Referat: Bale i særklasse
- raul7=kongen
-
Emne forfatter
- Moderator
-
Der var på forhånd set frem til en kamp med kvalitetsforskel, selv uden Cristiano Ronaldo, da Real Madrid her til aften tog imod Valladolid i La Liga. En kvalitetsforskel, som var tydelig igennem samtlige kampens 90 minutter.
Første halvleg bød på et yderst velspillende hjemmehold, som anført af en velspillende Angel di Maria allerede tidligt havde et forsøg på træværket. I det hele taget var Kongeklubbens spillere i topform og hele 16-2 lød skudstatistikken på i de første 45 minutter, en halvleg som bestod af ensrettet trafik. Således skulle man mere end 30 minutter frem, før Valladolid overhovedet var i nærheden af Madrids felt.
I den anden ende var det er dybdeløb og en halvforkølet afslutning af en sprudlende Di Maria, som ledte til at Gareth Bale kunne heade bolden let i et tomt mål efter en god halv times spil. Kort efter viste Bale dog, at han ikke blot er en god holdkammerat, når han passer defensiven imens Carvajal går frem i banen, Bale hamrede nemlig et præcist indlæg i panden på Karim Benzema - 2-0, og så var den kamp reelt lukket med to mål på blot tre minutter midt i halvlegen.
Anden halvleg var nærmest en tro kopi af første. Valladolid gæstede sjældent Real Madrids banehalvdel, udover ved et par halvforkølede angreb. Omvendt skabte de hvidklædte ikke et utal af chancer, men konstant var man alligevel farlige omkring gæsternes felt.
Midt i den ensidige affære kunne man som madridista ikke undlade at glæde sig over Gareth Bale. Waliseren er måske ikke involveret i ligeså meget som Cristiano Ronaldo er, til gengæld er Bales skarphed i fuldkommen særklasse. Således var Bale på pletten til både 3-0 og 4-0, begge mål, hvor han blot skulle sætte indersiden på, men særligt omstillingen til 4-0 var en god indikator på, hvad Real Madrid egentlig hentede for €91 mio. denne sommer.
Alt i alt var det en dag på kontoret for et Real Madrid-hold, som i højere og højere grad er ved at finde stabiliteten, lukker bedre af defensivt og har en offensiv som sprudler, hvad enten Cristiano Ronaldo er med eller ej.
Kampfakta
Real Madrid - Valladolid: 4-0 (2-0)
1-0 Gareth Bale (33. min.)
2-0 Karim Benzema (36. min.)
3-0 Gareth Bale (64. min.)
4-0 Gareth Bale (89. min.)
Gule Kort: Real Madrid (Pepe) - Valladolid (Sastre)
Røde Kort: Ingen
Dommer: Perez Montero
Real Madrid: Diego Lopez - Carvajal, Ramos, Pepe, Marcelo - Modric, Xabi Alonso - Di Maria (Jesé, 74.), Isco, Bale - Benzema (Morata, 74.)
Valladolid: Marino - Gilberto Garcia, Valiente, Rueda, Pena - Rossi, Sastre (Osorio, 86. min.), Alvaro Rubio - Bergdich, Javi Guerra (Manucho, 74.), Larsson (Omar, 46.)
| 3 | Diego López | |
| 4 | Ramos | |
| 4 | Pepe | |
| 4 | Marcelo | |
| 3 | Carvajal | |
| 4 | Alonso | |
| 4 | Modrić | |
| 4 | Isco | |
| 4 | Di María | |
| 5 | Bale ![]() ![]() ![]() | |
| 4 | Benzema ![]() | |
| 3 | Jesé | |
| 3 | Morata |
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
Bale took 13 games to get his 1st perfect hat-trick with Real Madrid. Ronaldo 62 games. Messi yet to get one.
Edit: Jeg forventer et fem tal til Bale, et fire tal til Ramos og Benzema og ingen 2'er!
- Ingen svæver på banen som Zizou!
Ich liebe es!
rezamadridista skrev: Edit: Jeg forventer et fem tal til Bale, et fire tal til Ramos og Benzema og ingen 2'er!
Glem ikke Marcelos firtal!
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- Ramses
- Gæst
-
rezamadridista skrev:
Bale took 13 games to get his 1st perfect hat-trick with Real Madrid. Ronaldo 62 games. Messi yet to get one.
Edit: Jeg forventer et fem tal til Bale, et fire tal til Ramos og Benzema og ingen 2'er!
Siden du skriver det på engelsk, går jeg ud fra, at det er et citat? Hvem har udtalt det? For det var da ikke et perfekt hattrick...
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
Gribben skrev:
rezamadridista skrev:
Siden du skriver det på engelsk, går jeg ud fra, at det er et citat? Hvem har udtalt det? For det var da ikke et perfekt hattrick...
Første mål er med hovedet, andet mål med højrebenet og tredje mål med venstre = perfect hattrick.
- Mlarco
- Gæst
-
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
Mlarco skrev: Jeps men Benzema scorede til 2-0 og dermed er det ikke et perfekt hattrick :-)
Perfekt hattrick er det ikke bare når du scorer med hovedet, højreben og venstreben?
- raul7=kongen
-
Emne forfatter
- Moderator
-
- Mlarco
- Gæst
-
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
Association Football has also extended the term to include the phrase perfect hat-trick, achieved when a player scores one right footed goal, one left footed goal and one headed goal within one match.
Det er fra Wiki.
Og mht. bedømmelserne, så ser det godt ud, men nu hvor i giver et firtal til størstedelen, hvorfor så ik til Carvajal?