Mere spansk til Madrid, tak!

13 år 1 måned siden #1 af Administrationen

(Madridista.dk mener)

Fremtids-turneen fortsætter, og vi ser i dag på den del af offensiven, der tæller fløjpladserne og pladsen bag angriberen. Med andre ord der, hvor der i år varsles flest udskiftninger. I hvert fald hvis man skal tro sportsmedierne, men det skal man nok i virkeligheden sjældent!

Personligt er jeg dog også af den overbevisning, at der bør ske en del ændringer på særligt klubbens fløjpladser, for der findes et par spillere, som jeg meget gerne vil se tørne ud for andre hold efter sommerferien:

Ángel dí María har om muligt været den netop overstående sæsons største skuffelse, hans evne til konstant at træffe de forkerte beslutninger er nærmest magisk, og hans positive bidrag i løbet af året har været stort set fraværende. Reelt set er gået ned ad bakke for den splejsede argentiner, siden han fik sin omdiskuterede kontraktforlængelse for efterhånden noget tid siden, og hans niveau er ikke længere til Real Madrid.

Attitude og arbejdsraseri-mæssigt knuselsker jeg José Callejónmeget mere end resten af truppen, men desværre er topfodbold ikke en sportsgren for fine fornemmelser, kærlighed til personligheder og bedømmelse ud fra tweets og Facebook opdateringer. For ser man rent sportsligt på truppens måske største madridista, så har Callejón simpelthen ikke niveauet til at repræsentere Real Madrid. Nuvel han arbejder fint for sagen, men han mangler i den grad skarpheden til at blive en afgørende faktor i Real Madrid. Så hvor ondt det gør at skulle skille sig af med en klub-elsker som Callejón, så må den benhårde beslutning være at sende ham videre. Desuden fortjener ’Calletti’ fast spilletid frem for et par minutter hist og her, det kan kun gavne hans sportslige karriere.

Også Kakámå siges at have aftjent sin værnepligt. Hans evner er uomtvistelige, men dette ægteskab bliver aldrig rigtigt lykkeligt. Brasilianerens ophold i Madrid har overordnet set været en lang skuffelse, og der bør nu siges farvel til verdens venligste fodboldspiller. Desværre, men skadeshistorierne blev den aldrende Kakás endeligt, og han når aldrig et højt niveau uden fast spilletid, og lad os være ærlige – det får han aldrig i Madrid. Heller ikke hvis den nye træner skulle hedde Carlo Ancelotti.

Et farvel til tre spillere efterlader selvsagt samme antal åbne pladser, og der er kun få spillere, som kunne være rigtigt fine at få til klubben:

Først og fremmest ser jeg mægtigt gerne en oprykning af Jesé Rodríguez-Ruíz til førsteholdstruppen. Kun Mourinho ved, måske, hvilken tåbelig grund der holdt et af verdens største talenter væk fra A-holdet i sidste sæson, for som topscorer for Real Madrid Castilla og med kontinuerligt fornemme præstationer er det mærkværdigt, at han aldrig fik chancen. Den bør i den grad komme i næste sæson, hvor alverdens madridistas sukker efter at se, hvor langt talentet rækker.

Udover Jesé ser jeg gerne, at man handler mere spansk til offensiven, og her vil det være nærliggende at få ringet til Málaga og lavet en aftale om kæmpetalentet Isco. Det seneste års tid har været et rent triumftog for knægten fra Andalusien, som viser sig som et kreativt stjernefrø med en snuhed som en anden Luis Figo. Det har fået alverden storklubber til at følge ham, og med alder på blot 21 og en lovende fremtid vil det være mere end passende at hente ham nu og lade ham lære de sidste genialiteter af den unikke verdensklassespiller Mesut Özil.

Og selvom verdenspressen har travlt med at kæde Gareth Bale sammen med Real Madrid, så mener jeg faktisk, at det vil være relativt skidt at gennemføre den handel. Ikke fordi waliseren er dårlig, tværtimod, han er verdensklasse, men et indkøb i 90-100 millioner Euros (!) klassen bør altså analyseres, og når man gør det, ser man straks, at Tottenham-profilen ikke passer ind på Madrids hold.

Hans spillestil usandsynlig meget lig Cristiano Ronaldos, og det er ikke fordrende for noget hold at have to så ens typer på banen samtidig. Udover at det bliver for let at gardere sig imod, så er det sundt for ethvert fodboldhold at have forskellige måder at angribe fløjene på. Den alternative dimension giver Bale så absolut ikke. Derudover ligger der en fare i, at Real Madrid får endnu sværere ved at score mod hold, der stiller med 11 mand i forsvaret. For er der noget Bale ikke mestrer, så er det at drible i små rum, hvilket helt tydeligt også er Cristiano Ronaldos store hæmsko.

Facit af ovenstående regnestykke viser, at det giver god mening at smide pengene andetsteds. Usandsynlige og udokumenterede rygter vil vide, at Mourinho har sat Juan Manuel Mata til salg. Naturligvis er det vrøvl, men det ville det nu være spektakulært, hvis Florentino Pérez kunne lokke spanieren til den spanske hovedstad! Matas (fodboldspilleren – ikke parfume-forretningens!) spidskompetencer; driblingerne, de dybe pasninger og hans evnen til at holde i bolden under pres er netop det, Madrid har savnet i den netop overståede sæson, hvor Ángel dí María som skrevet tidligere primært har ageret skuffelse tilsat hans anlæg for at få selv den mindste berøring til at ligne et voldeligt overfald.

Set på bundlinjen også give langt mere mening at hente Chelsea-spilleren frem for den absurd dyre Bale.

Forstå mig ret. Jeg vil ikke græde, hvis vi henter Bale i stedet for Mata, men set taktisk og politisk foretrækker jeg klart, at man køber spanieren. Og så er der altså noget smukt ved at fjerne to sydamerikanere fra truppen til fordel for to spaniere; begge endda med en fortid i Real Madrids ungdomsrækker!

Til sidst et PS – Cristiano Ronaldo bliver i Madrid. Sådan må det være, vi kan ikke acceptere andre løsninger!

Ind:

Mata (Chelsea) – 50 millioner Euro

Jesé (Castilla) – Gratis

Isco (Málaga) – 30 millioner Euro

Ud:

Kaká – (???) – 15 millioner Euro

Ángel dí María – (???) – 20 millioner Euro

José Callejón –(???) – 8 millioner Euro

Offensiven efterfølgende:

Mesut Özil

Cristiano Ronaldo

Juan Manuel Mata

Isco

Jesé

Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Dios, JimmyBroe, Jaken

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Mohammed186
  • Gæst
  • Gæst
13 år 1 måned siden #2 af Mohammed186
Besvaret af Mohammed186 på emne Mere spansk til Madrid, tak!
Det er Juan mata. Og med "offensiven efterfølgende" er det så startopstillingen du snakker om?

• tilsarah
  • Gæst
  • Gæst
13 år 1 måned siden #3 af tilsarah
Besvaret af tilsarah på emne Mere spansk til Madrid, tak!
hmm.. mener du ikke Juan Mata?

Men jeg kunne ikke være mere enig. Isco og Jesé SKAL vi have!

13 år 1 måned siden #4 af DarioGomez
Juan Manuel Mata García

;0)

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

13 år 1 måned siden #5 af Dios
Besvaret af Dios på emne Mere spansk til Madrid, tak!
Mere enig bliver jeg næppe med andre Real Madrid fans :)

Bliver Mata sat til salg, så tror jeg godt dit gæt på hans pris kan presses længere ned. Uanset hvad, så ville han være alle pengene værd.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid

13 år 1 måned siden #6 af henrikcomn
...For er der noget Bale ikke mestrer, så er det at drible i små rum, hvilket helt tydeligt også er Cristiano Ronaldos store hæmsko...

Dette er måske sandt. Bale kan derimod afslutte fra distancen som ingen andre! (måske bortset fra Ronaldo).

Til spillet i de små rum har vi allerede Øzil, Modric og måske snart Isco :)

13 år 1 måned siden #7 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Mere spansk til Madrid, tak!

henrikcomn skrev: ...For er der noget Bale ikke mestrer, så er det at drible i små rum, hvilket helt tydeligt også er Cristiano Ronaldos store hæmsko...

Dette er måske sandt. Bale kan derimod afslutte fra distancen som ingen andre! (måske bortset fra Ronaldo).

præcis, dog vil jeg ikke græde hvis vi fik både Bale og mata. Satme en vild 3-5-2 vi kunne stille med.

13 år 1 måned siden #8 af Dios
Besvaret af Dios på emne Mere spansk til Madrid, tak!

asp3200 skrev:

henrikcomn skrev: ...For er der noget Bale ikke mestrer, så er det at drible i små rum, hvilket helt tydeligt også er Cristiano Ronaldos store hæmsko...

præcis, dog vil jeg ikke græde hvis vi fik både Bale og mata. Satme en vild 3-5-2 vi kunne stille med.

Fm er ligesom gyser film i U.S.A. nogle misforstår fuldstændig konceptet ;D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid, Henrik--

13 år 1 måned siden #9 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Mere spansk til Madrid, tak!

Dios skrev:

asp3200 skrev:

Fm er ligesom gyser film i U.S.A. nogle misforstår fuldstændig konceptet ;D

jeg misforstår intet og nævner ikke fm. Må du have overset.

13 år 1 måned siden #10 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Mere spansk til Madrid, tak!
Jeg er helt enig. Jeg havde dog forventet en gennemgang af angribersituationen også, men jeg formoder at vi så får en hel madridista.dk mener udelukkende med fokus på Higuain og hans afløser? :P

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 13 år 1 måned siden ved Jaken.

13 år 1 måned siden #11 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Mere spansk til Madrid, tak!
jeg er fuldstændig enig, dog af en anden grund.
Real Madrid har været præget af for mange udlændinge der har haft deres egen dagsorden. Man har været glad for sin store løn, mens de sportslige resultater har haft mindre betydning for spillerne ude fra. Sådan en holdning har spanierne ikke og derfor mere spansk tak.

Har valgt at takke af på forum!

13 år 1 måned siden #12 af Siempre Madrid
Jeg tror, at det er en generel holdning i Real Madrid-truppen, at spanierne har haft deres egen klike, som det har været svært at blive en del af, så på den baggrund er der ikke noget, som taler specielt for, at man skal have flere spaniere i truppen.

Og så er det kort og godt noget ævl, at de sportslige resultater skulle have mindre betydning for de udenlandske spillere. Der må du godt lede lidt bedre i posen med argumenter en anden gang.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: rezamadridista, Bakar

Leveret af Kunena Forum