Er vi virkelig stadig interesseret i Neymar?

1 år 9 måneder siden #13 af Mathiaska

Dios skrev: Mathiaska skrev:

Et køb af Neymar frygter jeg vil ødelægge det der er blevet bygget på i årevis og jeg har især mine tanker på Asensio, som i mine øjne har potentialet til at nå Neymars niveau indenfor relativ kort tid?

I mine øjne er det simpelthen grotesk at sammenligne de 2. Nuvel, så er Asensio et kæmpe talent, men han har jo absolut intet blik for sine medspillere, eller evnen til at slå den afgørende aflevering. Asensio vil fremadrettede nok scorer en helt del mål, men blikket for sine medspillere gør ham ikke til en god "holdspiller". Asensio er ekstrem selvisk i sit spil, da hans spidskompetence er hans drive med bolden, og dernæst komme i en position han kan afslutte i.

Jeg kan ikke helt se hvad Neymar skulle ødelægge med de kommende talenter kontra Hazard, Dybala etc.?

Det handler vel ikke udelukkende om denne sæson, da flere brugere herinde har ville skifte Benzema og Bale ud i mange år. Tiden er vel også kommet, da de 2 aldrig rigtig har sat sig fast på de 2 pladser, selvom tilliden til dem har været ekstrem. Dertil når Ronaldo også snart udløbsdatoen.
De store profiler erstatter jo tidligere store profiler. Det er jo ikke Theo man vil udskifte med Alaba og Llorente med Kanté. Det er stamspillere som stadig præstere ustabilt selvom utallige af chancer er blevet givet.
Der er ingen tvivl om, at spillere som Casemiro, Isco, Bale og Benzema alle er ekstremt ustabile spillere, som alle kan tåles at blive erstattet. De er fantastiske på deres dage, men når de ikke rammer dagen, så kommer man 15 point efter Barcelona i ligaen, da de er en stor del af stammen på holdet. Jeg siger ikke det er deres skyld det hele, men det er de spillere som man må forvente skal være med til at løfte Real Madrid holder hver uge, men de præstere ligesom vores sommervejr herhjemme. Skide hamrende ustabilt!

Det var ikke meningen at være grotesk, men jeg finder det bare naturligt at sammenligne de to, når nu Asensio primært (for tiden) figurerer mest på venstrekanten, som jo også er Neymars udgagnspunkt, omend han mere er som CR7 og spankulerer rundt som det passer ham - og det er på modstanderens banehalvdel vel at mærke.

Jeg er meget enig i hvad du siger, at Asensio også ofte(/tit) ser egoistisk ud. Men lad nu være med at gøre Asensio dårligere end han er, vi har ofte set ham lave afgørende pasninger andre spillere kun kan drømme om. Men jeg forstår din pointe - det er en sær sammenligning når vi snakker om en top5 spiller i verden og et ungt talent. Men ikke desto mindre er min holdning nu engang den samme. En Neymar transfer vil de kommende mange år påvirke vores talenter og de foregående års grooming af disse.

Jeg kan ikke helt se hvad Neymar skulle ødelægge med de kommende talenter kontra Hazard, Dybala etc.?

Hva? Vi så da så sent som på Bernabeu hvor grotesk egoistisk manden er. Han kunne have haft 3.-4. sidste fod på afgørende angreb af flere omgange mod vores hullede forsvar, men vælger at trække udenom (læs: tilbage i banen), lave et par step-overs og så spille bolden sidelæns til trods. Jeg føler helt ærligt med al respekt, at de som ikke ser denne hæmsko, må mere forblindet af hans tekniske kunnen end andet - og fred være med det, for de ting han gør med bolden er virkelig sweet, når de lykkes.

Hazard bliver ofte i medier og på diverse fora kritiseret for at være for uselvisk og uden chance for at komme op på Neymar/CR7/Messi niveau, fordi han hellere ser holdet score, end at lave assists/mål. Det er klart at vi kan finde eksempler hvor både Hazard, Dybala og Lewa ser selviske ud så det basker men come on - ingen i verden er værre end Neymar på denne front - end ikke Ronaldo da han var værst på denne front.

Prøv lige at tag 5 sekunder og forestil dig situationen, hvor Neymar forsøger at få lov til at tage "sine" straffespark og frispark fra Ronaldo.. Haha kan ikke engang tænke den tanke til ende.

Jeg er fuldstændig enig i, at Bale bør være færdig i klubben denne sommer. Det samme med Benzema, medmindre han er klar på en lønnedgang, for den mand er virkelig dyr for et (fantastisk) bidrag hver 5.-10. kamp - ENIG.

Når disse fantastiske spillere som du nævner ikke rammer dagen, gjorde deres udskiftninger det i sidste sæson. I denne sæsons første halvdel har hverken stamspillerne eller marginal spillerne ramt formen. Er det så trænerens skyld eller spillernes skyld? Skal man så se bort fra mange års arbejde og satsning, når nu (for-fucking-håbentligt) "kun" 2/5 trofæer glipper i sæsonen? For Asensio/Casemiro/Isco og hvad de ellers hedder vel næppe blevet dårligere fodboldspillere over de seneste 7-8 måneder? Det er mere en mental udfordring, som vi ser alle hold der virkelig topper ramme.

Casemiro - erstattes? Det gør mig sgu lidt målløs :D En afløser på hans niveau vil koste +150 mio i nuværende marked. Casemiro vil formentlig kunne sælges for det samme. Og så starter der en ny indkøringsprocess som modarbejder de seneste sæsoners succesfulde kontinuitet.. Min pointe er vidst bare, at det synes håbløst at gå i samme retning som alle andre, når man de senere år har kridtet banen op til en sundere, billigere og mere naturlig vej at gå - som så ovenikøbet har været medvirkende til at vi har skrevet fodboldhistorie.
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 9 måneder siden #14 af Dios

BBB skrev:

Et køb af Neymar frygter jeg vil ødelægge det der er blevet bygget på i årevis og jeg har især mine tanker på Asensio, som i mine øjne har potentialet til at nå Neymars niveau indenfor relativ kort tid?

I mine øjne er det simpelthen grotesk at sammenligne de 2. Nuvel, så er Asensio et kæmpe talent, men han har jo absolut intet blik for sine medspillere, eller evnen til at slå den afgørende aflevering. Asensio vil fremadrettede nok scorer en helt del mål, men blikket for sine medspillere gør ham ikke til en god "holdspiller". Asensio er ekstrem selvisk i sit spil

Jeg er ikke uenig i din konklusion, men argumentet mod Asensio er ret tyndt, når Neymar er en endnu større egoist og vel nok den mest selviske spiller i Europa i øjeblikket.

Nu ved jeg ikke hvor stor flueknepper man skal være, men der er alligevel forskel på selvisk og egoistisk :) En spiller som Ronaldo er i mine øjne egoistisk, hvor Neymar og Asensio er selviske, hvis vi udelukkende ser på deres spil på banen, og med det så er der ingen der kan ændre min holdning til Ronaldo, så please lad vær og komme med eksempler på det modsatte :D
Forskellen på Asensio og Neymar er, at Neymar har et blik for sine medspillere, hvor Asensio kigger for meget på bold og kun har øjne på mål. Neymar er bedre til at se det større billede, og spille chancen større.
Nu var der intet negativt i jeg brugte ordet selvisk :) Det var et udtryk for at Asensio ikke har et godt blik for sine medspillere når han skærer ind i banen.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 1 år 9 måneder siden ved Dios.

1 år 9 måneder siden #15 af Dios
@Mathiaska.

Fair nok med sammenligningen, men jeg ser bare slet ikke Asensio's potentiale til noget der minder om Neymar's. Asensio bliver forhåbentlig en fremragende spiller på sigt, men jeg ser det ikke ske indenfor 2 år. Han mangler simpelthen for meget, og er i mine øjne slet ikke så overlegen i sit spil på et kontinuerligt niveau, at han endnu skal sammenlignes med Neymar, Ronaldo eller Messi. Han er stadig et ungt talent som skal plejes, og derfor kommer der stadig en masse udsving, men han har stadig ikke slået "igennem" som starter. Han spillede fremragende imod Valencia, men alle de andre kampe som startere som cuppen imod Barca, så scorede han et fremragende mål, men præstationen var ikke prangende.
Kan man få Neymar, så mener jeg bare man skal slå til, for der findes bare ikke en bedre spiller pt. eller generelt. Han kan scorer og assistere og har vist det på det højeste niveau. Ronaldo er snart færdig, og der skal noget verdensklasse til at tage over, og her tør jeg bare ikke at vente på Asensio slår ordentlig til, for han er stadig et kæmpe spørgsmålstegn.

Jeg kan stadig ikke se hvordan Neymar skulle hæmme ungdomsarbejdet kontra Hazard. Jeg er virkelig vild med begge, men køber vi Hazard, så spiller han jo også primært i venstre side, så hvad er forskellen på ham og Neymar? Her tænker jeg på de kommende talenter. Hvis vi går af med Benzema og Bale, så skal de jo erstattes, og indenfor 2 år så er Ronaldo forhåbentlig heller ikke i Real Madrid længere. Skal vi satse på Asensio og Ødegaard? Gør vi det, så har vi for alvor tabt sutten IMO. Vi skal jo kombinere kvalitet med talent, og lige pt. så mangler vi kvalitet, hvor vi har masser af talent.

Jeg så også Neymar spille Mbappé og Cavani helt fri samtidig med, at Neymar var en direkte trussel hvergang han havde bolden. Nu havde Neymar heldigvis ikke sin bedste kamp imod os, men når han fik bolden, så blev det konstant farligt, og uanset hvor mange vi var på ham, så tog han bare et træk udenom dem så let som ingenting.
Jeg er ligeglad med om Casemiro's afløser vil koste en milliard. Bare han gør sit arbejde godt og på et stabilt niveau. Er så træt af, at spillerne kun præstere én sæson af gangen, eller i forskellige turneringer. Nu har Casemiro aldrig fået mig over på hans side 100%, og når han endelig var ved at gøre det, så spillede han katastrofalt igen.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

1 år 9 måneder siden #16 af R7CR7GB11

Dios skrev:

BBB skrev:

I mine øjne er det simpelthen grotesk at sammenligne de 2. Nuvel, så er Asensio et kæmpe talent, men han har jo absolut intet blik for sine medspillere, eller evnen til at slå den afgørende aflevering. Asensio vil fremadrettede nok scorer en helt del mål, men blikket for sine medspillere gør ham ikke til en god "holdspiller". Asensio er ekstrem selvisk i sit spil

Jeg er ikke uenig i din konklusion, men argumentet mod Asensio er ret tyndt, når Neymar er en endnu større egoist og vel nok den mest selviske spiller i Europa i øjeblikket.

Nu ved jeg ikke hvor stor flueknepper man skal være, men der er alligevel forskel på selvisk og egoistisk :) En spiller som Ronaldo er i mine øjne egoistisk, hvor Neymar og Asensio er selviske, hvis vi udelukkende ser på deres spil på banen, og med det så er der ingen der kan ændre min holdning til Ronaldo, så please lad vær og komme med eksempler på det modsatte :D
Forskellen på Asensio og Neymar er, at Neymar har et blik for sine medspillere, hvor Asensio kigger for meget på bold og kun har øjne på mål. Neymar er bedre til at se det større billede, og spille chancen større.
Nu var der intet negativt i jeg brugte ordet selvisk :) Det var et udtryk for at Asensio ikke har et godt blik for sine medspillere når han skærer ind i banen.

Kom nu Dios. Selvisk og egoistisk er per definition det samme. At du saa vil tilskrive dem forskellige betydninger maa du selv staa paa maal for.
www.synonymbog.com/synonym/egoistisk

Jeg synes ioevrigt, ligesom Mathiaska, at vi flere gange har set helt sublimt overblik og fantastiske spilninger fra Asensio i denne saeson samt i sidste.
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle, BBB

1 år 9 måneder siden #17 af Mathiaska

Dios skrev: @Mathiaska.

Fair nok med sammenligningen, men jeg ser bare slet ikke Asensio's potentiale til noget der minder om Neymar's. Asensio bliver forhåbentlig en fremragende spiller på sigt, men jeg ser det ikke ske indenfor 2 år. Han mangler simpelthen for meget, og er i mine øjne slet ikke så overlegen i sit spil på et kontinuerligt niveau, at han endnu skal sammenlignes med Neymar, Ronaldo eller Messi. Han er stadig et ungt talent som skal plejes, og derfor kommer der stadig en masse udsving, men han har stadig ikke slået "igennem" som starter. Han spillede fremragende imod Valencia, men alle de andre kampe som startere som cuppen imod Barca, så scorede han et fremragende mål, men præstationen var ikke prangende.
Kan man få Neymar, så mener jeg bare man skal slå til, for der findes bare ikke en bedre spiller pt. eller generelt. Han kan scorer og assistere og har vist det på det højeste niveau. Ronaldo er snart færdig, og der skal noget verdensklasse til at tage over, og her tør jeg bare ikke at vente på Asensio slår ordentlig til, for han er stadig et kæmpe spørgsmålstegn.

Selvfølgelig mangler han meget - han er 5 år yngre. Glem min sammenligning, det var ikke skarpt. Jeg var lidt for positions-fokuseret tror jeg. Potentialet i Asensio betvivler jeg dog på ingen måde.

Dios skrev: Jeg kan stadig ikke se hvordan Neymar skulle hæmme ungdomsarbejdet kontra Hazard. Jeg er virkelig vild med begge, men køber vi Hazard, så spiller han jo også primært i venstre side, så hvad er forskellen på ham og Neymar? Her tænker jeg på de kommende talenter. Hvis vi går af med Benzema og Bale, så skal de jo erstattes, og indenfor 2 år så er Ronaldo forhåbentlig heller ikke i Real Madrid længere. Skal vi satse på Asensio og Ødegaard? Gør vi det, så har vi for alvor tabt sutten IMO. Vi skal jo kombinere kvalitet med talent, og lige pt. så mangler vi kvalitet, hvor vi har masser af talent.

Forskellen på ham og Neymar er tydelig for mig. Neymar VIL+SKAL være centrum - han forlod verdens daværende næst-bedste hold for at blive det?
Hazard vil - ud fra egne udtalelser - spille god fodbold og vinde. Han er fløjtende ligeglad med om det kommer fra ham, bare det kommer. Og det er er nok hér jeg har mit største horn i siden på Neymar.

Jeg siger på ingen måde at vi KUN skal satse på Asensio og Ødegaard overhovedet, men hvis vi ikke satser på dem, hvad dælen er pointen så? At købe nogle unge spillere dyrt, lade dem spille lidt på leje og i en smule i klubben - for så at sælge dem så de kan ramme deres prime i en af Europas andre topklubber? Hvis dét er planen, SÅ har vi tabt sutten.

Dios skrev: Jeg så også Neymar spille Mbappé og Cavani helt fri samtidig med, at Neymar var en direkte trussel hvergang han havde bolden. Nu havde Neymar heldigvis ikke sin bedste kamp imod os, men når han fik bolden, så blev det konstant farligt, og uanset hvor mange vi var på ham, så tog han bare et træk udenom dem så let som ingenting.
Jeg er ligeglad med om Casemiro's afløser vil koste en milliard. Bare han gør sit arbejde godt og på et stabilt niveau. Er så træt af, at spillerne kun præstere én sæson af gangen, eller i forskellige turneringer. Nu har Casemiro aldrig fået mig over på hans side 100%, og når han endelig var ved at gøre det, så spillede han katastrofalt igen.

Summusummarum er vidst, at vi to må blive enige om at være uenige, da vores holdninger til Neymar tydeligvis er helt modsatte. Sådan skal fodbold være! :)

(Jeg dør lidt indeni når jeg ser folk skrive sådan om Casemiro. For mig er han et eksempel på at det kan lade sig gøre i Madrid og jeg mener ikke der er mange af hans kvalitet i verden - men det er en helt anden snak - jeg er, som altid, aaalt for romantisk når det kommer til Real Madrid!)

God fredag!
Sidste redigering: 1 år 9 måneder siden ved Mathiaska.
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle

1 år 9 måneder siden #18 af Zyconith

Mathiaska skrev:

Dios skrev: @Mathiaska.

Selvfølgelig mangler han meget - han er 5 år yngre. Glem min sammenligning, det var ikke skarpt. Jeg var lidt for positions-fokuseret tror jeg. Potentialet i Asensio betvivler jeg dog på ingen måde.

Dios skrev: Jeg kan stadig ikke se hvordan Neymar skulle hæmme ungdomsarbejdet kontra Hazard. Jeg er virkelig vild med begge, men køber vi Hazard, så spiller han jo også primært i venstre side, så hvad er forskellen på ham og Neymar? Her tænker jeg på de kommende talenter. Hvis vi går af med Benzema og Bale, så skal de jo erstattes, og indenfor 2 år så er Ronaldo forhåbentlig heller ikke i Real Madrid længere. Skal vi satse på Asensio og Ødegaard? Gør vi det, så har vi for alvor tabt sutten IMO. Vi skal jo kombinere kvalitet med talent, og lige pt. så mangler vi kvalitet, hvor vi har masser af talent.

Forskellen på ham og Neymar er tydelig for mig. Neymar VIL+SKAL være centrum - han forlod verdens daværende næst-bedste hold for at blive det?
Hazard vil - ud fra egne udtalelser - spille god fodbold og vinde. Han er fløjtende ligeglad med om det kommer fra ham, bare det kommer. Og det er er nok hér jeg har mit største horn i siden på Neymar.

Jeg siger på ingen måde at vi KUN skal satse på Asensio og Ødegaard overhovedet, men hvis vi ikke satser på dem, hvad dælen er pointen så? At købe nogle unge spillere dyrt, lade dem spille lidt på leje og i en smule i klubben - for så at sælge dem så de kan ramme deres prime i en af Europas andre topklubber? Hvis dét er planen, SÅ har vi tabt sutten.

Dios skrev: Jeg så også Neymar spille Mbappé og Cavani helt fri samtidig med, at Neymar var en direkte trussel hvergang han havde bolden. Nu havde Neymar heldigvis ikke sin bedste kamp imod os, men når han fik bolden, så blev det konstant farligt, og uanset hvor mange vi var på ham, så tog han bare et træk udenom dem så let som ingenting.

Summusummarum er vidst, at vi to må blive enige om at være uenige, da vores holdninger til Neymar tydeligvis er helt modsatte. Sådan skal fodbold være! :)

(Jeg dør lidt indeni når jeg ser folk skrive sådan om Casemiro. For mig er han et eksempel på at det kan lade sig gøre i Madrid og jeg mener ikke der er mange af hans kvalitet i verden - men det er en helt anden snak - jeg er, som altid, aaalt for romantisk når det kommer til Real Madrid!)

God fredag!

Man skal ikke nødvendigvis smide 150 mio.euro for at få noget der er bedre med bolden, bedre med hjernen og spiller mere stabilt end Casemiro.

60 mio. for Danilo Pereira
45 mio. for William Carvalho
Ja, du kan jo købe begge for under 150 mio. og have en gedigen rotationsspiller til den defensive midt.

Altså, jeg vil næsten hellere have ham den nye defensive midt fra Las Palmas, Etebo. Han gjorde det fremragende i kampen mod Barcelona.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

"Piqué, cabrón, saluda al campeón"
Sidste redigering: 1 år 9 måneder siden ved Zyconith.

1 år 9 måneder siden #19 af Sebberg

BBB skrev:

Haha, åh gud. EUROPAS MEST SELVISKE SPILLER, der - host host - har lavet flest assists OG flest key passes pr. game (fører også i CL) af alle spillere på HELE KONTINENTET.

Ja, hvis du ser isoleret på, hvor mange gange Neymar mister bolden, så kan man godt kalde ham egoistisk, men det skal jo ses i et perspektiv. Han er den absolut bedste dribler i hele verden, og det betyder naturligvis, at han skal forsøge. Nogle gange kommer det til at se dumt ud, andre gange sætter han tre mand og sparker den i kassen. Sådan er det bare med en spiller, der i de offensive facetter er så overlegen i forhold til sine modspillere.

Og husk nu på, at han på trods af at miste bolden en del gange mod os, så er det jo ham, der alene skaber chancerne til de to kæmpe chancer til Cavani og Mbappe.

Det er fuldstændig blasfemisk at sammenligne ham med Asensio, om det så er niveau, spillertype eller potentiale.

1 år 9 måneder siden #20 af BBB

Sebberg skrev: Det er fuldstændig blasfemisk at sammenligne ham med Asensio, om det så er niveau, spillertype eller potentiale.

Sammenligningen gik også på det selviske i deres spil. Det har vel intet med hverken niveau, spillertype (hvorfor er det blasfemisk?) eller potentiale.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.