Tiltag til Madridista.dk
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Jeg har lige talt med en ven, der bruger den der obskure side fclosputos.dk (muligvis staves det FCbarcelona.dk?) - han fortalte mig, at de brokker sig helt vildt over nyhederne på madridista.dk, som de mener er både upartiske og dybt arrogante.
Senest den om Real Madrids hæder fra RFEF.
Personligt synes jeg, det er skønt med noget kant - men hvad mener I andre?
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Det er en forpligtelse, som Real Madrid har påtaget sig gennem årtier og det skal man naturligvis gøre som verdens mægtigste klub. Her er det ikke nok at få et reklame-tryk på trøjen.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- madrid-cf
- Gæst
-
så til et spørgsmål. En af brugerne skriver:
"At sende 11-15 millioner til Unicef hvert år, og derudover en bunke velgørenhedsprojekter, er vel ikke at have hænderne på skødet?"
Er det hvad FCB sender til UNICEF for at have dem som sponsor?
Og hvor stor er denne bunke af velgørenhedsprojekter?
Og hvor mange % af RM's indtjening er det der benyttes af Fundacion - det tal må da være langt højere end 11-15 mio (også selvom det måtte være i euro)
Håber på lidt info der kan understøtte min normale fnysen når jeg læser eller hører at FCB/fans kalder dem verdens mest solidariske klub som i øvrigt aldrig gør noget forkert på eller udenfor banen :)
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
I sæsonen 2011/12 drejer det sig om projekter i 11 regioner i Spanien, samt over 100 projekter fordelt på 54 lande rundt omkring i verden, som mere end 25.000 børn og unge får glæde af.
madridista.dk/main/?kat=5&vis=1&id=14908
- jj_madridista
- Gæst
-
Faktum er jo, at Real Madrid i den sammenhæng er den klub i verden, som bidrager med mest.
Det er ikke nødvendigt for Real Madrid, at smide UNICEF på trøjen og råbe højt om hvor artige man er, og hvor meget man bidrager med. Det er, som Siempre også siger, en forpligtelse Real Madrid har taget på sig. Det er en naturlig del af denne institution. En naturlig del af Madridismoen.
I Barcelona gør man ALT for at forsikre om, at de gør det hele rigtigt, at de skal være et foregangsbillede og at de englene og de undertrykte, mens Real Madrid er skurken. Det har de mere travlt med, end rent faktisk at bidrage med noget. Dermed ikke sagt, at de ikke også bidrager til samfundet, for det gør de i høj grad også, men i sandhed ikke i samme grad som Real Madrid.
Det er lettere at hente sympati-point, ved at smide UNICEF-logoet på trøjen. Så væmmes jeg i øvrigt også ved den måde man i Barcelona har brugt Abidals sygdomsforløb til også at hente billige point på den konto. Selvfølgelig var det tragisk og jeg har stor sympati for Abidal og det han er og har været igennem. Jeg har selv sygdommen tæt inde på livet. Det er der nu engang flere millioner mennesker verden over der har. Så kunne de bidrage til samfundet, i stedet for at score billige point på Abidal.
Hvis de vil læse upartiske nyheder, så kan de blot klikke ind på Elbarca.dk... :-)
- madrid-cf
- Gæst
-
Okay. Men er der et fast procent-tal på hvor meget RM yder til Fundación? (fx 2 procent af omsætning)
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Sakset fra deres forum. Herligt! Skidt at føle sig ramt uden at være blevet nævnt ...
Altså, de behøver jo ikke at være objektive, da det jo er en Real Madrid-fanside. At FC Barcelona.dk er det er så en anden ting. Jeg synes nu, at kunne huske andre hjemmesider ála oldtrafford.dk også en gang imellem kan smide en stikpille i deres tekster, der ikke opretter en objektivitet i deres nyhedsstof. Men ja, Madridista er ret ofte ret så subjektive i deres arbejde.
Madridista skrev:
I modsætning til de andre spanske klubber sidder Real Madrid ikke med hænderne i skødet, når der er brug for hjælp og derfor organiserede man en kamp, som blev spillet allerede ugen efter på Estadio Nueva Condomina mod et hold af spillere fra Murcia-regionen.
Haha. Ja, det er en ret grov tilsmudsning af Barcelona, må man nok sige. Man kan vel ikke klage over ting, der er gratis. I dette tilfælde gratis underholdning.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
Jeg har lige læst Fundación Real Madrids vedtægter igennem, samt kigget på Real Madrids regnskaber og der fremgår ikke noget direkte tal eller procent-sats af Real Madrids donation, men i betragtning af størrelsen af det sociale arbejde, som Fundación Real Madrid udfører, er beløbet givetvis ikke ubetydeligt.
- Peter 1904
- Gæst
-
Mon Real Madrid havde stillet op i Lorca, hvis man havde været i den CL-finale, som - ja, hovsa - Barcelona var deltager i ?
Vil man hævde sig på konkurrentens bekostning, burde man i det mindste have styr på perspektiverne.
- madrid-cf
- Gæst
-
Okay. tak fordi du lige tjekkede. jeg havde nemlig også prøvet at undersøge det, men kunne heller ikke rigtigt finde nogle tal.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
Helt uopfindsomme er de dog ikke. Unicef på maven og Qatar Foundation på buksebagen i den kommende sæson. DET er Més que un club!
- LosMerengues30
- Gæst
-
Og når man endelig skal inkludere FC Barcelona trøje, så donerer de mig bekendt stadig penge til Unicef, samtidig med de for første gang i historien har fået en trøjesponsor. For vores vedkommende kan vi kun "prale" af at have en trøjesponsor.
Og folk har vist også misforstået begrebet "mes que un club" ser det ud til. Ligesom folk ofte misforstår, hvad madridismoen indeholder.