Sahinovic skrev:
Pelle skrev:Du kan simpelthen ikke være seriøs, Sahinovic. Det er jo absurd, det du siger. Altså Messi stanger hovedet ud efter ham for fuld kraft? Dernæst tager han halsgreb om ham "Graver-style".
Det kan da ikke takseres til andet end direkte rødt?!
Havde dommeren givet Messi rødt kort, havde jeg bestemt heller ikke være uenig i dette.
Men
jeg personligt kan godt lide at dommeren kun gav ham en advarsel, da det ifølge mig ikke var andet end en mandehørm, som var overstået i de to-tre sekunder det nu engang varede. Jeg ser det ikke som andet end hovedgnidninger, og ja så får Messi svunget et halsgreb om ham, men taget Yanga-Mbiwa størrelse i betragtning kontra Messi, så var det da godt nok harmløst.
En lille mand må selvfølgelig ikke slå den store mand uden nogen konsekvenser, men taget alle disse ting i betragtninger i givet situation, synes jeg dommeren gjorde et ok job.
Wow. Det argument kan jeg slet ikk tilslutte mig. Forstår ikke, hvordan du helt oprigtigt kan mene sådan, men jeg respekterer det naturligvis.
At sekvensen er hurtigt overstået, gør den hvert fald ikke mere rigtig. Da Ronaldo slog en spiller fra et af de mindre hold (kan ikke huske hvem) og fik direkte rødt, så var det også hurtigt overstået. Det tog faktisk længere tid for ham, at pudse VM-logoet på trøjen på vej ud, end det gjorde at slå den anden spiller. Det ændrer bare ikke på, at det var sindssygt forkert og til direkte rødt.
Og hvorfor skal Messi nu ikke sanktioneres bare fordi hans væksthomoner ikke er fulgt med alle andres? Du siger selv, at det ikke er et argument, men alligevel skriver du det. Vi må nok se den sekvens meget forskelligt, du og jeg :-)