Dagens diskussion

13 år 5 måneder siden #13 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Dagens diskussion
Dagens diskussion er et fantastisk tiltag :)

Jeg må sige, at Santiago Segurola bestemt har en pointe i hoveddelen af sin kritik. Behandlingen af klubkoryfæerne har nemlig været under al kritik. Det kan ikke passe at folk som Hierro, Del Bosque, Guti og Raul ikke havde fortjent en bedre afsked, end hvad de fik. Jeg håber inderligt, at Raul vender tilbage i en ledelsesstilling og får en velkomst der er en konge værdig.

Dog er Casillas-sagen lidt en anden. Her taler vi om skader og formnedgang. Det er vel mere en (forholdsvis) almindelig spiller-træner batalje, og ikke en klub-spiller batalje. Han har af gode grunde ikke fået sin første kamp siden sin tilbagekomst, og skal heller ikke starte i aften. Jeg ser det også som den bedste løsning, ikke at udtage ham til truppen, det ville have skabt en større debat i aften ved annonceringen af startopstillingen.

Men Casillas skal nok være den sædvanlige starter igen i næste sæson.

Kommer vi tilbage til hovedsagen, så skulle en loyal klubmand som Vicente Del Bosque eksempelvis aldrig have været smidt ud på den måde. Se dét var en nedværdigende behandling. Der burde blive værnet mere om klublegenderne, end hvad der hidtil er blevet gjort. Det er et punkt, jeg håber der bliver forbedret.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 13 år 5 måneder siden ved Jaken.
Følgende bruger(e) sagde tak: rezamadridista

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
13 år 5 måneder siden #14 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Dagens diskussion

Siempre Madrid skrev: Iker Casillas har trænet fuldt med i over en uge og han bliver ikke skånet på nogen måde.

José Ramón de la Morena fra El Larguero mener (ligesom flere andre), at der er total kold luft mellem Casillas og Mourinho, og at førstnævnte blev tvunget til at ændre sin stemme på Vicente del Bosque som årets træner for ikke at skabe en dårlig stemning i klubben.

Altså de andre spaniere tvang ham til at stemme på del Bosque? For så er det jo ikke ham Mou skal være sur på. Eller har jeg forstået det bagvendt?

13 år 5 måneder siden #15 af MMM
Besvaret af MMM på emne Dagens diskussion
@ Raul 7. Han gav fem point til Mou, tre til Del Bosque. Ifølge både spanske og engelske medier havde Casillas tænkt sig at give fem til Del Bosque og tre til Mou, men blev tvunget til at ændre det, for ikke at fornærme Mou og skabe (yderligere) dårlig stemning. Både Morena og kilden til dagens diskussion, Santiago Segurola, antager at kimen til uvenskabet for alvor blev vakt af Casillas mægling og kontakt til Xavi efter de mange kampe mod Barca i 2011 - ikke en adfærd jeg synes man kan bebrejde Casillas.

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
13 år 5 måneder siden #16 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Dagens diskussion

MMM skrev: @ Raul 7. Han gav fem point til Mou, tre til Del Bosque. Ifølge både spanske og engelske medier havde Casillas tænkt sig at give fem til Del Bosque og tre til Mou, men blev tvunget til at ændre det, for ikke at fornærme Mou og skabe (yderligere) dårlig stemning. Både Morena og kilden til dagens diskussion, Santiago Segurola, antager at kimen til uvenskabet for alvor blev vakt af Casillas mægling og kontakt til Xavi efter de mange kampe mod Barca i 2011 - ikke en adfærd jeg synes man kan bebrejde Casillas.

Ah okay. Det lyder helt skørt. Men sådan er Mou jo.

Tænk hvis vi havde beholdt del Bosque. Hvor havde vi ikke været idag.

13 år 5 måneder siden #17 af BBB
Besvaret af BBB på emne Dagens diskussion

Dios skrev:

BBB skrev:

Dios skrev: Omvendt kunne Mourinho forklare sig med, at Casillas mangler kampform, og Lopez indtil videre har stået fantastisk, og han ikke er villig til og gamble i en så vigtig kamp.

Jeg mener, at han har sagt netop dette, når han siger at det er svært at sætte Lopez af (grundet den gode form). Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være en overraskelse, at Lopez står.

Ift. muldvarpen, så er jeg enig med Mourinho i at hvad der sker i klubben bliver i klubben. Men det er stadig kun spekulationer, om det skulle være grunden til hans bænkning i første omgang.

Det er vigtigt og få det hele med, hvis man tager en lille bid ud af en kontekst :). "Og jeg kan godt følge Siempre lidt i, at det måske vil give anledning til mistanke om et misforhold til Mourinho, hvis Casillas havde været på bænken.".

Jeg kommenterer ikke på hvor Casillas skal være - bænken eller tribunen - blot at man ikke kan fratage Lopez pladsen i målet, når han har gjort det over alt forventning. Derfor mente jeg ikke den sidste del var relevant for min kommentar.

Dios skrev: Jeg tror ikke kun det er Mourinho, som har den holdning. For selvfølgelig skal der ikke vigtige informationer ud fra omkædningsrummet, og da slet ikke til pressen.
Som du siger, så er det stadig spekulationer, og derfor skriver jeg også, at jeg mangler en udmelding fra Mourinho af.
Det er dog en helt anden diskussion.

Du kommer til at vente længe, hvis du forventer at Mou stiller sig op på et pressemøde med kritik af Casillas, et af det nye årtusinds allerbedste målmænd og kaptajn for både klub og land, som han ikke kan bevise, men blot har en (måske begrundet) formodning om. Så ivrig tror jeg alligevel ikke Mourinho er for at tage en slåskamp, og uden adgang til hans tanker må vi nok forholde os til at det på samme vis sagtens kunne være Casillas' - mildest talt - enorme dyk i præstationer, der affødt en tur på bænken. :-)

Raúl 7 skrev: Tænk hvis vi havde beholdt del Bosque. Hvor havde vi ikke været idag.

På vej hjem fra La Rosaleda? ;-)
Sidste redigering: 13 år 5 måneder siden ved BBB.

13 år 5 måneder siden #18 af Realmadrid94
Besvaret af Realmadrid94 på emne Dagens diskussion
Dagens diskussion:
Skal Real Madrid til at skifte opstilling? Jeg har altid været fan af at spille 3-5-2 (eller en anden opstilling, hvor man spiller med 3 centrale backs, mens man har 2 wingbacks).
Helt konkret skulle det så nogenlunde således ud:
Pepe-Ramos-Varane.
Længere fremme er det Marcelo og Carvajal på hver sin ''back''.
Hvad synes i? Det skal selvfølgelig trænes, men en af vores svagheder, er vores kanter. Hvis vi sætter 3 i midterforsvaret, mens vi har 2 ''offensive'' backs, så ville det være en alternativ løsning?..
Jeg synes 4-2-3-1 opstillingen er kedelig.
3-5-2 skal ikke praktiseres som i Juventus, men i en offensiv Real Madrid-stil.
:)
Sidste redigering: 13 år 5 måneder siden ved Realmadrid94.

13 år 5 måneder siden #19 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Dagens diskussion
Jeg har også altid været fan af taktisk variation, især 3-5-2’en, og har også selv tænkt tanken før ;)

Det problem jeg sporer er, at så tvinger vi Cristiano ind centralt på banen, og det er ikke optimalt. Ydermere mister vi også en spilfordeler længere fremme på banen (vel nok Di Maria i det scenarie).

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Leveret af Kunena Forum