Sjov og spas-tråden II
Jeg skal ikke kloge mig på hvilke forseelser der hvilke karantænelængder værd - Men jeg mener af Pepe fik ca. 10 dage for gentagende gange at sparke/trampe på Getafe-spilleren i 08/09. Samme fik Suarez vidst ca. ved en af hans mange bidepisoder. I den kontekst, syntes jeg sådan set at det er fair at Nacho får 2 kampdage. Omvendt kan man også forsvare at give ham 3 dage, da det var en meget hasarderet ‘tackling’.
Jeg tænker nærmere det handler om at beskytte sine spillere, end at centerforsvaret er tyndt til El Clasico. Så det var det eneste rigtige at appellere, og så må Barca-fans bande og svovle, så meget de nu skulle have lyst til.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Vini især er jo sparket ned flere gang på den måde ligeså slemt som det Nacho gør. Det er faktisk endnu mere hyklerisk altid at kritisere og aldrig forsvare!Thomaskjensen post=168651 skrev:
Heldigvis tænker vi forskelligt, men husk nu dette næste gang Vini eller Bellingham bliver losset ned og er ude i 6 måneder, og det bare giver 3 dage i skyggen.Petroleum post=168649 skrev: Altså hvad faen går i sådan amok over med Nachos nedsatte karantæne? Ja, den var vild, men han fik rødt kort og nu 2 spilledages karantæne. Det er også en hård straf.
Desuden, han kommer slet ikke til at spille i El Clasico... Rudiger spiller og Alaba er klar igen. Nacho kommer ikke til at spille. Så hvad end barcelona fans vil mene, så giver det os kun en fordel i den forstand, at vi har en ekstra CB på bænken - en position som historisk sjældent udskiftes i løbet af en kamp.
Moral er godt, dobbelt moral dobbelt så godt.
I modsætning til andre har jeg ikke noget problem med at kritisere hverken klubben, spillerne eller spillet, når det er på sin plads. At ikke kritisere er hykleri.
Galactico downfall version 2
- Thomaskjensen
- Platin bruger
Men nu klubben gjorde en stor ting ud af taklingen, og Perez og Nacho var ude i pressen og synge en sang om hvor mange gange de har ringet og sagt undskyld.
Så viser det sig at skaden ikke er så alvorlig som det så ud, ja så får piben en anden lyd.
Prøv lige at se den igen; www.tiktok.com/@dk_10k/video/7284727542437645600
Jeg undre mig om det hele er "spin" for så er det mesterligt udført :)
Jeg er mere på linjen. Fuck, det var dumt, undskyld, og nu tager jeg min straf.
I en anden situation ligeså slem som Nachos har karantænen altså kun været 2 spilledage. Den kan du se her! Og generelt igen, hvor har forsvaret været af Vinicius på denne her side, når han har fået disse Nacho type vanvidstacklinger i op til 6-8 kampe. Det synes jeg er hyklerisk og dicideret en anti madrid måde at debattere på
2 dage
- Estadio Santiago Bernabéu
- Platin bruger
Jeg ved ikke om det er en dansk ting, især ift hvad der hedder retfærdighedssans. Den retfærdighedssans er bare sjældent objektiv fordi den tager udgangspunkt i enkeltsager.
Folk i DK har en retfærdighedssans som er helt horribel. Eksempelvis er det okay at køre en cykelrytter ned, fordi han kørte midt på vejen og ikke lå i højre side. Vi er ikke langt fra her i Nachos sag!
Jeg har svært ved at forestille mig, særlig mange mennesker der syntes påkørsel af cyklister er okay - Uanset om så de er forkert placeret i trafikken.9eren post=168660 skrev: Folk i DK har en retfærdighedssans som er helt horribel. Eksempelvis er det okay at køre en cykelrytter ned, fordi han kørte midt på vejen og ikke lå i højre side. Vi er ikke langt fra her i Nachos sag!
Noget af et stretch at sætte det som en fællesnævner for danskeres retfærdighedssans.
- Estadio Santiago Bernabéu
- Platin bruger
Se f.eks hvad de har at sige i Spanien, som vi jo alle sammen godt ved ikke er Danmark.
www.sport.es/en/news/barca/nacho-suspens...lf-resigned-93434398
Dermed er det argument skudt ned. Tilbage står den objektive kritik at vi har med en spiller at gøre, der begik en ukarakteristisk fejl og blev straffet for mildt.
- Thomaskjensen
- Platin bruger
Om dette kan sammenlignes med Lewa sagen er måske lidt langt søgt, men modsat havde den handling absolut ingen indflydelse på resultatet som helt fejlagtigt anvendes som et argument.
Vis mig et hint eller en regel i fodboldt der bare det mindste antyder at at en forseelse skal bedømmes forskelligt om det sker i den 1 eller 125 minut. At så praktisk er en anden behøver vi ikke diskutere.