Om Vores Rivaler IX

8 år 7 måneder siden #1 af Administrationen
Det stak af i den seneste Om Vores Rivaler, så den er blevet låst. Husk en god tone.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Thomaskjensen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 7 måneder siden #2 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Om vores rivaler VII
Pelle skrev:

Du kan simpelthen ikke være seriøs, Sahinovic. Det er jo absurd, det du siger. Altså Messi stanger hovedet ud efter ham for fuld kraft? Dernæst tager han halsgreb om ham "Graver-style".
Det kan da ikke takseres til andet end direkte rødt?!


Havde dommeren givet Messi rødt kort, havde jeg bestemt heller ikke være uenig i dette.

Men jeg personligt kan godt lide at dommeren kun gav ham en advarsel, da det ifølge mig ikke var andet end en mandehørm, som var overstået i de to-tre sekunder det nu engang varede. Jeg ser det ikke som andet end hovedgnidninger, og ja så får Messi svunget et halsgreb om ham, men taget Yanga-Mbiwa størrelse i betragtning kontra Messi, så var det da godt nok harmløst.

En lille mand må selvfølgelig ikke slå den store mand uden nogen konsekvenser, men taget alle disse ting i betragtninger i givet situation, synes jeg dommeren gjorde et ok job.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 8 år 7 måneder siden ved Sahinovic.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 7 måneder siden #3 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Om vores rivaler VII

Sahinovic skrev: Pelle skrev:

Du kan simpelthen ikke være seriøs, Sahinovic. Det er jo absurd, det du siger. Altså Messi stanger hovedet ud efter ham for fuld kraft? Dernæst tager han halsgreb om ham "Graver-style".
Det kan da ikke takseres til andet end direkte rødt?!


Havde dommeren givet Messi rødt kort, havde jeg bestemt heller ikke være uenig i dette.

Men jeg personligt kan godt lide at dommeren kun gav ham en advarsel, da det ifølge mig ikke var andet end en mandehørm, som var overstået i de to-tre sekunder det nu engang varede. Jeg ser det ikke som andet end hovedgnidninger, og ja så får Messi svunget et halsgreb om ham, men taget Yanga-Mbiwa størrelse i betragtning kontra Messi, så var det da godt nok harmløst.

En lille mand må selvfølgelig ikke slå den store mand uden nogen konsekvenser, men taget alle disse ting i betragtninger i givet situation, synes jeg dommeren gjorde et ok job.


Wow. Det argument kan jeg slet ikk tilslutte mig. Forstår ikke, hvordan du helt oprigtigt kan mene sådan, men jeg respekterer det naturligvis.

At sekvensen er hurtigt overstået, gør den hvert fald ikke mere rigtig. Da Ronaldo slog en spiller fra et af de mindre hold (kan ikke huske hvem) og fik direkte rødt, så var det også hurtigt overstået. Det tog faktisk længere tid for ham, at pudse VM-logoet på trøjen på vej ud, end det gjorde at slå den anden spiller. Det ændrer bare ikke på, at det var sindssygt forkert og til direkte rødt.

Og hvorfor skal Messi nu ikke sanktioneres bare fordi hans væksthomoner ikke er fulgt med alle andres? Du siger selv, at det ikke er et argument, men alligevel skriver du det. Vi må nok se den sekvens meget forskelligt, du og jeg :-)

"Maybe they hate me because I'm too good."

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 7 måneder siden #4 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Om vores rivaler VII

Pelle skrev:

Sahinovic skrev: Pelle skrev:

Du kan simpelthen ikke være seriøs, Sahinovic. Det er jo absurd, det du siger. Altså Messi stanger hovedet ud efter ham for fuld kraft? Dernæst tager han halsgreb om ham "Graver-style".
Det kan da ikke takseres til andet end direkte rødt?!


Havde dommeren givet Messi rødt kort, havde jeg bestemt heller ikke være uenig i dette.

Men jeg personligt kan godt lide at dommeren kun gav ham en advarsel, da det ifølge mig ikke var andet end en mandehørm, som var overstået i de to-tre sekunder det nu engang varede. Jeg ser det ikke som andet end hovedgnidninger, og ja så får Messi svunget et halsgreb om ham, men taget Yanga-Mbiwa størrelse i betragtning kontra Messi, så var det da godt nok harmløst.

En lille mand må selvfølgelig ikke slå den store mand uden nogen konsekvenser, men taget alle disse ting i betragtninger i givet situation, synes jeg dommeren gjorde et ok job.


Wow. Det argument kan jeg slet ikk tilslutte mig. Forstår ikke, hvordan du helt oprigtigt kan mene sådan, men jeg respekterer det naturligvis.

At sekvensen er hurtigt overstået, gør den hvert fald ikke mere rigtig. Da Ronaldo slog en spiller fra et af de mindre hold (kan ikke huske hvem) og fik direkte rødt, så var det også hurtigt overstået. Det tog faktisk længere tid for ham, at pudse VM-logoet på trøjen på vej ud, end det gjorde at slå den anden spiller. Det ændrer bare ikke på, at det var sindssygt forkert og til direkte rødt.

Og hvorfor skal Messi nu ikke sanktioneres bare fordi hans væksthomoner ikke er fulgt med alle andres? Du siger selv, at det ikke er et argument, men alligevel skriver du det. Vi må nok se den sekvens meget forskelligt, du og jeg :-)


Du snakker jo konstant om generelle betingelser, men vælger at se totalt bort fra selve situationen. Du kan tydeligvis ikke se forskel på at slå og hovedgnidninger, du vil ikke tage mine argumenter til dig med vilje, og vil hele tiden twiste dem ved at snakke om andre situationer som ikke kan sammenlignes.

Du mener han helt klart skulle have haft et rødt kort, jeg mener også dommeren kunne have givet ham et rødt kort, men at han gjorde et fint job ved kun at give ham et gult.

Lad os holde den her (-:

Florentino Pérez

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 7 måneder siden #5 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Om Vores Rivaler IX
Ooooooook, hvor kan en situation overdrives, blot fordi det er vores allesammens hadespiller. Det er mig en gåde, at folk kan bruge ord som slå, skalle og kvælertag. Kig nu lige sagligt på situationen.

I selve situationen har de hovedet få centimeter fra hinanden, hvor Messi så skubber modstanderens hoved væk med sit eget hoved; det er ikke en skalle. Dernæst tager han et greb om halsen og skubber ham væk; det er ikke noget kvælertag eller noget slag.

Disse situationer opstår ofte i kampe, og vores egen Ramos er da ofte mand for sådan en batalje.
Følgende bruger(e) sagde tak: 2:18, Sahinovic

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 7 måneder siden #6 af Gåser
Besvaret af Gåser på emne Om Vores Rivaler IX
Hvis vi nu kigger et års tid tilbage på en situation, hvor vores egen Pepe var involveret. Der var ramaskrig, og nu var "sindsyge-pepe" på banen igen.

Sammenlign den skalle med Messis tilsvarende mod Roma.

Det er ikke styrken i bevægelsen, men derimod hensigten. Spillere er også før blevet udvist for at sparke bevidst ud efter en modstander.

Der var rødt kort til Messi.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 7 måneder siden #7 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om Vores Rivaler IX

Sebberg skrev: Ooooooook, hvor kan en situation overdrives, blot fordi det er vores allesammens hadespiller. Det er mig en gåde, at folk kan bruge ord som slå, skalle og kvælertag. Kig nu lige sagligt på situationen.

I selve situationen har de hovedet få centimeter fra hinanden, hvor Messi så skubber modstanderens hoved væk med sit eget hoved; det er ikke en skalle. Dernæst tager han et greb om halsen og skubber ham væk; det er ikke noget kvælertag eller noget slag.

Disse situationer opstår ofte i kampe, og vores egen Ramos er da ofte mand for sådan en batalje.


Hvis man kigger sagligt på situationen -og måske endda oven i købet gør brug af dommer-reglerne-så er det til rødt kort. Der er egentlig ikke så meget at diskutere.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 7 måneder siden #8 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om vores rivaler VII

Sahinovic skrev: Pelle skrev:

Du kan simpelthen ikke være seriøs, Sahinovic. Det er jo absurd, det du siger. Altså Messi stanger hovedet ud efter ham for fuld kraft? Dernæst tager han halsgreb om ham "Graver-style".
Det kan da ikke takseres til andet end direkte rødt?!


Havde dommeren givet Messi rødt kort, havde jeg bestemt heller ikke være uenig i dette.

Men jeg personligt kan godt lide at dommeren kun gav ham en advarsel, da det ifølge mig ikke var andet end en mandehørm, som var overstået i de to-tre sekunder det nu engang varede. Jeg ser det ikke som andet end hovedgnidninger, og ja så får Messi svunget et halsgreb om ham, men taget Yanga-Mbiwa størrelse i betragtning kontra Messi, så var det da godt nok harmløst.

En lille mand må selvfølgelig ikke slå den store mand uden nogen konsekvenser, men taget alle disse ting i betragtninger i givet situation, synes jeg dommeren gjorde et ok job.


Det tager også kun 2-3 sekunder at stikke et andet menneske ned, men hvor irrelevant er det egentlig ikke?

Du er helt på dybt vand her, hvis du spørger mig. Om Mbiwa så var dobbelt så stor som hulken, så ændre det jo ikke på reglerne. Messi nikker ham ikke en skalle, men kun fordi han ikke rammer ham! Havde der været kontakt, så var det en klar skalle. Han tager kvælertag på Mbiwa, og sidst jeg tjekkede så fandtes der ikke forskellige vægt-klasser i fodbold, så selvfølgelig er det alle dage til et rødt kort. Faktisk burde Messi få 2 røde kort for de 2 episoder. Ikke at det ville kunne lade sig gøre, men de skulle takseres som 2 handlinger og ikke 1 samlet, så han ville få dobbelt straf.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 8 år 7 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid, Pelle

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 7 måneder siden #9 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Om vores rivaler VII
Jeg er mest forundret over, at den handling overhovedet udvikler sig til en diskussion. Altså at alle ikke er enige om, at der rødt kort. Det' fandme mærkeligt!

Sebbe: Havde Ramos, Pepe eller en anden fra Real Madrids hold lavet det nummer, ville der selvfølgelig også være direkte rødt. Det har intet at gøre med, at det er Messi.

Jeg synes godt nok ikke, at vi ofte ser Ramos i den slags situationer. Der er forskellige former for konfrontationer - det her var en af de værre og bør takseres derefter.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Johnson
  • Gæst
  • Gæst
8 år 7 måneder siden #10 af Johnson
Besvaret af Johnson på emne Om vores rivaler VII
Er det ikke fuldstændig ligegyldigt om Messi får et rødt kort for en eller anden batalje i en venskabskamp? Hvordan kan det overhovedet føre til en diskussion ?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 7 måneder siden #11 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Om vores rivaler VII
Nå Siepmre, det ser ud til du alligevel får ret. Alt tyder på, at De Gea kommer i dette vindue, hvis man kan nå til enighed om prisen.
Jeg bøjer mig i støvet og giver en stor øl til foråret i Madrid. Nåh nej, du skal jo ikke med ;-)

EDIT: Og hvorfor den røg i "Om vores rivaler" aner jeg ikke, my bad.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Sidste redigering: 8 år 7 måneder siden ved Pelle.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Storken
  • Gæst
  • Gæst
8 år 7 måneder siden #12 af Storken
Besvaret af Storken på emne Om vores rivaler VII

Pelle skrev: Nå Siepmre, det ser ud til du alligevel får ret. Alt tyder på, at De Gea kommer i dette vindue, hvis man kan nå til enighed om prisen.
Jeg bøjer mig i støvet og giver en stor øl til foråret i Madrid. Nåh nej, du skal jo ikke med ;-)

EDIT: Og hvorfor den røg i "Om vores rivaler" aner jeg ikke, my bad.


Det er alle mod Siempre? Jeg er game, hvis det er :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce