Om Vores Rivaler IX
Dragam post=197751 skrev:
Messi har scoret flere mål ved dette vm end mbappe indtilvidere. Jeg tror messi udbygger føringen, og står med trofæet til sidst.Lars1991 post=197749 skrev:
Dragam post=197748 skrev:
Det kan godt være han er i truppen om 8 år, men jeg tror at han allerede er faldet en del i niveau til næste vm om 4 år, hvor han er 31, og sandsynligvis har mistet en stor del af den fart han lever på. Han er jo ikke en "fox in the box", han er ikke specielt intelligent i hans i hans placering, tværtimod er han nærmest altid forkert placeret i feltet.Lars1991 post=197746 skrev: Han vandt VM for 8 år siden, og kom i finalen for 4 år siden, hvor han lavede et hattrick (og blev topscorer i turneringen). Han er kun 4 mål bag Messi som mest scorende VM-spiller, mon ikke han overhaler ham i sin tid? Mbappe har allerede opnået umådeligt meget på landsholdet, og der er nok to VM-slutrunder mere i vente. Så jo halvvejs giver meget god mening. Mærkeligt at tale ned.
Og generelt mærkeligt at snakke som om Mbappe gør sine hold dårligere, men det har jeg skrevet om før. Men det bliver godt nok gentaget meget herinde.
Ift om han gør hold dårligere, han gjorde åbenlyst psg dårligere, uagtet at han individuelt gjorde det godt.
I real madrid giver han også holdet store mangler som 9er. Der er ikke nogen vi kan spille den op på, han er aldrig det rigtige sted i feltet, han laver ZERO press arbejde. Han scorer meget på dybe løb, men det er squ squ ikke det eneste man kan bidrage med som 9er i real madrid. Hvorfor jeg også har sagt (mange gange), at hvis der skal være plads til mbappe i real madrid, så er det i en cristiano rolle på venstrekanten, så kan han lave sine dybe løb derfra.
Jeg skal ikke gøre mig klog på om han er dalet i niveau om 4 år, det naturligvist umuligt at vide. Nu er denne slutrunde jo ikke slut endnu, men tænker i hvert fald nok han skal kunne indhente 2 mål, om han så er dalet i niveau eller ikke. For han forbliver nok stadig en af de bedste afsluttere i verden. Det vel kun skader, der kan holde ham fra den rekord.
Det kan godt være du synes det er "åbenlyst", men det synes jeg ikke. Må gentage mig selv - synes det mærkeligt at snakke om Mbappe skulle gøre sine hold dårligere. Men forstår godt hvordan man hurtigt kan komme til den konklusion når PSG har formået at komme den sidste vej over målstregen i CL siden. Men korrelation er ikke kausalitet.
Den der 9'er snak holder jeg mig langt fra, det bliver for firkantet til mig. Men det rigtigt han ikke lavede noget pres under "Mine spillere skal være komfortable"-Arbeloa, men han var derimod en af dem der vandt flest bolde på banens sidste tredje del under Xabi. Så jo, han kan godt, selvom han selvfølgelig aldrig bliver den vilde terrier ala Suarez. Men det var Benzema f.eks. heller aldrig. Tænker han nok skal lave sit under Mourinho også.
Mbappe vil givetvis forblive en god afslutter, men hvis han ikke længere har farten til at løbe fra modstanderne, og forsat har elendig placeringsevne i feltet, hvor ofte vil han så komme til afslutninger? Jeg tror han kommer til at ældes ligeså godt som mælk, modsat messi.
Kan være han skal se lidt videoer med hans idol cristiano, som jo har en fantastisk placeringsevne - det er jo den eneste grund til at cristiano forsat kan gøre sig gældende, omend på et væsentligt lavere niveau end tidligere. Men mbappe er jo kendt for ikke at gide og se video materiale.
Mbappe er 2 mål bag Messi pt. Og han har mindst et, højst sandsynligt to, hele VM mere til at nå ham udover dette. Det tænker jeg han gør. Nu så jeg lige Ronaldo score i dag på en bold i dybden, og han er 41. Så tror jeg også Mbappe har det i sit spil til næste VM når han er 31 :D
Med placeringsevne mener du selvfølgelig de aggressive løb ind i feltet når vi har en spiller, der har den på kanten. Og de løber tager han rigtigt nok ikke mange af. Men det altså ikke alt hvad placeringsevne betyder. Så jeg må være uenig i at han har en "elendig placeringsevne".
Og Mbappe er en af de eneste i vores trup (hvis ikke den eneste?), der direkte har beklaget sig over at man mistede Xabi og hans spillestil. Så jeg ved ikke hvor meget der er at hente i at han ikke gider at se video, som jo var et rygte der kom dengang man troede han ikke kunne lide Xabi.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- NachoFernández
- Offline
- Platin bruger
-
Jeg synes det er utroligt gammeldags at snakke om at være en dårlig 9’er med dårlig placeringsevne bare fordi man ikke er 190 høj og stærk på låget. Jeg synes at der skal være en i truppen som bliver brugt meget men jeg syges i højere grad at HOLDET skal være stærkt i feltet. Flere skal strække linjen og løbe dybt så flere kan blive farlige i mellemrum. Ellers bliver der for nemt.
Hvis Mbappes attitude under Arbeloa fortsætter så bliver han elendig og vi kommer til at ønske ham smidt ud i Middelhavet. Og så synes jeg at stort set alle hans aktioner fra et bredt punkt det sidste år har været tåkrummende ringe. Mbappe er angriber og skal spilles på toppen, for det er her hans udvikling er nødt til at tage ham hen hvis han skal holde og præstere i rigtig mange år.
Mon ikke Mbappe overhaler Messi. Hvornår er selvfølgelig afhængig af hvor meget benovede dommere der skal dømme Argentina.
Men Mbappe er en fantastisk angriber og hvis attituden er i orden på ham så er han contenter til at være verdens bedste.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Cristiano er som sagt også eminent til at placere sig korrekt, og løbe på de rigtige tidspunkter, derfor får han det mål på en stikning idag (og fordi modstanderen var af meget lav kvalitet) - omvendt ser man mbappe konstant løbe i offsides, fordi han netop ikke kan finde ud af at time sine løb. Han scorer vitterligt kun så meget på dybe løb, fordi han kan løbe hurtigere end modstanderne.Lars1991 post=197753 skrev:
Dragam post=197751 skrev:
Messi har scoret flere mål ved dette vm end mbappe indtilvidere. Jeg tror messi udbygger føringen, og står med trofæet til sidst.Lars1991 post=197749 skrev:
Dragam post=197748 skrev:
Det kan godt være han er i truppen om 8 år, men jeg tror at han allerede er faldet en del i niveau til næste vm om 4 år, hvor han er 31, og sandsynligvis har mistet en stor del af den fart han lever på. Han er jo ikke en "fox in the box", han er ikke specielt intelligent i hans i hans placering, tværtimod er han nærmest altid forkert placeret i feltet.Lars1991 post=197746 skrev: Han vandt VM for 8 år siden, og kom i finalen for 4 år siden, hvor han lavede et hattrick (og blev topscorer i turneringen). Han er kun 4 mål bag Messi som mest scorende VM-spiller, mon ikke han overhaler ham i sin tid? Mbappe har allerede opnået umådeligt meget på landsholdet, og der er nok to VM-slutrunder mere i vente. Så jo halvvejs giver meget god mening. Mærkeligt at tale ned.
Og generelt mærkeligt at snakke som om Mbappe gør sine hold dårligere, men det har jeg skrevet om før. Men det bliver godt nok gentaget meget herinde.
Ift om han gør hold dårligere, han gjorde åbenlyst psg dårligere, uagtet at han individuelt gjorde det godt.
I real madrid giver han også holdet store mangler som 9er. Der er ikke nogen vi kan spille den op på, han er aldrig det rigtige sted i feltet, han laver ZERO press arbejde. Han scorer meget på dybe løb, men det er squ squ ikke det eneste man kan bidrage med som 9er i real madrid. Hvorfor jeg også har sagt (mange gange), at hvis der skal være plads til mbappe i real madrid, så er det i en cristiano rolle på venstrekanten, så kan han lave sine dybe løb derfra.
Jeg skal ikke gøre mig klog på om han er dalet i niveau om 4 år, det naturligvist umuligt at vide. Nu er denne slutrunde jo ikke slut endnu, men tænker i hvert fald nok han skal kunne indhente 2 mål, om han så er dalet i niveau eller ikke. For han forbliver nok stadig en af de bedste afsluttere i verden. Det vel kun skader, der kan holde ham fra den rekord.
Det kan godt være du synes det er "åbenlyst", men det synes jeg ikke. Må gentage mig selv - synes det mærkeligt at snakke om Mbappe skulle gøre sine hold dårligere. Men forstår godt hvordan man hurtigt kan komme til den konklusion når PSG har formået at komme den sidste vej over målstregen i CL siden. Men korrelation er ikke kausalitet.
Den der 9'er snak holder jeg mig langt fra, det bliver for firkantet til mig. Men det rigtigt han ikke lavede noget pres under "Mine spillere skal være komfortable"-Arbeloa, men han var derimod en af dem der vandt flest bolde på banens sidste tredje del under Xabi. Så jo, han kan godt, selvom han selvfølgelig aldrig bliver den vilde terrier ala Suarez. Men det var Benzema f.eks. heller aldrig. Tænker han nok skal lave sit under Mourinho også.
Mbappe vil givetvis forblive en god afslutter, men hvis han ikke længere har farten til at løbe fra modstanderne, og forsat har elendig placeringsevne i feltet, hvor ofte vil han så komme til afslutninger? Jeg tror han kommer til at ældes ligeså godt som mælk, modsat messi.
Kan være han skal se lidt videoer med hans idol cristiano, som jo har en fantastisk placeringsevne - det er jo den eneste grund til at cristiano forsat kan gøre sig gældende, omend på et væsentligt lavere niveau end tidligere. Men mbappe er jo kendt for ikke at gide og se video materiale.
Mbappe er 2 mål bag Messi pt. Og han har mindst et, højst sandsynligt to, hele VM mere til at nå ham udover dette. Det tænker jeg han gør. Nu så jeg lige Ronaldo score i dag på en bold i dybden, og han er 41. Så tror jeg også Mbappe har det i sit spil til næste VM når han er 31 :D
Med placeringsevne mener du selvfølgelig de aggressive løb ind i feltet når vi har en spiller, der har den på kanten. Og de løber tager han rigtigt nok ikke mange af. Men det altså ikke alt hvad placeringsevne betyder. Så jeg må være uenig i at han har en "elendig placeringsevne".
Og Mbappe er en af de eneste i vores trup (hvis ikke den eneste?), der direkte har beklaget sig over at man mistede Xabi og hans spillestil. Så jeg ved ikke hvor meget der er at hente i at han ikke gider at se video, som jo var et rygte der kom dengang man troede han ikke kunne lide Xabi.
Jeg mener alt placering i feltet - tage de korrekte løb for at møde tværpasninger og indlæg. Bevæge sig for at gøre sig fri i feltet. Det sker aldrig. Og det er den placeringsevne der primært er relevant for en 9er. Det skriger bare til himlen at han ikke er en naturlig 9er.
Der har været lækket videoer af enrique der prøver at vise mbappe videoe materiale, hvor mbappe tydeligvis er SÅ ligeglad med at se det. Og det ville gå ret godt i hånd med den ugidelighed han iøvrigt viser.
Men uagtet alt ovenstående, så ser jeg stadig et større lys i mbappe end Vinicius... men han skal bare ikke være 9er hvis han skal blive i real madrid...
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Estadio Santiago Bernabéu
- Offline
- Platin bruger
-
Dragam post=197755 skrev: Der har været lækket videoer af enrique der prøver at vise mbappe videoe materiale, hvor mbappe tydeligvis er SÅ ligeglad med at se det. Og det ville gå ret godt i hånd med den ugidelighed han iøvrigt viser.
Igen: Nej, nej, nej
Der er ikke lækket en video. Du får det til at lyde som om det er en hemmelighed at Mbappé er dårlig taktisk og at PSG ikke ønskede at fremhæve det for verden.
Det var PSG der indgik en aftale om at lave sådan en video sammen med Movistar+ så de kunne bruge det i en dokumentar om Luis Enrique og PSG.
Nogle gange er det altså op ad bakke når man konstant skal rette folk der har et personligt bias og totalt ændrer på virkeligheden for at få deres barnlige holdning igennem. Øv altså
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det ændrer lige præcis ingen ting. Faktum er at der er videoer der viser det.Estadio Santiago Bernabéu post=197756 skrev:
Dragam post=197755 skrev: Der har været lækket videoer af enrique der prøver at vise mbappe videoe materiale, hvor mbappe tydeligvis er SÅ ligeglad med at se det. Og det ville gå ret godt i hånd med den ugidelighed han iøvrigt viser.
Igen: Nej, nej, nej
Der er ikke lækket en video. Du får det til at lyde som om det er en hemmelighed at Mbappé er dårlig taktisk og at PSG ikke ønskede at fremhæve det for verden.
Det var PSG der indgik en aftale om at lave sådan en video sammen med Movistar+ så de kunne bruge det i en dokumentar om Luis Enrique og PSG.
Nogle gange er det altså op ad bakke når man konstant skal rette folk der har et personligt bias og totalt ændrer på virkeligheden for at få deres barnlige holdning igennem. Øv altså
Ift barnlig adfærd, så skulle du måske se ind af, og den måde du skriver på. Og så kommer jeg ikke til at bruge mere energi på dig.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
