Referat: Bale i særklasse

• DonSelf
  • Gæst
  • Gæst
12 år 8 måneder siden #25 af DonSelf
Besvaret af DonSelf på emne Referat: Bale i særklasse

Realmadrid94 skrev: Isco? Spiller han bolden? Haha ej, har et spørgsmål.

Dem som så Bale i Tottenham. Har hans løbemønster ændret sig? Måske er det fordi han ikke er i topform endnu, men det er trods alt over 3 måneder siden sæsonen startede. Hans løbemønster er voldsomt underligt. Nu siger jeg ikke han spiller dårligt, men han virkede meget mere eksplosiv i Tottenham, af de kampe jeg så. Anyone enlighten me? :)

Det skyldes, at han i Tottenham skulle drible på ydersiden af modspilleren da han primært blev brugt som venstre kant. Så kun tage til baglinjen og gøre sit.
I madrid skal han drible på indersiden for at komme og spark, og her er der langt flere spiller der venter og derfor er han heller ikke så eksplosiv. Det er self. bare noget jeg tror og ikke ved :).

En anden ting er at man får langt mere plads i england end man gøre i spanien og derfor kun han tage flere løb derover end han kan nu.
Sidste redigering: 12 år 8 måneder siden ved DonSelf.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Juanito
  • Gæst
  • Gæst
12 år 8 måneder siden #26 af Juanito
Besvaret af Juanito på emne Referat: Bale i særklasse

El_Juan skrev:

Juanito skrev: Luka og Xabi lagde til sammen 223 succesfulde afleveringer igår. Hvad skeeer der.

Hvad siger tallene hvis man smider Iscos afleveringer oveni? :-)

Isco havde kun "sølle" 64 afleveringer. Ellers kan man finde sådanne informationer, ved at finde kampen på resultat.dk :)

12 år 8 måneder siden #27 af rezamadridista
Ancelotti har sat sit aftryk.

- Ingen svæver på banen som Zizou!
Sidste redigering: 12 år 8 måneder siden ved rezamadridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid, Mathiaska

12 år 8 måneder siden #28 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Referat: Bale i særklasse

Realmadrid94 skrev: Isco? Spiller han bolden? Haha ej, har et spørgsmål.

Dem som så Bale i Tottenham. Har hans løbemønster ændret sig? Måske er det fordi han ikke er i topform endnu, men det er trods alt over 3 måneder siden sæsonen startede. Hans løbemønster er voldsomt underligt. Nu siger jeg ikke han spiller dårligt, men han virkede meget mere eksplosiv i Tottenham, af de kampe jeg så. Anyone enlighten me? :)

DonSelf siger det egentlig meget rigtigt. I Spanien har Bale langt flere spillere foran sig. Og han har mindre plads foran sig, end han havde i England. Han skal vænne sig til de kompakte forsvar, som han kommer til at stå over for.

Det var især noget, som Kaká led meget under og aldrig rigtig vænnede og omstillede sig til. Det passede på ingen måde Kakás stil og vanlige drev/løb med bolden, som var/er noget af det han var så god til i Milan.

I forhold til Bale nævner en anden bruger hans position på banen, men det har for så vidt ikke noget med det at gøre. I Tottenham spillede han - ikke mindst i sin sidste halvanden sæson i klubben - mere til højre eller centralt, end ude i venstre side. Dog spiller det ikke den store rolle, eftersom kan netop kan spille i både venstre og højre side, samt centralt.
Sidste redigering: 12 år 8 måneder siden ved El_Juan.

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 8 måneder siden #29 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Referat: Bale i særklasse
Donself og El_Juan rammer mange af forskellene for Bale.

Som jeg ser det, så er der også en væsentlig taktisk forskel for Bale. I Tottenham gik han meget ofte ned i banen og drev bolden frem. Det er ikke i ligeså høj grad hans rolle i Ancelottis system, så nogen gange kommer Bale til at gå ned i banen, når han ikke skal. Det var dog specielt tydeligt i de første kampe. Han ligner en mand, der langsomt er ved at finde sig til rette.

12 år 8 måneder siden #30 af Mathiaska
Besvaret af Mathiaska på emne Referat: Bale i særklasse

RasmusKring skrev: Donself og El_Juan rammer mange af forskellene for Bale.

Som jeg ser det, så er der også en væsentlig taktisk forskel for Bale. I Tottenham gik han meget ofte ned i banen og drev bolden frem. Det er ikke i ligeså høj grad hans rolle i Ancelottis system, så nogen gange kommer Bale til at gå ned i banen, når han ikke skal. Det var dog specielt tydeligt i de første kampe. Han ligner en mand, der langsomt er ved at finde sig til rette.

Helt enig! Har selv konkluderet nøjagtig det samme!

En anden ting som holdet og tilskuere kommer til at nyde rigtig af, bliver når Xabi og Modric sådan for alvor kender til Bale og hans løb, for jeg synes ofte jeg ser ham tage nogle bemærkelsesværdigt gode løb, hvor han ikke modtager bolden. Hans speed og touch er så godt. Nej nej nej han bliver god :-)

12 år 8 måneder siden #31 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Referat: Bale i særklasse
Sid Lowe om Bales tredje mål: This time, Bale bombed through from deep, space opening up before him. He played the ball wide to Marcelo and the return ball was perfect. "On a plate," Bale said. Egentlig meget sigende, akkurat som hans afsluttende citat: "With every passing game, Bale looks better and better," said Real Madrid's institutional director, Emilio Butragueño.

Læs hele klummen her: www.theguardian.com/football/blog/2013/d...hat-trick-valladolid

Leveret af Kunena Forum