Real Madrid - Manchester City

2 år 2 måneder siden #157 af Raul7-2880

Vinícius post=174152 skrev: Ovenpå kampen i går er jeg fortsat positiv. Det er stadig 50/50.

Det er ikke kun City, der manglede vigtige spillere i går - det gjorde vi også. Courtois, Militao og "Bellingham" havde virkelig pyntet. Courtois havde gjort en kæmpe forskel, og reddet både deres første og sidste mål - formentlig ikke Fodens skud.

Fodbold er et spil om marginaler og på en god dag havde vi scoret i hvert fald 2 mål mere på vores chancer. Man bør satse på Militao med Rudiger i forsvaret, men ellers noget nær samme 11 startere.

Jeg tror vi avancerer - tilsyneladende er jeg den eneste herinde?

​Ja, efter i går er City blot blevet endnu større favoritter. 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 2 måneder siden #158 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Real Madrid - Manchester City

-#7- post=174148 skrev: Jeg håber at Vinicius er ligeså træt af at høre om Kyle Walker som jeg efterhånden er. Man har jo kørt englænderen op i en kategori hvor han slet ikke hører til. Bevares han er da en dygtig spiller, men man skulle jo tro at han var en kombination af Cafu og Franco Baresi, og at Vinicius er fuldstændig chanceløs overfor ham. Bedre er han heller ikke, og jeg mindes at man havde samme snak om Araujo engang, og han havde i hvert fald ikke skidegodt fat i Vinicius sidst de to stod overfor hinanden.

​Jeg tror du har glemt samtlige kampe vini har stået overfor walker... vini er ikke kommet fra til noget som helst, fordi walker bare løber ham op...

Havde samme snak om aruju ? Hvis mig gerne et eneste quote der siger, at aruju uden problemer holder vini nede...

2 år 2 måneder siden #159 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Real Madrid - Manchester City
@Dragam

Igen tror jeg simpelthen min pointe flyver over hovedet på dig. Hele min anke på den her snak (og nærmest ærefrygt) omkring Walker, er at Vinicius sagtens kan gå hen og spille en brandkamp, og snurre Walker ned i græstæppet på Etihad, præcis som han gjorde overfor Araujo i januar i Super Cuppen. Bare fordi en spiller har været god overfor Vinicius før i tiden, som Walker retteligt har været, så er det jo for pokker ikke ensbetydende med at så er det bare sådan for evigt og altid, i samtlige kampe fremover. Jeg synes der hersker en gravkammerstemning herinde omkring det faktum at Walker sandsynligvis er med i returen, fordi man af uransagelige årsager ikke tror nok på vores egne spillere og har en tendens til at overvurdere modstanderne i en voldsomt grad, og det synes jeg er en skam, og helt forkert i især Vinicius' tilfælde.

Og hvad angår Araujo, så har Vinicius jo selv udtalt at han er den bedste forsvarsspiller han har spillet overfor, og det er vel heller ikke for sjov at han oftest spiller højreback når vi møder Barcelona, på trods af at han spiller langt størstedelen af sine kampe i det centrale forsvar. Men hvis du gerne vil have at jeg skal sidde og trave vores forum igennem, efter indlæg som underbygger det jeg siger, fordi du ikke tror på mig, så må jeg sgu nok skuffe dig, og så må vi være uenige på det punkt.

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid

2 år 2 måneder siden #160 af Estadio Santiago Bernabéu

Dragam post=174154 skrev: ​Jeg tror du har glemt samtlige kampe vini har stået overfor walker... vini er ikke kommet fra til noget som helst, fordi walker bare løber ham op...

Hvordan kan du skrive det efter Vini scorede i denne kamp hvor Walker skulle dække ham op?

bold.dk/fodbold/kamp/real-madrid-vs-manc.../2023-05-09/16071307

Her er et link til målet:

2 år 2 måneder siden #161 af Kasillas
​Expected Goals siger 0,70 til Real Madrid og 0.88 til Man City.

City's første mål kom på baggrund af enten klodset handling fra Lunin eller utilstrækkelig mur. Deres to andre mål var spark udenfor feltet.

Real Madrids to første mål var afrettede skud, mens det tredje mål var en såkaldt golazo, der i mange tilfælde slet ikke villet være gået ind.

Ingen af målene kom på baggrund af rene forarbejde. Og selv uden målene ville kampen fortsat have været fantastisk.

Resultatet ville jeg have været tilfreds med havde det været en finale på neutral bane. Men i betragtning af at vi havde en hel del fridage (og på hjemmebanen) er jeg en anelse skuffet.

Ancelotti spiller primært kontra-fodbold og sekundært possesionsfodbold, og næsten aldrig genpres. Kontrafodbolden har den fordel at den minimerer chancer for City, men konsekvensen er at spillet overlades til modstanderen. Genpres har den fordel at vi kan spille ligeligt mod City, men denne slags fodboldspil er bare ikke noget man kan lære på en uge, og kræver måneders implementering.

Selv hvis vi ryger ud i næste uge, er jeg tilfreds trods alt situationen og fremtidsudsigten.

Jeg TROR, at vi vil være de bedste om nogle få sæsoner, når Mbappe og Alonso kommer, eller når Pep stopper, eller hvis beskyldninger om de famøse 115 anklager resulterer i nedrykkelse.

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Sidste redigering: 2 år 2 måneder siden ved Kasillas.

2 år 2 måneder siden #162 af Lars1991
​Jeg har set expected goals, der siger 1.46 til Real Madrid og 0.64 til City. Det virker også mere til den fornemmelse jeg havde af kampen. Men en ting er sikkert, ingen at holdene burde have scoret 3 mål haha. Vi var begge lidt heldige og vi dominerede begge en halvleg hver. Men jeg synes vi var farligere den halvleg vi dominerede. 

Nu tager jeg lige udgangspunkt i de karakterer til spillerne som Managing Madrid har givet.

Lunin - 6

Carvajal 8
Rudiger 9
Tchouameni - 7
Mendy - 8

Camavinga - 7,5
Kroos - 8,5
Valverde - 8

Bellingham 5,5
Vini - 8
Rodrygo - 7,5

Jeg er ret enig. Jeg synes godt Rodrygo kunne have fået en 8'er ligesom Vini, men ellers passer styrkeforholdet imellem de forskellige spiller ret godt.

Lunin koster, begge vores backs har helt styr på deres mand, Rudiger med endnu en monster præstation overfor Haaland, Tchouameni med det tidlige gule kort og et par farlige fejlaflevering men ellers en fin kamp.

På midten er Kroos outstanding, Valverde spiller en fremragende felt-til-felt kamp hvor han har stor indflydelse i begge ender og scorer et fremragende mål. Camavinga mangler måske lidt mere indflydelse over en hel kamp, men gør det fint på 6'eren, en masse gode taklinger og scorer selvfølgelig også målet, selvom det heldigt.

Oppe foran falder Bellingham desværre igennem, men fylder fint defensivt. Vini og Rodrygo er en konstant trussel, og som Guardiola også siger "Det umuligt at stoppe Real Madrids kontra-angreb". Rodrygo med et, lidt heldigt, mål, og Vini med to oplæg.

Sidste redigering: 2 år 2 måneder siden ved Lars1991.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 2 måneder siden #163 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Real Madrid - Manchester City
Dios.
Bliv nu bare på forum uanset hvad

2 år 2 måneder siden #164 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Real Madrid - Manchester City

Estadio Santiago Bernabéu post=174156 skrev:

Dragam post=174154 skrev: ​Jeg tror du har glemt samtlige kampe vini har stået overfor walker... vini er ikke kommet fra til noget som helst, fordi walker bare løber ham op...

Hvordan kan du skrive det efter Vini scorede i denne kamp hvor Walker skulle dække ham op?

bold.dk/fodbold/kamp/real-madrid-vs-manc.../2023-05-09/16071307

Her er et link til målet:

Så du siger at Walker skulle dække vini op der, når vini er i midten, lige ved siden af deres defensive midt, og foran deres center forsvarer? Come on... det er dårlig opdækning af city forsvaret, men den hang ikke på Walker den der. 

Iøvrigt var Vini var søgt derind, fordi han ikke kunne komme forbi Walker overhovedet på venstrekanten...
Sidste redigering: 2 år 2 måneder siden ved Dragam.

2 år 2 måneder siden #165 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Real Madrid - Manchester City

Lars1991 post=174129 skrev:

Ramos4 post=174128 skrev:

Lars1991 post=174126 skrev:

Ramos4 post=174123 skrev: Ku' Vini dog bare afslutte.

Vi må vente til Mbappe kommer med at vinde pokalen med de store ører åbenbart.

Du skal vist lige tænke 2 år tilbage og huske hvem der scorede det afgørende mål, så vi vandt pokalen med de store ører....

​Igen. Vinder den igen, kloge.

Det giver bare ingen mening at du blamer Vini for ikke at kunne afgøre kampe, når han afgjorde den største af dem alle..

I dag synes jeg både Rodrygo og Vini gør det fint, selvom det ærgerligt de ikke var mere kyniske. De farlige hele tiden. Det bliver godt nok taget for givet herinde. Jeg vil hellere vende blikket imod Bellingham, som jeg synes var skuffende i dag. Også fordi han var en af dem der tit hang oppe foran, selvom han stadig løb flere defensive meter end de to brasilianere trods alt. Men vi forventer jo mere fra ham, det lidt det ekstra han kan give, som vi mangler.

​Jeg er sgu ligeglade hvor "farlige" Vini og Rodrygo er, når de ikke kan score på trods alt så frie muligheder. Det kan ikke være rigtigt Gvardiol er bedre med sit svage ben end vores brasilianere er med deres gode.

Men i sidste ende er det jo ikke deres skyld. De er først og fremmest fløjspillere, der skal skabe chancer - ikke afslutte dem. Frustrationen er at ledelsen har accepteret at spille sæsonen uden 9'er. Men derfor er det svært ikke at lade Vini og Rodry få en sviner, når de afslutter SÅ dårligt i så vigtig en kamp.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

2 år 2 måneder siden #166 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Real Madrid - Manchester City
​Vini må meget gerne være lige så dårlig som han var igår-hvis bare han tilsvarende laver 2 assist :)
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, ElMadrid, Estadio Santiago Bernabéu

2 år 2 måneder siden #167 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Real Madrid - Manchester City

mohbar post=174169 skrev: ​Vini må meget gerne være lige så dårlig som han var igår-hvis bare han tilsvarende laver 2 assist :)

​Du vil gerne spille uafgjort igen? All right, fair argument.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

2 år 2 måneder siden #168 af Lars1991
​Jaja, hvis man kun kigger på 2-3 aktioner på en hel kamp, og ikke selve spillet, så bliver vi nok ikke enige :)

Leveret af Kunena Forum