Real Madrid - Dortmund

9 år 11 måneder siden #13 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Real Madrid - Dortmund

Kristian S skrev: Syns man burde vente med at dømme en spiller ude eller færdig indtil han rent faktisk har haft en dårlig sæson, og det har Ronaldo altså ikke haft endnu...

Ja jeg ser heller ikke ideen i at vi gætter på om vores spillere falder i niveau og derfor sælger tidligt, fremfor bare at vente til vi faktisk ikke HAR brug for spilleren længere. Vi er Real, vi beholdte Morata, når vi kunne have tjent 80 mio euro på ham forhelved ;)
Emnet er blevet låst.
9 år 11 måneder siden #14 af Robot
Besvaret af Robot på emne Real Madrid - Dortmund

Bangow skrev: Ronaldo opførte sig præcist, som han skulle ved udskiftningen i lørdags. Han vidste nemlig godt, at hans præstation var langt fra tilfredsstillende, og han rystede derfor også på hovedet af sig selv.
En Ronaldo i dette humør er den farligste Ronaldo der findes - hold øje med ham i morgen ;)

Selvfølgelig skal Ronaldo vise skuffelse ovenpå sådan en præstation. Det ville imidlertid være opløftende, hvis hans "vindermentalitet" kunne bruges proaktiv og blive givtigt for hele holdet, ikke kun Ronaldo.

Ret skal være ret, og Ronaldos reaktion er ikke anderledes end mange andre spilleres reaktioner. Jeg mener ikke desto mindre at Ronaldo har så meget erfaring, status i klubben og fodboldverdenen generelt, samt en alder hvor det er helt legitimt at forvente mere lederansvar fra hans side.

.. Og han har tidligere vist masser eksempler på det, både på banen og udenfor banen, allermest karikeret under EM-finalen. Lad os få noget mere af det!
Følgende bruger(e) sagde tak: MadridistaPorVida
Emnet er blevet låst.
9 år 11 måneder siden #15 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Real Madrid - Dortmund
Jeg er fandeme spændt!

Kampen kan potentielt blive et vendepunkt resten af efteråret. Vinder man i Dortmund er selvbevidstheden entakt og kampene der forinden indikerede krise er blot erindring.

Omvendt kan en afklapsning eller bare et nederlag med en ugidelig tilgang stadsfæste Real Madrids nuværende spillemæssige deroute og skabe en masse påstyr i spansk presse.

Spændende bliver det fandeme!
Følgende bruger(e) sagde tak: Pelle, MadridistaPorVida
Emnet er blevet låst.
9 år 11 måneder siden #16 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Real Madrid - Dortmund

Daniel skrev: Jeg er fandeme spændt!

Kampen kan potentielt blive et vendepunkt resten af efteråret. Vinder man i Dortmund er selvbevidstheden entakt og kampene der forinden indikerede krise er blot erindring.

Omvendt kan en afklapsning eller bare et nederlag med en ugidelig tilgang stadsfæste Real Madrids nuværende spillemæssige deroute og skabe en masse påstyr i spansk presse.

Spændende bliver det fandeme!

Samme her - det bliver en gyser!

Et par tanker om aftenens kamp:

Hvis Navas er klar, mener jeg, at man bør spille ham. Det kan være et gamble, men omvendt tror jeg, at Ramos og Co. er mere tryg ved ham bag stængerne, hvilket formentlig kan stoppe de sindssyge udfald, som vi har haft på det seneste.

Jeg ser gerne, at man forsøger sig med Pepe eller Ramos på den defensive midtbane, når nu Casemiro er ude. Kroos og Modric på 8'er positionen. Hverken Kroos, Modric, Isco eller andre er dedikerede nok til den position, og især kampen mod Villareal viste, hvor vanvittig nemt, vi blev overspillet på midtbanen, når presset ikke hænger sammen.

I de seneste 3 kampe har vi haft 61 skud hvoraf de 23 var inde for målrammen. Vi har scoret 5 mål. Det er ganske enkelt ikke godt nok. Positivt er det dog, at det virker som om Benzema er ved at komme i omdrejninger. Måske på en billig baggrund med to nemme mål, men whatever it takes!
Både Bale og Ronaldo skal virkelig til at genfinde deres niveau. Ronaldo er undskyldt blandt de fleste herinde - hvilket der nok ligger en lille sandhed i qua hans skade.
Bale er der dog ingen undskyldninger for - han MÅ og SKAL præstere i aften. Jeg havde store forhåbninger for ham efter slutrunden, og hvis jeg ikke skal høre på Dios' "Hvad sagde jeg"-tale, så skal Bale altså efterlade et godt indtryk i aften.

Jeg forventer at se fuldstændig koncentration i alle 90 minutter. Dermed ikke sagt at vi ikke kan blive presset i bund i flere faser i kampen, men vi bliver simpelthen nødt til at vise den nødvendige intensitet og aggressivitet.
Håber det bedste, frygter det værste.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: MadridistaPorVida
Emnet er blevet låst.
  • JJ-86
  • Gæst
  • Gæst
9 år 11 måneder siden #17 af JJ-86
Besvaret af JJ-86 på emne Real Madrid - Dortmund
Jeg har haft de samme tanker vedr. brug af Pepe og Ramos på den defensive midtbane, selvom det er at gamble. Jeg tænker specielt at bruge dem mod de mindre la liga klubber, nu hvor Camemiro er ude.
Det kan dog give bagslag mod et velspillende Dortmund hold. Men vi har skam brug for noget balance, og der er man svækket når Casemiro er ude.
Jeg håber dog det bedste i aften og at Ronaldo finder målene frem igen samt at alle spillerne kæmper for klubben og viser tænder! Jeg vil dog være tilfreds med uafgjort, taget i betragtning med den nuværende form. Men alt kan ske...
Sidste redigering: 9 år 11 måneder siden ved JJ-86.
Emnet er blevet låst.
9 år 11 måneder siden #18 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Real Madrid - Dortmund
Det er simpelthen en falliterklæring, når man kommer med et forslag som at gøre brug af enten Pepe eller Ramos på den defensive midtbane. Det minder mig om en vis periode i Real Madrid, som vi ikke ligefrem kan pralle af.

Vi har Kovačić, Isco og James, men dem har man åbenbart allerede afskrevet? Samtidig har man ikke haft super travlt med at afskrive Bale og Ronaldo efter deres elendige! præstationer. Når man har spillere som Kovačić, Isco og James, så skal man også gøre brug af dem, gøre dem relevante og give dem flere chancer, selvom de - sammen med resten af holdet - ikke har spillet optimalt de seneste kampe.

Skulle man istedet ikke give Modrić en defensiv rolle idag, vi ved (og har før set) at han har egenskaberne til at kunne udfylde denne rolle, og så enten sætte Kovačić, Isco eller James ved siden af Kroos. Jeg tror at de er så dygtige fodboldspillere og har hjernekapacitet nok til at kunne udføre dette arbejde, selvom det måske ikke deres favoritposition.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 9 år 11 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing
Emnet er blevet låst.
9 år 11 måneder siden #19 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Real Madrid - Dortmund

Sahinovic skrev: Det er simpelthen en falliterklæring, når man kommer med et forslag som at gøre brug af enten Pepe eller Ramos på den defensive midtbane. Det minder mig om en vis periode i Real Madrid, som vi ikke ligefrem kan pralle af.

Vi har Kovačić, Isco og James, men dem har man åbenbart allerede afskrevet? Samtidig har man ikke haft super travlt med at afskrive Bale og Ronaldo efter deres elendige! præstationer. Når man har spillere som Kovačić, Isco og James, så skal man også gøre brug af dem, gøre dem relevante og give dem flere chancer, selvom de - sammen med resten af holdet - ikke har spillet optimalt de seneste kampe.

Skulle man istedet ikke give Modrić en defensiv rolle idag, vi ved (og har før set) at han har egenskaberne til at kunne udfylde denne rolle, og så enten sætte Kovačić, Isco eller James ved siden af Kroos. Jeg tror at de er så dygtige fodboldspillere og har hjernekapacitet nok til at kunne udføre dette arbejde, selvom det måske ikke deres favoritposition.

Jeg elsker, at du kalder det for en falliterklæring og så anbefaler Modric på den defensive midtbane istedet. Well done! Javist, Modric erobrede nogle bolde mod Villareal, men noget defensivt anker er han altså ikke. Det samme gør sig gældende for Kovacic, James, Isco, Kroos, osv. Det har intet at gøre med at have spillerne afskrevet. Jeg har dem afskrevet til denne kamp mod dette hold på denne position. Længere er den ikke.

Og jeg har da efterhånden råbt i et stykke tid på Bale og Ronaldo - måske du bare kommenterer herinde uden at læse med?

"Maybe they hate me because I'm too good."
Emnet er blevet låst.
9 år 11 måneder siden #20 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Real Madrid - Dortmund
Selvfølgelig er det ikke en falliterklæring når man ser på de seneste kampe uden Casemiro. Det taler faktisk for sig selv, at der er brug for et anker foran forsvaret; Kroos og Modric gør simpelthen ikke det fornødne arbejde i den sammenhæng. Hullet mellem forsvaret og midtbanen er simpelthen for stort når det kun er Kroos og Modric der spiller på den centrale midtbane. Det er ret åbenlyst. Og det er bestemt relevant at tale om muligheden for at flytte Ramos, Pepe, Varane eller sågar Nacho op som 6'er.

Nu ser vi konsekvensen af den kæmpe brøler det var ikke at sælge Isco eller James og hente en mere defensiv orienteret midtbanespiller. Eller i det mindste at have solgt en af de to og beholdt Marcos Llorente, om end et lejemål selvfølgelig gavner ham. Så kan jeg passende slå et slag for, at Marcos Llorente - som gør det rigtig fint i Alaves - bliver hentet tilbage til januar, mens Isco eller James langt om længe kyles langt væk! At have begge de to i truppen er nærmest lige så horribelt som fødevarebutikkernes madspild.

Jeg forventer ikke, at Zidane spiller med en af centerforsvarerne på den defensive midtbane i aftenens kamp, men jeg forventer som minimum, at Kovacic bliver valgt foran Asensio, James eller Isco! Ellers må alternativet være, at Danilo rykkes op på midtbanen, hvor han sagtens kan spille - og så bede Kroos eller Modric om at gå "full Xabi Alonso" foran midterforsvaret!
Sidste redigering: 9 år 11 måneder siden ved El_Juan.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, Lars1991, Pelle
Emnet er blevet låst.
9 år 11 måneder siden #21 af Macon
Besvaret af Macon på emne Real Madrid - Dortmund
Tror bare det ville hjælpe en hel del på vores spil, vis de 3 oppe foran, ville hjælpe holdet med at gå 100% ind i genpresset, så vi kan erobre bolden hurtigt igen, det er et kæmpe problem når vi spille med bbc, at de ikke giver sig 100% i genpresset, i forhold til når vi har morata og Lucas med fra start.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios
Emnet er blevet låst.
9 år 11 måneder siden #22 af MadridistaPorVida
Navas - Hvis han er klar
Carvahal - Ramos - Varane - Nacho
Modric - Pepe

James - Kross

Bale - Ronaldo
Skift pepe ud med Morata hvis man kommer bagud ..
Og benz og isco med hvem som ikke præstere godt nok.

HALA MADRID Y NADA MAS!!!
Emnet er blevet låst.
9 år 11 måneder siden #23 af Dios
Besvaret af Dios på emne Real Madrid - Dortmund
Pelle skrev:

Bale er der dog ingen undskyldninger for - han MÅ og SKAL præstere i aften. Jeg havde store forhåbninger for ham efter slutrunden, og hvis jeg ikke skal høre på Dios' "Hvad sagde jeg"-tale, så skal Bale altså efterlade et godt indtryk i aften.

Hvis Bale spiller fremragende idag, som jeg virkelig håber han gør, men så spiller 4 lignende kampe siden Celta kampen efterfølgende, så vil min kritik af ham stadig hagle ned. Nuvel, så mener jeg ikke han hører til blandt verdens bedste når han rammer sit topniveau, men det er nu mere hans bundniveau som er skræmmende elendigt i mine øjne, og det er det som adskiller ham fra de bedste i verden. For de kan sagtens spille nogle ret kedelige kampe, men alligevel være afgørende. Det er jo alligevel kun det Bale bidrager til efterhånden. Præcis ligesom Ronaldo desværre.

ON TOPIC:

Så håber jeg vitterligt ikke man spiller med en forsvarspiller på midtbanen. Det giver et så dumt og kedeligt billede af den enkelte spiller, for alle vores forsvarspillere er da klart bedre defensivt end vores midtbanespillere. Der er immervæk bare stor forskel på placering og timing fra forsvarskæden til midtbanekæden, så derfor vil det være et klart selvmål IMO!

Der er 2 muligheder for point i aften sådan som jer ser det. Den mere kujonagtige måde, som jeg ihvertfald synes det er. Vi stiller os ned og står kompakt, og splitter Dortmund ad som vi splittede Bayern ad. Ellers så skal alle spillere ramme deres topniveau. Chancen for det sidste er bare ikke ret stor, og jeg frygter vitterligt for Zidane's ro og tillid til hans system og spillere til, at han tror på hans taktik og vi bliver blæst omkuld af Dortmund spillerne.

BBC er jo fredet, selvom jeg alle dage havde valgt Morata og Lucas fremfor Benzema og Bale idag, da de er i bedre form, men også forstår at løbe de ekstra meter som der kræves på dette niveau. Kroos som bagerste med Modric og Kovacic som 8'ere er hvad jeg håber på. Isco og James bliver for offensivt medmindre det bliver på de 3 forreste pladser.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 9 år 11 måneder siden ved Dios.
Emnet er blevet låst.
9 år 11 måneder siden #24 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Real Madrid - Dortmund
Jeg mener nu bestemt, at det er en falliterklæring og samtidig pinligt, når man på baggrund af én skadet spiller skal til at hive en forsvarsspiller op på den defensive midtbane, selvom vi har andre kompetente spillere som kan udfylde rollen.

Vores offensiv har jo heller ikke været prangende, og den bliver ikke meget bedre af at vi har en Pepe eller Ramos på den defensive midtbane.

Modrić har aldrig spillet som en decideret defensiv midtbane, men det er derfor man ugen op til kampen skal forberede ham til denne position. Det er altså ikke serie 6, hvor man kun mødes torsdag aften til træning og ikke forbereder noget som helst op til en kamp. Zidane haft masser af tid til f.eks. at forberede en spiller som Modrić til at agere som defensiv anker, man kan så være uenig om han reelt set kan udfylde denne rolle, men det mener jeg bestemt han har kvaliteterne til.

Jeg ved godt vi møder Dortmund på en udebane, og at vi er i en svær periode, men derfor skal man altså stadig holde fast i princippet om at man gerne vil spille flot fremadrettet fodbold og samtidig holde fast i at udvikle sig i den retning, og det gør man altså mod et så godt hold som Dortmund, lidt ligesom når man udvikler sig som en fodboldspiller ved at spille mod andre gode fodboldspillere, vi behøver ikke at underkaste os, bare fordi vi har én skade, og det gør man når man vil hive enten Pepe eller Ramos op på den defensive midtbane og samtidig holde Kovačić, Isco og James på bænken.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 9 år 11 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Sam
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum