Tiltag til Madridista.dk

• Slacz
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
15 år 2 måneder siden #865 af Slacz
Besvaret af Slacz på emne Tiltag til Madridista.dk
Haha det skal lige kommenteres. Hey Jabac, hyggeligt at se dig her, igen-igen. Jeg troede allerede du var flyttet til Madrid/blevet fodboldtræner? :)

Det betvivler jeg ikke et sekund :) men en slags "anmeld et indlæg"-funktion vil stadigvæk være nemmere for Jer alle sammen in my opinion.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Hugol
  • Gæst
  • Gæst
15 år 2 måneder siden #866 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Tiltag til Madridista.dk
Slacz
Nej det er ikke bare lige sådan at flytte til Madrid, men nu er jeg da på vej. Det bliver virkelig stort.

<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>

• TBM88
  • Gæst
  • Gæst
15 år 2 måneder siden #867 af TBM88
Besvaret af TBM88 på emne Tiltag til Madridista.dk
Er det mig eller er den journalistiske kvalitet her på siden faldet inden for det seneste stykke tid?

Som de nyeste eksempler, står indlæggene &quot;Underholdning over trofæer&quot; og &quot;Catalansk anklage mod Marcelo&quot;

I disse to indlæg melder man sig efter min mening ind i børnehaven ved at deltage på det samme niveau som dem man forsøger at latterligegøre.

I artiklerne skrives der bl.a.:

&quot;Hollænderen Johan Cruyff er internationalt berygtet for at have en kommentar til alt – selv ting han ikke har det fjerneste begreb om... Johan Cruyff træner i dag det yderst velrenommerede catalanske landshold, der spiller en til to landskampe om året.&quot;

&quot;Der bliver flæbet en del i Catalunya i øjeblikket ... Seneste tåreperser kommer fra altid uretfærdigt behandlede Dani Alves ... han putter endda ekstra pålæg på tudekiksen&quot;

Jeg mener ikke at denne kække tilgang til tingene pynter på en hjemmeside som madridista.dk som er, eller skal jeg sige var?, blandt de eneste hvor man kunne læse saglige kritiske indlæg, og spares for den farvede tabloid-presse. Her kunne man se sig selv i spejlet og erkende tingenes tilstand - også i de perioder hvor Real Madrid gjorde sig selv til grin... Det er den fineste kvalitet ved denne hjemmeside, og grund til at jeg er fast læser gennem mange år.

Jeg mener at siden bør spejle sig i det der netop er Real Madrid værdier. Nemlig at man ikke forfalder til at kaste med mudder efter modstanderen, ligegyldigt hvor tåbeligt denne har opført sig.

Mange af disse indlæg er desuden sakset fra Marca og AS som på ingen måde bringer saglige argumenter

Jeg er således ikke uenig i artiklernes budskab, men jeg mener man skyder sig selv i foden ved at bruge et sprog der ikke høre hjemme hos den mest stilfulde klub i verden!

Hala Madrid

• LosMerengues30
  • Gæst
  • Gæst
15 år 2 måneder siden #868 af LosMerengues30
Besvaret af LosMerengues30 på emne Tiltag til Madridista.dk
Fuldstændig enig.

Jeg har tidligere argumenteret for, at vi helst undlod de mere farvede kommentarer, men i stedet forholdte os neutralt. Det må være den enkeltes opgave at danne sig et billede af en given situation og den grundlæggende regel må alle dage være, at dumhed i sit reneste format bedst beskrives ved ikke at kommentere den, da den er åbenlys.

Fortjent/ufortjent begrebet anser jeg også for at være trivielt, da det begreb ingen betydning har overhovedet. Enten vinder du eller også taber du.

Men ellers et kanont arbejde af sidens skribenter og andelen af nyheder dagligt er efter min mening det højeste, hvis man sammenligner med andre danske forums, der holder med udenlandske klubber.

• TBM88
  • Gæst
  • Gæst
15 år 2 måneder siden #869 af TBM88
Jeg er enig i at skribenterne gør et kolosalt arbejde ved at formidle så mange nyheder!

Men med fare for at lyde som et forkælet røvhul, så foretrækker jeg altså kvalitet frem for kvantitet på et forum som dette.

Hvis jeg vil læse historier om hvor dumme og umodne Barca er, så kan jeg snildt finde 10 andre sider der kan bringe disse.

15 år 2 måneder siden #870 af Raul-rik
Besvaret af Raul-rik på emne Tiltag til Madridista.dk
Dette er ikke et tiltag men et thumps up til Madridista.dk og skribenterne, som endelig skal blive ved med at skrive om La masia's finest, alves' uretfærdige behandling og mange andre artikler, som bringer et smil på læben over F.C Arrogant's hykleri.

Fortsæt endelig det gode arbejde!!!

15 år 2 måneder siden #871 af Siempre Madrid
Nu er jeg ikke ophavsmand til de pågældende artikler, så jeg vil hverken forsvare eller angribe dem, men som udgangspunkt søger Madridista.dk at forene kvantitet med kvalitet og det vil vi også gøre i fremtiden.

Normalt ville det ikke være interessant, hvad Den Talende Hollænder eller Dani Alves måtte mene om diverse ting, men i en El Clásico-periode som denne, synes jeg at det er OK at hvæsse pennen lidt, når blot det ikke forfalder til ren hån og fornedrelse.

Det synes jeg ikke, at det gør i de to nævnte artikler, men jeg skal lade det være op til den enkelte at afgøre, om pennen er hvæsset lige en tand for meget.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

• TBM88
  • Gæst
  • Gæst
15 år 2 måneder siden #872 af TBM88
@ Siempre

Der er vi så grundlæggende uenige :-)

Jeg mener netop at det er i denne periode af clasicos at man for alvor bør vise at man ikke deltager i mudderkastningen.

Det er lige netop nu at alle medier flyder af usaglig kritik af modstanderen, og så ville det efter min mening være fantastisk hvis madridista.dk kunne distancere sig fra denne.

Hvis ikke vi kan vise at vi er Barcelona overlegne i spillet på banen, bør vi i det mindste vise at vi er overlegne rent intellektuelt.

15 år 2 måneder siden #873 af Siempre Madrid
Jamen, det er jeg faktisk enig med dig i, men det er en balancegang, for på den ene side vil vi (jeg) gerne have, at Madridista.dk har skarpe holdninger til både os selv og til vores modstandere, men på den anden side skal det heller ikke ende i gedigen mudderkastning, hvor målet udelukkende bliver at svine modstanderen.

Det synes jeg nu heller ikke, at de to pågældende artikler udelukkende har til hensigt.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

• TBM88
  • Gæst
  • Gæst
15 år 2 måneder siden #874 af TBM88
Nej det er rigtigt nok at de ikke er ren mudderkastning. Jeg overdrev nok også lidt for at få min pointe frem.

Jeg mener dog ikke at disse to er de eneste eksempler på det, men en tendens der er taget til på det seneste, uden at jeg lige kan komme med eksempler på stående fod.

15 år 2 måneder siden #875 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Tiltag til Madridista.dk
Først og fremmest - jeg ser først debatten her nu.

Men det er mig, der har skrevet de kritiserede indlæg, og selvom jeg som journalist ikke er meget for at forklare den slags, så gør jeg en undtagelse. Vid dog også, at jeg herefter ikke vil tage til genmæle ift. eventuelle kommentarer, da det desværre ofte ender i diskussionsklubber, hvilket jeg ikke har interesse i.

Grunden til den hårde, og skal vi sige sarkastiske tone, i de to artikler om Alves og Cruyff skal findes i, at vi netop i øjeblikket befinder os i en periode, der vil komme til at definere opfattelsen af Real Madrid i de næste mange sæsoner. Taber vi de næste tre kampe, så vil det blive en oplevelse, som vi vil blive mindet om ved enhver tænkelig lejlighed.

Samtidig er perioden her så historisk, at den i min optik kræver lidt ekstra spil for galleriet, når nu muligheden foreligger.

Jeg mener personligt ikke, at artiklerne vedr. de to førnævnte er for hårde i filten, da de er skrevet med en vis ironisk distance og med et glimt i øjet. Naturligvis kan man, hvis man vil lede efter kritikpunkter, sagtens finde det.

Men sagen er jo netop, at både Alves og Cruyff her åbenlyst kritiserer vores klub og vores spillere (her Marcelo), og den slags skal ikke have lov til at leve i tavshed. Hele kimen med de kommende tre kampe bliver jo netop at få pisket en fælles følelse op, og få skabt en 'os og dem tilstand'.

Samtidig vil jeg godt pointere, at hvis dette havde været op til en almindelig El Clásico, så havde jeg ikke hvæsset pennen så meget.

Det var vist svar nok. Vi er heldigvis forskellige, og den slags vil altid skabe debat.

Juntos Podemos.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

• TBM88
  • Gæst
  • Gæst
15 år 2 måneder siden #876 af TBM88
Forklaringen er modtaget, og minder meget om Siempres i #871

Igen kan jeg kun konstatere at jeg er uenig, og ville have båret det anderledes an - Men lad os blive enige om at vi har vendt og drejet det for denne gang

Leveret af Kunena Forum