregen, hvilket er skræmmende fordi jeg så op til ham som en gud for bare 3-4 år siden. Kan han ikke gøre os alle en tjeneste og stoppe mens legen er god? :( Er jeg den eneste der føler at han er i gang med at lave dybe skrammer i sit eftermæle?
Er der i øvrigt nogen med indblik i Spansk kutlur der kan forklare dette fænomen hvor alle fra Marca til Sport overbærende bakker op om Casillas som et barn med downs syndrom der har formået at snøre sine egne sko? Endvidere tør hverken Del Bosque eller Carlo Ancelotti, 2 af de trænere med størst anciennitet og respeket i hele fodbold verdenen, at bænke ham.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Raul 4 ever
-
- Platin bruger
-
Status på Casillas lige nu er at han er en ganske ordinær målmand. Han laver enkelte større fejl, som alle målmænd gør, men han laver også for få verdensklasse redninger i forhold til top 3 målmænd i verden og hans tidligere niveau. Jeg havde håbet at regelmæssig spilletid ville bringe hans verdensklasseniveau tilbage, men nu hvor vi nærmer os slutningen af sæsonen, så ser det ikke ud til at ske.
Del Bosque skal ikke kun vælge den bedste målmand på dagen, men også tage hensyn til hvem han tror vil være bedst frem mod og til EM i 2016. I bagklogskabens klare lys så skulle han nok have været byttet ud med De Gea, men der var jo heller ingen der kunne vide at han ville løfte hans niveau i denne sæson.Omvendt så har det jo heller ikke rigtig kostet noget at holde fast i Casillas.
- Emne forfatter
- Gæst
-
Nu var det ikke kun med henblik på kampen i går, men mere baseret på et helhedsindtryk jeg har dannet mig over en længere periode. Han virker meget mere usikker end tidligere, og Goal.com's kommentar var bare katalysatoren der fik mig til at starte debatten fordi jeg synes det var en spot on analogi.Raul 4 ever skrev: Fumler rundt på stregen? Nu ved jeg godt han lavede en kæmpe fejl i går, men han spiller ellers en god kamp, med flere gode aktioner.
Enig, så hvorfor giver vi ikke Navas chancen? Han var La Ligas bedste målmænd sidste sæson og er netop i den alder hvor målmænd topper, såfremt de altså får regelmæssig spilletid.Raul 4 ever skrev: Status på Casillas lige nu er at han er en ganske ordinær målmand. Han laver enkelte større fejl, som alle målmænd gør, men han laver også for få verdensklasse redninger i forhold til top 3 målmænd i verden og hans tidligere niveau. Jeg havde håbet at regelmæssig spilletid ville bringe hans verdensklasseniveau tilbage, men nu hvor vi nærmer os slutningen af sæsonen, så ser det ikke ud til at ske.
Mener du at det er for sent at få De Gea ind på holdet nu og at Casillas skal stå til EM fordi han har startet et par venskabs- og kval-kampe? Ellers forstår jeg ikke helt hvad du prøvet at sige.Raul 4 ever skrev: Del Bosque skal ikke kun vælge den bedste målmand på dagen, men også tage hensyn til hvem han tror vil være bedst frem mod og til EM i 2016. I bagklogskabens klare lys så skulle han nok have været byttet ud med De Gea, men der var jo heller ingen der kunne vide at han ville løfte hans niveau i denne sæson.Omvendt så har det jo heller ikke rigtig kostet noget at holde fast i Casillas.
Anyways, tak for at deltage i debatten. Håber at høre flere meninger om Casillas, specielt angående målmandssituationen i Real Madrid.
- Hierro
- Gæst
-
Jeg er enig i at der mangler noget "San" Iker som vi kender. Men han er jo ikke en Stephan Smørhandske.
Vi har jo korttids hukommelse her på Madridista. Så sent som første kamp mod Barca, så vi at han kan endnu.
- Raul 4 ever
-
- Platin bruger
-
AvatarEyes skrev: Mener du at det er for sent at få De Gea ind på holdet nu og at Casillas skal stå til EM fordi han har startet et par venskabs- og kval-kampe? Ellers forstår jeg ikke helt hvad du prøvet at sige.
Du spørger efter en forklaring på hvorfor Del Bosque ikke har Casillas ud med (antageligvis) De Gea. Og grunden er at det ikke er dagsformen der er altafgørende, for alle og enhver ved, at De Gea gør det bedre end Casillas for tiden. "for tiden" har nu været sådan i en længere periode, så tiden er nok ved at være til, at man laver et permanent skifte til De Gea. Så kan man selvfølgelig have en mening om at Del Bosque skulle have skiftet for længe siden, men jeg tror ikke det er fordi han ikke "tør".
Og så vil jeg give Hierro ret i at Navas på ingen måde har gjort det bedre end Casillas, når han har fået chancen.
- Emne forfatter
- Gæst
-
- Hierro
- Gæst
-
Meen nu havde alle de kloge hoveder(;P) statistikkerne som deres bedste ven når de argumenterede for Casillas. Jeg kunne rigtig godt tænke mig statistikker på Casillias i denne sæson kontra Lopez' sidste sæson i klubben.
MMM, du hev bl.a. nogle meget detaljeret statistikker frem. Noget lignende kunne være sjovt at se for de to målmænd.
Og så til emnet. Casillas videre De Gea ind. Længere er den sgu ikke.
Jeg er her stadig XOXO
- Emne forfatter
- Gæst
-
Hierro skrev: Han fik CDR og så får han et par kampe hist og pist i denne sæson. Har han overbevist at han er bedre vil jeg spørge dig om? Det synes jeg ikke at han har. Men vil være enig i at Iker skal finde et ekstra drive. Han lavede en dumhed under gårsdagens landskamp han så retter op, men ellers spillede han en god kamp. Og vi ser jo stadig de andre målmænd som er på tale, at de også laver dumheder. Hvordan kan det være I ser igennem det?
Han har fået 90 minutter her og der, hvilket jeg ikke synes er fair at bedømme ham på. Til trods for det har han leveret solide indsatser, og ja, han har over de sidste 2 år vist sig at være en gevaldigt bedre målmand end Casillas. Med lidt tillid og kampform er jeg sikker på at han kan fortsætte hvor han slap i Levante og til VM, han er trodsalt kun 28. Mht. til "andre" målmænd, så er jeg egentlig ligeglad med dem. Når jeg bedømmer Real Madrids førstemålmand så er det i forhold til verdens top 3-5, og der har efterhånden været langt i mellem dem og Iker i lang tid. Jeg synes det er helt fair at et klubikon som Iker får en lang snor. Hvis det havde vist sig at være et kort formdyk ville jeg se igennem fingre med det, men der må også være en grænse. Som du selv siger er han ganske ordinær lige nu, uden tegn på forbedring. Ganske ordinær er ikke godt nok til Real Madrid, og det er ikke værdigt for Iker Casillas.
JimmyBroe skrev: Nu var jeg jo selv fortaler for Lopez i den tid han var i klubben. Egentlig er det ikke for at rive op i den debat igen, da den jo er ligegyldig og outdated.
Meen nu havde alle de kloge hoveder(;P) statistikkerne som deres bedste ven når de argumenterede for Casillas. Jeg kunne rigtig godt tænke mig statistikker på Casillias i denne sæson kontra Lopez' sidste sæson i klubben.
MMM, du hev bl.a. nogle meget detaljeret statistikker frem. Noget lignende kunne være sjovt at se for de to målmænd.
Diego Lopez - 2013/2014 - Casillas 2014/2015 - De gea 2014/2015
Kampe: 36 - 25 - 30
Minutter: 3.240 - 2.250 - 2.700
Antal redninger af skud inde i det lille målfelt pr. kamp: 0,1 - 0,2 - 0,3
Antal redninger af skud inde i feltet: 1,1 - 1,3 - 1,4
Antal redninger af skud ud fra feltet:1,3 - 0,9 - 0,9
Afleveringer pr. kamp
Antal afleveringer: 22,2 - 18,6 -28,2
Antal succesfulde lange afleveringer: 6,1 - 5,3 - 8,5
Antal mislykkede lange afleveringer: 6,6 - 6,8 - 10,3
Succesfulde korte afleveringer: 9,3 - 6,4 - 9,3
Mislykkede korte afleveringer: 0,3 - 0,1 - 0,1
Succesfulde afleveringer (%): 69 - 63 - 63
Antal clearinger: 0,5 - 0,8 - 0,5
Antal gange målmanden er blevet afdriblet pr. kamp: 0,1 - 0 - 0
"Disse stats blev hentet fra www.Whoscored.com"
Alle følgende stats er hentet fra: "www.squawka.com/"
De mere interessante stats (er beregnet i forhold til spillede kampe):
Cleen sheets i %: 44 - 44 - 33
Luftdueller vundet: 0,22 - 0,24 - 0,07
Luftdueller, hvor bolden er blevet grebet: 2,39 - 2,48 - 2,10
Luftdueller, hvor bolden er blevet bokset væk: 0,28 - 0,36 - 0,17
Redninger pr. kamp: 2,11 - 2,24 - 2,20
Redninger før scoring: 2,11 - 2,33 - 2,44
Succesfulde igangsætninger (både fødder og hænder): 74 - 70 - 67
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
ZizouMo skrev:
JimmyBroe skrev: Nu var jeg jo selv fortaler for Lopez i den tid han var i klubben. Egentlig er det ikke for at rive op i den debat igen, da den jo er ligegyldig og outdated.
Diego Lopez - 2013/2014 - Casillas 2014/2015 - De gea 2014/2015
Kampe: 36 - 25 - 30
Minutter: 3.240 - 2.250 - 2.700
Antal redninger af skud inde i det lille målfelt pr. kamp: 0,1 - 0,2 - 0,3
Antal redninger af skud inde i feltet: 1,1 - 1,3 - 1,4
Antal redninger af skud ud fra feltet:1,3 - 0,9 - 0,9
Afleveringer pr. kamp
Antal afleveringer: 22,2 - 18,6 -28,2
Antal succesfulde lange afleveringer: 6,1 - 5,3 - 8,5
Antal mislykkede lange afleveringer: 6,6 - 6,8 - 10,3
Succesfulde korte afleveringer: 9,3 - 6,4 - 9,3
Mislykkede korte afleveringer: 0,3 - 0,1 - 0,1
Succesfulde afleveringer (%): 69 - 63 - 63
Antal clearinger: 0,5 - 0,8 - 0,5
Antal gange målmanden er blevet afdriblet pr. kamp: 0,1 - 0 - 0
"Disse stats blev hentet fra www.Whoscored.com"
Alle følgende stats er hentet fra: "www.squawka.com/"
De mere interessante stats (er beregnet i forhold til spillede kampe):
Cleen sheets i %: 44 - 44 - 33
Luftdueller vundet: 0,22 - 0,24 - 0,07
Luftdueller, hvor bolden er blevet grebet: 2,39 - 2,48 - 2,10
Luftdueller, hvor bolden er blevet bokset væk: 0,28 - 0,36 - 0,17
Redninger pr. kamp: 2,11 - 2,24 - 2,20
Redninger før scoring: 2,11 - 2,33 - 2,44
Succesfulde igangsætninger (både fødder og hænder): 74 - 70 - 67
Det kalder jeg hurtig levering. Sådan!
Det her overrasker mig en del. Casillas viser sig igen at være den bedste af de tre målmænd hvis man udelukkende kigger på statistikkerne. Hvis man regner lidt på hvor mange gange de hver især har fået 1-2-3. Ser det således ud (Hvis 2 af de tre målmænd har fået det samme ud fra disse statistikker har jeg enten givet dem et 1-tal eller et 3-tal.):
Lopez 6-5-7
Casillas 8-5-5
De Gea 8-1-9
Jeg er her stadig XOXO
- Hierro
- Gæst
-