Real Madrid - Manchester City
Problemet er jo at Vini er vores angriber. Som angriber er man nødt til at score. Rodrygo er sgu heller ikke kynisk nok.Lars1991 post=174124 skrev: Slap nu af med Vini hahah. Han spiller slet ikke særlig skidt, men ret middel. Ja, det ærgerligt han ikke scorer, men han laver til gengæld to mega gode assists.. så er det vist heller ikke værre.
Guardiola fik sagt noget til sit mandskab i pausen, vi kan slet ikke få fat i dem i anden halvleg, hvilket gør at vi kommer til at se trætte og energiløse ud. City kom tættere og tættere på vores felt, men skaber jo faktisk ikke chancer. Men vi giver dem plads til at skyde fra kanten af feltet og ja, så sker det her nogen gange... en ting er en Foden der krøller den flot, en anden ting er en CB der bare banker til den med sit dårlige ben, så går alt også bare ind altså.
Vi lever, men det bliver mega svært.
I sidste ende betaler vi selvfølgelig for at spille en hel sæson uden 9'er. Det er som sådan ikke Vinis skyld. Han er en god winger, men angriber bliver han aldrig.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Igen. Vinder den igen, kloge.Lars1991 post=174126 skrev:
Ramos4 post=174123 skrev: Ku' Vini dog bare afslutte.
Vi må vente til Mbappe kommer med at vinde pokalen med de store ører åbenbart.
Du skal vist lige tænke 2 år tilbage og huske hvem der scorede det afgørende mål, så vi vandt pokalen med de store ører....
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Ramos4 post=174128 skrev:
Igen. Vinder den igen, kloge.Lars1991 post=174126 skrev:
Ramos4 post=174123 skrev: Ku' Vini dog bare afslutte.
Vi må vente til Mbappe kommer med at vinde pokalen med de store ører åbenbart.
Du skal vist lige tænke 2 år tilbage og huske hvem der scorede det afgørende mål, så vi vandt pokalen med de store ører....
Det giver bare ingen mening at du blamer Vini for ikke at kunne afgøre kampe, når han afgjorde den største af dem alle..
I dag synes jeg både Rodrygo og Vini gør det fint, selvom det ærgerligt de ikke var mere kyniske. De farlige hele tiden. Det bliver godt nok taget for givet herinde. Jeg vil hellere vende blikket imod Bellingham, som jeg synes var skuffende i dag. Også fordi han var en af dem der tit hang oppe foran, selvom han stadig løb flere defensive meter end de to brasilianere trods alt. Men vi forventer jo mere fra ham, det lidt det ekstra han kan give, som vi mangler.
- 9eren
- Gæst
-
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Bellingham løb rigtig mange forgæves meter efter bolden. Han spillede dårligt. Synes Vini og Rodrygo var ok.
Lunin ødelægger rigtig meget med hans drop.
- mat_hattrick
- Ekspert bruger
-
1) Carlo gjorde nogle gode valg før kampen og måden han fik spillet bode Rodrygo og Vini i venstre side sammen var mega god! Det er jo ikke bare at sige, at de skal være der. Løbene rundt omkring skal jo også koordineres. Det virkede super godt og man fik kompetencerne ud af begge spillere!
2) Vini lavede mange fejl, men var farlig i sin tilstedeværelse og spillet, med specielt Rodrygo, midt på banen var rigtig godt synes jeg! indtil slutningen af 1. halvleg arbejdede han også godt defensivt og virkede endelig "ydmyg". Det ændrede sig dog, og synes han igen blev for doven.
3) Spillerne virkede overtændte til slut i 1. halvleg. Jeg tænkte her: "perfekt, hvis der er noget Carlo kan, så er det at skabe ro!". Desværre virkede det til, at der kom for meget ro, og intensiteten faldt big time fra første sekund i 2. halvleg. Det kostede dyrt.
4) Vi var pisse gode! Men brænder for meget. og defensivt var det dårligere i 2. halvleg pga Vini dækkede mindre og den generelle intensitet dykkede.
5) Kroos er sindssyg. Jeg tænkte det ville gå galt, da han røg ud. Men Modric var også god!
6) Valverde er endnu mere vild!
7) Rodrygo er middelmådig i højreside og verdensklasse i venstre. Kan man bruge de to brassere som i dag, så bliver man 50 % bedre end normale kampe.
Jeg tror på man kan få samme kampbillede i næste kamp. Man er dog nødt til at score på flere af de store chancer! og så er det jo heller ikke sikkert at City lige banker de mål ind som de gør i dag!
- Madrid1998
- Væk
- Platin bruger
-
Acelotti kan kun komme for hurtigt væk. Manden tør intet på den bane.
Stiller man sig ned sådan mod City, ligesom man også tit gør mod et historisk svagt Barcelona, så kommer man ikke meget langt.
City er vant til at spille sådan hver weekend. Pres dem dog. Stress dem noget mere og hav en mere offensiv tilgang for Fanden.
Se dog hvor godt Liverpool typisk gør det mod City, fordi de tør langt mere, og vi har altså en bedre trup end Liverpool. Ancelottis nosseløse pragmatiske tilgang er så frustrerende at se på.
Real formår stort set gennem hele kampen at holde City fra fadet, og det i sig selv er en præstation for ethvert hold. Deres mål skulle alle komme ude fra feltet, hvor de to sidste specielt var perler uden for Lunins rækkevidde. Den første skulle han selvfølgelig have haft, men der må man også give Bernardo kredit for at se åbningen.
City tog initiativet i 2. halvleg. Det var meget ærgerligt ovenpå en rigtig god første halvleg, men intet hold kan dominerer City i en hel kamp. Jeg vil mene at Real gjorde det i første halvleg, hvis man ikke blot fokuserer på boldbesiddelse som dominans.
Real var selv meget heldige med specielt det første mål, men holdet kom frem til afslutninger, og så kan sådanne situationer opstå. I det hele taget var Real farligst over kampen, da de kom til større chancer. Citys mål og bedste forsøg kom alle ude fra feltet.
Vini var afgørende med to assist, men jeg kan sagtens forstå kritikken af ham herinde. Han brænder nogle chancer, hvor han som minimum skal ramme indenfor rammen. Hertil havde han flere dumme boldtab.
Bellingham formåede ikke at sætte sig i gennem i løbet af kampen. For lidt lykkedes, og han lå for meget ned.
Grealish-Carvajal-duellen leverer hver gang. Fed kamp i kampen. Rüdiger er Haalands kryptonit (Håber ikke jeg skal æde de ord næste uge). Forsvaret stod solidt og kompakt. Mendy gik under radaren i dag, super solid præstation. Kroos og Modric begge fremragende. Cama også rigtig god.
Trods at jeg syntes Real sagtens kan være sig selv bekendte, er det et forbandet resultat. Udekamp på Etihad hvor KdB og Walker givetvis er tilbage.. Det bliver møg svært, men syntes jeg har set nok, til ikke at tænke det er umuligt.
Nacho må pudse støvlerne i en fart.
Holdet kan slå City uden, men nøj hvor bliver det nemmere med ham foran mål. Det kan der altså ikke herske to meninger om. Vi har brug for en spiller der virkelig kan afslutte koldblodigt hver kamp, og det har vi ikke pt.