Ønsker I Mourinho tilbage som træner i Real Madrid
Afstemning: Ønsker I Mourinho tilbage som træner i Real Madrid?
Ja |
|
9 | 14.8% |
Nej |
|
52 | 85.2% |
Antal stemmer: 61 | |||
Kun registrede brugere kan deltage i afstemningen |
Sahinovic skrev: Jeg krummer tæer hver evig eneste gang, jeg tænker tilbage på forrige El Clásico.
Målet til 1-0; Kroos, Modrić, James, Bale, Benzema og Ronaldo står og kigger fodbold, absolut ingen(!) pres på boldholderen. Tre afleveringer skal der til, for at komme igennem et helt Real Madrid mandskab. Ramos foretager sig - ikke overraskende - det mest mærkelige løb op ad banen for at presse boldholderen, altså den boldholder som enten Modrić eller Kroos skulle have dækket af, samtidig forstår Varane overhovedet ikke hvad der sker (selvom der er masser af tid til at få dannet sig et overblik), og istedet for at tage over for en Ramos, så lader han Suárez stå helt selv, som så resultere i et mål.
Målet til 2-0; Modrić med et fuldstændigt håbløst boldtab oppe på midten (ligesom boldtabet oppe på midten imod Villarreal, som også kostede os et mål - sløvt!), Danilo luuuuunter tilbage, selvom Iniesta kun står cirka 16 meter med front mod målet, Varane mister endnu engang overblikket og istedet for at fokusere på en helt fri Neymar på sin højre side, så vælger han at fokusere på Iniesta, altså en Iniesta som allerede er blevet skærmet af Modrić, som så resultere i endnu et mål.
Målet til 3-0; Benzema, Ronaldo, James og Bale lunter stadig rundt, ingen genpres, ingen pres på boldholderen, to-tre lette afleveringer igennem et helt Real Madrid mandskab, tre mand på Neymar, Neymar spiller et-to med Iniesta, hverken Modrić eller Kroos løber med Iniesta, som så igen resultere i et mål.
Målet til 4-0; Ja endnu engang absolut ingen pres på boldholderen og de får endnu engang lov til at vade igennem et Real Madrid hold med tre-fire lette afleveringer.
Pointen er således, at det jo næsten er fuldstændigt ligegyldigt hvor dygtig vores bagerste kæde bliver, når midtbanen + angrebet overhovedet ikke yder noget defensivt arbejde, så eksistere defensiven jo ikke mere. Når et hold som FC Barcelona, først får lov til at vade igennem vores midtbane, så er det da det mindste problem for dem at komme igennem den sidste del, som så hed Danilo, Ramos, Varane og Marcelo i dette tilfælde. Det er altså de seks forreste som gang på gang udstiller de bagerste i denne sæson. Det nytter heller ikke, at spillere som Ronaldo og Bale får et ''free pass'', hvad angår det defensive arbejde, det er jo grotesk.
Man kunne som et eksempel tage et hold som Leicester City, alle spillere fra Jamie Vardy til Riyad Mahrez arbejder både defensivt og offensivt, og de enkelte spillere formår stadig at score mange mål og bidrage til alt det offensive. Det er jo ikke bare held at de ligger på førstepladsen i Premier League, de har fattet at man bliver nødt til at arbejde som én enhed, og ikke som en defensiv / kontra offensiv enhed.
Vores defensiv er ikke kun bagerste række men især hvordan kæderne hænger sammen, er afgørende. Og her især forsvar og midtbane...... Og jeg er helt enig, angrebskæden skal under ingen omstændigheder fritages for defensivt arbejde.
I en 3-backsformation er de 3 bagerste af aldeles afgørende betydning. Jeg ville nærmest kalde dem holdets rygrad
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Neye skrev:
BBB skrev:
Neye skrev:
Sahinovic skrev: Så problemet ligger stadig i, at vi simpelthen er for dårlige mod de lidt bedre hold.
Helt enig.
Løsningen er at ændre fokus. 2 store galacticosindkøb til forsvaret (fx. Hummels og Alaba) og vores eminente offensiv kan få nærmest frit spil når der er ro bagerst i rækkerne
Efter de første kampe i denne sæson er det simpelthen på venstre back, at vi skal forstærke os? Seriøst?
Nu er jeg ved siden af Real også fan af Bayern og en stor beundrer af Pep. Så her bliver du nødt til at tænke lidt ud af boksen ;)
Jeg er stor tilhænger af 3-5-2 eller 3-5-1-1 så jeg ville uden problemer kunne spille Alaba som den venstre af 3 CB´ere med Marcelo i en mere offensiv position langs venstresiden.
Når nu vi snakke Alaba, så har vi at gøre med den mest alsidige spille i verden og man ville uden problemer kunne spille ham som defensiv midt. En disposition der ville forbedre vores hold signifikant. Der findes ikke det hold i verden der ikke ville blive forstærket af Alaba.
Så kan du også spille Marcelo som VW eller DM, men hvorfor? Hvis du vil spille 3-5-2, så skal du tage en spiller fra offensiven ud af holdet. Hvem vælger du, og hvordan vil du stille op? Du må have nogle gennemførte tanker, fordi du lige har købt en spiller, som der i øjeblikket ikke er plads til.
- Brylle
- Gæst
Neye skrev:
Dios skrev:
Neye skrev:
Sahinovic skrev: Så problemet ligger stadig i, at vi simpelthen er for dårlige mod de lidt bedre hold.
Helt enig.
Løsningen er at ændre fokus. 2 store galacticosindkøb til forsvaret (fx. Hummels og Alaba) og vores eminente offensiv kan få nærmest frit spil når der er ro bagerst i rækkerne
Arh vel? Godt nok er Alaba stærkere end Marcelo defensivt, men jeg vil næsten påstå, at han er mere offensiv end Marcelo. Hummels kan jeg gå med til i stedet for Pepé, men at tro det vil løse vores problem er en anelse unuanceret. Vi har stadig BBC foran, som vil være et kæmpe problem. Vi har stadig for få defensive spillere på holdet til at skabe bare nogenlunde balance ift. de 4-5 offensive spillere som stort set ikke arbejder defensivt.
Vi har mange problemer, men på vb er ikke problemet, og slet ikke når Marcelo endelig har genfundet sin tidligere styrke.
Vi er ikke bare uenige. Vi er meget uenige. Hummels er verdens bedste centerback (sammen med Boateng) så selvfølgelig ville han forstærke vores forsvar og med hensyn til Alaba kan du jo læse indlægget oven over.
At styrke vores forsvar er det første der skal til og først herefter kan man begynde at reorganisere offensiven. At sælge ud af nogle af galacticos´erne ville nok være min løsning og hvordan den skrues sammen afhænger om hvad man vælger som udgangsposition (3-5-2 ller 3-5-1-1)
Vil du ikke være venlig at definere den spillestil, du ønsker, at vi skal spille? I den anden tråd har du samtidig en våd drøm om Reus og Lewandowski. Læg det sammen med Hummels og Alaba. I min verden løser du ingen af de fundamentale problemer ved at hente 4 spillere, som, mig bekendt, aldrig har udvist den helt vilde interesse i at komme til Real. I samme ombæring vil jeg spørge, om du selv tror på, at man kan hente to stjerner i Bayern og to stjerner i Dortmund, set fra et økonomisk perspektiv samt det faktum, at det muligvis er de to bedste spillere i hver klub.
Og til slut er jeg nysgerrig efter at høre, hvordan du ser klubben i fremtiden? Disse handler vil jo muligvis tvinge potentielle klubikoner ud. Varane, Ramos og Marcelo er jo blandt de spillere, der vil blive erstattet ved disse køb. Ligeledes Benzema, som altid har præsteret flot og uden at brokke sig. Ved dette spørgsmål vil jeg gerne nedlægge veto mod dine snakke om et meget overdrevet rotationsprincip. Det er umuligt både at sikre kontinuitet og en generel tilfredshed med Marcelo, Alaba, Ramos, Varane, Pepe og Hummels i samme trup. Hvis du agter at benytte Alaba på midten, så kan du tilføje Kroos, Modric og tildels James samtidig. Her ville jeg også gerne nævne Casemiro, Isco og Kovacic, men det lader til, at du ikke anser spillere som brugbare, før de har kostet helt latterlige summer :)
BBB skrev:
Neye skrev:
BBB skrev:
Neye skrev:
Helt enig.
Efter de første kampe i denne sæson er det simpelthen på venstre back, at vi skal forstærke os? Seriøst?
Nu er jeg ved siden af Real også fan af Bayern og en stor beundrer af Pep. Så her bliver du nødt til at tænke lidt ud af boksen ;)
Jeg er stor tilhænger af 3-5-2 eller 3-5-1-1 så jeg ville uden problemer kunne spille Alaba som den venstre af 3 CB´ere med Marcelo i en mere offensiv position langs venstresiden.
Når nu vi snakke Alaba, så har vi at gøre med den mest alsidige spille i verden og man ville uden problemer kunne spille ham som defensiv midt. En disposition der ville forbedre vores hold signifikant. Der findes ikke det hold i verden der ikke ville blive forstærket af Alaba.
Så kan du også spille Marcelo som VW eller DM, men hvorfor? Hvis du vil spille 3-5-2, så skal du tage en spiller fra offensiven ud af holdet. Hvem vælger du, og hvordan vil du stille op? Du må have nogle gennemførte tanker, fordi du lige har købt en spiller, som der i øjeblikket ikke er plads til.
Når f.eks. Bayern og Juventus spiller med 3 centerbacker så glider deres backer eller en enkelt af dem op som en slags meget offensive wingbacks og udgør en del af midtbaneformationen. Real har et udpræget problem med en højre back af kvalitet og i højre side ville man derfor med fordel kunne anveende en af vores fremragende midtbanespillere på den plads op langs sidelinien.
Brylle skrev: Vil du ikke være venlig at definere den spillestil, du ønsker, at vi skal spille? I den anden tråd har du samtidig en våd drøm om Reus og Lewandowski. Læg det sammen med Hummels og Alaba. I min verden løser du ingen af de fundamentale problemer ved at hente 4 spillere, som, mig bekendt, aldrig har udvist den helt vilde interesse i at komme til Real. I samme ombæring vil jeg spørge, om du selv tror på, at man kan hente to stjerner i Bayern og to stjerner i Dortmund, set fra et økonomisk perspektiv samt det faktum, at det muligvis er de to bedste spillere i hver klub.
Ja det er virkelig en våd drøm med Reus og Lewandowski genforenet i Real og når nu rygtet er så intenst med forhandlingerne med Lewandowski, er det jo nærmest en pligt at tænke Reus ind, når der i den anden tråd tales om at anskaffe sig Hazard i stedet for Ronaldo eller Bale. Her skrev jeg, at jeg gerne så begge smidt for porten for at opfylde min våde drøm om de to tidligere Dortmund esser.
Hvor ser du disharmoni mellem 3-5-2 og så Lewandowski og Reus på toppen?
Der er ingen modsætning i at bygge Real op om defensiven. Min pointe er såmen ikke nødvendigvis hente 4 sådanne spillere på én gang. Jeg tror også jeg skrev, at det nok var urealistisk at tro både Ronaldo og Bale smuttede på samme tid men skulle man tænke våde drømme, så så jeg hellere Reus/Lewandowski på toppen end Bale og Ronaldo - ja om nødvendigt et farvel til den sagnomspundne BBC.
Hummels og Alaba ville være super indkøb, hvis man ville bygge Real op om en 3-backskæde. Jeg tror imidlertid det bliver umådeligt svært at få Alaba væk fra Bayern. Alaba er efter min mening, den mest alsidige spiller i verden og kan bruges på så mange måder at det burde være alle topklubbers vådeste drøm.
Hummels er bare verdens bedste CB´er - eller mere korrekt, han deler den titel med Boateng. Derfor er han oplagt i forbindelse med at opbygge en defensiv omkring et 3-backssystem. Om vi kan få de to spillere ved jeg ikke men det er niveauet for anskaffelser der skal til, som jeg ser det, hvis man skal satse på 3-5-2 eller 3.5.1.1.
Brylle skrev: Og til slut er jeg nysgerrig efter at høre, hvordan du ser klubben i fremtiden? Disse handler vil jo muligvis tvinge potentielle klubikoner ud. Varane, Ramos og Marcelo er jo blandt de spillere, der vil blive erstattet ved disse køb. Ligeledes Benzema, som altid har præsteret flot og uden at brokke sig. Ved dette spørgsmål vil jeg gerne nedlægge veto mod dine snakke om et meget overdrevet rotationsprincip. Det er umuligt både at sikre kontinuitet og en generel tilfredshed med Marcelo, Alaba, Ramos, Varane, Pepe og Hummels i samme trup. Hvis du agter at benytte Alaba på midten, så kan du tilføje Kroos, Modric og tildels James samtidig. Her ville jeg også gerne nævne Casemiro, Isco og Kovacic, men det lader til, at du ikke anser spillere som brugbare, før de har kostet helt latterlige summer :)
Marcelo skal da ikke væk hvis Alaba kom. Hvis Alaba spille en af de 3 bagerste ville Marcelo skydes frem og hans offensive kvaliteter ville kunne udnyttes langt bedre. Når fx. Juventus lægger sig med 3 backer (Chiellini, Barzagli og Bonucci) frigøres der plads til Sandro/Evra langs venstrekanten og typisk Lichsteiner på højrefløjen. 3 centrale backer bagerst er jo netop at blæse til angreb over fløjen og det ofte med offensive backer. Det kræver dog meget boldbesiddelse og det er den forudsætning jeg skyder ind i min "filosofi" da Real om nogen har kvaliteterne på midtbanen til at mestre den øvelse.
Pepe er fortid i min verden og Varane stadig under oplæring.
Hvis der er nogen der må vige hvis Alaba blev brugt som defensiv midtbane, ville det være Casemiro. Et kæmpe kvalitetsspring for Real med den "bytter".
På midtbane ville vi rotere med Isco, Kroos, Modric og James (Modric skal snart erstattes) men huske at Marcello - når vi spiller med ham som fremskudt venstre midtbane, ville tage en af pladserne. Så her er der bestemt plads til rotationsprincipper på midtbanen, hvor også de øvrige spillere ville indgå i et eller andet omfang
Lad os da bare lege:
*************Lewandowski****
*******Reus********************
*********************James*****
************Isco******************
********************Modric*******
*************Kroos***************
Marcelo**************************
***Alaba**Hummels**Ramos**
***************Leno*************
PS Når Modric ikke kan mere, henter vi Pjanic :)
Jeg skal lige forstå det her rigtigt. Mener du, at et formationsskifte og nyindkøb af defensive spillere, vil sikre os titlerne?
I min optik er det ikke kvaliteten af spillere eller sågar den nuværende formation, der er problemet.
Det er ganske simpelt spillernes attitude og holdets manglende evne til at arbejde som én samlet enhed, der er problemet. Den dag vi bliver et hold igen, så kommer titlerne.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Pelle skrev: @Neye
Jeg skal lige forstå det her rigtigt. Mener du, at et formationsskifte og nyindkøb af defensive spillere, vil sikre os titlerne?
I min optik er det ikke kvaliteten af spillere eller sågar den nuværende formation, der er problemet.
Det er ganske simpelt spillernes attitude og holdets manglende evne til at arbejde som én samlet enhed, der er problemet. Den dag vi bliver et hold igen, så kommer titlerne.
Jeg mener vi er alt for svage i defensiven og vi i alt for mange år har haft fokus på offensiven (Perez latterlige galacticosindkøb). Jeg tror man skal bygge en stærk defensiv og så har vi rigelig med kvalitet i offensiven til at slå selv de bedste modstandere. Der er for mig ingen tvivl om, at Real har verdens bedste midtbane og den især ved en 3-5-2 formation ville komme til sin ret.
Jeg er slet ikke uenig med dig i, at spillernes attitude er problematisk. Vi har mange små konger på holdet og der skal en mægtig træner til, for at få luftet ud i den problematik. F.eks. ville jeg mene, at Perez galacticosindkøb har været stærkt medvirkende til den attitude hos spillerne. Jeg er ret overbevist om, at attitudeproblemerne ville få ringe kår uden Ronaldo
Lad os da bare lege:
*************Lewandowski****
*******Reus********************
*********************James*****
************Isco******************
********************Modric*******
*************Kroos***************
Marcelo**************************
***Alaba**Hummels**Ramos**
***************Leno*************
Kan du huske forrige sæson, hvor Real Madrid mødte Juventus i gruppespillet? Hvis ja, så kan du vel også huske hvorfor de gik væk fra deres 3-5-2 formation ikke?
Måden at udstille en sådan formation er, at spille med kanter, og da alle hold stort set spiller med kantspillere, så vil man i blinde kunne smække den ud i frimærkerne, hvor der så vil være tonsvis af plads. Så skulle man tro, at en af de 3 centrale backs uden problemer ville kunne skærme siden af. Problemet her er bare, at alle hold stort set spiller 4-3-3 eller 4-4-2, så hvis vi leger med din hypotetiske opstilling, og bolden bliver spillet ud i vores højreside med Ramos, så ville Hummels ligge alene inde centralt mand mod mand med angriberen, og bliver der spillet med 2 angribere, så står Hummels alene med 2 mand. Alaba kan ikke hjælpe til, da han har nok i den anden fløjspiller. Dvs. Modric og Kroos skal ned og lege forsvarspillere oftere end de gør det nu. Det giver så muligheder for modstandernes centrale midtbanespillere, da deres direkte modstandere skal ned og lege forsvarspillere.
Nå, men James som potentielt skal dække højre wing pladsen er nok ikke til stede, men lad os sige Marcelo i en alder af 27 år glemmer hans historik om offensive løb, og er fuldt koncentreret om det defensive arbejde, så vil vi potentielt være mand mod mand hvergang der kommer et angreb imod os.
Det første man lære i fodbold er, at mand mod mand aldrig er holdbart som defensiv spiller.
Du sammenligner dette ultra offensive hold med verdens nok mest organiseret mandskab Juventus som praktisere samme opstilling. Du glemmer så bare lige, at Juve har 3 centrale backs, som intet bidrager med offensivt. De er usikre ligeså snart de træder over midterlinjen, og har fuld fokus i det defensive. Modsat Ramos og Alaba.
Juve har Evra og Lichtsteiner på kanterne (selvom der bliver roteret meget denne sæson), hvor du har Marcelo og James. Vores eneste defensive spiller Marcelo bliver oftest betegnet som vores største trussel offensivt.
På den centrale midtbane har du Kroos, Modric og Isco, hvor Juve oftest har Marchisio, Pogba og Sturaro/Khedira. Vores 3 er alle bedst i det fremadrettede spil, hvor kun Pogba er bedst fremadrettede på Juve's midtbane.
Det giver så lidt mening for mig, at snakke om du vil forstærke vores defensiv, når du rent faktisk har 7 offensive spillere i den opstilling. Det vil give absolut mening, hvis man gjorde som Pep, og kun gik over i et 3-mands forsvar når man havde bolden 70% af tiden. Det er jo også derfor Pep aldrig decideret er gået over i et formationsskifte, men vælger systemet efter modstanderen. Den idé er jeg sådan set klar på, men at tro det ene ultra offensive hold afløse det andet ultra offensiv hold vil hjælpe synderligt meget, kan jeg ikke forstå.
Du kan jo ligeså godt bare kalde din formation 4-3-3, 4-2-3-1, 4-2-2-2, hvor Marcelo og Alaba spiller backs, Modric, Kroos og Isco spiller midtbane og Reus, James og Lewandowski spiller forrest.
Det er jo ikke fordi du har udskiftet en offensiv spiller med en defensiv spiller. Du stiller tværtimod et usandsynligt højt krav om, at en offensiv midtbanespiller skal agere wing, som var det Søren Colding i gamle dage :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Du har helt ret, at skal man spille med 3 backer skal man være særdeles boldbesiddende. Det er hele ideen med det, fordi vi har offensivspillerne til det. Du har også ret, at møder man en modstander der kan gennemtvinge sig så meget boldbesiddelse, at de kan komme ud over fløjene, skal man kunne omstille sig med det samme. Og du har såmen også ret, det er den øvelse Pep mestrer så fint. At Juventus stiller op mod Real Madrid med en 3-backsformation er og vil altid være et vovestykke, for ikke at sige fatalt. Derimod vil jeg vurdere at Real med succes ville kunne anvende 3 mandsbacksystemet i 90% af deres kampe
Jeg ville iøvrigt aldrig sammenligne Alaba, Hummels og Ramos´ offensive kapacitet med Juventus 3 backer. De er langt mere boldsikre og sammenligningen ville passe bedre med Bayerns 3 backer. Eksempel blev givet for at understrege pointen med formationen i forhold til Marcelo, fordi Juve har så markant offensive backer
Neye skrev: @Dios
Du har helt ret, at skal man spille med 3 backer skal man være særdeles boldbesiddende. Det er hele ideen med det, fordi vi har offensivspillerne til det. Du har også ret, at møder man en modstander der kan gennemtvinge sig så meget boldbesiddelse, at de kan komme ud over fløjene, skal man kunne omstille sig med det samme. Og du har såmen også ret, det er den øvelse Pep mestrer så fint. At Juventus stiller op mod Real Madrid med en 3-backsformation er og vil altid være et vovestykke, for ikke at sige fatalt. Derimod vil jeg vurdere at Real med succes ville kunne anvende 3 mandsbacksystemet i 90% af deres kampe
Jeg ville iøvrigt aldrig sammenligne Alaba, Hummels og Ramos´ offensive kapacitet med Juventus 3 backer. De er langt mere boldsikre og sammenligningen ville passe bedre med Bayerns 3 backer. Eksempel blev givet for at understrege pointen med formationen i forhold til Marcelo, fordi Juve har så markant offensive backer
Men hvorfor overhovedet ændre systemskifte når det alligevel ikke vil fungere imod de bedste mandskaber? Nuvel, så kan vi da godt have småproblemer med hold som pakker sig ekstremt, hvor det nok vil hjælpe at få en ekstra mand i marken, men vi vinder jo 95% af alle de små opgør. Det er imod de lidt større modstandere, som volder os problemer. Altså hold som Sevilla, Villarreal og Valencia. Jeg ville aldrig turde, at spille 3-5-2 imod dem. Ligesom jeg heller ikke ville gøre det imod At. Madrid, Barcelona, Bayern (også uden Pep), City etc.. Det er ikke boldbesiddelsen der er afgørende her, men simpelthen modstanderens kompetencer, som oftest er det Real Madrid mangler. Fightervilje og generelt viljen til at ofre sig for holdet. Det er bare det man oftest kommer længst på.
Fint nok, at man skifter Ronaldo og Bale ud med nogle som arbejder langt hårdere end dem. Benzema laver faktisk altid et godt stykke arbejde, hvor han altid er garant for det første pres. Det kan sagtens blive bedre, men hvis resten af mandskabet arbejdede som en enhed, så ville hans pres umiddelbart være fint.
Jeg kan stadig bare ikke se hvad det skulle hjælpe på vores defensive arbejde, da det jo stadig er de samme 4 centrale spillere. Boldbesiddelse hjælper, men det ville jo også hjælpe i alle andre formationer, så ikke noget banebrydende her.
Nu er det ingen hemmelighed at jeg har en stor kærlighed for Benzema og Reus. Lewandowski er fantastisk, men hvis man mener han kan det samme som Benzema bare med mere kynisme, så skal man se nogle flere kampe med ham. Det er egentlig også lidt komisk, at Lewandwoski aldrig ender med mange flere scorede mål end Benzema, selvom han altid bliver talt op i den kategori. Faktisk er Benzema bedst, hvis man kigger på hvor mange mål de er indblandet i de sidste 2 sæsoner. Denne her sæson, så er Lewandowski bedst, da han har spillet flere kampe, men faktisk har de begge lavet 1 mål mere end spillet kampe i både ligaen og Chl.
Reus er bare for meget skadet til jeg tør at satse på ham. Hvis Ronaldo skal erstattes, så skal det være af en spiller, som man altid kan regne med. Hazard er stadig mit bedste bud her, hvad angår spillet på banen og skadeshistorik.
En anden spiller som jeg ville elske for Bayern er Javi Martinez. En spillende defensiv midtbanespiller, som vi alle dage ville kunne forstærke os. Desværre er han også meget skadet, men han ville forstærke vores hold markant. Alsidig er han også. En spiller jeg håbede på vi købte da Bilbao solgte ham.
Meget boldbesiddelse og et aggressivt genpres ville gøre underværker, men jeg tror bare ikke vi kommer udenom den defensive midtbanespiller. Jeg ser stadig ikke Casemiro som det oplagte valg, men ville intet have imod en midtbane bestående af Javi Martinez/Casemiro, Kroos/Kovacic og Modric/Isco. Og hvis de 3 oppe foran så ville hedde Hazard/Lucas, James/Mahrez og Benzema/Soldado? Så ville jeg være en meget tilfreds mand :) Soldado er igen ved at overbevise mig om, at han kunne spille en vigtig rolle for vores hold som reserve.
Dios skrev: Men hvorfor overhovedet ændre systemskifte når det alligevel ikke vil fungere imod de bedste mandskaber? Nuvel, så kan vi da godt have småproblemer med hold som pakker sig ekstremt, hvor det nok vil hjælpe at få en ekstra mand i marken, men vi vinder jo 95% af alle de små opgør. Det er imod de lidt større modstandere, som volder os problemer. Altså hold som Sevilla, Villarreal og Valencia. Jeg ville aldrig turde, at spille 3-5-2 imod dem. Ligesom jeg heller ikke ville gøre det imod At. Madrid, Barcelona, Bayern (også uden Pep), City etc.. Det er ikke boldbesiddelsen der er afgørende her, men simpelthen modstanderens kompetencer, som oftest er det Real Madrid mangler. Fightervilje og generelt viljen til at ofre sig for holdet. Det er bare det man oftest kommer længst på.
Fint nok, at man skifter Ronaldo og Bale ud med nogle som arbejder langt hårdere end dem. Benzema laver faktisk altid et godt stykke arbejde, hvor han altid er garant for det første pres. Det kan sagtens blive bedre, men hvis resten af mandskabet arbejdede som en enhed, så ville hans pres umiddelbart være fint.
Jeg kan stadig bare ikke se hvad det skulle hjælpe på vores defensive arbejde, da det jo stadig er de samme 4 centrale spillere. Boldbesiddelse hjælper, men det ville jo også hjælpe i alle andre formationer, så ikke noget banebrydende her.
Vil lige "spole" tilbage for at få præciseret, at der jeg ville forstærke Real, var ved at gøre forsvaret stærkere, fordi jeg synes det er Reals absolut svageste punkt. Alaba og Hummels ville i den forbindelse være niveauet jeg ville vælge at anlægge
3-5-2 eller 3-5-1-1 er en formation jeg er vild med. En offensiv formation jeg mener tilgodeser Reals mange fantastiske boldkunstnere, der netop magter det med at vinde kampen om midtbanen. Det mener jeg ikke Real kan med de nuværende forsvarsspillere men det mener jeg sagtens de kan, hvis forsvaret blev forstærket.
Ved siden af Real har jeg også en præference for Bayern og især Peps måde at spille Bayern. Altså mest med 3 backer men med indbyggede muligheder for overraskelser for modstanderene. Og selv Bayern kan komme ud for modstandere der er så stærke, at de må ned i en 4-5-1 eller hvad man nu vælger at kalde ens design eller endnu bedre, skifte rundt flere gange under en kamp, for at imødegå modstandernes måde at spille på. Sådan mener jeg faktisk også Real med fordel ville kunne gøre. De har spillerne til det. Altså at vinde midtbanen og med massiv boldbesiddelse kombinere sig igennem enhver modstanders bolværk - også de stærke modstandere men her med mulighed for variationer.
Dios skrev: Nu er det ingen hemmelighed at jeg har en stor kærlighed for Benzema og Reus. Lewandowski er fantastisk, men hvis man mener han kan det samme som Benzema bare med mere kynisme, så skal man se nogle flere kampe med ham. Det er egentlig også lidt komisk, at Lewandwoski aldrig ender med mange flere scorede mål end Benzema, selvom han altid bliver talt op i den kategori. Faktisk er Benzema bedst, hvis man kigger på hvor mange mål de er indblandet i de sidste 2 sæsoner. Denne her sæson, så er Lewandowski bedst, da han har spillet flere kampe, men faktisk har de begge lavet 1 mål mere end spillet kampe i både ligaen og Chl.
Reus er bare for meget skadet til jeg tør at satse på ham. Hvis Ronaldo skal erstattes, så skal det være af en spiller, som man altid kan regne med. Hazard er stadig mit bedste bud her, hvad angår spillet på banen og skadeshistorik.
Vil lige igen understrege, at Reus-/Lewandowskikombinationen opstod i anden tråd, hvor snakken gik på Hazard. Når man så ved, at der sandsynligvis er kontakt mellem Lewandowski og Real, er det nærliggende at pege på Reus i den forbindelse, da netop Reus og Lewandowski har en fortid sammen, hvor de nok tilsammen udgjorde de suverænt farligste angrebsduo i verden. Det ville jeg i hvertfald gør hvis jeg stod for indkøbene og var gået i gang med at forhandle med Lewandowski og vidste, at snart skal vi også finde en afløser for vores venstrekant. Men som jeg har skrevet før, så er det nok ikke realistisk pt.
Dios skrev: En anden spiller som jeg ville elske for Bayern er Javi Martinez. En spillende defensiv midtbanespiller, som vi alle dage ville kunne forstærke os. Desværre er han også meget skadet, men han ville forstærke vores hold markant. Alsidig er han også. En spiller jeg håbede på vi købte da Bilbao solgte ham.
Helt enig i at han er en fremragende spiller der ville kunne dække os ind på vores svagheder i forsvaret og den defensive midtbane men jeg mener ikke han når op på Alabas niveau. Men jeg har selv nævnt ham herinde tidligere og ville blive glad hvis han kunne signe med Real. Desværre har han lige forlænget med Bayern til 2020.
Dios skrev: Meget boldbesiddelse og et aggressivt genpres ville gøre underværker, men jeg tror bare ikke vi kommer udenom den defensive midtbanespiller. Jeg ser stadig ikke Casemiro som det oplagte valg, men ville intet have imod en midtbane bestående af Javi Martinez/Casemiro, Kroos/Kovacic og Modric/Isco. Og hvis de 3 oppe foran så ville hedde Hazard/Lucas, James/Mahrez og Benzema/Soldado? Så ville jeg være en meget tilfreds mand :) Soldado er igen ved at overbevise mig om, at han kunne spille en vigtig rolle for vores hold som reserve.
Den med meget boldbesiddelse og et aggressivt genpres er jeg meget enig i. Det sker bare ikke med Ronaldo, James og Bale. De er sat op på en alt for høj galacticos-pedestal, som jeg faktisk anser som stærkt medvirkende til Reals problemer med spillernes attituder.
Hazard ville være fin, hvis vi beholder Benzema og ikke henter Lewandowski. Hentes Lewandowski, så er det Reus og ikke Hazard der skal være deroppe. Men jeg ser vi er ret enige om, at Ronaldo og Bale gerne måtte finde andre steder hen. Jeg er dog begyndt at tro på, at Bale bliver og James måske er på vej væk (også Isco - LOL, nu kommer Pelle efter mig). Men det afhænger mest af om Rafa bliver, som de synes at være dødlig uvenner med og det måske på den uoprettelige måde, hvis altså man skal tro rygterne.
Vil lige "spole" tilbage for at få præciseret, at der jeg ville forstærke Real, var ved at gøre forsvaret stærkere, fordi jeg synes det er Reals absolut svageste punkt. Alaba og Hummels ville i den forbindelse være niveauet jeg ville vælge at anlægge
3-5-2 eller 3-5-1-1 er en formation jeg er vild med. En offensiv formation jeg mener tilgodeser Reals mange fantastiske boldkunstnere, der netop magter det med at vinde kampen om midtbanen. Det mener jeg ikke Real kan med de nuværende forsvarsspillere men det mener jeg sagtens de kan, hvis forsvaret blev forstærket.
Det har jeg forstået. Det jeg ikke forstår er, at du mere giver systemet skylden for en bedre defensiv end selve Alaba og Hummels som du vil hente. Den mere offensive formation som du kalder den, er ikke mere offensiv i mine øjne end 4-3-3, hvis du alligevel erstatter 1 angriber med Marcelo.
Nok er Marcelo fremragende offensivt, men jeg tror ikke holdet vil blive mere offensivt af og lægge ham længere frem. Jeg er bare bange for, at med den formation og de spillere, så vil holdet falde endnu mere sammmen. Jeg kan gå med til at Hummels og Alaba er forstærkninger på holdet rent defensivt, men tilgengæld kræver du også et langt mere arbejdsraseri fra James side af, hvor hans arbejdsopgaver jo bliver noget der minder om 50-50.
Går det helt galt for dig, hvis formationen hedder 4-3-3 og Hummels erstatter Ramos/Varane (du vælger selv) og Alaba med Marcelo? Jeg kan bare ikke se forskellen, hvis vi går udfra taktikken er den samme hvor meget boldbesiddelse og højt genpres bliver det taktiske koncept. Vi har måske en midtbane spiller mindre, men tilgengæld skal James ikke agere wingback. Jeg kunne mere forstå konceptet, hvis vi havde Varane, Ramos og Hummels centralt og Marcelo og Carvajal på kanterne. Det vil potentielt give os en ekstra forsvarspiller, og ideerne bag en stærkere defensiv vil give langt mere mening.
Jeg synes nu hele ideen bag den røde tråd vil falde, hvis man køber spillere efter hvem der er angriber for os. Om det er Lewandowski eller Benzema er jo ligegyldigt. Enten vil man hente Reus, ellers vil man hente Hazard. Godt nok fungerede Reus og Lewandowski fantastisk sammen, men det gjorde Ronaldo og Rooney også. Det er jo ikke ens betydende med, at de ikke kan fungere fantastisk med andre. Vi ser det jo idag hvor godt Benzema og Ronaldo fungere sammen. Hazard og Reus ville indgå rigtig godt med både Benzema og Lewandowski.Det vigtige er hvilken stil man vil vælge. Reus er bedre end Hazard i det direkte spil, hvor det er lige omvendt i de små rum. Fælles for dem begge er, at de er ren verdensklasse og fantastiske til begge stilarter. Jeg var for et par år siden den største fortaler for Reus, og den dag idag ville jeg stadig elske hvis han kom. Jeg kan bare ikke lide hans skadeshistorik, som bare fortsætter. Det er af samme grund jeg heller ikke vil have Agüero, selvom han også ville pynte gevaldigt på vores hold.