Real Madrid - Eibar

9 år 11 måneder siden #25 af Sahinovic

asp3200 skrev:

Sahinovic skrev: Zidanes dage er talte, gudskelov for det!

Rolig nu. Han får sæsonen ud, desværre uden titler. Kom med bussemands lõw.

Jeg mente nu heller ikke at han bliver fyret imorgen, men man skal ikke have været Real Madrid fan særlig længe, for at vide, at han maks holder to sæsoner (-;

Florentino Pérez
Emnet er blevet låst.
9 år 11 måneder siden #26 af elle44

Fondo_Sur skrev: Vi spiller nogenlunde stabilt, men for at vinde et mesterskabet skal man vinde kampe (!!!). Eibar og Las Palmas har spillet hårdt fysisk fodbold, hvilket spillerne åbenbart ikke kan håndtere. Holdet er simpelthen nødt til at kontrollere kampene langt bedre for at vinde disse kampe, hvor modstanderne næsten blot vil have 1 point med hjem som prestigemæssigt boost.

Hvis vi sammenligner vores hold med Atletico, er de langt skarpere på mange parametre. Det er deres sidste sæson på Calderon, så de giver alt hvad de har, hvor de samtidigt har et fremragende fodboldhold.

Benzema og Varane vil jeg ikke se bære klubbens trøje igen .....

Vi spiller da på ingen måde stabilt! Der er jo absolut INTET koncept i det bold vi spiller, det er det rene kaos. Eibar var elendige idag, de gav os utroligt meget plads og vi formåede ikke at udnytte det, det var jo direkte pinligt. Det er meget sjældent man ser et hold som Eibar stå så dårligt i kæderne som de gør idag, uden at tage hjem fra Bernabeu med 5-6 indkasserede mål, jøsses!

Vi har spillet én god kamp i den her sæson, og det var mod Sociedad, og jeg tror de fleste sagde det var en god kamp fordi det var åbningskampen og folk forventede det kun kunne blive bedre derefter. Nu står vi her, 8 kampe inde i sæsonen, og der er ingen tegn på forbedringer i selve konceptet, og spillernes moral daler for hver kamp der går.

Jeg er ked af at sige det, men jeg tror simpelthen ikke Zidane er i stand til at få det her hold til at spille som en enhed. Vi spiller ringere end vi gjorde under Benitez.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Sahinovic
Emnet er blevet låst.
  • Brylle
  • Gæst
  • Gæst
9 år 11 måneder siden #27 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Krisen har indfundet sig i Real Madrid

Macon skrev: Siger det igen, fatter ikke at vi slet ikke kommer med et ordentligt genpres, så vi kan vinde bolden tilbage med det samme, mon det noget zidane ikke opererer med i hans taktik? eller er det fordi bbc ikke gider at løbe efter bolden?

Har Zidane en taktik? Jeg ser egentlig bare 11 mand, der er sat på banen og har fået at vide, at den ene ligger her, den anden der, den tredje der og så kan de ellers finde ud af hvad de lige føler for at gøre. Vil man hjælpe med presset, så hjælper man med presset. Gider man ikke følge sin mand, så tager man en pause. Har man ikke lyst til at deltage i lidt småspil, så stiller man sig bare bag den nærmeste modspiller. Og så må vi se, hvordan det lige går.

Det er en syg klubkultur hele vejen igennem. Det er både trupsammensætningen, de forskellige holdudtagelser og det faktum, at det ikke kræver nogen som helst indstilling at være på banen, hvis bare man har kostet nok.
Emnet er blevet låst.
9 år 11 måneder siden #28 af Vinícius
Besvaret af Vinícius på emne Real Madrid - Eibar

Raul7-2880 skrev: Men på den anden side ville det også være fedt at få en virkelig skod sæson.

Det er fandme useriøst, og selvom det så er for at få Perez af vejen kommer det næppe til at ske ad den vej. Jeg kan på ingen måde se, hvordan det ville være fedt med en skod sæson.

Lige pt. glemmer mange, at vi er i en fase, hvor holdet ikke er i balance. For det første er der jo svingdørstilstande i startopstillingen pga skader, og Zidane får jo høvl for faktisk at prøve at etablere et stabilt BBC oppe foran. Med tiden vil det være en fordel at få spillet disse spillere varme - de bliver jo ikke bedre af at sidde på bænken, og alt andet lige vil de øvrige spillere, som så skulle erstatte dem fra bænken ikke være meget bedre. Jovist, de er bedre pt. end BBC men de bliver altså ikke meget bedre end de er nu, og set i et større perspektiv(for sæsonen) har de ikke niveauet til startopstillingen i Real Madrid. Så selvom bænken pt. er bedre end starterne oppe foran mand for mand, bliver de ikke meget bedre end nu, mens selve starterne har enormt potentiale for at blive bedre - de bliver i hvert fald ikke meget dårligere.

Ser vi i et endnu større perspektiv har visse spillere oppe foran måske potentialet til at nå BBC' niveau(de unge talenter), men det sker ikke i denne sæson, og Real Madrid er ikke en klub der ruger æg på bekostning af titler, for at de skal indgå i startopstillingen om 5 år.

Vi kan alle slynge ud, hvor skod det hele står til.. Men der sker faktisk en udvikling af holdet, selvom de utroligt mange skader gør det svært!?! Men med marginalerne på vores side havde vi spillet én eller to kampe uafgjort og vundet de resterende - ikke ligesom Barca der tydeligt får prygl i aften og allerede(snart) har tabt 2.

Der har været store problemer med koncentrationen i kampene, men det er blevet bedre. Lad os håbe at en landsholdspause kan få spillerne på rette kurs. Kan vi komme af med skaderne kan det jo være, at vi kan få noget stabilitet ind på holdet.. Selv i seriefodbold påvirker det stabiliteten på holdet, når vigtige spillere må sidde over.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Sidste redigering: 9 år 11 måneder siden ved Vinícius.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith
Emnet er blevet låst.
9 år 11 måneder siden #29 af Fondo_Sur

elle44 skrev:

Fondo_Sur skrev: Vi spiller nogenlunde stabilt, men for at vinde et mesterskabet skal man vinde kampe (!!!). Eibar og Las Palmas har spillet hårdt fysisk fodbold, hvilket spillerne åbenbart ikke kan håndtere. Holdet er simpelthen nødt til at kontrollere kampene langt bedre for at vinde disse kampe, hvor modstanderne næsten blot vil have 1 point med hjem som prestigemæssigt boost.

Hvis vi sammenligner vores hold med Atletico, er de langt skarpere på mange parametre. Det er deres sidste sæson på Calderon, så de giver alt hvad de har, hvor de samtidigt har et fremragende fodboldhold.

Benzema og Varane vil jeg ikke se bære klubbens trøje igen .....

Vi spiller da på ingen måde stabilt! Der er jo absolut INTET koncept i det bold vi spiller, det er det rene kaos. Eibar var elendige idag, de gav os utroligt meget plads og vi formåede ikke at udnytte det, det var jo direkte pinligt. Det er meget sjældent man ser et hold som Eibar stå så dårligt i kæderne som de gør idag, uden at tage hjem fra Bernabeu med 5-6 indkasserede mål, jøsses!

Vi har spillet én god kamp i den her sæson, og det var mod Sociedad, og jeg tror de fleste sagde det var en god kamp fordi det var åbningskampen og folk forventede det kun kunne blive bedre derefter. Nu står vi her, 8 kampe inde i sæsonen, og der er ingen tegn på forbedringer i selve konceptet, og spillernes moral daler for hver kamp der går.

Jeg er ked af at sige det, men jeg tror simpelthen ikke Zidane er i stand til at få det her hold til at spille som en enhed. Vi spiller ringere end vi gjorde under Benitez.

Når jeg skriver stabilt mener jeg selvfølgeligt defensivt. Vi lukker pt. for mange dumme mål ind, men det er trods alt nogle måneder siden vi vandt Champions League på vores forsvar.

Stabilt er måske også det forkerte ord i denne sammenhæng. Vi bryder dog ikke sammen i dag, men vinder heller ikke. Og når vi gør, er det slet ikke overbevisende. Og som skrevet er ligner det ikke et mesterskabshold, da det kræver mange mange sejre at nå omkring de 100 point, som det kræves for at vinde det trofæ. Men husk at jeg kun skriver om La Liga.

Med lidt forbedring og alle startere tilbage, kan vi vinde Champions League igen. Et La Liga trofæ er en helt anden sag, som det nuværende hold slet ikke magter.
Emnet er blevet låst.
9 år 11 måneder siden #30 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Real Madrid - Eibar
Jøsses. Hvor er det rystende ringe. Angrebet sejler og kan knap nok ramme mål. Benzema har især været rystende dårlig siden han er kommet tilbage. Presspillet, aggressiviteten, viljen, kontrollen og løbevilligheden er nærmest ikke-eksisterende. Og det er rystende, at Casemiros fravær skal have så stor betydning. Balancen på holdet er nærmest ikke tilstedeværende. Igen falder det tilbage på elendig sportslig planlægning og trupsammensætning.

Man skulle ligesom tro, at kampene mod Sporting CP, Villarreal og Las Palmas var nok til at vække holdet, men sådan forholder det sig åbenbart ikke. Alene kampen mod Sporting burde have været wake up call nok, men nej nej...

Og det mindste de kan gøre i sådanne kampe her, hvor de åbenbart ikke kan finde ud af at score bare ét mål mere end modstanderen, er at holde modstanderen fra at score... Men ak nej, det evner de end ikke... Så er vi igen tilbage ved betydningen af Casemiros fravær og manglen på en kompetent afløser for ham. I det hele taget manglen på en balance og en defensiv der står skarpt.

Det er fint de kører på et "mindre" blus her i starten, indtil sæsonen virkelig spidser til efter årsskiftet, men så skal balancen altså være i orden, de fornødne mål skal scores og de her "lette" kampe skal altså vindes...
Emnet er blevet låst.
9 år 11 måneder siden #31 af MadridistaPorVida
Besvaret af MadridistaPorVida på emne Real Madrid - Eibar
Slap nu lidt af gutter. Jeg synes vi er lidt for hårde. Vi er jo ikke i krise. Vi havde tons vis af chancer. Vi er uheldige og det sker jo hele tiden. Barca har lige tabt. og Vi Deler 1 pladsen med Atletico. Nu skal vi bare have Casemiro tilbage så vi kan få noget stabilitet inde på den midtbane, han er jo så utrolig undervurderet. CR7 ser jeg også komme stærkere tilbage næste gang, og håber da Zizou har lært at starte med morata for en gangs skyld.

HALA MADRID Y NADA MAS!!!
Emnet er blevet låst.
9 år 11 måneder siden #32 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Real Madrid - Eibar

MadridistaPorVida skrev: Slap nu lidt af gutter. Jeg synes vi er lidt for hårde. Vi er jo ikke i krise. Vi havde tons vis af chancer. Vi er uheldige og det sker jo hele tiden. Barca har lige tabt. og Vi Deler 1 pladsen med Atletico. Nu skal vi bare have Casemiro tilbage så vi kan få noget stabilitet inde på den midtbane, han er jo så utrolig undervurderet. CR7 ser jeg også komme stærkere tilbage næste gang, og håber da Zizou har lært at starte med morata for en gangs skyld.

Hvorfor skulle Ronaldo komme stærkere tilbage? Det er der jo absolut intet, der tyder på. Lad os nu kalde en spade for en spade og erkende faktum: Holdet er i krise. Offensivt som defensivt.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Dios, Real HWL, elle44, Sahinovic
Emnet er blevet låst.
9 år 11 måneder siden #33 af Sebberg

Brylle skrev:

Macon skrev: Siger det igen, fatter ikke at vi slet ikke kommer med et ordentligt genpres, så vi kan vinde bolden tilbage med det samme, mon det noget zidane ikke opererer med i hans taktik? eller er det fordi bbc ikke gider at løbe efter bolden?

Har Zidane en taktik? Jeg ser egentlig bare 11 mand, der er sat på banen og har fået at vide, at den ene ligger her, den anden der, den tredje der og så kan de ellers finde ud af hvad de lige føler for at gøre. Vil man hjælpe med presset, så hjælper man med presset. Gider man ikke følge sin mand, så tager man en pause. Har man ikke lyst til at deltage i lidt småspil, så stiller man sig bare bag den nærmeste modspiller. Og så må vi se, hvordan det lige går.

Det er en syg klubkultur hele vejen igennem. Det er både trupsammensætningen, de forskellige holdudtagelser og det faktum, at det ikke kræver nogen som helst indstilling at være på banen, hvis bare man har kostet nok.

Først og fremmest: Brylle - tak. Guddommeligt indlæg.

Jeg er netop kommet hjem fra Madrid, hvor jeg var den uheldige tilskuer til søndagens kamp. Samtidig var jeg i Madrid for præcis to år siden, da vi i første weekend af oktober 2014 slog Bilbao med 5-0. Det er nemmere at analysere spillet, når man er på stadion, og ud fra gårsdagens kamp, kan jeg klokkeklart konstatere: Vi er i krise.

Fuck skaderne. Helt seriøst. Det her har absolut intet med skader at gøre. Jo, Casemiro og Modric ville pynte, men det er underordnet i denne sammenhæng. Problemet er manglen på et koncept. Intet mindre. Der er INTET genpres. Jeg forventer ikke, at vi kører en Barcelona-pres, men det, vi så i gårsdagens kamp er helt igennem forrykt. Det er helt sporadisk om spillerne lige føler for at tage en spurt efter bolden.

Næste punkt: offensiven. Der er absolut koncept. Vi spiller fuldstændig på modstandernes præmisser. I går pressede Eibars deres spillere ind i banen, så Carvajal og Danilo havde plads på kanterne. Så smider vi den ud til dem, de prøver et indlæg, og så gentager vi det. Vi har langt bedre fodboldspillere end 99 procent af de hold, vi møder, så hvorfor prøver vi ikke at satse lidt centralt i banen? Det råbte jeg om flere gange i går. Isco, Kroos, Kovacic - prøv nu at spil en hård bold op på Benzema og løb i position eller spil 1-2 med hinanden. Bare prøv! Varier spillet. I hele første halvleg spillede vi på præcis samme måde: ud til kanterne og indlæg. Det er simpelthen helt utilgiveligt, at vi har en træner, der ikke har et koncept. Det har Barca, Bayern, Atletico, Arsenal, Manchester City - you name it.

En endnu en anke: Zidane har åbenbart rigtig meget imod kontrafodbold, for det gider vi da slet ikke praktisere? Vi har - stadig - et fremragende kontrahold, så hvorfor satser vi slet ikke på det, når Eibar hiver en 6-7 mand op på et hjørnespark, og Navas griber den? Jeg begriber det ikke. Er det fordi spillerne ikke gider løbe den spurt?

For at vende tilbage til 2014. Der så jeg et helt andet hold. Der var færre skader end i weekenden, ja vel, men der var en anden gejst. Småspil. Gode kombinationer. Vi scorede sågar et eller to mål på kontra, så vidt jeg husker. Jeg synes, at vi står i den værste 'krise' i klubben i adskillige år. Vi vandt CHL - jubiii - og derfor blev der sovet over sommeren.

Der bliver grint lidt af Klopp i ny og næ herinde, og jeg siger ikke, at manden er den rette, men han har trods alt et koncept. En filosofi. Jeg tør slet ikke at spå om, hvorvidt han er den rette, men jeg er sikker på, at sommeren 2018, forhåbentligt, bliver drastisk. En ny træner med et koncept. Ny præsident. Udrensning i truppen. Et nyt omklædningsrum. En ny stemning i truppen.

Så for at svare på fleres kommentarer herinde: jo, jeg synes, at vi er i krise. Resultatmæssigt har vi set langt værre tider, men spillet, intensiteten og konceptet er rystende utilgiveligt ift. den storklub, vi nu engang er.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, Dios, Brylle, Pelle, Sahinovic, Fondo_Sur
Emnet er blevet låst.
9 år 11 måneder siden #34 af Kassow-Rossing

Sebberg skrev: Der bliver grint lidt af Klopp i ny og næ herinde

Jeg har sendt dig et stort tak, fordi jeg er helt enig med dig og jeg syntes du fortjente et tak.

Jeg vil bare lige pointere at der ikke bliver grint af Klopp pga hans måde at motivere eller hans spillestil. Ej heller hans succes. Der bliver grint af Klopp pga én udtalelse om at Barcelona ville vinde deres kampe med tenniscifre selv hvis de spillede med deres B hold. Noget som er blevet modbevist flere gange siden udtalelsen.

Er helt enig med resten du skriver :)

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Sidste redigering: 9 år 11 måneder siden ved Kassow-Rossing.
Emnet er blevet låst.
9 år 11 måneder siden #35 af Raul7-2880

Kassow-Rossing skrev:

Sebberg skrev: Der bliver grint lidt af Klopp i ny og næ herinde

Jeg har sendt dig et stort tak, fordi jeg er helt enig med dig og jeg syntes du fortjente et tak.

Jeg vil bare lige pointere at der ikke bliver grint af Klopp pga hans måde at motivere eller hans spillestil. Ej heller hans succes. Der bliver grint af Klopp pga én udtalelse om at Barcelona ville vinde deres kampe med tenniscifre selv hvis de spillede med deres B hold. Noget som er blevet modbevist flere gange siden udtalelsen.

Er helt enig med resten du skriver :)

Tror næppe at der bliver grint af Klopp. Du skal jo heller ikke tage ALT bogstaveligt.
Kan udemærket forstå kære Klopp udtalelse. Du ser meget OFTERE at hold som Barca og Real i la liga vindr med tennis-cifre i forhold til topholdene i PL. Sidst et hold vandt PL med et højere antal point end vinderen af La Liga var efterhånden 8-10 år siden, det samme gør sig nok gældende hvad angår antal mål scoret. Messi ville aldrig score 50 liga mål i PL.
Sidste redigering: 9 år 11 måneder siden ved Raul7-2880.
Emnet er blevet låst.
9 år 11 måneder siden #36 af Kassow-Rossing

Raul7-2880 skrev: Tror næppe at der bliver grint af Klopp. Du skal jo heller ikke tage ALT bogstaveligt.
Kan udemærket forstå kære Klopp udtalelse. Du ser meget OFTERE at hold som Barca og Real i la liga vindr med tennis-cifre i forhold til topholdene i PL. Sidst et hold vandt PL med et højere antal point end vinderen af La Liga var efterhånden 8-10 år siden, det samme gør sig nok gældende hvad angår antal mål scoret. Messi ville aldrig score 50 liga mål i PL.

Nu stopper galskaben altså. Sidst Messi mødte et Premier League hold lavede han tunnel på dem i alle halvlege og fuldstændig spillede dem ud af banen.

Medmindre du kan bevise din påstand om at Messi ikke ville kunne score 50 mål i Premier League, når alt tyder på det modsatte, så bør du ikke lukke sådan noget ud.

Og det er blevet målt utallige gange at årsagen til at der ikke er et hold i Premier League, der vinder særlig dominerende er ikke fordi sub-top holdene er så gode at de er lige i hælene. Det er fordi topholdet er så dårlige til at trække fra. Det er også derfor at hold som Bilbao slår United, Atlético slår Chelsea, Real slår City, Sevilla slår Liverpool og Barcelona slår Arsenal. Ikke pga held eller noget som helst med at de spiller 5 kampe flere end alle andre på 365 dage. Det har simpelthen udelukkende noget med kvalitet at gøre. Eller manglen på samme.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Sidste redigering: 9 år 11 måneder siden ved Kassow-Rossing.
Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum