Doping i Fodbold

13 år 3 måneder siden #13 af Realmadrid94
Besvaret af Realmadrid94 på emne Doping i Fodbold
Hehe Jaken, det er jo også rigeligt. Hvis man kan få en vigtig spiller klar på 2 dage i stedet for 5, med snyd så gør man det også. Jeg overdriver også en smule, men jeg tror helt klart at en del spillere får ting som ikke er helt efter "bogen"

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 3 måneder siden #14 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Doping i Fodbold

Realmadrid94 skrev: Hehe Jaken, det er jo også rigeligt. Hvis man kan få en vigtig spiller klar på 2 dage i stedet for 5, med snyd så gør man det også. Jeg overdriver også en smule, men jeg tror helt klart at en del spillere får ting som ikke er helt efter "bogen"

Haha, ja det er det da :D Jeg tror bare ikke, at doping figurerer i ligeså stor og systematisk grad som i eksempelvis cykelsporten, men mon ikke de får noget "andet" indenbords i ny og næ ;)

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: Realmadrid94

13 år 3 måneder siden #15 af Realmadrid94
Det er jeg ikke i tvivl om. Utroligt, hvis Fuentes' blod, som er samlet gennem 10-15 år bliver destrueret. Utroligt der ikke er mere fokus på sagen!

13 år 3 måneder siden #16 af Dios
Besvaret af Dios på emne Doping i Fodbold

Mathiaska skrev: Jeg ved lidt. Men om det er doping - det må i vurdere.

Jeg kommer fra Esbjerg og har på et tidspunkt haft en kammerat der spillede derinde. Han fortalte mig, at mange af EfB spillerne i visse skades behandlinger blev injekseret med Primobolan.

Jeg mener især det var i forbindelse med muskelskader og/eller forstrækninger - ville virkelig ønske jeg kunne huske det 100%.

Primobolan er et steroide, nøjagtig som testetosteron, ducabulan osv.
Til de som vil læse mere om primo: www.bodyhouse.dk/idealbb/view.asp?topicID=4644

Primobolan er meget udbredt indenfor atletik og nybegyndere indenfor styrketræning. Der er stort set ingen bivirkninger, og der kommer udmærket resultater, også uden efterkur.
Jeg har et par venner, som er på primo og anavar, men det er primært indenfor styrketræning. Den eneste ulempe ved primo udover prisen, er at rygtet går på det kan spores i kroppen helt op til 1,5 år. Jeg har personligt aldrig fået det be eller afkræftet, men er det sandt, så er det en yderst risikabel chance og tag. Specielt i Dk, hvor dopingkontrollen er så skrap som den er.

Jeg er dog ikke i tvivl. Doping bliver der brugt massevis af i fodboldens verden.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

13 år 3 måneder siden #17 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Doping i Fodbold

Realmadrid94 skrev: Det er jeg ikke i tvivl om. Utroligt, hvis Fuentes' blod, som er samlet gennem 10-15 år bliver destrueret. Utroligt der ikke er mere fokus på sagen!

Egentlig ikke. Spanske medier har næppe interesse i at deres største stjerner bliver nappet, politisk set er det en tabersag og lidt penge under bordet kunne hurtigt lukke den.

Hvad angår doping mere overordnet, så er jeg ret overbevist om at det eksisterer. I de amerikanske sportsgrene er man ved at få øjnene op for det, særligt i forbindelse med genoptræning efter skader, hvor man ser spillere vende hurtigere og hurtigere tilbage fra skader. Enkelte er også blevet nappet derovre. Fokus er stigende, særligt efter MLB nærmest lukkede ned pga. dopingen løb dem af hænde.

Vi har i de seneste sæsoner også set spillere som vender hurtigt tilbage. Både i de spanske klubber, men også i andre. Lægevidenskaben er selvfølgelig blevet bedre og viden om kost, restitution osv. bliver også bedre og bedre, men mon ikke det også skyldes lidt 'trylleri' hist og her.

Det kunne faktisk være sjovt, hvis nogen herinde havde overskud til at undersøge, hvor tit en fodboldspiller på topniveau i Europa bliver testet. I NBA ved jeg det er 2-4 gange på en sæson(maksimalt 4, hvilket betyder de kan gøre hvad de vil efter 4. gang - og gør det!), hvilket jeg faktisk umiddelbart tror er mere end de fleste Madrid-spillere.

13 år 3 måneder siden #18 af Realmadrid94
Hvis der er nogen som tør og har tid. www.4dfoot.com/2013/02/09/doping-in-foot...y-years-of-evidence/
Interessant, ikk'? :)
Som sagt. Doping findes. I langt større grad end man skulle tro.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

13 år 3 måneder siden #19 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Doping i Fodbold

Realmadrid94 skrev: Hvis der er nogen som tør og har tid. www.4dfoot.com/2013/02/09/doping-in-foot...y-years-of-evidence/
Interessant, ikk'? :)
Som sagt. Doping findes. I langt større grad end man skulle tro.

Tak for link. Det er intressant læsning. Det lyder som om doping ikke foregår i klubber som Arsenal og United men det kunne godt tyde på det foregår i Spanien og især Italien.

Leveret af Kunena Forum