Videohjælp til dommerne?

×

Afstemning: Skal dommerne kunne benytte videohjælp undervejs i kampene?

Ja
22 68.8%
Nej
10 31.3%
Antal stemmer: 32
Kun registrede brugere kan deltage i afstemningen
6 år 11 måneder siden #13 af Madrid777
Besvaret af Madrid777 på emne Videohjælp til dommerne?
Jeg er meget stor fan af Goal line technology, men fodbold er ikke romantisk og smukt hvis en dommer skal ud st kigge på video hver 10 minut, og hvis det så tager et par minutter at afgøre om der er rødt kort eller ej.

Hvor meget ekstra tid kommer der så i kampen, det ville jo ikke være så godt hvis der blev lagt 11 min til i hver CL kamp. Det bliver nok indført på et tidspunkt, men personligt vil jeg helst være fri for videoteknologi.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #14 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Videohjælp til dommerne?
Jeg er lidt splittet. Jeg ville godt nok finde det tragisk, hvis jeg ikke kunne rejse mig og juble lige når bolden rammer nettet, men i stedet skal vente på at dommeren tjekker en situation. Jeg tror det er vigtigt, at det ikke bliver ved hver eneste lille hændelse, for så dør tempo og intensitet hele tiden, når man skal stå og vente på at folk får set tingene igennem. Der blev nævnt noget om, at man kunne indføre en slags challenge som i Tennis. Den er jeg mere rolig ved.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #15 af BBB
Besvaret af BBB på emne Videohjælp til dommerne?

Brylle skrev: Jeg er lidt splittet. Jeg ville godt nok finde det tragisk, hvis jeg ikke kunne rejse mig og juble lige når bolden rammer nettet, men i stedet skal vente på at dommeren tjekker en situation. Jeg tror det er vigtigt, at det ikke bliver ved hver eneste lille hændelse, for så dør tempo og intensitet hele tiden, når man skal stå og vente på at folk får set tingene igennem. Der blev nævnt noget om, at man kunne indføre en slags challenge som i Tennis. Den er jeg mere rolig ved.


Se det som en mulighed for at juble to gange per scoring.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #16 af Kassow-Rossing
Helt klart fortaler. Hvis teknologien er til det, så skal vi benytte os af den. Hvis kristendommen kan forny sig engang hvert femte århundrede, så kan fodbolden også engang hvert årti.

Men det skal gøres på en fornuftig måde, hvorpå man kan holde så meget flow i spillet som muligt. Førsteprioriteten må dog være at få dommerfejl ud af spillet. Det er en del af spillet nu, men det burde det ikke være.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #17 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Videohjælp til dommerne?
Har det ligesom flere lidt ambivalent med det.

Goal-line technology, måske også Offside-line technology, det kan de ligeså godt når de nu er i gang, og så én challenge pr. hold pr. halvleg.

Men jeg synes der skal være et vist frirum for menneskelige fortolkninger af en situation og generelle grænsedragninger heri. Det er en flok mennesker der løber rundt i en arena, lad det holdes så tæt på det.

Evt. også mulighed for en timeout, bare på 1-2 min. Mourinho har flere gange foreslået det. Det ville give trænerne muligheden for at justere taktikken og spillerne kan få lidt vand og en banan.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #18 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Videohjælp til dommerne?
Der skal være videohjælp til dommerne og især ved offside mål. Selvmålet i onsdags havde aldrig været aktuelt, hvis vi havde et aktivt VAR system.

Offside situationer midt på banen som er ukorrekte eller andet skal håndteres uden video hjælp. Det skal simpelthen kun være ved mål, hvilket det også er nu. Derfor er det egentlig ikke så vigtigt om situationerne skal spilles om, for det vil aldrig blive aktuelt.

Det skal også være muligt for dommeren, at få hjælp ift straffespark, er de uden for feltet eller er de film osv. Man kan også have røde kort i betragtning.

Og til sidst skal vi have mål teknologi, er bolden inde over stregen skal der dømmes mål osv.

Jeg tror ikke at der skal bruges meget tid på at vurdere enkelte kendelser, men bare de kigger hele situationer igennem i stedet for kun at kigge på den enkelte.

Eksempelvis hvis der bliver begået et straffe som ikke bliver dømt, VAR siger der er straffe, men senere kan man måske se at der også blev overset en offside på samme spiller som førte til straffet. Algo así

Har valgt at takke af på forum!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #19 af raul7=kongen
Den er svær. Teknologien er der og bruges i andre sportsgrene, men udfordringen er jo i høj grad at sportsgrene som tennis, badminton og i endnu højere grad de amerikanske sportsgrene, ishockey, football og basketball allerede har de naturlige spilstop.

Hvis teknologien indføres, så vil det utvivlsomt give flere spilstop/pauser. Det vil jeg gerne forudse kommer de defensivtorienterede hold til gode. Jeg tror langt oftere trænere som Mourinho og Cholo vil drage fordel af at kunne tale med deres spillere. Defensiven er lettere at organisere i pauser, end det er at ændre i de offensive tilgange. Bare min holdning, men statistikken bakker jo op om, at des længere tid der spilles, des flere mål. Givetvis fordi træthed skader forsvar mere end angreb, men også fordi det bliver sværere at organisere sig defensivt des længere tid der går.

Derudover er det løsningerne omkring, hvornår mål tæller, hvad hvis en offside ikke dømmes og den forsvarende spiller begår en hændelse til gult/rødt - skal den så tælle? Den slags løses på skrivebordet, så det skal nok gå.

Som dommer i en sportsgren, hvor vi har adgang til teknologi(ikke i DK - endnu - men internationalt), må jeg sige at jeg er splittet. Fodbold er en anden sport, som lever af momentum. Desuden stopper man jo heller ikke en basketkamp for at se en situation igennem i første halvleg - netop for at bevare intensiteten.

Det er sgu ikke så lige til. Men det er også røv at de bedste kampe i verden skal afgøres af dommere og ikke spillere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce