Hvad er de 50 dårligste køb i Real Madrids historie?

6 år 6 måneder siden #1 af BBB

Jbner skrev:

madrid2000 skrev:

Jbner skrev:

madrid2000 skrev: Hvis det er rigtig, så er Hazard nok det værste køb man har lavet i klubbens historie. 130 mio euro. Kommer fed til klubben. Er kampklar i 5-6 kampe, og skadet resten af sæsonen.

Slap nu lige af for fanden. Det værste køb i historien? Tror nu snildt jeg kunne finde 50 køb der har været værre.

Kan finde 50 indkøb, som har kostet 130 mio euro?

Jeg går ud fra at du mener det værste køb i historien er en kombination af de ting du nævner? Så hvis du vil have at man kun må kigge på spillere til den pris, så nej, selvfølgelig kan jeg ikke det. Men hvis man kigger på præstationer, skader og tager alt i betragtning, så er Hazard LANGT fra det værste køb i historien.

Hvad er de 50 dårligste køb i Real Madrid over de sidste 30 år? (det må godt gå længere tilbage end 30 år, men herefter bliver det sværere at huske spillere og sammenligne med priser)

Er det Faubert, Woodgate, Cassano, Kaka, Walter Samuel, Hazard*, Baljic, Illarramendi?

Jeg ved ikke, hvem de 50 dårligste køb er, men jeg kunne godt tænke mig at høre nogle af jeres bud, og der må gerne være et argument eller to for jeres valg. I behøver ikke liste 50.

*Vi lever i bagklogskabens lys, og derfor mener jeg, at Hazard er fair at have med. Han har været en dyr dreng at købe 1 år før kontraktudløb, og han kommer sandsynligvis ikke til at bidrage mere i denne sæson. Reelt er det 100+ mio. for én sæson, hvor han har været ubrugelig.
Sidste redigering: 6 år 6 måneder siden ved BBB.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 6 måneder siden #2 af Zyconith
50 er godt nok mange. Her er der en håndfuld eller to.

Pedro Munitis - angriber uden mål i støvlerne.

Esteban Cambiasso - han leverede ikke tilstrækkeligt til at bide sig fast på førsteholdet. Hvilket jeg egentlig synes var en enorm skam fordi jeg godt kunne lide ham. Da han kom til Inter viste han igen hvorfor Real Madrid havde købt ham i første omgang, og udviklede sig til at blive en af de bedste defensive midtbanespillere i en årrække.

David Beckham - synes ikke det fungerede. Måske var det ligeså meget holdet/klubben i sin helhed. Men synes aldrig at skiftet indfriede de indledende forventninger og Beckham leverede ikke præstationer af samme niveau som vi så hos Manchester United.

Michael Owen - endnu en brite. Måske de bare skulle holde sig på øen?!? Det fungerede sgu' heller ikke. Han bed sig ikke fast på holdet og kan ikke huske om der også var nogle problemer med skader eller noget. Det var bare ikke et match made in heaven.

Robinho - sambaen og målene havde han åbenbart glemt hjemme i Santos.

Kaka - det samme kan siges for Kaka, så vidt jeg husker var han også plaget af skader.

Gabriel Heinze - kvaliteten manglede.

Fernando Gago og Mahamahou Diarra, - samme historie som Cambiasso. Masser af kvalitet der aldrig blev forløst i en rodet tid i klubben.

Drenthe - springet til Real Madrid var måske lige tidligt nok. Talentet fik ikke mange chancer.

Jose Callejon - kvaliteten manglede selvom han udviste en fed attitude.

Granero - stort talent, men for mange konkurrenter til at han kunne få nok spilletid.

Alvaro Morata - stort talent, men for mange konkurrenter til at han kunne få nok spilletid. Måske det havde været bedre hvis han var blevet udlejet til en mindre klub til at starte med.

Mezut Ozil - passede ikke ind i systemet. For lille et aftryk ift. den samlede mængde spilletid.

Illaramendi - skiftet lykkedes aldrig. Hans præstationer var for ringe og han gjorde hele defensiven usikker. Bidrog ikke med noget offensivt.

James Rodriguez - kæmpe fejlkøb når man i forvejen havde Isco. Så står vi med to 10'ere i konkurrence til en højrekant i Bale.

Isco - Elskede ham i Malaga hvor han spillede højre kant. Men altså... I sine tre første år fik han ikke mange chancer og når han endeligt gjorde så stod den kun på piruetter rundt om sig selv hvorefter han mistede bolden ved at løbe direkte ind i favnen på modstanderne af rent rundtossethed. Efter to gode måneder og et par fine præstationer på landsholdet begyndte han at få stjernenykker og har siden da spillet dårligere end nogensinde før.

Men altså... Listen er uendelig:

Walter Samuel
Saviola
Woodgate
Pedro Leon
Thomas Gravesen
Cassano
Nuri Sahin
...

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 6 år 6 måneder siden ved Zyconith.

6 år 6 måneder siden #3 af Dios
1. Kaká.
2. James.
3. Bale.
4. Anelka.
5. Illarramendi.
6. Coentrao.
7. Robinho.
8. Beckham.
9. Kovacic.
10. Danilo.

Hazard, Jovic og Militao vil jeg give noget mere tid før jeg vil kalde dem dårlige indkøb. Listen er selvfølgelig svær at lave, men umiddelbart har jeg vurderet dem på pris, kvalitet, forventninger og hvad de er blevet solgt for. Jeg har egentlig også Isco på listen, men han var relativ billig og er sådan set brugbar til bredden, om end mine forventninger til ham var langt højere. Det er mest hans salgsværdi jeg tænker på her, som er langt højere end hvad vi købte ham til.
De samme overvejelser havde jeg med Di María, men han blev jo også solgt til en markant højere pris, så derfor synes jeg ikke man kan have ham med.

Ellers synes jeg James og Kaká siger sig selv. De burde ligge øverst på alles liste. Bale har jo egentlig leveret fint med mål, men en så dyr spiller burde bare være fast mand på holdet, hvor han ikke skulle være frasorteret til kampudtagninger.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 6 år 6 måneder siden ved Dios.

6 år 6 måneder siden #4 af slb1995

Zyconith skrev: 50 er godt nok mange. Her er der en håndfuld eller to.

Mezut Ozil - passede ikke ind i systemet. For lille et aftryk ift. den samlede mængde spilletid.

At Özil skulle være blandt de dårligste indkøb forstår jeg ikke helt. Jeg husker ham som en eminent 10'er, hvor han var verdensklasse i sine to første sæsoner, mens han faldt i niveau/indstilling i den sidste, hvilket dog gjorde sig gældende for en stor del af holdet i 12/13-sæsonen. Han lavede også en absurd mængde oplæg.

Dog har historien vist, at det nok var for det bedste, at han blev solgt, hans Arsenal-niveau in mente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

6 år 6 måneder siden #5 af Thomaskjensen
Beckham er da klart det bedste køb, det var på grund af ham at jeg byttede fra ManUtd til RM. :) At vi så ikke vandt noget i de kommende 3 år vil jeg ikke have skyld for...

Kaka, James, Beckham, Anelka, Owen, Bale, Kovacic, Robbon, Danilo og Illarramendi som en top 10.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
6 år 6 måneder siden #6 af 9eren
Det gælder for mange af de indkøb, at vi måske allerede havde materiale der var bedre eller kunne gøre det ligeså godt.

Jeg vælger inde for de sidste 10 år, fordi der ikke er grund til at pege på gamle gamle fejl længere.
Det bliver en top 10 med fokus på pris og hvad vi fik ud af spilleren.

1: Fernando Gago/James
2: Lucas Silva
3: Nuri Sahin
4: Asier Illarramendi
5: Jesus Vallejo
6: Danilo
7: Odriozola
8: Theo H
9: Ceballos
10: Sergio Canales

Andre nævneværdige men også svært fordi der kan rettes op på det.

Hazard, Jovic, Brahim, Lunin og Kovacic

Ps Fernando Gago kom på alligevel og kommer altid til at være den dårligste for mig
Sidste redigering: 6 år 6 måneder siden ved 9eren.

6 år 6 måneder siden #7 af BBB

Dios skrev: 1. Kaká.
2. James.
3. Bale.
4. Anelka.
5. Illarramendi.
6. Coentrao.
7. Robinho.
8. Beckham.
9. Kovacic.
10. Danilo.

Hvis vi nu går ud fra, at rapporterne om Hazards skade er sande, og han ikke kommer i spil mere i denne sæson. Hazard havde 1 år tilbage af sin kontrakt. Illarramendi kostede os trods alt kun et underskud på 17 mio. euro for to sæsoner. Har Hazard virkelig sat så stort indtryk på holdet i denne sæson, at det var 100 mio. euro værd at have ham i denne sæson? Sniger han sig alligevel udenom din top 10 over de dårligste transfers? Forstår mig ret. Jeg tror, at han vil bidrage positivt på sigt, men hans bidrag i denne sæson har vel ikke været bedre end det Bale har bidraget med igennem hele Bale's Madrid-karriere?

Robinho fik vi næsten det dobbelt af, hvad vi havde givet for ham.

Kaká kan jeg følge dig i. Han var for skadet, for dyr, gav holdet for lidt, betød fornærmende lidt ift. titler. Han havde mistet sine evner, før han kom til klubben. Stort økonomisk tab. Kæmpe fejlkøb.

Anelka går den ca. i 0 rent økonomisk. Hvis han skal være et dårlige køb end Hazard i min bog, så skal han have været decideret destruktiv for vores spil. Han skal spille som Woodgate gjorde i sin debut. Scorede et par vigtige mål i CL. Scorede for lidt ellers. Nummer fire på listen over de dårligste transfers de sidste 30 år er måske at stramme den. Bestemt ikke god.

9eren:
Hvordan kan Kovacic nå at ændre sig? Han er solgt til Chelsea.
Sidste redigering: 6 år 6 måneder siden ved BBB.

6 år 6 måneder siden #8 af DeLaRed
Listen er lang og man kan jo kigge paa det fra forskellige vinkler (Pris, Videre-salgs prise, Skader, Praesationer, pladsen de blev koebt ind til vs pladsen de spillede osv.) Men her kommer mine bud paa en top 10:

1. Kaka (Vi fik ikke en eneste season ud af ham der kunne forsvare hans pris-skilt)
2. James (Alt for overvurderet en spiller, de penge kunne vaere brugt meget bedre, har ikke haft nogen vaerdi for Real)
3. Faubert (Var et maerkeligt stress-koeb)
4. Owen (Han var heller ikke pengene vaerd)
5. Woodgate (Det var et tragi-komisk koeb)
6. Ceballos (Han har ikke nu, har aldrig haft og faar aldrig et niveau der er hoejere end til at sidde paa baenken hos i midter-hold i La Liga)
7. Cassano (Han var ogsaa sindsygt overvurderet da vi koebte ham, og saa var han ud over det forfaerdelig for klubbens image)
8. Nuri Sahin (Havde aldrig niveauet)
9. Lucas Silva (Hulubulu Lucas hvor er du henne???)
10. Theo H. (Jeg tror klubben troede de havde koebt hans bror, klassisk problem med Real-Madrid fax'en;)

Jeg er uenig i at de foelgende spillere er paa listen, men forstaar dog godt hvorfor folk har valgt dem:

Robinho: Vi koebte ham i en ung alder hvor han havde et kaempe potentiale til en pris paa 24M han blev dog aldrig den brasilianer vi havde haabet paa, men vi solgte ham videre til 43M, saa financielt var det ikke en helt daarlig handel.

Bale: Jeg kan sagtens saette mig ind i hvorfor saa mange peger paa ham, men havde vi nu solgt ham efter hans famoese sakse-spark for snart 2 aar siden, saa mener jeg ikke at man kan kalde ham et decideret daarligt koeb, omend han nu er blevet haengede langt over sidste salgs-dato. Vi skal huske at Manden har scoret over 100 maal for klubben og at han i 3-4 seasoner var en del af et af de meste frygtede angreb (BBC) i europa, i en af de bedste perioder i RM's historie. Saa nok saa meget som jeg hader at have ham paa holdet nu, saa var der et tidspunkt hvor jeg synes at han den investering vaerd.

Graversen: Hahaha, jeg kan ikke pege paa ham som et daarligt koeb, da underhlodnings vaerdien simpelthen var for stor :)

Ozil: Vi Koebte ham i Bremen for 18M og solgte ham til 47M, finacielt var det et roeverkoeb, og jeg vil vaage at postaa at vi ikke kunne have faaet en anden ligesaa god spiller til den pris, saa Ozil er godkendt fra min side, dog fint han kom videre til Arsenal.

Morata: Var i foerste omgang gratis, vi solgte ham til 20M, saa koebte vi ham saa tilbage for 30M og solgte ham aaret efter for 66M, financielt en droemme handel!

Granero: Kostede os "kun" 1M i difference at koebe retur fra Getafe og solgte ham til QPR for 8M, til de priser kan man ikke kalde ham et daarligt koeb, havde vi betalt den pris for Kaka havde han heller ikke vaeret paa listen.

Beckham: Nok ikke den spiller vi ahvde brug for paa det tidspunkt, men brand-vaerdien i at koebe ham da vi gjorde er uondvaerlig, og har vaeret med til at skabe en oekonomi i klubben der han kunne koebe en spiller som Cristiano.

Hazard: Det er for tidligt...med mindre han bliver solgt for 10M til sommer...

Donde está la biblioteca?

6 år 6 måneder siden #9 af R11
Måske er jeg lidt hård ved nogle af dem :)

Santiago Solari: Synes ikke han var så god, havde en god periode lige før at han fik forlænget sin kontrakt, også faldt han i niveau igen.
Wálter Samuel: Robust og god forsvare, som bare ikke slog igennem.
Jonathan Woodgate: Måske den eneste brite som var mere skadet end Bale.
Michael Owen: Slog bare aldrig igennem, og faldt kun i niveau efter skiftet fra Madrid.
Thomas Gravesen: Havde bare ikke det der skulle til.
Cicinho: Ikke god nok
Pablo García: Ikke god nok.
Carlos Diogo: Ikke god nok.
Antonio Cassano: problembarn, som ikke slog sit navn fast.
Júlio Baptista: havde sit moment i én el-clasico.
Robinho: Var lidt i tvivlt omkring ham, men i forhold til den hype der var omkring ham, så var der bare ikke nok slutprodukt.
Mahamadou Diarra: ikke god nok.
Fernando Gago: Ikke god nok
Émerson: for gammel og ikke god nok. Huskes bedst for en el-clasico, hvor han tværede Messi.
Esteban Granero: Huskes bedst for at han kontrovers med Mourinho.
Jerzy Dudek: Huskes for absolut ingenting
Javier Saviola: Ikke god nok.
Christoph Metzelder: Ikke god nok.
Gabriel Heinze: Ikke god nok.
Royston Drenthe: for stort et skridt.
Arjen Robben: Skadet hele tiden
Julien Faubert: HAHA en joke.
Rafael van der Vaart: Havde bare ikke det der skulle til i en klub som Real Madrid.
Klaas-Jan Huntelaar: Havde bare ikke det der skulle til i en klub som Real Madrid.
Álvaro Negredo: Hovedløs signing
Kaká: For mange penge for en spille, som aldrig kunne sætte en fod rigtigt. (skadet)
Sergio Canales: Kunne ikke slå igennem.
Pedro León: Ved ikke hvad klubben tænkte på.
Hamit Altintop: Ved ikke hvad klubben tænkte på.
Nuri Sahin: Havde bare ikke det der skulle til i en klub som Real Madrid.
Asier Illarramendi: Havde bare ikke det der skulle til i en klub som Real Madrid.
Lucas Silva: Havde bare ikke det der skulle til i en klub som Real Madrid.
James Rodríguez: For ensrettet, han har en force og det er det.
Danilo: Havde bare ikke det der skulle til i en klub som Real Madrid.
Theo Hernández: Havde bare ikke det der skulle til i en klub som Real Madrid.
Dani Ceballos: Det startede meget godt med nogle gode præsentationer.
Mariano Díaz: Har bare ikke det der skulle til i en klub som Real Madrid.

6 år 6 måneder siden #10 af Ramos4

Dios skrev: 1. Kaká.
2. James.
3. Bale.
4. Anelka.
5. Illarramendi.
6. Coentrao.
7. Robinho.
8. Beckham.
9. Kovacic.
10. Danilo.

Hazard, Jovic og Militao vil jeg give noget mere tid før jeg vil kalde dem dårlige indkøb. Listen er selvfølgelig svær at lave, men umiddelbart har jeg vurderet dem på pris, kvalitet, forventninger og hvad de er blevet solgt for. Jeg har egentlig også Isco på listen, men han var relativ billig og er sådan set brugbar til bredden, om end mine forventninger til ham var langt højere. Det er mest hans salgsværdi jeg tænker på her, som er langt højere end hvad vi købte ham til.
De samme overvejelser havde jeg med Di María, men han blev jo også solgt til en markant højere pris, så derfor synes jeg ikke man kan have ham med.

Ellers synes jeg James og Kaká siger sig selv. De burde ligge øverst på alles liste. Bale har jo egentlig leveret fint med mål, men en så dyr spiller burde bare være fast mand på holdet, hvor han ikke skulle være frasorteret til kampudtagninger.

Jeg ved ikke hvad du forventede af Coentrao, men under Mourinho var han da ret god? Altså jeg kendte ham ikke - og jeg kan tage fejl, men han kostede vel ikke alverden? Så smuttede han igen. Han havde vel mentale problemer mere end noget andet. Altså svært ved presset etc. Jeg synes Theo er et større fejlkøb f.eks. ift. pris og forventninger.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

6 år 6 måneder siden #11 af Ramos4
Jeg ved ikke om det er allemands-viden - det er det sikkert, men ellers så er historien jo, at både Barca og Madrid havde Beckham som første prioritet og Ronaldinho som 2. Tænk hvis Barca havde haft heldet til at hente Beckham, så havde vi måtte "nøjes" med Ronaldinho ;)

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

6 år 6 måneder siden #12 af madrid2000
Indtil i dag:

1. Førstepladsen går uden tvivl til Hazard. Forhåbentligt er billedet en anden, når han indstiller karrieren på et tidspunkt, men foreløbig ligger han nr. 1. Og det gør han fordi han er den dyreste køb i klubbens historie, men kommer totalt ude af form fra ferien, hvor han har taget ekstra mange kilo på som han bruger ret lang tid på, at smide. Det synes jeg er totalt mangel på respekt. Du er lige købt for et gigantisk beløb, og skal være den nye store stjerne i en gigantisk klub som RM, og så dukker du halvfed op. Han har vel sammenlagt spillet 5 gode kampe, og hans sæson er allerede over.

2. Kaka. Store forventninger og stort beløb smidt efter ham. Han første sæson var respektabelt, men derefter så lignede han en skygge af sig selv. En kombination af skader og en Mesüt Özil gjorde ham hurtig irrelevant. Han var også en der skulle være den store stjerne på holdet, og sammenholdt med den store transfersum, så ligger han højt.

3. James. Købt for 80 millioner euro. Havde også en respektabelt første sæson, men herefter blev han gradvist mere og mere irrelevant. Disse dage er han i hans bedste fodboldalder, men performer som en serie 3 spiller.

4. Danilo/Theo: Kæft nogle kegler, og helt billige var de heller ikke.

5. Illaramendi: Jeg plejede, at kalde ham elendigmendig. Han var sku ingen Xabi Alonso som vi var blevet lovet. Den defensiv midtbane har haft sine andel af elendig spiller efter Makelele smuttede indtil Casemiro stabiliserede positionen. Der kan nævnes Lassana Diarra, Emerson, Gravesen, Garcia fra Osasuna, der vel mest er kendt for, at være sure over, at vi fejrede mål.

Der er rigtig mange spiller, der blev købt som panikkøb. Så der vil være mange spiller i bagklogskabens lys, hvor man ryster på hovedet. Såsom Fuebert, Gravesen, Metzelder, Nuri Sahin, Altintop, Owen, Lucas Silva, Cassano og der er sikkert mange flere. De fleste af dem kostede dog næsten ingenting.

Leveret af Kunena Forum