Iker Casillas

11 år 5 måneder siden #13 af ZizouMo
Besvaret af ZizouMo på emne Iker Casillas
Der hvor jeg især bliver overrasket er Casillas i luften. Han ser altid nervøs ud og jeg er altid nervøs når Casillas går ud efter et hjørnespark for at gribe eller bokse væk.

Men tallene viser at han gøre det mere end de andre to målmænd og at han samlet set gøre det bedre. Casillas har så i følge stats været direkte skyld i et mål imod sig og 2 andre dumme situationer, der så ikke har kostet. I dette tilfælde har Lopez kun én blunder og De gea 0.

Det er tydeligy at Casillas svaghed er spillet med fødderne, men ærligt, så overdriver vi meget. For han er ikke så elendig, som mange gør ham til. Han har en fin afleveringsprocent på niveau med de to andre.

Casillas har gennem hele sin karriere været dårlig med fødderne, men det som om at folk først fandt ud af det under Mourinho tiden

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, JimmyBroe, Kroos

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
11 år 5 måneder siden #14 af AvatarEyes
Besvaret af AvatarEyes på emne Iker Casillas
Man kan ikke sammenligne målmænd i forskellige hold i forskellige ligaer over forskellige sæsoner baseret på rene statistikker. Eller, jo, det kan man, men man får ikke ret meget konstruktivt ud af det. Der er mange dynamikker der spiller ind, såsom skader i forsvaret, holdets form, rivalernes styrke, spillestil osv. F.eks. kan Lopez have kasseret flere mål i en periode hvor Ramos var skadet, og samtidig kan Casillas i en kamp have plukket 10 forkølede indlæg fra en desperat winger på et oprykkerhold der trækker statistikken for luftspil op.

Nej, alle der følger med i fodbold og laver øjentesten ved at Lopez startede fordi han havde fortjent det, og samtidig at De Gea er bedre spillende end Casillas.

11 år 5 måneder siden #15 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Iker Casillas

AvatarEyes skrev: Man kan ikke sammenligne målmænd i forskellige hold i forskellige ligaer over forskellige sæsoner baseret på rene statistikker. Eller, jo, det kan man, men man får ikke ret meget konstruktivt ud af det. Der er mange dynamikker der spiller ind, såsom skader i forsvaret, holdets form, rivalernes styrke, spillestil osv. F.eks. kan Lopez have kasseret flere mål i en periode hvor Ramos var skadet, og samtidig kan Casillas i en kamp have plukket 10 forkølede indlæg fra en desperat winger på et oprykkerhold der trækker statistikken for luftspil op.

Nej, alle der følger med i fodbold og laver øjentesten ved at Lopez startede fordi han havde fortjent det, og samtidig at De Gea er bedre spillende end Casillas.

Det første jeg gav udtryk for da jeg spurgte efter disse statistikker var netop at man ikke (synes jeg) kan bruge dem til særlig meget. Men det er dog stadig skægt at kigge på dem. Sjovt er det da, at Casillas vinder den gang på gang over andre målmænd, når vi -som du siger- tydeligt kan se han spiller under tidligere niveau. Det her ændre intet på min opfattelse af at Casillas er en færdig mand i Real Madrid på og uden for banen.

Jeg er her stadig XOXO
Følgende bruger(e) sagde tak: r-mb-q, AvatarEyes

• Hierro
  • Gæst
  • Gæst
11 år 5 måneder siden #16 af Hierro
Besvaret af Hierro på emne Iker Casillas

AvatarEyes skrev: Man kan ikke sammenligne målmænd i forskellige hold i forskellige ligaer over forskellige sæsoner baseret på rene statistikker. Eller, jo, det kan man, men man får ikke ret meget konstruktivt ud af det. Der er mange dynamikker der spiller ind, såsom skader i forsvaret, holdets form, rivalernes styrke, spillestil osv. F.eks. kan Lopez have kasseret flere mål i en periode hvor Ramos var skadet, og samtidig kan Casillas i en kamp have plukket 10 forkølede indlæg fra en desperat winger på et oprykkerhold der trækker statistikken for luftspil op.

Og ligeså kan de andre gøre via bundholdene i de respektive ligaer hvilket du ikke skriver, men kun at Casillas gør. Dine indlæg virker mere som du vil have en hetz imod Casillas .

• Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
11 år 5 måneder siden #17 af AvatarEyes
Besvaret af AvatarEyes på emne Iker Casillas

Hierro skrev:

Og ligeså kan de andre gøre via bundholdene i de respektive ligaer hvilket du ikke skriver, men kun at Casillas gør. Dine indlæg virker mere som du vil have en hetz imod Casillas .

Ja. Det var et eksempel. Faktum er stadig at det ikke giver mening at sammenligne 2 ting på forskellige grundlag. Hetz fordi jeg ikke synes Casillas' niveau er godt nok til Madrid længere? Stop dig selv.

Lad mig høre: erkender du at Iker er faldet i niveau? Og er det niveau i så fald acceptabelt? Hvis ja, hvor langt skal han så falde før han skal bænkes?
Sidste redigering: 11 år 5 måneder siden ved AvatarEyes.

• Hierro
  • Gæst
  • Gæst
11 år 5 måneder siden #18 af Hierro
Besvaret af Hierro på emne Iker Casillas

Hierro skrev:

Ja. Det var et eksempel. Faktum er stadig at det ikke giver mening at sammenligne 2 ting på forskellige grundlag. Hetz fordi jeg ikke synes Casillas' niveau er godt nok til Madrid længere? Stop dig selv.

Lad mig høre: erkender du at Iker er faldet i niveau? Og er det niveau i så fald acceptabelt? Hvis ja, hvor langt skal han så falde før han skal bænkes?

Ja, jeg erkender at han ikke er ligeså ustoppelig som før. Og ja, jeg mener han stadig har niveau til Real. Det er jo hans fadæse i Chl finalen og efterfølgende VM, vi bider fast i. Så vist jeg ved, stod han pisse godt i CPR og Chl inden førnævnte. Så hvis han skal erstattes, så skal det jo være af en som er markant bedre. Statistikker kan man bruge til en vis grad og De Gea ligger lige efter. Bliver han markant bedre i Real? Det ved hverken du eller jeg. Men skal vi have en, så må det være en Neuer eller Courtois. For som der siges herinde. Kun det bedste er godt nok og det er de to målmænd, ikke De Gea.

11 år 5 måneder siden #19 af ZizouMo
Besvaret af ZizouMo på emne Iker Casillas
Jeg vil også gerne starte med at sige, at jeg også synes Casillas burde give plads til den næste målmand efter denne sæson. Jeg synes ikke Casillas er dårlig, men han er ikke verdensklasse som tidligere og i Madrid skal man have en sikker sidste skanse.

Mht sammenligningen via stats, hvad mener du så om at sammenligne Diego Lopez i La liga, hvor Casillas i samme sæson stod i CHL og Copa del Rey?

De spillede med samme trup, men mod forskellige modstandere (bortset fra 4-6 kampe), men hvor Casillas nok stod mod stærkere modstandere i CHL.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Sidste redigering: 11 år 5 måneder siden ved ZizouMo.

11 år 5 måneder siden #20 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Iker Casillas
Perez har i dag været ude og udtale at Bale ikke bliver solgt. Han er fremtidens mand i Madrid ifølge vores præsident. Hvad tænker I vores chancer er for at hive Gea i land, hvis Bale ikke skal mod Manchester?

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

11 år 5 måneder siden #21 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Iker Casillas

Kassow-Rossing skrev: Perez har i dag været ude og udtale at Bale ikke bliver solgt. Han er fremtidens mand i Madrid ifølge vores præsident. Hvad tænker I vores chancer er for at hive Gea i land, hvis Bale ikke skal mod Manchester?

Meget store. Et køb af De Gea kan umuligt afhænge af et salg af Bale den anden vej.

"Maybe they hate me because I'm too good."

11 år 5 måneder siden #22 af r-mb-q
Besvaret af r-mb-q på emne Iker Casillas

Kassow-Rossing skrev: Perez har i dag været ude og udtale at Bale ikke bliver solgt. Han er fremtidens mand i Madrid ifølge vores præsident. Hvad tænker I vores chancer er for at hive Gea i land, hvis Bale ikke skal mod Manchester?

Al den snak om DDG.. Bernd Leno.. han gør det altså forrygende. I en ja, nemmere liga.. det ved jeg godt.. men tyskland har det bare med at producere målmænd i verdensklasse.. det gør de bare ikke på samme måde syd på.. Det er vel næsten DDG der er det første store talent siden.... ja, iker?

Leno er IMO en lige så god keeper til en slik..

Soy un Madridista! Hoy, Mañana, Siempre

Leveret af Kunena Forum