Doping i Fodbold

13 år 3 måneder siden #1 af Realmadrid94
Doping i Fodbold blev oprettet af Realmadrid94
Tabulagt emne..
Håber i er friske på at debattere lidt? Jeg er 100% sikker på, at der er masser af spillere som er topdopede. Mange benægter dette, men jeg tror at alle inderst inde ved det, og lukker øjet.
Er det ligeså udbredt som i cykelverdenen?
- Det mener jeg helt klart det er. Hvor mange der er det, og hvem der er det, ved jeg ikke. :) håber ikke i bliver sure, men tager det til jer, og at i gider tænke over det.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 3 måneder siden #2 af Mathiaska
Besvaret af Mathiaska på emne Doping i Fodbold
Jeg ved lidt. Men om det er doping - det må i vurdere.

Jeg kommer fra Esbjerg og har på et tidspunkt haft en kammerat der spillede derinde. Han fortalte mig, at mange af EfB spillerne i visse skades behandlinger blev injekseret med Primobolan.

Jeg mener især det var i forbindelse med muskelskader og/eller forstrækninger - ville virkelig ønske jeg kunne huske det 100%.

Primobolan er et steroide, nøjagtig som testetosteron, ducabulan osv.
Til de som vil læse mere om primo: www.bodyhouse.dk/idealbb/view.asp?topicID=4644

13 år 3 måneder siden #3 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Doping i Fodbold
"Er det ligeså udbredt som i cykelverdenen?"
Hvem herinde kan svarer på dette ?, og hvordan kan du have en holdning til at det er ?
Hvor har du din viden fra ?, og hvorfor skal vi tænke over det ?

Har valgt at takke af på forum!
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

13 år 3 måneder siden #4 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Doping i Fodbold

Hugol skrev: "Er det ligeså udbredt som i cykelverdenen?"
Hvem herinde kan svarer på dette ?, og hvordan kan du have en holdning til at det er ?
Hvor har du din viden fra ?, og hvorfor skal vi tænke over det ?

Hvorfor skal vi ikke tænke over det? Realmadrid94 påstod aldrig at han havde nogen viden om det, men blot at han antager at det foregår. Ingen herinde kan svare på det, da ingen ved noget, men alle kan da have en holdning til det og nogen har måske også lysten til at debattere det med andre. Det synes jeg er helt fint. Jeg kan godt lide et fint tiltag for at få en diskussion op.

EDIT: Jeg må sige, at jeg personligt også er af den holdning at doping finder sted i fodboldverden (i hvor stor grad har jeg svært ved at tage stilling til eller beslutte mig for). Sporten er bare for stor og for magtfuld til at det kommer ud. Ingen vil tilsværte verdens største sportsgren, da utroligt mange har en stor interesse i sporten – både økonomisk m.m..

Jeg har selvfølgelig intet som helst belæg for at tro som jeg gør, det er udelukkende spekulationer, men når doping er så stort et tema i alle andre sportsgrene, har jeg svært ved at udelukke det fra denne.

EDIT EDIT: Bare det, at retten besluttede at destruere de beslagrette blodposer fra Operation Puerto, virker en kende mærkværdigt.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 13 år 3 måneder siden ved Jaken.

13 år 3 måneder siden #5 af Realmadrid94
Besvaret af Realmadrid94 på emne Doping i Fodbold
Interessant, mht. EfB spillerne.
Den med blodposerne, fik mig til st oprette denne tråd. Ville ikke undre mig hvis mange fra det spanske landshold var dopet. Ikke en anklage, bare en bagtanke. Det er så sjovt, sådan som ingen vil snakke om det. Hvis man som topprof, kan optimere sine evner, så gør man det altså også.

13 år 3 måneder siden #6 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Doping i Fodbold
Jeg synes denne diskussion er mægtig interessant, og jeg vil faktisk sige, at det er naivt at tro på, at der ikke er doping i moderne fodbold!

Personligt ved jeg fra en tidligere storspiller, at der allerede i 1980’erne i Italien var doping i omløb – mere specifikt skulle spilleren og holdkammerater tager en sprøjte hver, før de gik på banen. De anede ikke, hvad der var i.
Så ærlig talt vil det chokere mig, hvis det er blevet mindre siden den gang.
Nadrolon skandalen var jo også plet på sporten, og jeg tror ikke, at det kun fandtes hos den kerne, som blev dømt – ligesom Puerto jo ofte har været kædet sammen med spansk fodbold.

Jeg har ingen beviser på min påstand, men et eller andet sted i mig så tror jeg ikke på, at verdens største sportsgren kan klare sig uden præstationsfremmende midler; dertil er der for mange interessenter i spil.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

13 år 3 måneder siden #7 af Hugol
Det udtalte Brian L i CHL studiet engang omkring sin tid i Fiorentina.

13 år 3 måneder siden #8 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Doping i Fodbold
Selvfølgelig er der doping i fodbold. Har været mange sjove tilfælde mht Barcelona med kontroller som er udsat osv, men også i vores eget hus spøger rygterne om samarbejde med læger osv.

Man skal virkelig være idiot hvis man ikke tror der er doping overalt.

13 år 3 måneder siden #9 af Hugol
De sidste par besøg Barcelona har haft er kommet "uanmeldt".

13 år 3 måneder siden #10 af Realmadrid94
Besvaret af Realmadrid94 på emne Doping i Fodbold
Smider bomben nu. Jeg tror både Ronaldo og Messi er pumpet med alt muligt i hoved og røv. Rygtet siger at Sociedad var topdopet i 2002-??? :) man kan ikke benægte det, og jeg tror ligeledes det findes i mange andre sportsgrene. Man vil bare ikke høre om det, for så findes det ikke!

13 år 3 måneder siden #11 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Doping i Fodbold
Jeg har ikke belæg for at sige at det ikke findes, men det er påfaldende så få afsløringer der sker, i betragtning af at hele branchen er fedtet ind, som det bliver påstået.

Kan man noget i fodbold-verdenen, som man ikke kan andre steder?

Der er jo masser af doping-kontroller.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

13 år 3 måneder siden #12 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Doping i Fodbold
Jeg tror doping finder sted, men jeg tror snarere at det bliver anvendt med det formål at fremskynde restitutionsprocesserne og måske også når kampprogrammet er i sit mere pressede lune.

De årsager jeg sporer til at intet er kommet ud endnu inden for fodboldverden, er den massive interesse for sporten og de store pengesummer den generer. Det er verdens største sport, og meget få mennesker vil have en interesse i at få det ”opklaret”. Jeg tror ikke at verden er så pæn eller mennesker så retfærdige og uselviske til at der vil blive efter –og undersøgt nok i sagen. Atletikken, cykelsporten og diverse andre sportsgrene er lidt mere ”håndgribelige” størrelser :P

Når alt det så også er sagt, så tror jeg ikke at dopingen reelt er så udbredt et tema i fodboldens verden som i andre sportsgrene. Der må jeg simpelthen erklære mig for naiv, da jeg simpelthen tror at talent, evne og spilforståelse er langt større komponenter end i andre sportsgrene, hvor fysikken spiller en mere væsentlig rolle. Jeg tror, som erklæret i begyndelsen af indlægget, at dopingen i fodboldverden nogenlunde er ”begrænset” til restitution, skadespleje og tunge kampprogrammer.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 13 år 3 måneder siden ved Jaken.

Leveret af Kunena Forum